• 0

Vraag parttimeondernemer

Goedendag,

 

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen, aangezien dit mijn eerste bericht is.

Mijn naam is Bart, 24 jaar oud en ik kom uit Velsen-Noord. Ik ben in het dagelijks leven verantwoordelijk voor een magazijn bij een auto-dealer in Velserbroek.

Ik ben sinds 2 jaar actief met foto's maken. Ik krijg hier veel goede reacties op, en ben een eigen website begonnen. Op deze website kreeg ik veel goede reacties, met ook vragen of verschillende media foto's van mij mochten publiceren in hun tijdschriften.

Ik wil een stapje hogerop, en wil daarom naar de KvK stappen om een eenmanszaak te beginnen. Dit in eerste instantie als Parttime ondernemer.

Hiermee kan ik natuurlijk mijn diensten in rekening brengen, zodat ik er nog wat extra mee verdien.

 

Ik zit alleen met een paar vraagjes en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb een eigen huis met een hypotheek, waar ik elke maand van de belastingdienst een bepaald bedrag terug krijg(inkomstenbelasting).

Als ik mijn eigen bedrijf start, zal ik het eerste jaar geen winst maken, dat doordat ik verschillende dingen wil investeren. (reclame, apparatuur, etc) maar welke invloed heeft dit op mijn (voorlopige) teruggave van de belastingdienst?

 

Nog een andere vraag is hoe ik mezelf moet verzekeren, aangezien ik een perspas wil aanvragen waarbij ik sowieso rechtshulp kan krijgen, vind ik een aanvullende verzekering eigenlijk niet erg nodig. Aangezien ik ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering heb tijdens mijn loondienst.

Kan ik zoiets gewoon laten zitten of is dit in zekere vorm verplicht als bedrijf?

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen!

 

Alvast bedankt,

 

Bart

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Bart

 

Als je onderneming geen winst maakt, dan is er geen gevolg voor de maandelijkse teruggave. Maak je bijv. in 2011 wel winst, houdt er dan rekening mee dat je over die winst (waarschijnlijk) 42% inkomstenbelasting verschuldigd bent. Je kunt hiertoe de VT aanpassen of maandelijkse een 12e deel reserveren en ineens achteraf voldoen (let wel, met rente vanaf 1-1).

 

Verzekeren is een ander vak. Lees eens op HL via de zoekfunctie.

 

groet

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.