• 0

INNOVATIENET on-line

www.innovatienet.nl is online. Dit is de tweede poging van EZ/Syntens om een ondernemersportal op te zetten. Dit keer voor slechts €4,2 mln.

 

Wat vinden jullie? :D, ::) of :'(

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit ziet er niet verkeerd uit vind ik, alleen moet die "pilot" echt weg. Of ze gaan er nu voor of niet.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er even op gekeken, maar de website werkt niet geheel fatsoenlijk op mijn browser (Firebird). Verder vind ik de site navigatie niet erg geweldig. Er is geen algemeen menu te vinden (dit kan ook aan mij liggen). De "history-button" werkt soms ook niet. Rechts staat er ook een "vakje" met "Betrokken partijen bij Innovatienet:". Dit lijkt me niet echt nuttig voor de bezoekers, tenminste niet op deze plek. De "innovatie verkenner" en het "websites overzicht" zien er wel aardig uit. Ik zie nergens een link staan naar Higherlevel, niet bij het "websites overzicht" en ook niet in het communicatie gedeelte. Dit lijkt me toch een nuttige link voor de bezoekers van innovatienet.

Ik ben geen ondernemer, maar ik vind dit een gemiste kans, wat een geldverspilling...

Link naar reactie
  • 0

Hmm, het is wel erg eenvoudig om je spam te plaatsen. Handig zo'n advertentiemedium voor acquirerende dienstverleners ;D Ik ben er naast mijzelf ook Bernd en PIMs tegengekomen. Je zal mij niet horen klagen, maar het kan nauwelijks de bedoeling zijn van Innovatienet om als gratis advertentiemedium te dienen. Hoe wordt dat straks in goede geleid? Ik ben benieuwd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Is dat niet de bedoeling dan? Het moet toch een soort marktplaats worden zodat er meer innovatiegerichte matches ontstaan? Ik vermoed dat een flink deel van die 4,2 mio wel eens naar reclame zou kunnen gaan om vraag en aanbod op te roepen. De pilotperiode wordt gebruikt om de database te vullen en de techniek te testen, wat denken jullie?

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf sceptisch over de vraag wat de ondernemers hier aan hebben. Het lijkt een beetje op een informatieportal waar er al 10-tallen van zijn en waar de ondernemers net niet vinden wat ze zoeken. Originele content ontbreekt (nog), interactie tussen ondernemers (zoals op HL) is nauwelijks mogelijk.

 

Zelf ben ik een jaar of 2 geleden afgestapt van het informatieportal idee. Te arbeidsintensief, te duur, te onoverzichtelijk en nooit compleet. Kortom, te veel informatie van te lage kwaliteit. Daar maak je ondernemers niet blij mee. Daarom ben ik overgestapt op het forum model en heb mij aangesloten bij HL. Werkt mateloos veel effectiever en door het discussie model wordt de vraag van de ondernemer vanuit diverse standpunten belicht en worden de antwoorden ook nog eens in perspectief geplaatst. Ik zie niet hoe Innovatienet dat gaat evenaren met het door hen gekozen portal model.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Tsja, heb even rondgekeken en mij meteen aangemeld.

Ik denk dat het inderdaad een marktplaats is, dus dat het juist de bedoeling is om aquirerend bezig te zijn.

Nu zie ik vooral veel bekenden uit de adviseurswereld actief en nog zeer weinig ondernemers (ok adviseurs zijn ook ondernemers :).

Maar als uitwisselingsbron van innovatie-ideeen kan het handig zijn.

Naast higherlevel.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

 

Heb inmiddels via innovatienet kennis gemaakt met een leuk bedrijfje uit mijn regio die zich bezig houdt met coachen van innovatieve bedrijfjes. Dus wel goed voor je netwerk.

 

Zou zeggen: meld je aan (baadt het niet, schaadt het niet).

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0
Nieuwsbrief Innovatienet

 

Beste lezer,

 

Innovatienet heeft dit hele jaar de status van Pilot. En het zou geen Pilot zijn als er geen goede en stevige feedback werd gevraagd. Voor deze feedback hebben we een aantal gremia ingericht:

 

Een ondernemerspanel, waaraan zo'n 30 ondernemers uit het hele land deelnemen.

Een kennispanel, waarin een aantal kennispartijen verzameld is.

Beide panels komen dit jaar 5 of 6 maal bij elkaar om de ontwikkelingen rond Innovatienet nauwlettend te volgen en van commentaar te voorzien.

 

De eerste bijeenkomsten hebben we inmiddels gehad. De ondernemers zijn in februari in Media Plaza in Utrecht bij elkaar geweest. Behalve veel positieve geluiden kregen we gelukkig ook stevige feedback waar de ontwikkelaars weer verder mee aan de slag kunnen.

 

Het kennispanel is inmiddels ook een keer bij elkaar geweest en ook daar was de sfeer bijzonder positief. En ook daar zijn stevige discussies gevoerd. Zo blijft de spanning erin en houden we elkaar scherp.

 

Het geeft ons in ieder geval de gelegenheid om alles wat is onderzocht in 2003 en wat daarna is gebouwd, heel goed te toetsen aan de praktijk en aan de uiteindelijke gebruikers. Voor de Pilot Innovatienet wordt het in elk geval een enerverend jaar.

 

We zijn erg benieuwd naar uw reacties. Rond de verschijningsdatum van deze Nieuwsbrief wordt de eerste update van Pilot Innovatienet opgeleverd met als een van de belangrijkste onderwerpen de virtuele innovatiegroepen, oftewel de communitysoftware. In één van de forums geven we ruim de gelegenheid voor reacties en feedback op Pilot Innovatienet. Ga daar snel kijken en doe mee met de discussies.

 

In deze Nieuwsbrief hebben we het over de groepen, de bijeenkomst van het Ondernemerspanel, In gesprek met…Vince Tunzi van de Metaalunie en de beurs ESEF.

 

Hans Versloot

Projectleider

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hmm, innovatienet heeft nu ook een soort forum. Ze noemen het anders, maar het is gewoon een forum. Volgens mij wordt het tijd dat Stut een keertje gaat praten met Koos Kersthold. Aan deze geldverspilling moet echt een einde komen. >:( Ze bouwen een copie van HL maar dan zonder leden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie de www.innovatietest.nl al gedaan ? Best grappig. Uiteraard een dingetje van Syntens, dus ik ben benieuwd wanneer ik in het mailbestand zit.

 

Okay, okay : positief. Ik vond het leuk om te doen. Ik ben vooral benieuwd wat er uit komt bij andere mensen. Ik ga nu nog eens invullen, maar dan voor een oude werkgever. Kijken of die ook innovatief was. ;D

Link naar reactie
  • 0

Mag ik even over mijn nek, BBbbblllll

Net even een testje gedaan.

De vooringenomenheid springt er vanaf.

Volgens de test zijn we te weinig georganiseerd, nogal wiedes, als we meer gaan organiseren kunnen we niet meer innoveren, innovatie gaat ook over vrijheid tijdens de ontwerpfase.

Verder moeten we meer kennis inkopen bij kennisinstituten.

Welke kennis hebben wij nodig van hun ?

Ons bedrijf kijkt in de breedte niet in een tunnel!!!!

Innovatiemechanismen krijgen wij een 6.

Er is alleen geen concurent die sneller innoveert dan wij.

 

 

Broodje innovatieplatform kijk op http://www.innovatietest.nl

Het beleg moet je zelf maar verzorgen

 

Merkava

Link naar reactie
  • 0

Mail van innovatienet.

 

Ze hebben 1100 leden (hoera, HL heeft er 5000), EZ gaat door met financieële ondersteuning (de eerste € 4,2 mln is op) en de site wordt geïntegreerd met Syntens (leuk kadootje).

 

Maar nu de grote truuk. Innovatienet heeft eind 2005 10.000 leden! Wedje maken dat ze dat niet gaan halen, maar dat je daar nooit meer wat van gaat horen!

 

2004 is voor Innovatienet met recht een pilotjaar geweest. De website en verschillende diensten zijn getest in samenwerking met de brancheverenigingen NRK, FOCWA, CMBO en Metaalunie. Op deze plek willen wij hen graag nog eens hartelijk bedanken voor hun inzet en hun bereidheid met ons het digitale avontuur aan te gaan.

 

Uiteindelijk heeft de inbreng van de branches, het kennis- en het ondernemerspanel geleid tot een omvangrijke website waarin naast veel informatie over innoveren ook een aantal interessante diensten wordt aangeboden. Sinds de start in 2004 heeft een steeds grotere groep ondernemers Innovatienet weten te vinden en is het aantal deelnemers gestegen tot ruim 1100 in december. Uit het zojuist afgeronde gebruikersonderzoek bleek dat het grootste deel van hen tevreden is met de geboden functionaliteiten.1 op de 6 deelnemers heeft zelfs nieuwe innovatiecontacten opgedaan via Innovatienet.

 

Dit alles is de reden geweest voor het Ministerie van Economische Zaken om Innovatienet ook in 2005 financieel te ondersteunen. Innovatienet zal dan onder de regie van Syntens worden voortgezet. Over de voortzetting zijn heldere afspraken gemaakt tussen Syntens en het ministerie van Economische Zaken, waarvan wij de belangrijkste voor u op een rijtje hebben gezet:

 

Samenwerking met branches en kennisinstellingen uitbreiden: Syntens gaat volgend jaar op basis van innovatieprestatiecontracten intensief samenwerken met circa 15 branches. In deze overeenkomsten worden eveneens afspraken gemaakt over digitale diensten (waaronder Innovatienet) die via internet worden aangeboden. Ook wordt verder samengewerkt met kennisinstellingen op die gebieden waar sprake is van een duidelijke win-win situatie.

Integratie Innovatienet met Syntens: Innovatienet wordt vanaf 2005 ondersteund en bemand door Syntens-medewerkers. Ondernemers kunnen zo beter worden bediend door het combineren van digitale diensten en adviesdiensten.

Meer diensten: Syntens gaat in samenwerking met brancheverenigingen en kennisinstellingen nieuwe digitale diensten introduceren. Ook worden vernieuwingen en verbeteringen doorgevoerd op basis van reacties en opmerkingen van onze gebruikers.

Meer deelnemers: het streven is om in 2005 als de innovatiesite van Nederland te groeien naar minimaal 10.000 geregistreerde deelnemers.

Ter afsluiting willen wij u graag prettige feestdagen toewensen en een inspiratierijk en innovatief 2005!

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Het Innovatienet-team

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja EN ze hebben leden die tevreden zijn. EN ze hebben mensen die DANKZIJ Innovatienet elkaar zakelijk hebben gevonden !

 

Het schuim vliegt er werkelijk van af, zoveel gelukzalige geilheid. Even kijken : 4,5 milj euro/ 1100 leden = 4.090 euro per lid.

Vraag : hoeveel bier zou dat zijn per lid ? 2045 biertjes per lid a 2 euro. Nou, dames en heren, daarmee kan je OOK heel veel zakelijke vrienden vinden, hoor !

 

Maar genoeg met dit cynisme : is het geen tijd om het "kapitaal" van HL in de picture te brengen ? Ook goed voor promotie, standing e.d.

Kleine enquete wellicht handig met vragen als :

 

* Heeft HL u geld opgeleverd ? bespaard ?

* Hoeveel is dit ?

* Hoeveel zakelijke contacten heeft u dankzij HL gekregen ?

* Hoeveel betalende klanten heeft u via HL gekregen ?

* Als lidmaatschap van HL u geld zou kosten, hoeveel zou u bereid zijn per jaar hiervoor te betalen ?

 

Ik houd mij aanbevolen voor reacties ende suggesties

 

Etc.

Link naar reactie
  • 0

op het moment dat je vraagt hoeveel men bereid is te gaan betalen voor HL, bekruipt mij alweer het gevoel dat vanaf 2006 het een betaalde dienst zou gaan worden. Volgens mij is dit niet in lijn met de doelstellingen van EZ. Ik zou deze vraag dus niet stellen. De overige vragen zijn valide vragen.

 

Ik vraag mij overigens ernstig af wat er met die 4.2 miljoen euro is gebeurd. Wat een hoop geld! Ik ben niet kritisch omtrent de toegevoegde waarde voor de leden, maar vraag me wel af of dit effectief en efficient is besteed en dus waaraan.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

zouden wij ook niet wat meer publiciteit moeten opeisen voor HL? volgens mij is HL het enige echt werkende forum wat actief is en een grote doelgroep bereikt, maar ik heb het idee dat dat gewoon niemand opvalt en dat niemand dat dus weet.

Nergens om maar ik spreek regelmatig mijn studenten en ook mede-ondernemers en heel vaak blijkt men het niet te kennen.

Toch iets om ons allen even achter de oren te krabben.

Wellicht zijn wij te bescheiden en kunnen wij een voorbeeld nemen aan Innovatienet. Ik ben daar ook lid van, heb de enquete ingevuld en weet dat daar aanzienlijk minder traffic gebeurt dan hier.

Toch slagen zij erin om eerst 4.2 miljoen binnen te slepen en nu weer een nieuw budget (ik begreep trouwens dat het volledig in Syntens wordt geintegreerd, dus met Syntens mensen en dat de Syntens website opgaat in Innovatienet of andersom). Hoe dan ook, dat is knap als je niet echt super presteert.

Tuurlijk kunnen we met zijn allen heel trots zijn op het feit dat HL helemaal geen geld nodig heeft (een beetje van Technoparnter om 1,5 man en paard in leven te houden) en afgeven op Innovatienet, maar ik denk dat wij beter onze energie kunnen gooien in positieve publiciteit.

Breng maar eens de successen van HL naar buiten, nodig eens de staatssecretaris uit om deel te nemen, breng eens een (virtueel) boekje uit.

Te bescheiden is niet goed...............

Als je al zolang succesvol bestaat en zoveel starters weet te bereiken hoor je meer in beeld te komen bij ambtenaren, ministers en beslissers.

Al was het maar om de 5245 biertje sin ontvangst te kunenn nemen!

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij de intonatie van Bernd. Stop met gemauw over innovatienet en zoek het bij je zelf.

 

Dit forum is een goed forum met goed advies en tot op heden kan ik behoudens wat clustervorming weinig negatiefs melden. Dit wordt vanzelf een succes dus maak je niet druk. Het afzeiken van andere werkt alleen maar averechts. Zullen we dat dus maar laten of via priveberichten met elkaar delen.

 

Jammer dat velen onder ons die functie hebben uitgezet waardoor je noodgedwongen ligt te stangen via het forum. Is daar iets op te verzinnen?

 

Groet, Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij de intonatie van Bernd. Stop met gemauw over innovatienet en zoek het bij je zelf.

 

Dit forum is een goed forum met goed advies en tot op heden kan ik behoudens wat clustervorming weinig negatiefs melden. Dit wordt vanzelf een succes dus maak je niet druk. Het afzeiken van andere werkt alleen maar averechts. Zullen we dat dus maar laten of via priveberichten met elkaar delen.

 

Jammer dat velen onder ons die functie hebben uitgezet waardoor je noodgedwongen ligt te stangen via het forum. Is daar iets op te verzinnen?

 

Groet, Remo

 

Nu zeik je mensen af die mensen afzeiken? ;D

 

Remo,

die clusters die je noemt ben ik met je eens. Alleen die clusters zijn ook de kracht van het forum.

Wat er wat mij betreft gewoon pijnlijk zichtbaar wordt is het verschil tussen iets dat wordt gedreven door LIEFDE of wat wordt gedreven door SUBSIDIE.

 

Natuurlijk doen er een paar een beetje cynisch als er weer een zak met geld naar een disfunctioneel log halfbakken platform gaat-- ze zijn gewoon een beetje jaloers dat hun belastinggeld wordt uitgegeven aan prutswerk terwijl ze zelf hun tijd en energie (uit liefde!) besteden aan hier mensen helpen- tijd die ze opofferen ten opzichte van hun eigen bedrijf.

Niet iederéén kan zich erbij neerleggen 'dat de wereld nou eenmaal zo in elkaar zit'-- ook al vind ik ook dat je richten op wat je wil creëren beter werkt dan al te lang te focusen op wat er niet deugt.

 

Wat een mogelijkheid is, is ons bundelen en een stichting of (belangen)vereniging oprichten. Op die manier laten we ons "aangooibaar" stellen voor zakken met geld. (Subsidie dus). Nu zijn we een groepje goedwillende bevlogen mensen die graag starters helpen-- het zou een manier kunnen zijn om het voor anderen ook makkelijker te begrijpen te maken wat we doen en wat we zijn.

Aan de andere kant zijn we volgens mij ook juist weer zo lekker blij met de vrijheid en gebrek aan gedoe dat het niet-vormen van een organisatie met zich meebrengt... of niet soms! ::)

Een niet-offcieel platform of netwerk zou misschien wél kunnen werken.

Maar dat is dit in feite al-- dus eh.....

 

TOCH:

De echte innovators die de skunkworks voor hun rekening nemen; die staan niet in de schijnwerpers.

De echte vernieuwers met visie worden nog altijd gewoon uitgelachen en dat hoort ook zo-- er zijn er maar weinig van dus een beetje tegengas is good voor de motivatie. (Ahum)

Je moet ook niet de verkeerde dingen verwachten van een overheid-- de stabiele opa moet zich niet ineens als wiet rokende, skateboardende, Slipknot luisterende oproerkraaier gaan gedragen. Da's griezelig.

Een overheid maakt grooote bewegingen en groooote gebaren, met groooote zakken met geld. Dat kan ook niet anders, want kleinere en wendbaardere eenheden verbrijzelt de controleerbaarheid van het mechanisme en wat wil een overheid niet? Juist.

 

Wat te betreuren is, is dat initiatieven vanuit Higherlevel naar zulke innovatieplatforms toe worden genegeerd. Blijkbaar kunnen ze zich wel permitteren om uit de hoogte te doen, wat jammer is, want de motoren van je economie negeren geeft aan dat je niet helemaal begrijpt wie uiteindelijk je salaris betaalt.

(En wat dat betreft vind ik het terecht dat we hier een partijtje stampij maken! Dat brave Nederlandse gedoe ook altijd....(wel vredelievende stampij uiteraard, maar daar zijn strategieën genoeg voor te verzinnen))

 

Hoewel je als rebel wel eens verlangend naar de stabiliteit van gezapigheid kunt kijken-- als het in je bloed zit doe je daar niks aan, en de beklemming van gestolde organisatievormen is toch ook niet wat je wil.

 

Er is voor zover ik weet regelmatig een poging gedaan hotemetoten en hoog-in-de-bomers te betrekken bij HL, maar die mensen *zien* het niet ofzo :)

Niet iedereen heeft een vrije geest, zullen we maar denken.

 

Jullie mogen het best weten:

Ik hou van Higherlevel!

 

Op naar een vernieuwend 2005.

 

Annedien

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe brengen we HL beter in beeld?

 

Kunen we niet gewoon wat objectieve cijfers verzamelen (aantal leden, aantal leden actief, aantal post-its (heet dat zo?), aantal vrijwillig meewerkende experts (uit welke geledingen afkomstig), etc) en deze verwoorden in een persbericht of artikel (uniek internet platform bestaat x jaar ofzo?)

Gwoon objectief laten zien dat je als vrijwilligers organisatie een succes kunt zijn op innovatiegebied.

Hoe je dat precies verwoord en wat de key boodschap moetz ijn weet vast wel een expert op marketing/coomunicatie gebied.

Dat bericht mailen we rond en ieder van ons kentw el een bestandje van mensen naar wie we dat gaan mailen.

Miet je eens kijken hoe snel dat rondzingt.

 

Boodschap moet zijn: naast allemaal "dure" initiatieven heb je ook een "kosteloos" initiatief dat blijkbaar ook werkt op innovatiegebied.

Kijk maar naar de cijfers.

 

Het gaat mij er niet om dat wij nu ook opeens geld krijgen, maar veeleer om te laten zien aan de beslissers dat veel geld uitgeven soms niet nodig is en je kunt leren van een HL initiatief.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

@Annedien: wat een mooi statement!

 

Ik ben het geheel met je eens, in de vijf weken dat ik mijn bijdrage aan HL probeer te geven, ben ik ook van HL gaan houden. De kracht van HL zit in het feit dat er rijp en groen door elkaar zit, studenten en starters, maar ook jonge ondernemers die met problemen zitten, die, als je nog niet veel ervaring hebben, heel lastig zijn. De groep 'experts' e.d., die hier op reageren, zijn allen van grote klasse.

 

Ga alsjeblieft niet proberen dit alles te institutionaliseren door stichtingen of verenigingen. Voordat we het weten, zijn we bobo's die met onze eigen belangen in de weer gaan, in plaats van elkaar te helpen. Als we belangrijk willen doen, doen we dat in ons eigen bedrijf wel.

 

Ik onderschrijf de suggestie een goed persbericht op te stellen en dat naar zoveel mogelijk sites en bladen te sturen. Meer gebruikers en meer steun is een mooi goed. Maar, laten we het alsjeblieft in dehuidige vorm houden.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.