• 0

Hoe werkt BKR zakelijk precies?

Beste mensen,

 

Ik had een algemeen vraag over het BKR systeem.

 

Ten eerste, Alsje een telefoon of krediet afneemt op naam van je eenmanszaak, Word dit geregistreerd bij het BKR?

Krijgje dan alsnog een codering alsje de betaling niet na komt?

 

Ik heb een jaar terug een lening proberen aan te vragen, De telefoniste wist niks van de lening die ik al had lopen.

Toen ik haar het adres van mijn onderneming gaf bevind zich op een ander adres) vond die deze wel.

 

Waarom ik dit vraag, Ik heb onlangs nog een lening aangevraagd bij de bank, en deze hebben niets gevonden over de notering van een lening die ik al heb lopen (Heb mijn onderneming sinds kort verhuisd naar een ander adres en dit niet aan de oude krediet verstrekker door gegeven).

 

Dus in princiepen zolang ik niets vrij geef van de adres gegevens van mijn oude ondernemings adres zou niemand iets te weten komen over deze lening?

 

Alvast bedankt!

 

Akbari.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Akbari,

Antwoorden op algemene vragen over BKR registraties zijn terug te vinden op www.bkr.nl.

 

Financieringen verstrekt aan ondernemingen worden niet bij BKR geregistreerd, dus zijn daar ook niet terug te vinden.

Echter als je als eenmanszaak een financiering niet terugbetaald, is de kans groot dat daarvan wel melding gemaakt wordt bij BKR (op jouw persoonlijke naam).

 

Als je een nieuw zakelijk krediet gaat aanvragen zal gevraagd worden naar jouw jaarcijfers om te beoordelen of die financiering verantwoord verstrekt kan gaan worden, hierdoor zal de nieuwe verstrekker kunnen concluderen dat er al een verplichting loopt.

 

Nog iets, bij een financieringsachterstand, blijft de verplichting tot rente en aflossing bestaan, indien je een nieuwe financiering aangaat en je houdt met die verplichting geen rekening dan is dat vragen om problemen, dus verzwijgen dat al een lening loopt is niet verstandig.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.