• 0

Bv naast vaste baan?

Beste medeforumleden,

 

Korte tijd geleden heb ik een zeer interessante vraag ontvangen, m.b.t. een voor mij als student zeer nieuw onderwerp.

De betreffende persoon heeft namelijk zowel een vaste baan als een eigen bedrijf. De baan leverde een loon van voorheen +/- 100.000 euro jaarlijks, sinds de persoon is overgegaan naar parttime, bedraagt dit tenminste 60.000 euro jaarlijks. Verder heeft deze een eenmanszaak met een jaarlijkse omzet van zo'n 200.000 euro, waarvan zo'n 195.000 overblijft als bruto winst.

 

Nu is jullie allemaal bekend dat ook de baas van een BV loon uit de onderneming moet trekken. Mijn vraag is nu, moet dit nog steeds als de persoon al met zijn of haar standaard salaris (geheel buiten het bedrijf om) in de categorie 52% belasting komt? Verder kunnen jullie wellicht al aangeven dat mijn vermoeden klopt, dat bij een winst van zeker 195.000 jaarlijks, een omzetting naar BV altijd winst zal opleveren. Overigens zou ikzelf deze persoon aanraden de vaste baan eventueel om te zetten naar een contract onder de BV, maar wegens de pensioen en verzekeringsvoorzieningen wil deze persoon die stap liever niet nemen.

 

Misschien dat jullie me hiermee kunnen verder helpen, ik geloof dat ik het zou moeten kunnen achterhalen, maar zoals iedereen ben ik liever een beetje meer lui en een beetje minder moe!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.