• 0

Te weinig omzet in mijn bedrijf

Allereerst wil ik me voorstellen, dit is namelijk mijn eerste bericht op dit forum. Mijn naam is Semih, ik ben 18 jaar oud, zit in het laatste jaar van vwo en mijn ouders hebben een zaak gespecialiseerd in het navullen van printercartridges en toners.

 

Deze zaak hebben ze sinds vorig jaar mei, maar vanaf het begin al is er gewoon te weinig omzet om het fatsoenlijk draaiende te kunnen houden. We hebben een aantal keren geadverteerd in regionale kranten, en ook een kleine website opgezet maar het heeft allemaal niet echt bijgedragen aan een grotere omzet. Mijn vader is niet echt iemand die veel geld erin durft te steken, hij is namelijk bang dat het verloren gaat. Ik wil zelf iets ondernemen om de omzet wat hoger te kunnen krijgen, zodat mijn ouders ook met plezier kunnen gaan werken. Nu denk ik dat het puur met het navullen van cartridges niet gaat lukken, misschien dat we iets anders erbij moeten gaan aanbieden/verkopen. Misschien hebben jullie enkele ideeën wat dit voor producten/diensten zouden kunnen zijn? Misschien hebben jullie nog andere ideeën?

 

Ik hoor het graag van jullie,

 

groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben nog even wat aan het zoeken over evt. fotoservice, maar lijkt jullie dit slim als naast onze zaak een Kruidvat ligt waar ze dat al een hele tijd doen?

 

Bedenk nu eens wat nieuws, zoniet, dan is "de prijs" niet alleen bepalend voor een consument.

 

****************

 

Wat nieuws:

 

Veel (oudere) mensen hebben in de beurs allerlei pas fotos, van de kinderen, kleinkinderen, schoondochter weet ik wie niet allemaal meer.

 

Dat is gemakkelijk om te laten zien, aan iedereen die het zien wilt.

 

 

Die fototjes plakken aan de binnenkant van het plastic doorschijn-folie van de beurs. Die kreukelen, en weet ik wat daar nog meer mee gebeurt.

 

Print foto's op een PVC pasje, is steviger, makkelijk weg te geven, makkelijk eruit te halen, duurzamer.

 

Begin dit jaar heb ik zo'n printer moeten kopen voor het printen van smarcards, en om de hardware te testen heb ik wat prive fotos op pasjes gezet. Oma, overgroot oma, en collega's van oma waren allemaal enthausiast.

 

Of er markt voor is weet ik natuurlijk niet, dat moet je zelf maar uitzoeken.

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Semih,

 

Geweldig dat jij je zo inzet voor het bedrijf, respect man hahah.

 

Ik denk dat je pasfoto's moet maken, een grote banner aan de gevel hangen met direct klaar pasfoto's.

 

Paspoort, rijbewijs mensen hebben dit gewoon vaak nodig, en dit is echt een taak voor een locale shop, kruidvak en consorten kunnen dit niet.

 

Ik zit ook te denken aan films overzetten op dvd, er zijn veel mensen met trouwvideo's of films uit de kindertijd die elk jaar slechter worden in kwaliteit. Of de vhs recorder is defect, of er is geen super 8 projector meer.

 

Deze beelden kun je relatief eenvoudig overzetten op een dvd, je koopt een goede gebruikte vhs recorder, een betamax, een super 8 en een diascanner.

Met een simpel snoertje kun je de beelden naar je pc overbrengen en opslaan op een dvd.

 

Betalen per minuut, het lijkt wel een 0900 nummer ;D

 

Als extra service kun je een paar beelden uit de film op een dvd hoesje printen, meteen een promotie voor de kopieerservice.

 

Deze investering is misschien € 1.000,-- en verdiend zich volgens mij snel terug als je de techniek eigen maakt.

 

lekker flyeren bij het winkelend publiek kost niets.

 

Ook handig om meteen de naam te veranderen naar iets breders dan cardridges vullen, iets van pixelshop, maak de klanten nieuwsgierig naar alles wat je levert. (Printen gaat in pixels, beelden ook)

 

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Om je een beeld te geven wat er zowel mogelijk is als aanvulling op de huidige activiteiten, maar ook om te kijken of een franchiseconcept wellicht een boost kan geven aan de activiteiten zou ik eens kijken op onderstaande websites. Onderstaande organisatie doen meer dan alleen het vullen cartridges en werken vaak formulematige. Dit heeft op veel terreinen (naamsbekendheid, groei/omzet, marketing) en achterliggende systemen (administratie, IT) een versterkend en positief effect.

 

Mogelijkheden:

- Hervullen, navullen van cartridges (particulieren en bedrijven!)

- Print supplies (verkoop cartridges, laseprints, plotters, compatibles, papier etc.

- Haal en brengservice

- Extra: stukje drukwerk, promotie en signing?

 

Bekijk eens: (grote franchisepartijen in navul cartridges)

1. Inkstation

2. Business Refill

3. Refill Ink

4. Sign direct (reclame/vormgeving/promotie) en Sign a Rama

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ben benieuwd!

Link naar reactie
  • 0

Mijn onderneming heeft ook last van de recessie. De omzet is terug gelopen en ik weet niet meer wat ik moet doen. Een bevriende marketing expert vertelde mij dat ik misschien aan instore promotion en marketing moet doen en dat ik misschien maar eens professionals zou moeten inhuren om dat voor mij te regelen. Ik deed wat onderzoek en zag een leuk artikel op Molblog.nl over marketing en achtergronmuziek marketing bij voorbeeld. Iemand daar nog ideeen over?

 

Dank

Sjaak

 

(Edit door moderator: verwijzing naar bedrijf i.v.m. mogelijke reclame, weggehaald)

Link naar reactie
  • 0

@SjaakdeBakker: hey, van harte welkom op dit forum. Altijd leuk die nieuwe users die met hun allereerste post meteen met de deur in huis vallen en goede verhalen hebben gehoord over bep. bedrijven waarvan de link ook nog eens geplaatst wordt ;D

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Sjaak, links naar bedrijven in je eerste (of tweede) post worden niet gewenst. Dat stelt het betreffende bedrijf wellicht niet op prijs, en draagt weinig bij aan een uitwisseling van kennis waarvoor dit forum bedoeld is.

 

Inhoudelijk: ik denk niet dat je je op algemene marketing - en zeker niet van dit soort indirecte marketing - moet gaan richten als je een accuut omzetprobleem hebt. Sales, de boer op en omzet binnenhalen, dat is waar je behoefte aan zult hebben schat ik zo in.

 

(Overigens is je vraag niet echt te beantwoorden, dan moet je wat meer vertellen over minimaal je bedrijfsomvang en sector).

Link naar reactie
  • 0

Achtergrond muziek is een onderdeel van instore-marketing.

 

Instore-marketing is alles wat de verkoop in de winkel kan bevorderen dus ook routing, schapindeling, verlichting etc. maar zonder klanten in de winkel heeft instore-marketing weinig nut.

Dus eerst aan de slag gaan met het aantrekken van klanten.

 

In welke branche zit je?

 

Edit: Wat heeft die link nou te maken met instore-marketing? Volgens mij zit je gewoon te spammen voor eigen toko.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Slimme ondernemers investeren in zich zelf.

 

We zitten op dit moment in de tijd van recessie en naar mijn mening meer een depressie. Kenmerken van een depressie zijn dat dingen blijvend gaan veranderen. En dit is precies hetgeen we zien gebeuren. Banen en bedrijven verdwijnen en komen nooit meer terug. De wereld wordt transparanter en mensen kopen steeds meer via het internet (waar dan ook ter wereld). Ook de wijze waarop wij marketing moeten doen om onze producten en diensten verkopen is aan behoorlijke verandering onderhevig. De vraag is in hoeverre ga jij als ondernemer daarin mee.

 

Van jongs af aan heb ik al geleerd dat je bedrijf nooit verder kan groeien dan jij als persoon groeit. Het verbaast me elke keer weer wanneer ik zie dat ondernemers weinig tijd nemen om aan hun persoonlijke ontwikkeling te werken. Meestal wanneer het niet goed gaat (door bv. de economie) trekken ze zich angstig terug of lopen als brandweermannen het gevolg op te lossen in plaats van de oorzaak. Jammer want er lopen zeer veel goede ondernemers rond die hierdoor hun bedrijf naar de knoppen zien gaan of te weinig verdienen om een leuk leven te kunnen leiden.

 

In essentie hebben de omstandigheden niets te maken met hoe goed jouw bedrijf het doet. Alle omstandigheden bieden mogelijkheden zodra je maar out of the box durft te denken en te handelen. Wat onze kracht is als mensen is ook onze zwakte. Met onze gedachten zijn we in staat dingen te creëren maar gelijktijdig kan we ons ook zo conditioneren dat we als robots gaan handelen.

Zelf merk ik elke dag weer hoe belangrijk het is meer aan mijzelf te werken dan aan mijn bedrijf. Hierdoor ben ik in 14 maanden financieel onafhankelijk geworden en heb zeer succesvolle bedrijven neer mogen zetten.

 

mod-edit:link verwijderd. Links kunnen in je handtekening

 

 

Link naar reactie
  • 0

@SjaakdeBakker: hey, van harte welkom op dit forum. Altijd leuk die nieuwe users die met hun allereerste post meteen met de deur in huis vallen en goede verhalen hebben gehoord over bep. bedrijven waarvan de link ook nog eens geplaatst wordt ;D

@ericvan ooijen: heb je bovenstaande post bovenaan deze pagina niet gelezen? >;(

aardige hint dat het niet de bedoeling is ongevraagd reclame te maken, dus ook niet voor jezelf..

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Instore-marketing is alles wat de verkoop in de winkel kan bevorderen dus ook routing, schapindeling, verlichting etc. maar zonder klanten in de winkel heeft instore-marketing weinig nut.

 

Als ik het goed heb krijg je als winkelier klanten doordat je op een lokatie zit waar veel potentiele klanten langslopen, en je winkel er uitnodigend uitziet (dit is instore marketing?). Ze komen terug als ze goede ervaring met de winkel hebben gehad.

 

Locatie kun je niet zo snel veranderen, dus ik ben het dus met je oneens en zeg: richt je op je instore marketing -- als je je huidige winkelconcept niet wil veranderen.

 

De winkel moet er uitnodigend uitzien: veel licht, grote open deuren, fris en fruitig, en van een grote afstand duidelijk wat er verkocht wordt.

Link naar reactie
  • 0

Zelf merk ik elke dag weer hoe belangrijk het is meer aan mijzelf te werken dan aan mijn bedrijf. Hierdoor ben ik in 14 maanden financieel onafhankelijk geworden en heb zeer succesvolle bedrijven neer mogen zetten.

 

mod-edit:link verwijderd. Links kunnen in je handtekening

 

Toch mijn complimenten!

Het is mij nog niet gelukt om zo iets groots als het octrooicentrum op te zetten ;)

 

(aan je email adres te zien)

Link naar reactie
  • 0

Instore-marketing is alles wat de verkoop in de winkel kan bevorderen dus ook routing, schapindeling, verlichting etc. maar zonder klanten in de winkel heeft instore-marketing weinig nut.

 

Als ik het goed heb krijg je als winkelier klanten doordat je op een lokatie zit waar veel potentiele klanten langslopen, en je winkel er uitnodigend uitziet (dit is instore marketing?). Ze komen terug als ze goede ervaring met de winkel hebben gehad.

 

Locatie kun je niet zo snel veranderen, dus ik ben het dus met je oneens en zeg: richt je op je instore marketing -- als je je huidige winkelconcept niet wil veranderen.

 

De winkel moet er uitnodigend uitzien: veel licht, grote open deuren, fris en fruitig, en van een grote afstand duidelijk wat er verkocht wordt.

 

 

Om het makkelijk te houden ;) zijn er tegenwoordig een paar stromingen qua marketing voor de detailhandel waarbij "Shoppermarketing" het beste aansluit op jouw verhaal en Instoremarketing is alleen in de winkel zonder outstore.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Laatste reactie van TS was 27 oktober... ken je goeddraaiende zelfstandige navulstations? Hoeveel omzet is een reële verwachting? Wat zijn de kentallen van jullie locatie?

 

Ik zou eens een aantal zelfstandige conculega's in andere gebieden opzoeken. Ga papier, etiketten, enveloppen of reprodiensten (A3 formaat) toevoegen aan de portfolio. Labelwriting of snijplotting zijn ook margediensten, maar dan moet je dat wel weten te verkopen. De poster met signmaking bedoelt ongetwijfeld hetzelfde...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hey jongens,

 

Sorry voor mijn erg late reactie, heb ivm school geen tijd voor andere dingen gehad. Destijds is mijn vader werkzaam gewist bij een InkStation (franchise) en daar liep het wel goed, alleen liep het daar stuk door slechte leiding. Daar was de omzet wel goed, maar ze waren destijds ook een van de weinige in de buurt die dat deden. Niet dat er nu meer zaken zijn die dit doen, alleen ik heb het gevoel dat er bij de mensen vertrouwen moet komen dus ik was aan het denken voor iets in de zin van een wat grotere reclame.

 

Ook was ik op zoek naar een leverancier die printers en laserprinters levert waar ik alleen een winstmarge over krijg zonder dat ik ze hoef te kopen (als het ware een tussenpersoon worden), alleen had ik moeite met zo'n leverancier te vinden. Enig idee waar ik zoiets kan vinden?

 

Hartelijk dank voor al jullie reacties:)

Link naar reactie
  • 0

Beste Amqpower,

 

Als je de reacties leest op jouw eerste berichtje van 6 maanden geleden, is het wel lachen hoe de discussie op enig moment over van alles gaat, behalve jouw vraag.

 

Een eerlijk antwoord.

Je bent jong en doet iets waar je wat mij betreft een enorme REUS voor mag krijgen bij HL. Je neemt een serieuze moeite om voor je vader via HL uit te zoeken hoe hij het beste geholpen kan worden. Top!

 

Maar waar velen je met goede raad bijstaan moet je ook wel eerlijk voor jezelf en je vader.

De leveranciers die jij zoekt voor printers bestaan niet.

Je moet je realiseren dat dit deel van de computermarkt al heel ver is weggezakt. Printers e.d. hebben geen saleswaarde meer. Cartridges vernieuwen? Koop een nieuw printertje en je bent beter af. Daarom is ooit de dienstverlening ontstaan waar jouw vader zo mee bekend is. Aanvankelijk leek dit ook een enorm gat in de markt. Maar de huidige praktijk leert een ieder dat dit niet klopt. Het is een smeerboel, heel gedoe om je cartridges schoon over te krijgen enz Dan heb je nog het probleem dat bij de derde of soms al de tweede navulling de afdrukkwaliteit sterk verminderd, strepen e.d. Ook is heel vaak de registratie van de inktvoorraad van slag, je kunt dus niet meer zien hoe ver je cartridges leeg zijn.

 

Dat zijn primaire redenen waarom veel navulstations de broek niet hoog hebben kunnen houden. Het product, de dienst is niet goeg genoeg. Vergeet ook niet dat er tegenwoordig B-merken zijn die behoorlijk scherp cartridges in de markt zetten, hervullen dus nog minder interessant.

 

Dus voordat je veel geld en energie gaat steken reclameacties of meer, realiseer je dit dan allemaal wel goed.

Wees eerlijk tegen jezelf. En je winkel aanvullenmet CD's, (foto)papier, of posterattributen, ook daar kun je het niet mee redden.

 

Moet je dan maar de handdoek in de ring gooien? Nee, nog niet.

Als je iets met een vulstation wilt beginnen, denk dan als klant. Ik gaf je net een paar handycaps aan waar men op afhaakt.

Daar liggen als "marketeer" je kansen. Het zijn de bedreigingen voor je voortbestaan, maar ook direct je kansen, snap je?

 

Smeerboel

Slechtere afdrukkwaliteit

Slechte registratie inhoud

 

Zijn drie kansen op microniveau.

 

Dure cartridges bij nieuwe aanschaf

Gemak dient altijd de mens

 

Zijn zomaar twee kansen op macro niveau

 

Wat kun je daarmee? Denk maar eens goed na, vanuit deze punten. hoe kan ik dat beter doen.

Waar liggen dus mijn USP's? Hoe meer punten je goed kunt invullen, des te groter is je kans dat je een succesvol navulstation kunt neerzetten.

 

Wil je er nog meer weten?

Heel simpel. Maak op 1 A4 een vragenlijstje met betrekking tot het verbeteren van de dienst. Wat wil jouw klant?

Kopieer er 100 of 200, of meer, wat je wilt. Bezorg deze bij je buren in jullie woonwijk. Maak duidelijk op het A4 dat je een buur bent en omschrijf je plannen. Doe er bij ieder adres een envelop bij en vraag vriendelijk of men de moeite wil nemen het terug te brengen op jullie adres. grote kans dat je 20 tot 30% retour krijgt. Bij 40 retour enveloppen heb je zeker 1, 2 of 3 nieuwe kansen te pakken.

 

Als ik je een voorzet mag geven?

Gemak dient de mens.

Begin niet vanuit een winkel, maar vanuit huis. Ga naar de klant toe. Naar de klant toe????

Yep. Heel ouderwets,net als de SRV. Geen winkelhuur en gas en licht lasten, geen winkelinrichting en storetraffic speelt helemaal geen rol meer. In deze tijd van snel en vaak onpersoonlijke communicatie is persoonlijk contact en persoonlijke dienstverlening weer een USP. Nederland kent heel veel ZZP; ers. Drukke ondernemers die voor weinig zaken nog tijd hebben, en al helemaal niet voor cartridges. Jij lost dat op. klein bedrijfsautootje,grijs kenteken en weet je wat? Zorg ervoor dat het een super milieuvriendelijke auto is en leg daar de nadruk op. Maatschappelijk verantwoord heet dat. Reclame erop en iedereen zal kennis maken met jullie bedrijf. Koppel je logistieke netwerk met een computerreparatiebedrijf, die hebben ook vaak te maken met het heen en weer transporteren van gerepareerde computers. Zijn dienstverlening sluit goed aan met die van jou en je kunt op deze wijze wat declareren aan hem voor je kilometers. En verder altijd logistiek slim werken.

Eigenzinnige dienstverlening die tegen de ontwikkelingen (webshops etc) in gaat is prachtig leesvoer voor kranten. Free publicity heet dat. Vertel de plaatselijke krant van je initiatieven en je hebt een artikel te pakken. Kan geen advertentie tegen op.

 

Verder moet je zelf maar eens creatief zijn.

Zoek een whizkid en maak een klein softwareprogrammaatje waardoor je de intkvoorraad weer kunt controleren.

 

Succes!

 

Groet,

Berend

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.