• 0

Actueel boek voor uitbreiden kennis SEO en GOOGLE

Omdat ik druk bezig ben met het bouwen van een webshop en op het gebied van Google en SEO nog veel te leren heb vind ik dat ik me op dit punt meer moet gaan focussen.

 

Heeft iemand een suggestie van een zo actueel mogelijk boek (liefst in het Engels) dat gaat over optimaliseren van SEO en vindbaarheid in Google. Het is namelijk zo dat ze bij Bol maar liefst 60 titels verkopen die gaan over dit onderwerp (uitgave alleen van het jaar 2010). ???

 

Daarom vroeg ik mezelf af of iemand goede ervaring heeft met een bepaald boek (liefst Engels)?

 

Alvast bedankt.

 

 

 

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Omdat een boek lkkr wegleest als je bijv. aan het reizen bent, ik kan er makkelijk de tijd mee doden. Ook staat het meestal overzichtelijk gebundeld. Ook een belangrijk punt is dat ik er mijn Engels aanzienlijk mee te verbeter ;)

 

Bovendien heb ik 2 boeken gelezen over webshops/websites die hebben me zeer veel insperatie opgeleverd en naar mij mening hebben die me zeer goed op weg geholpen.

 

Wat niet wegneemt dat ik geen gebruik maak van informatie op internet want dat doe ik wel degelijk.

 

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind "50 ways to make google love your website" van Steve Johnston wel aardig.

 

Blijft altijd een momentopname, en er zijn wel heel veel indianenverhalen in omloop.

Hoeveel sitebouwers hebben braaf hun H1, H2 en H3 tagjes gevuld vanwege de seo om er vervolgens achter te komen dat het waarschijnlijk geen effect heeft....

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het boek gezien en zal het overwegen.

 

En inderdaad vanwege die indianenverhalen wil ik liever een boek dat relevant is en niet op onzin is gebaseerd.

 

ff voor de duidelijkheid wat bedoel je met de H1, H2 tags vullen? Wat hoeft er dus niet in die tags te staan?

 

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Marijn

 

Kijk eens online naar deze forums. Hier en Hier Het is wel geen boek maar ik denk dat je dat in geen boek zult terug vinden. Het voordeel van oline is dat je ook reacties kunt lezen (recent) Google gaat snel en als een boek uit komt dan is het al verouderd.

 

Koop tijdens je reizen een ipad ;) En ga online leren.

 

Wat ik wil zeggen is SEO SEA gaat zo snel dat het niet in een boek vast te leggen is.

Link naar reactie
  • 0

Nee ik snap het wel dat de ontwikkeling razend tempo gaat. Ik houd het ook zeker wel in de gaten helemaal Frankwatching heb ik mezelf goed op ingelezen en is voor mij een must read geworden.

 

Maar het lijkt me dat in die boeken interessante ervaringen, strategien, tacktieken enz. staan. Het geeft alles wel duidelijk in grote lijnen weer.

 

Ik bedoel maar dat bij Frankwatching diverse artikelen ook verouderd zijn, toch staat er voor mij een berg aan nuttige info in. Stel ik koop een boek uit 2010 dan denk ik dat het meeste nog aardig actueel is.

 

Maar in ieder geval bedankt voor aanbevelingen ;)

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Oke

 

Als je de basis kent richt je dan meer op strategie, Er wordt erg veel tijd verspilt aan SEO waar het resultaat erg onzeker is. Zoek naar een haalbaar plan. Kijk vooral naar ervaringen. Wat hebben ze gedaan, hoe hebben ze het bereikt. En dan wel echte ervaringen en niet de sprookjes. (die zijn er veel)

 

Succes. :)

Link naar reactie
  • 0

De basis van SEO ken ik een beetje maar ik denk zeker nog niet voldoende. Ik heb hier en daar zeker wat info over Google en SEO meegepikt. Maar ik heb me laatste maanden expres toch vooral gefocused op het functioneel ontwerp van de webshop zelf (en vooral niet te vergeten de samenwerking/afspraken met de leverancier) en heb hier een plan op uitgewerkt. Het is namelijk onmogelijk om alle stappen in 1 keer te doornemen (helemaal als je op dat moment op elk gebied nog wegwijs moet worden). Het functioneel ontwerp daar ben ik momenteel toch wel aardig over uit al kom ik her en der nog best wat toevoegingen tegen. Maar momenteel ben ik toch wel op een punt dat ikzelf veel over SEO wil weten en me dus daar voornamelijk op ga focussen.

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

...

Bovendien heb ik 2 boeken gelezen over webshops/websites die hebben me zeer veel insperatie opgeleverd en naar mij mening hebben die me zeer goed op weg geholpen.

...

 

Zou je alsjeblieft de namen van de boeken kunnen opnoemen? Je maakt me nu wel nieuwsgierig. ;) Ik ken verder geen boek wat hier over gaat, ken wel dankzij dit forum een andere, namelijk 'don't make me think' van Steve Krug. Inmiddels aardig wat jaren oud maar tips over gebruiksvriendelijk / usability blijven toch redelijk hetzelfde, aangezien gebruikers niet ineens heel anders gaan surfen op het internet. Ik zou ook eerder daar tijd in stoppen dan uitzoeken hoe je google te vriend kan houden.

Link naar reactie
  • 0

...

Bovendien heb ik 2 boeken gelezen over webshops/websites die hebben me zeer veel insperatie opgeleverd en naar mij mening hebben die me zeer goed op weg geholpen.

...

 

aangezien gebruikers niet ineens heel anders gaan surfen op het internet.

 

Dat is wat ik steeds wil zeggen. Kijk daar goed naar..... Facebook is groter in de VS dan Google! Gebruikers gaan juist wel anders zoeken. Er komt steeds een nieuwe generatie en zoeken die nog wel op Google? Wat gaat het worden; Facebook? Google? twitter? Games? Kijk waar wat te halen valt. Google en SEO ik weet het zo nog niet. Vergeet het. Voor degene die hier nu op gaan reageren... Ik meet al 7 jaar dus ik weet... Google is mooi en goed maar het is hetzelfde als met de Appels. Het zijn bedrijven. En ik geniet ervan ;D

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Een aardig boek vond ik "101 way to promote your web site" van Sweeney.

Verder is het online aspect al genoemd, je kunt online tutorials van Google volgen, al of niet afgesloten met een examen.

Verder staat op de site van Sempo een aardige hoeveelheid info die je kunt gebruiken. Je kunt ook prima trainingen volgen, maar wat dat kost als niet lid weet ik niet precies.

 

Succes,

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ben op dit moment een boek aan het lezen met de titel: "De internet Scorecard 2.0". Hiermee kun je een goede internetstrategie creëren. Het geeft niet echt op detail tips hoe je met SEO technieken moet werken, maar wel suggesties. Het is zekere een aanrader als je jezelf doelen wil stellen over hoe je je webshop wil positioneren.

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
  • 0

...

Bovendien heb ik 2 boeken gelezen over webshops/websites die hebben me zeer veel insperatie opgeleverd en naar mij mening hebben die me zeer goed op weg geholpen.

...

 

Zou je alsjeblieft de namen van de boeken kunnen opnoemen? Je maakt me nu wel nieuwsgierig. ;) Ik ken verder geen boek wat hier over gaat, ken wel dankzij dit forum een andere, namelijk 'don't make me think' van Steve Krug. Inmiddels aardig wat jaren oud maar tips over gebruiksvriendelijk / usability blijven toch redelijk hetzelfde, aangezien gebruikers niet ineens heel anders gaan surfen op het internet. Ik zou ook eerder daar tijd in stoppen dan uitzoeken hoe je google te vriend kan houden.

 

Toen ik nog geen kennis van webshops/websites ben ik begonnen met de boeken ''een webwinkel voor dummies'' en ''websites maken voor dummies''. Hier stonden voor mij erg handige richtlijnen op allerlei gebied. Op het gebied van usability stonden er voor mij ook genoeg tips in (voor de gevorderde webwinkelier zal het boek wel minder interessant zijn). Al heb ik de meeste usability tips toch wel van Frankwatching, Twinkle en Higherlevel.

 

Om even terug te komen op het Social Media. Dit onderwerp had in ingepland voor later, pas als de webshop is gerealiseerd. Maar daar kom ik nu toch op terug aangezien ik er mezelf vandaag goed op heb ingelezen. Het is sowieso makkelijker dit gelijk in het design van de webshop toe te passen. Waarom zou ik er mee wachten en het in de toekomst pas toevoegen? Is beter om het gelijk toe te passen! Een tactiek moet ik er nog voor maken maar voor zover ik kan bedenken is het een goede manier om je producten te promoten. Alleen zal het niet direct op de korte termijn rendement op leveren verwacht ik (al is het wel goed voor je Google ranking!). Bovendien als ik kijk naar bestaande webwinkels (in mijn branche) dan doen er maar weinig aan Social Media of pagina is niet echt up to date, naar mijn verwachting zijn er veel mogelijkheden om hierop in te spelen.

 

Dit alles neemt niet weg dat ik me toch ook wel ga focussen op Google. Hiervoor geldt naar mijn idee ''waar het vandaag de dag nog om draait''. Als startende webshop is het naar mijn inzien toch het makkelijkst om daarmee ''voet aan wal te zetten''.

 

Dan kom ik nu bij een ander punt. Bij producten eigenschappen geef ik de klant om een review over een bepaald product te geven. In eerste instantie wilde ik er ook voor kiezen om een gastenboek te integreren op de homepage. Als ik kies voor sociale Media wordt deze toch wel overbodig. Dan lijkt het me een goede optie om Sociale Media zichtbaar te integreren op de homepage in de webshop? Dus dat de reacties van bijv. Facebook zichtbaar worden in de webshop. Maar het beste lijkt me ook om gewoon van elke optie (Facebook, Hyves, Linkedin enz.) een graantje mee te pikken toch? Mijn doelgroep is immers overal aanwezig.

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Gister weer gesprek van 6 uur gehad met de programmeur die heeft met een andere blik op het plan gekeken, wat weer erg nuttig bleek. Momenteel druk bezig met het plan bij te schaven. Moet volgende week weer naar de leverancier en ben momenteel druk bezig met research aan het doen naar Social Media.

Helaas heb ik maar 2 handen heb ;D Update volgt

 

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Ach, je hoeft niet eens een echt recent boek te hebben.

 

Hoe je een goede site op moet zetten SEO technisch is al jaren hetzelfde.

Daarnaast moet je interessante/goede content hebben.

Waardevolle links krijgen.

 

C'est ca. De laatste jaren zijn er wat nuttige dingen bijgekomen zoals Cannonical URL's, de webmaster tools zijn uitgebreid etc etc. Maar de basis blijft onveranderd.

 

Tip 1: Let erop dat een programmeur het bekijkt vanuit de technische kant en zeer regelmatig niet denkt aan wat voor Google/zoekmachines de gebruikelijke guidelines zijn.

 

Tip 2: Social media zorgt voor voor kijkers, maar niet voor kopers. Het is verder leuk voor branding, reputatie management en een klik met je publiek houden. Zeker voor starters zou ik daar niet mijn geld en tijd insteken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.