• 0

van VOF naar CV

Goedendag,

 

Enkele maanden geleden ben ik samen met een vriend een VOF gestart maar ik ben me nu gaan realiseren dat ik destijds een verkeerde keuze heb gemaakt. Ik wilde wel graag mee delen in de winst maar geen aansprakelijkheid aanvaarden en alleen een financiele inbreng doen.

 

Nu heb ik veel gelezen over een stille vennoot en de definitie daarvan spreekt me enorm aan.

 

Is het mogelijk om van een VOF naar een CV te gaan of moeten we dan de VOF beeindigen bij de KvK en een CV starten? We zijn pas enkele maanden geleden begonnen.

 

Ik hoor het graag.

 

Tnx

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat kan, maar realiseer je terdege dat je als commandiet geen beheersaktiviteiten mag ontplooien binnen de CV, anders wordt je alsnog aansprakelijk en zal de CV zich gedragen als een vof.

 

Wil aansprakelijkheid zoveel als mogelijk uitsluiten dan moet je denken aan een besloten vennootschap of aan een "oudere vorm' van samenwerken, een coöperatieve vereniging met uitgesloten aansprakelijkheid.

Link naar reactie
  • 0

Ik realiseer me dat heel goed. Tnx. Een BV wil ik er ook niet van maken omdat je dan toch nog persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden bij eventuele wanprestaties.

 

Maar kan het omgezet worden of moeten we de VOF uitschrijven en een nieuwe CV inschrijven?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 1

Goedemorgen Joost,

 

Dank je wel, dit stelt mij gerust aangezien we e.e.a. inderdaad liever zouden willen omzetten. Uiteraard komt er een andere overeenkomst met ook een andere verdeling van de winst.

 

gr.

marcel

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.