sinds een paar dagen zelfstandig ondernemer. Al veel op het internet rondgehangen en gekeken maar ik kom niet uit het onderstaande.
Nu heb ik voor het werk een auto nodig. Via een bedrijf krijg ik de mogelijkheid om een auto via hun te huren en ik heb niet het geld om een nieuwe te kopen op dit moment. En ik heb de mogelijkheid deze auto te kopen na 2 jaar.
Het betreft een label A.
Ik ben er nog niet uit of ik de auto privé ga huren of zakelijk.
Hoe zit het met belasting aftrek etc.
Het bedrijf kan de aanschaf btw terugvorderen dacht ik.
Maar hoe zit het in beide situaties voor mij. Ik werk namelijk ook nog in loondienst waarvoor als ik met eigen auto rijd een vergoeding van €0.19 per km krijg.
De schatting is dat ik voor deze baas ongeveer 20.000 km rijd, privé ongeveer 5000km en zakelijk ook 20.000km.
Voor de zakelijk rit schrijf ik een declaratie van ongeveer €0.28 per km.
Wie wil deze 2 situaties voor mij uitsplitsen en kijken wat het voordeligst is.
Op dit moment heb ik een auto privé en een van de zaak waar ik in loondienst ben en deze rijd ik puur zakelijk.
We wil mij dit duidelijk maken aan de hand van rekenvoorbeelden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CQS
CQS
Beste mensen,
sinds een paar dagen zelfstandig ondernemer. Al veel op het internet rondgehangen en gekeken maar ik kom niet uit het onderstaande.
Nu heb ik voor het werk een auto nodig. Via een bedrijf krijg ik de mogelijkheid om een auto via hun te huren en ik heb niet het geld om een nieuwe te kopen op dit moment. En ik heb de mogelijkheid deze auto te kopen na 2 jaar.
Het betreft een label A.
Ik ben er nog niet uit of ik de auto privé ga huren of zakelijk.
Hoe zit het met belasting aftrek etc.
Het bedrijf kan de aanschaf btw terugvorderen dacht ik.
Maar hoe zit het in beide situaties voor mij. Ik werk namelijk ook nog in loondienst waarvoor als ik met eigen auto rijd een vergoeding van €0.19 per km krijg.
De schatting is dat ik voor deze baas ongeveer 20.000 km rijd, privé ongeveer 5000km en zakelijk ook 20.000km.
Voor de zakelijk rit schrijf ik een declaratie van ongeveer €0.28 per km.
Wie wil deze 2 situaties voor mij uitsplitsen en kijken wat het voordeligst is.
Op dit moment heb ik een auto privé en een van de zaak waar ik in loondienst ben en deze rijd ik puur zakelijk.
We wil mij dit duidelijk maken aan de hand van rekenvoorbeelden.
Alvast hartelijk dank
CQS
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28157-btw-aftrek-huur-auto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag