• 0

[Idee]Wat vinden jullie hiervan?

Ik heb laats met een klasgenoot erover gehad dat mensen die niks van computers af weten bijna nergens terecht kunnen als ze problemen hebben. Ook vonden we het belachelijk dat bedrijven zoveel geld vragen voor het aansluiten van een ADSL/Kabel verbinding bij iemand thuis terwijl zoiets eigenlijk peuleschil is. Dus wij dachten dat een bedrijfje die het volgende doet wel leuk zou zijn:

- Computers repareren.

- Onderdelen inbouwen.

- Adviseren bij computer aankoop en Internet aansluiten.

- Internet aansluiten bij mensen thuis

- Netwerkjes aanleggen bij mensen thuis

- en nog wat dingetje waar ik nu even niet op kan komen.

 

Zou dit iets kunnen zijn? Hiervoor hoef ik ook eigenlijk geen startkapitaal te hebben, wat voor een student perfect is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie wel eens advertenties staan bij ons in het lokale krantje van zulke "handige jongens". Ik weet dat Bjorn (mijn collega) regelmatig door kennissen wordt geronseld voor dat soort werk, er is dus wel vraag naar want hij krijgt ervoor "vergoed".

 

Maar het lijkt me vooral een bijklus baantje, of een extra service bij de verkoop van computers. Als full time baan lijkt het mij niet rendabel.

 

http://search.msn.nl/results.aspx?q=computer+reparatie&FORM=DNSERR

(Geeft wat voorbeelden)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel eens advertenties staan bij ons in het lokale krantje van zulke "handige jongens". Ik weet dat Bjorn (mijn collega) regelmatig door kennissen wordt geronseld voor dat soort werk, er is dus wel vraag naar want hij krijgt ervoor "vergoed".

 

Maar het lijkt me vooral een bijklus baantje, of een extra service bij de verkoop van computers. Als full time baan lijkt het mij niet rendabel.

 

http://search.msn.nl/results.aspx?q=computer+reparatie&FORM=DNSERR

(Geeft wat voorbeelden)

Ik heb naar wat van die sites gekeken en OMG wat een noobies. Ze kunnen niet eens een simpele goed uitziende site maken en dan bieden ze webdesign aan. En de prijzen die ze vragen zijn ook schandalig hoog.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf www.pccontrol.nl gehad in groningen. Was best leuk en met de juiste marketing en promotie is het wel degelijk rendabel. Waar je waarschijnlijk snel zult achterkomen, is dat de zakelijke markt nog veel harder om dit soort clubjes staat te springen. Zorg er voor dat je een duidelijke sla opstelt met het bedrijf en jezelf goed indekt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.