• 0

faillisement eenmanszaak, afwachten curetor maar wel nieuw bedrijf gestart

Wij zitten met een probleem van faillisement van een onderaannemer (eenmanszaak). We krijgen nog een bedrag van circa 12000 euro. Inmiddels wel contacten gehad met de curator, maar deze gaf aan dat pas aan het eind van het jaar wat meer dudielijk is of wij nog iets krijgen. Vind ik persoonlijk wel erg lang duren, aangezien volgens mij ergens in maart of april al faillisement is uitgesproken.

 

Nu hebben we begrepen dat die persoon dus weer een nieuw bedrijf is gestart, ben er nog niet achter gekomen of het weer een eenmanszaak is of BV, of uberhaupt wel op eigen naam. Maar kunnen we daar nog iets mee, aangezien hij ook prive aansprakelijk is met zijn failliete eenmanszaak. Kan hij zomaar weer een bedrijf oprichten als de hele zaak nog bij de curator loopt..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan hij zomaar weer een bedrijf oprichten als de hele zaak nog bij de curator loopt..

 

In beginsel zal een curator geen nieuwe onderneming toestaan. De oorzaak van het faillissement ligt bij de oude onderneming, dus het risico dat het opnieuw misgaat, zal de curator niet willen lopen. Doe navraag bij hem/haar zou ik zeggen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hebben we reeds gedaan, maar die wuift het eginszins weg in die zin dat zij daar niets vanaf weet. Maar ik moet er anders toch achter zien te komen hoe het nieuwe bedrijf heet en op wie zijn naam het eventueel staat. Kan ik al meer aantonen, wellicht komen we daar verder mee.

 

Maar bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
  • 0

Op dat adres had ik niets meer gevonden, hij zal het waarschijnlijk goed hebben aangepakt.

 

Heb inmiddels contact gehad met een jurist, die heeft aangegeven dat indien aangetoond kan worden dat hij elders werkzaam is (al dan niet eigen bedrijf) dat deze inkomsten meegenomen dienen te worden als inkomen voor verdeling in de faillisementsprocedure. Dus als de curator dat weet, moet dat worden meegenomen. Natuurlijk heb ik dat al aangegeven, maar daar is nog niets mee gedaan volgens mij. Dus dat ga ik beter proberen aan te tonen.

 

Echter als hij eenmaal failliet is verklaard, dus ook in prive persoon en er is qua verdelng niets meer over...houdt het voor ons ook helaas op.

 

Heeft iemand van jullie een andere mening hierover? Of advies?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.