• 0

Een idee in de markt zetten

Goedemorgen allen!

 

Ik ben nieuw op deze site en was op zoek naar een antwoord op mijn vraag. Ik heb de site afgezocht, maar kan er geen antwoord op vinden. Dus registreerde ik mijzelf, zodat ik een topic kan starten. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Ik ben 30 jaar en momenteel op zoek naar een baan. Werkloos zijn maakt dat men creatiever gaat denken en is tijd genoeg om iets op te zetten dat eventueel naast mijn toekomstige baan (want ik heb hoop dat ik binnenkort weer gewoon aan het werk ben) een paar centen binnenbrengt. Dus ik heb iets verzonnen. Ik geloof niet dat het slim is om op fora dit idee te delen, want wellicht bestaat het echt nog niet.

 

Ten eerste; hoe kom ik er achter dat wat ik heb verzonnen al bestaat? Is er een register met octrooien, samengevat in hoofdstukken? Ik kan het op websites en via Google niet vinden.

 

Ten tweede; wat zijn de werkelijk kosten voor een octrooi aanvraag? Ik was aan het lezen dat het zo'n 200 euro kost als je 2 jaar lang in Nederland alleenrecht wilt hebben op het idee. Wat komt daar verder bij?

 

Ten derde; hoe ga ik te werk als ik een idee (in mijn geval een verbreding van een reeds bestaand idee) in de markt wil zetten. Zeg, ik wil een bestaand bedrijf benaderen om mijn idee met hun materiaal en onder hun merk in de markt te zetten.

 

Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen.

 

Alvast dank!

 

3lmo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste 3lmo,

 

Volgens mij kun je met deze vraag bij de Kamer van Koophandel terecht. Bel hun anders en leg deze vraag voor, dan kun je checken of het klopt. Weten zij het niet, dan kun je vragen waar je wel moet wezen.

 

Succes.

 

Groeten van Hetty

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste; hoe kom ik er achter dat wat ik heb verzonnen al bestaat? Is er een register met octrooien, samengevat in hoofdstukken? Ik kan het op websites en via Google niet vinden.

 

Zie deze website: http://nl.espacenet.com/ van het Nederlands octrooicentrum.

 

Over de kosten kan ik je niet veel vertellen, maar wellicht dat je hier (http://www.octrooicentrum.nl/index.php/Octrooien-Aanvragen/octrooien-aanvragen.html) meer kunt vinden!

 

Succes

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.