• 0

digitale video: wie heeft ervaring

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een hardware combinatie van een dvd, audio, video, pc combinatie welke moet gaan opereren als consumentenartikel ipv afzonderlijke video/dvd opties.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Kent iemand soortgelijke produkten dan wel "back-bone" leveranciers die iets dergelijks maken?

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hieronder vind je de samenvatting van een artikel over onderzoek naar zgn hybride producten, dat je als pdf kunt downloaden wanneer je erop klikt.

 

Tijdschrift voor Marketing - november 2003

 

Succes hybride producten overschat

 

Door K. P. N. Morel, W. M. Oppedijk van Veen en B. Vandehoek, TU Delft

 

Zeker nu de concurrentie zo moordend is, nemen veel technologiebedrijven hun toevlucht in het produceren van zogenaamde 'hybride producten'. De mobiele telefoon waarmee je ook foto’s kunt maken, de koelkast met internetvoorziening, of de cd- annex MP3- annex fotocd-speler. En de consument? Die zit er niet op te wachten. Vindt ze vaak nutteloos, en koopt liever producten met één functionaliteit.

 

Waarom blijven productmanagers dan toch zo hardnekkig die combinatieapparaten op de markt brengen? Wetenschappers van de TU Delft interviewden vier productontwikkelaars/-managers van vier verschillende hybride producten, en wat blijkt: zij hebben stuk voor stuk een blinde vlek voor de mogelijkheid dat de consument er misschien niet op zit te wachten. Sterker nog, zij redeneren: de consument kent de technische mogelijkheden niet dus kan deze toepassingen helemaal niet bedenken. Het heeft dus ook geen zin om marktonderzoek te doen. Over technology push gesproken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat Microsoft zoiets aan het ontwikkelen is in samenwerking met HP. Die zou alle mogelijkheden hebben die jij noemt behalve video. Maar video is toch iets wat bijna niet meer verkocht wordt. Dat apparaat gaat trouwens draaien op Windows Media Center Edition.

 

Ik kan helaas zo snel even geen bron vinden.

Link naar reactie
  • 0

Zijn ze allemaal mee bezig, met de integratie van home media: Sony, Philips, Samsung, Apple, Gateway. Soms staat de pc centraal (Microsoft), soms de tv, soms een nieuwe tablet (denk iPronto), soms een cellphone of een palmcomputer. Probleem is natuurlijk dat straks de gebruiker geen zin heeft in Nokia-, Sony-, HP- en Philips-apparaten die mekaar niet herkennen. Er bestaat echter al een standaardisatie-overleg. Kijk maar eens bij de Consumer Electronics Show van afgelopen januari. Ik vind de vraag hier trouwens erg vaag, maar waarschijnlijk is dat bewust gedaan. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een "winning" hybride device vooral ontzettend userfriendly moet zijn. Vergeet niet dat verreweg het grootste deel van de markt alleen weet hoe de eject, play, fastforward/rewind en pauze knoppen van hun dvd speler werken. Er gaan ontzettend veel opties verloren omdat mensen er niet mee kunnen werken.

 

Als je zo'n gecombineerd device idiot proof kan maken en tegelijkertijd deze "idiots" alle functies kan laten begrijpen, dan heb je een sterk product volgens mij.

 

De concurrentie in deze markt is/wordt wel enorm, dus het is zowieso oppassen geblazen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.