Bij ons in de motorzaak hebben wij vorig jaar een aantal demo's gekocht (dus inclusief BPM). Dit zijn nieuwe motoren welke door klanten kunnen worden bereden/gehuurd.
Nu een jaar later worden een aantal van deze demo's verkocht. Nu willen wij een deel van deze BPM afschrijven volgens de afschrijvingstabel 2010, maar ik weet niet hoe dit te boeken en/of wanneer.
Kan iemand mij hier bij helpen?
Bij de inkoop hebben we dus een boeking gemaakt (BTW even buiten beschouwing gelaten)
3.... voorraad motoren
3.... voorraad BPM motoren
a/ 16... crediteuren
Bij de verkoop denk ik dat er geboekt moet worden:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gertie Barendsen
Gertie Barendsen
Beste leden van Higher Level,
Bij ons in de motorzaak hebben wij vorig jaar een aantal demo's gekocht (dus inclusief BPM). Dit zijn nieuwe motoren welke door klanten kunnen worden bereden/gehuurd.
Nu een jaar later worden een aantal van deze demo's verkocht. Nu willen wij een deel van deze BPM afschrijven volgens de afschrijvingstabel 2010, maar ik weet niet hoe dit te boeken en/of wanneer.
Kan iemand mij hier bij helpen?
Bij de inkoop hebben we dus een boeking gemaakt (BTW even buiten beschouwing gelaten)
3.... voorraad motoren
3.... voorraad BPM motoren
a/ 16... crediteuren
Bij de verkoop denk ik dat er geboekt moet worden:
7.... kostprijs motoren (excl. afgeschreven BPM!!)*
4.... afschrijving BPM motoren
a/ 3.... voorraad motoren
a/ 3.... voorraad BPM motoren
* afschrijving werkt dus kostprijsverlagend.
En wanneer boeken we deze afschrijving? Op het moment van verkoop of aan het einde van de een verslagperiode (bijv. een boekjaar)?
Alvast bedankt!
Gertie Barendsen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28226-boeking-van-afschrijving-bpm/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag