• 0

uitbesteden aan concurent?

Goedemiddag,

 

Ik zit met een dilemma.

Ik lever al enige tijd diensten aan mijn klant, deze neemt vergelijkbare diensten ook af bij een derde partij.

Mijn bedrijf levert deze (zelfde) diensten voor een hogere prijs, maar levert daardoor ook een meer dedicated dienstverlening.

De derde partij is goedkoper, dat kan vooral omdat deze partij meer naar kwantiteit kijkt als kwaliteit, zonder dat deze diensten daardoor slecht zijn.

 

Tot op heden dus niets aan de hand.

 

Nu wil de klant de afgenomen diensten centraliseren en bij 1 partij wegleggen. Waarvoor mij gevraagd is een voorstel te maken.

Het gaat absoluut tegen mijn principes in om derden partijen in te schakelen of materialen in te huren en zeker als ik zelf capaciteit voldoende heb. Maar voor het tarief waar de derde partij voor levert kan en wil ik mijn diensten niet leveren.

 

Het dilemma;

Aan principes vasthouden en een voorstel maken volgens mijn prijs plan, waardoor de klant wellicht afhaakt.

 

of

 

Principes overboord en de derde partij (of vergelijkbare andere) zelf inschakelen en hier een fee opzetten, waardoor ik wel capaciteit overhoud (wat natuurlijk ook niet de bedoeling is).

 

 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie`s en zal mij binnenkort even netjes voorstellen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Altijd lastig om als ondernemer dit soort keuzes te maken, maar in de vergelijking tussen de 2 keuzes die je voorlegt. Loop je in beide volgens mij het vrijwel zelfde risico de klant te verliezen. Je zegt dat de klant 1 partij wil. Waarom zou de klant jou nemen als jij iemand inhuurt en daar een opslag oplegt. Je bent dan niet de goedkoopste en ook niet de beste.

Als de klant een prijskoper is zal hij voor de laagste offerte gaan kiest ie niet voor jou en Als hij ook een goede service en kwaliteit belangrijk vind bied je die dan wel voldoende met deze offerte.. Daarnaast creeer als je de klant wel binnenhaalt met deze offerte een onbenutte overcapaciteit in je bedrijf. Dus volgens mij zitten er meer nadelen aan je compromis offerte als voordelen.

 

mijn voorkeur zou in deze zou zijn om gewoon jou gebruikelijke offerte te doen op basis van je prijsplan en vast te houden aan je eigen kwaliteit en te zoeken waar je de klant toch tegemoet kan komen. En probeer uit te vinden waar hij gevoelig voor is.. korting aanbieden voor een meerjarig contract, gratis advies over een specifiek probleem... betere service tarieven. of een service abonnement. Eenmalige korting voor het tekenen van een contract (signing fee). Ik weet niet wat voor diensten je levert dus ik noem een paar voorbeelden. Soms kan je door vrijwel hetzelfde product anders te omschrijven voor die klant toch ineens succesvol zijn.. Zorg in elk geval dat goed duidelijk is waarom jij ook veel meer levert voor die hogere prijs.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kies voor je eigen bedrijf - qua kwaliteit en opvattingen - en doe er wel álles aan om je klant te overtuigen dat men voor jou moet kiezen. Vergroot je sterke kanten zodanig uit en benadruk je voordelen zó concreet, dat je klant niet enkel aan de euro's denkt maar ook aan betrouwbaarheid, kwaliteit, continuïteit, service, garanties, of wat er bij jou allemaal maar beter is dan bij je concurrent. Niet je concurrent zwart maken of je er tegen afzetten dus, maar uitgaan van je eigen kracht en die zo ideaal mogelijk voor de klant presenteren. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.