• 0

Afspraak met Financiering Adviseur...

Hallo,

 

in mijn vorige topic staat alles wat u zou willen weten over mij.

 

Tijdens mijn werk werd ik vandaag gebeld door een senior zakelijke adviseur van Qredits.

hij vertelde mij dat hij het eerst niet serieus nam toen hij mij leeftijd zag ( 18 jaar )

maar dat hij erg over de indruk was na het lezen van mijn ondernemingsplan, dat er inderdaad een gat in de markt is voor deze branche.

 

hij vroeg mij of ik ergens anders nog een aanvraag had ingediend en deze beantwoorde ik met een ja en de reden waarom ik ben afgewezen, staat tevens in mijn vorige topic die hierboven staat.

 

hij vond de reden erg bij ING passen omdat hij zelf ook 10 jaar bij INg heeft gewerkt en dat het allemaal eigenlijk nergens op slaat.

 

maar hij wou dus een afspraak maken, en bij mij thuis langskomen, nou vindt ik dit natuurlijk goed nieuws en aan zijn stem te horen was hij erg enthousiast en vriendelijk. ik vond dit prima en heb dus voor dit week een afspraak met hem.

 

hierbij heb ik dus hulp nodig, ik zal er zelf eigenlijk ook wel onderuit kunnen komen, maar ik wil dat hij mij zo serieus en professioneel mogelijk opvat,

 

dus beste mensen hierbij mijn vragen :

 

wat als hij vraagt :

 

* Waarom zouden wij willen investeren in jou bedrijf/ondernemingsplan ?

* Wat zijn onze zekerheden / wat voor zekerheid kan jij ons bieden?

 

ik zou jullie erg veel waarderen ( wat ik al doe vanaf mijn eerste topic ) als jullie mij hierbij zouden kunnen helpen,

 

en wat zou hij eventueel nog meer kunnen vragen?

 

alvast erg bedankt!!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat de vragen die je stelt alleen jij kan beantwoorden.

Wij kunnen moeilijk voor jou verzinnen waarom een investeerder vertrouwen in jou moet hebben.

Maar als ik je vorige topic goed gelezen heb, heb je grootste gedeelte van het geld zelf al van je ouders gekregen en gaat het alleen nog maar om 20000 die je van de bank moet krijgen?

Mijn gevoel zegt me dat dit toch wel te realiseren moet zijn bij de bank, of je moet inderdaad een bkr notering hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hakan,

 

Royco heeft gelijk, dit zijn vragen die je zelf moet beantwoorden. Zeker de eerste vraag. De tweede vraag kun je nalezen in de algemene kredietvoorwaarden van Qcredits in artikel 11 en 12. Simpel gezegd word alles wat jij aanschaft voor de onderneming moet je "in onderpand geven" aan Qcredits, nu is het bij Qcredits zo dat ze soms ook accepteren dat je onvoldoende onderpand kunt leveren, daarom betaal je ook een hoge rente van 9,5% het risico is veel groter dan wanneer ze wel een volledig onderpand hebben.

 

Om je voor te bereiden op de afspraak moet je zorgen dat je je ondernemingsplan van voor tot achter kent en zo goed mogelijk snapt wat er staat. Weet waarvoor je je krediet wilt besteden en vraag ook zeker naar de mogelijkheden tot coaching die Qcredits je biedt, volgens mij is die in sommige gevallen zelfs verplicht en je moet er dacht ik ook voor betalen maar ik ken het product Qcredits niet goed genoeg om je dat te vertellen.

 

De vraag waarom ze in jou moeten investeren zal voor een belangrijk deel afhangen van hoe de consultant jou beoordeeld als ondernemer, je enthousiasme, je kennis die je hebt het product dat je verkoopt, welke kennis heb je van het ondernemen en hoe los je dingen op die je niet weet, het feit dat je een administratiekantoor inhuurt om je ondernemingsplan te schrijven kan zowel positief als negatief werken. Het hangt af van hoe jij er mee omgaat, weet je in jou eigen woorden goed te verwoorden wat je wilt en hoe je bedrijf er moet uit gaan zien en waar je gevaren ziet en heb je alleen hulp gehad om de getallen in de goede volgorde te zetten dan zal men het niet zo'n probleem vinden . als jij zegt ja zón ondernemingsplan vind ik maar niks dus dat heb ik uitbesteed.. dan heb je wel een probleem

 

Feit is dat bij de toekenning van het krediet er ook naar jou word gekeken, heeft men vertrouwen in jou, en dat kun je niet oefenen of "faken". Je zult op dat moment je verhaal moeten doen met de kennis die je hebt en erop vertrouwen dat dat genoeg zal zijn om ze te overtuigen. En je bent al veel verder gekomen als menig andere startend ondernemer dus onderschat je zelf niet. Want onzeker zijn bij dit soort aanvragen is heel normaal, zelfs "grote jongens", met grote kredietbehoefte zijn ook nog vaak nerveus als ze naar de bank moeten voor een nieuw krediet.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Deze post gaat even de hele andere kant op :)

 

De man en het jochie uit onderstaande video hebben niet de beste dans, hebben hun uiterlijk niet mee, wellicht niet het beste plan, en toch krijgen ze de zaal volledig plat. Waarom? omdat ze zelfvertrouwen hebben en plezier uitstralen.

 

Met dat zelfvertrouwen en plezier hebben ze succes: Ze halen de finale van Brittain's got talent

 

Hadden ze iemand van tevoren gevraagd of ze het moesten doen dan hadden 9 van de 10 mensen nee gezegd. Toch gingen ze ervoor

 

Zelfvertrouwen, en vertrouwen in je plan en plezier/enthousiasme zijn op dit moment minstens zo belangrijk als alle andere adviezen die je gaat krijgen.

 

Als ik in je vorige topic lees hoe goed je over veel dingen hebt nagedacht heb ik er alle vertrouwen in dat je goed voor de dag zult komen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q4fPHt0FjEU

 

Succes

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik in je vorige topic lees hoe goed je over veel dingen hebt nagedacht heb ik er alle vertrouwen in dat je goed voor de dag zult komen.

 

 

Succes

 

Frans

 

Ik wil geen dwarsligger zijn maar hoe waar is dit?

 

Hakan heeft voor €30.000 een franchise licentie aangeschaft en komt er dan achter dat hij niet kan beginnen omdat hij nog €20.000 nodig voor de verdere uitrol van zijn bedrijf.

Een ondernemingsplan op een bierviltje had dit tekort direct duidelijk gemaakt. Totaal gebrek aan voorbereiding.

 

Als ik dit zo lees twijfel ik aan de goede bedoelingen van die 'investeerder'.

 

Toch wens ik je alle succes toe en hoop dat je plan slaagt, John

Link naar reactie
  • 0
Als ik dit zo lees twijfel ik aan de goede bedoelingen van die 'investeerder'.

 

In dit topic wordt continu geroepen investeerder/investeren maar Qredits is niets meer en minder dan een bedrijfskrediet. Bij investeerders denk ik aan mensen die kapitaal beschikbaar stellen in ruil voor een deel van de winst en zich al dan niet daadwerkelijk met de bedrijfsvoering bemoeien.

 

Qredits vraagt gewoon een vast rentepercentage en zadelt je verplicht op met een coach voor (veel) geld. dit is eigenlijk niets meer dan een toegevoegde waakhond.

 

Ook ik heb mijn twijfels maar Hakan 92 bijt zich wel vol overgave vast in zijn plannen. Ik hoop voor hem dat Qredits met hem in zee gaat. Ik ga er vanuit dat hij bij alle gewone banken zijn neus stoot. Eens te meer blijkt dat de voorbereiding niet zorgvuldig genoeg kan zijn voordat je daadwerkelijk begint.

 

Hakan 92 is te enthousiast van start gegaan en heeft daarbij de financiering van zijn plannen te licht opgevat. In ieder geval toont hij aardig wat doorzettingsvermogen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Toch vraag ik me af of het echt niet mogelijk is om de financiering bij een reguliere bank te krijgen.

Het bedrag is niet zo hoog, en er is al een groot gedeelte eigen geld ingebracht.

Ik heb samen met mijn broer vorige week de financiering voor de zaak rondgekregen en het is inderdaad een hele klus geweest.

Maar bij ons ging het om meer geld en was er niet zoveel eigen vermogen.

Uiteindelijk hebben we het bij de ING rond gekregen.

Het is niet de meest snelle bank qua reageren, en ook niet altijd logisch. Je moet eerst een kvk inschrijving hebben voordat je uberhaupt een gesprek krijgt.

Het is in ieder geval het proberen waard.

Bij Qredits betaal je veel rente en moet je verplicht die betaalde coach nemen.

Link naar reactie
  • 0

Toch vraag ik me af of het echt niet mogelijk is om de financiering bij een reguliere bank te krijgen.

Het bedrag is niet zo hoog, en er is al een groot gedeelte eigen geld ingebracht.

Ik heb samen met mijn broer vorige week de financiering voor de zaak rondgekregen en het is inderdaad een hele klus geweest.

Maar bij ons ging het om meer geld en was er niet zoveel eigen vermogen.

Uiteindelijk hebben we het bij de ING rond gekregen.

Het is niet de meest snelle bank qua reageren, en ook niet altijd logisch. Je moet eerst een kvk inschrijving hebben voordat je uberhaupt een gesprek krijgt.

Het is in ieder geval het proberen waard.

Bij Qredits betaal je veel rente en moet je verplicht die betaalde coach nemen.

 

ik heb alleen een aanvraag bij de ing gedaan die het heeft afgewezen, ik heb ook een aanvraagd bij de rabo gedaan maar duurt ongeveer 2 weken voordat ik een telefoontje krijg, en die zakelijke adviseur die mn zakeijke rekening opende, zei dat het erg moeilijk is omdat ik weinig kan aanbieden als zekerheid voor hun plus ik ben nog 18 dat zijn de grootste minpunten

Link naar reactie
  • 0
Het bedrag is niet zo hoog, en er is al een groot gedeelte eigen geld ingebracht.

 

Het ingebrachte geld is als vergoeding voor de naam en diensten naar de franchisegever gegaan. Het kan derhalve niet meer dienen als onderpand voor een bankkrediet of de franchisegever moet garant staan.

 

En ook al is het bedrag niet zo hoog de banken spelen toch op safe op dit moment. Het blijft een rare situatie. iedereen met een vaste baan kan redelijk snel een P.L. afsluiten maar als je voor jezelf begint is 20k een brug te ver.

 

Aan de andere kant blijf ik van mening dat de franchisegever zich ook meer moet inspannen om de zaak rond te krijgen tenslotte is de entree-fee al aan hun betaald.

 

En als het allemaal niet lukt dan de plannen nog maar eens tegen het licht houden, kijken waar bezuinigd kan worden en wellicht via borgstelling van familie/vrienden toch een (lagere financiering binnen halen.

 

Omdat de eerste stappen inmiddels gezet zijn is het van belang dat Hakan zo snel mogelijk kan starten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vorige week een starters lening gekregen van de maximaal die ING starters kan geven en dat was 100.000.

Ik ben 20 jaar , Ik hoefde zelfs bij de lening niets af te staan zoals borg, hypotheek overwaarde of het mee tekenen van ouders etc.

 

Zolang de ondernemingsplan goed is, en je de adviseur kan ompraten met je enthousiasme dan zal het geen probleem moeten zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vorige week een starters lening gekregen van de maximaal die ING starters kan geven en dat was 100.000.

Ik ben 20 jaar , Ik hoefde zelfs bij de lening niets af te staan zoals borg, hypotheek overwaarde of het mee tekenen van ouders etc.

 

Zolang de ondernemingsplan goed is, en je de adviseur kan ompraten met je enthousiasme dan zal het geen probleem moeten zijn.

Knap!

 

Mag ik vragen waar je die 100k gaat gebruiken? Ik begrijp dat een bank voorral kijkt naar wat ze kunnen verkopen als het mis zou gaan, dus is het voor vaste activa? of?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.