• 0

Wat vinden jullie van Wohs (voorheen Cloocs)

Omschrijving van je concept:

Een concept waarin Google voorop staat.

Plaatsen van bedrijfs en product informatie.

Mogelijkheden tot het maken van een eigen website en webshop binnen het systeem.

De producten van de webshop worden ook getoond binnen de rubricering van de website.

Vele opties voor bezoekers zoals dating, agenda's voor de vereniging, personeel aangeboden enz.

Als toegevoegde waarde de digitale folders en alles door ons te laten doen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf het gehele systeem ontwikkeld op basis van mijn ervaring.

Google is het EVA en de benodigde kennis hiervoor deed ik op in mijn drie jaar ervaring in de hotelkamer verhuur.

EVA: Exclusief Verkoop Argument

 

Momenteel ben ik bezig rondom dit concept een bedrijf neer te zetten onder begeleiding van het IMK.

Twee maande workshops, marktonderzoek, ondernemersplan, adviesgesprekken, coach en wat al niet meer.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Gangbare (goede) websites en webshops vinden over het algemeen hun beperking in de prijs.

Een goede website/webshop wordt gevoed door een goede applicatie die dagelijks onderhouden wordt.

Zelfs zonder dagelijks onderhoud is dat al te kostbaar voor een webshop tenzij je Bol.com heet of zo.

Door meerdere webwinkels binnen één systeem te laten functioneren kunnen de kosten gedeeld worden door de deelnemers.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is in de eerste plaats anders betreffende de vindbaarheid waarvoor we ook een blog 'meten is weten' hebben gemaakt binnen het systeem zodat dit te controleren is.

Tevens kent het systeem vele toegevoegde waarden zoals digitale folders in dHtml (vindbaar), RSS feeds, blogs enzovoort.

Daar het systeem werkt rondom de aanwezige deelnemers kan in de toekomst ook tijd en geld geïnvesteerd worden om de deelnemers nog veel meer te bieden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Een bezoek aan de site en commentaar is van harte welkom.

 

Ik heb het hele systeem alleen opgezet en ga het ook alleen in de markt zetten.

Dit laatste is geen keus maar gezien de mensen die ik ken en mijn financiële mogelijkheden niet anders.

Mochten er echter mensen zijn die samen willen werken of die financieel het systeem vorm zouden willen geven dan hoor ik dat graag.

 

Cloocs

 

[mod edit: topic samengevoegd, titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eh, sorry, een lager budget mag ik hopen}

Mijn foutconsole loopt vol en w3c moppert ook.

Er staan veel stopwoorden in de title's en de keyword's.

 

Vertel me dus even waar ik de inspiratie moet opdoen?

 

Ik denk inderdaad dat dit meer ging om de layout en de structuur dan om de code. Zolang de website

werkt maar wel foutmeldingen geeft kan het mij niet veel uitmaken ;)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

Zo daar zijn we weer.

Misschien herinneren jullie je Cloocs en later Wohs nog.

Mede door jullie commentaar is http://www.wohs.nl volledig gewijzigd.

 

Ik wil een internet dienstverlening bedrijf beginnen.

Dit bedrijf zal op verschillende facetten diensten aan andere bedrijven verlenen.

 

- het bouwen en onderhouden van websites met ingebouwd online management

- het bouwen en onderhouden van webwinkels

- het bouwen en onderhouden (en eventueel meewerken) van verhuur sites voor vakantie objecten zoals woningen, vliegreizen, hotelkamers etc.

- het in de markt zetten van een algemene verkoop site waar iedereen producten kan plaatsen en verkopen

 

http://www.wohs.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het systeem ontwikkeld.

Negen workshops voor ondernemers bij het IMK gevolgd.

Een ondernemersplan geschreven.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een totaal concept maken waarbinnen webwinkels, websites, verhuursites e.d. kunnen draaien en waar de onderdelen elkaar kunnen versterken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wat ons onderscheidt

 

Soms is het een technisch verhaal maar we willen het toch vertellen voor hen die het willen weten.

 

AJAX

Asynchrounious Javascript And Xml.

 

AJAX geeft de mogelijkheid om onder water content bij de server op te vragen.

Dit doen wij voor elke pagina wissel.

We vragen dan alleen de content die veranderd wordt en vervangen die.

Gangbare websites vragen bij pagina wissels alle content opnieuw op.

Dat kost veel tijd en belasting voor de server omdat veel hetzelfde blijft.

De stylesheets, de gebruikte javascripts etc. veranderen niet.

 

Editor

 

De editor (tinymce) die wij en vele anderen gebruiken is niet door ons gemaakt.

In tegenstelling tot anderen hebben wij er wel veel aan veranderd.

We hebben handige opties ingebracht en we hebben hem voorzien van inline hulp.

 

Dynamiek

 

Wij gebruiken (in samenwerking met AJAX) beduidend meer dynamiek in onze sites.

Dynamiek is het veranderen van de pagina inhoud met behulp van script aan de gebruikerskant.

Zo maken we bijvoorbeeld de popmenu's die u ziet als u over de menu foto's boven aan de site gaat.

Indien u zelf een site bij ons heeft kunt u de inhoud van deze popups zelf invulling en style geven.

 

De zoekmachine

 

Een zoekmachine vriendelijke site moet van aanvang aan met het oog op de zoekmachine zijn opgebouwd.

Doet men dit niet dan moet men later dure seo's inhuren om de site vindbaar te maken en te houden.

Wij hebben dit gedaan vanuit onze ervaring vroeger in de hotelkamer verhuur.

Daar was het niet verschijnen in de top 10 dodelijk voor het bedrijf.

Tevens hebben we een intelligent systeem ingebouwd dat de pagina's automatisch geschikt maakt voor de zoekmachine op het onderwerp van de pagina zelf.

Daarnaast hebben we nog de mogelijkheid ingebouwd om de zoekmachine meta's en de title handmatig te wijzigen.

 

Hidden pagina's

 

Er kunnen hidden pagina's gemaakt of gewijzigd worden.

In deze hidden pagina's ligt de inhoud voor bijvoorbeeld de popups.

De pagina's zijn verder niet zichtbaar voor de bezoeker of de zoekmachine.

Zij kunnen slechts in de editor worden opgeroepen en gemuteerd.

 

Soft logout

 

Heel veel kleine dingen zoals de "soft logout" onderscheiden site van Wohs eveneens.

Met de soft logout kunt u even uitloggen om de site te benaderen zoals de bezoeker hem benaderd om even later met 1 klik weer in te loggen.

Zo is aan ieder onderdeel van Wohs extra aandacht besteedt en dat merkt u als u werkt met een site van Wohs.

 

Kleine dingen

 

Kleine dingen zijn belangrijk vooral als het er veel zijn.

Zo hoeft de gebruiker van een site nooit indirect te werken.

In een what you see is what you get omgeving kan alles bijgewerkt worden.

Een nieuwe pagina wordt bijvoorbeeld gemaakt op basis van de pagina (template) van waaruit deze benaderd wordt.

Handig zulke kleine dingen en er zijn er veel van.

 

Structuur

 

Wohs heeft gekozen voor een visuele structuur.

Dit kan echter ook met gewone linken indien men dat wenst.

De menu's en submenu's zijn op deze manier in alle pagina's aanwezig.

En vanuit iedere pagina zijn dus ook alle andere pagina's bereikbaar.

Op deze manier raakt de bezoeker nooit de weg kwijt.

 

Applicatie

 

Door ons gebouwde sites bestaan alleen virtueel.

Bij een aanvraag voor een pagina gaat de applicatie (het programma op de server) aan het werk en stelt de gevraagde pagina samen.

Als de applicatie verbeterd (we werken er dagelijks aan) verbeterd dus ook de site.

 

Modulair

 

Het systeem is modulair gebouwd.

Zo hebben wel modules als:

website

verhuur

verkoop

fotoalbum

ecard

nieuwsbrief

En er komen steeds modules bij.

Al deze modules kunnen min of meer gecombineerd worden.

Zo kan men een website (met management) invoegen in een verhuursite.

In de website kan men weer de ecard module invoegen enz. enz.

 

Conclussie

 

Wohs onderscheidt zich op vele fronten van andere vormen van webdesign.

De samenwerking van alle ingebrachte mogelijkheden maken sites van Wohs uniek.

Tevens verouderen sites niet omdat het systeem aan de nieuwste mogelijkheden van het internet wordt aangepast.

 

Prijs

 

Een internet deelname met Wohs is dan in aanvang misschien niet de goedkoopste.

Op den duur is hij dit zeker wel omdat er weinig onderhoudskosten zijn en er op termijn geen nieuwe site gemaakt hoeft te worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alles is welkom en alles is leerzaam

 

 

Link naar reactie
  • 0

Drie maal een site review voor hetzelfde product, is dat niet iets teveel van het goede?

 

Zelf kijk ik nu voor de eerste keer maar haak na 30 seconden af om de eenvoudige reden dat ik na het bekijken van een drietal pagina's nergens verder kan lezen. Je site bevat geen enkele link of 'call to action'. Geen knop 'meer informatie', 'bel', 'vraag een proefsite aan'.

 

Daarnaast maakt een popup 'kruimelpad leegmaken' na het klikken op 'kruimelpad' me doodnerveus. Kan ik jouw site zomaar wijzigen zonder account??

 

Klik ik rechtsboven op 'info' dan krijg ik een pagina met twee nietszeggende foto's. Terugknop werkt niet? Help!

 

Kortom ik snap er, als doorgewinterde nerd, al niets van. Wat moet een 'gewone' bezoeker dan?

 

ps. gaat Google al die Ajax truuks indexeren??

Link naar reactie
  • 0

Hallo Eddy,

 

Ik sluit me aan bij Willem. Ik krijg het idee dat je mij als bezoeker optimaal in verwarring probeert te brengen.

 

Bijvoorbeeld met dat kruimelpad, maar ook met die pop-ups. Als ik op "Websites" of "Over ons" ga staan bedekt de pop-up het plaatje van "Verhuur". Eenvoudig van links naar rechts over de plaatjes navigeren lukt dus niet. Als ik niet helemaal bovenaan je pagina sta vallen de pop-ups ook gedeeltelijk buiten beeld. En als ik naar de pop-up beweeg om daarin te klikken verdwijnt deze. Lastig.

 

Ik had in eerste instantie niet door dat de inhoud van de pagina wisselde als ik op een menu-item klikte. Ik dacht dat er iets fout ging waardoor ik steeds op dezelfde pagina bleef.

 

Onder "Over ons" staan meerdere links ("Wie we zijn", "Wat we doen", "Waarom we het doen") die allemaal naar dezelfde inhoud verwijzen. Misschien bewust gedaan, maar ook dat geeft het idee van een "fout" en dat werkt mijns inziens tegen je.

 

Nergens op je site heb ik volgens mij iets kunnen vinden over "product pages", maar wel is dat één van de onderwerpen waar ik een vraag over kan stellen middels je contactformulier. Waarom trouwens een telefoonnummer én een gsm-nummer in dat formulier. En waarom "subject" in het Engels? De keuze "bug melding" zou ik al helemaal weglaten.

 

In je Algemene Voorwaarden staat dat je ingeschreven bent bij de KvK "onder nummer", maar het nummer ontbreekt.

 

Verder hier en daar wat tik-, taal- en interpunctiefouten (je verhuur sites zijn bijvoorbeeld "visueel georiërenteerd").

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk mooi, google vriendelijk dat weet ik zo niet. Als ik kijk hoe de site ingelezen wordt dan zie ik veel dezelfde content op verschillende url's.

 

Ergens gaat het niet goed.

 

In het begin had ik ook niet door dat als ik op een link drukte dat de content veranderde. Je zou dit kunnen verduidelijken met een andere kleur of...

 

Concept zou best kunnen werken zeker met je drive! maar het google vriendelijk zou ik er uit halen. Gooi het meer op viral en/of op merkbeleving.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil even weer opnieuw mijn mening geven:

 

Zoals hierboven al enkele keren vermeld, stop ook ik al snel met lezen. De website is TE druk en TE hectisch om ook

maar iets van informatie er uit te halen. Voor een bedrijf dat zelf websites gaat ontwerpen, zou ik ook wat aan de layout

gaan doen. De techniek achter jullie website is misschien heel goed, maar de layout vereist nog de nodige aandacht.

Het is zeker niet WEB 2.0 maar een beetje klassiek. Ook de navigatie en de plaats van je tekst is niet helemaal

ideaal. Dit is in mijn ogen een groot verbeterpunt ;)

 

Succes!

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

1. Qua design heb is toch een beetje het idee dat ik in de Wayback Machine naar 1998 zit te kijken. Je schrijft op je site dat het niet belangrijk is hoe een website eruit ziet, maar dat het vooral om de techniek gaat. Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik zou zeker nog eens kritisch naar je design kijken.

 

2. Ik heb in Firefox grote moeite om je popup layers weg te klikken en kom daardoor maar moeizaam verder in de site. Moet je echt iets aan doen...

 

3. Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu biedt. Wat kan ik op de site van Wohs wel, wat is b.v. bij Google sites (gratis!) niet kan?

 

Groeten,

Frank

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft op je site dat het niet belangrijk is hoe een website eruit ziet, maar dat het vooral om de techniek gaat. Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

 

Heb je dit serieus op je website staan? Ik kan het zo niet terugvinden, maar als dit er staat moet je niet teveel

klanten gaan verwachten denk ik zo. Design is juist belangrijker of minstens zo belangrijk als de techniek erachter!

Op het moment dat een potentiële klant op een website komt die er totaal ouderwets uitziet, zijn ze zo snel weg

dat ze niks van 'die goede techniek' zullen merken! Design moet zorgen voor de eerste indruk en is dus erg

belangrijk. Ik zou je instelling t.o.v. webdesign wat bijschaven ;)

 

Just my two cents :)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg absoluut niet dat het er niet toe doet hoe een website eruit ziet.

Het is maar een jasje zeg ik en je trekt een website zo een ander jasje aan.

Gewoon even de stylesheet veranderen.

Maar als je fout zit wat de techniek betreft heb je echt een probleem.

Iemand waarmee ik vandaag in contact kwam overkwam dat dus.

Maandenlang gewerkt aan een webwinkel en nu hij draait komt hij erachter dat alleen de homepage door Google wordt geindexeerd.

En ook deze is niet in orde.

 

Anderen komen erachter dat de site in de verschillende browsers of de verschillende versies niet werkt.

 

Ja het uiterlijk van een website is van groot belang maar simpel te wijzigen.

De techniek is van evengroot belang maar niet of heel moeizaam en dus kostbaar te wijzigen.

Veelal moet het geheel dan opnieuw en met een nieuwe webdesigner.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.