• 0

Samenvoegen mailbestanden? Mag dat?

Mijn bedrijf heeft inmiddels een aardige database opgebouwd met adressen. Ontvangers hebben expliciet toestemming gegeven om mijn wekelijkse nieuwsbrief te ontvangen. Ik voldoe helemaal aan de regels, zodat ik de spamwet niet overtreed.

 

Mijn B.V. participeert (meerderheidsbelang) in een ander bedrijf (in dezelfde branche) en wij zijn van plan om met beide bedrijven onder 1 en dezelfde naam naar buiten te treden. Het is niet de bedoeling de bestaande rechtsvormen te wijzigen.

 

Mogen we nu de adressen bestanden over en weer inzetten voor gezamenlijke promotie? Of moeten we de bestaande bestanden gescheiden houden en nogmaals expliciet toestemming vragen?

 

Ter info:

Nu worden er mailings verstuurd per e-mail met twee verschillende afzenders. Er is een overlap in adressen. Beide bestanden willen we gaan "bemailen" vanaf 1 nieuw mailadres.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

2 mail groepen aan maken in het nieuwsbrief systeem

 

Je mailing gebruiken met een keuze knop om de keuze bij de klanten te houden.

Op deze manier ben je ook ingedekt.

 

bv:

Beste klant wij zijn voornemens om de mailing bedrijf x en mailing bedrijf y samen te voegen. Indien u geen probleem hiermee heeft hoeft u niet te reageren. Indien u problemen mee heeft verzoeken wij u aan te geven welke mailing u wilt blijven ontvangen.

 

--

 

Wij hebben 1 nieuwsbrief systeem met een verschillend aantal groepen gedefineerd , waarin de klanten zelf kunnen aangeven waar ( welke nieuwebrieven ze willen ontvangen )

 

 

An optimist is a person who sees only the lights in the picture,

Whereas a pessimist sees only the shadows.

 

An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:

the possibility of changing the picture, of making the light prevail over shadows.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie, maar is je voorstel wel juridisch verantwoord?

 

In je voorstel geeft de ontvanger niet expliciet toestemming. Hij kan weigeren via de knop, maar dat is wel wat anders. Zoals je waarschijnlijk ook wel weet zijn de boetes niet mis. En dat risico wil ik absoluut niet lopen!

 

groet, Ger

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.