• 0

HL-initiatief: Don Quijote doet Higherlevel aan, en reist verder ...

Hoi,

 

Naar aanleiding van het topic Armoede in Afrika verhelpen, en mijn opmerking daarin:

 

 

... Een aardig tijdsverdrijf. We krijgen er in ieder geval een beter beeld van de randvoorwaarden van, en misschien komt er ook nog wel wat concreets uit rollen.

 

Ik stel voor ons eerst te richten aan welke specifieke criteria de lokatie van het bedrijf moet voldoen, en daar dus een nieuw topic over te openen.

 

Hier dus dit nieuwe topic over wat de meest geschikte lokatie zou zijn.

 

In de komende periode zal ik hier een aantal posts plaatsen. De hoeveelheid en kwaliteit hiervan laat ik afhangen van het enthousiasme waarmee dit topic wordt ontvangen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik ben eens lekker een eind gaan fietsen. Dan kun je ook rustig denken. Misschien ook handig als we dan een stichting oprichten, waarin de belangeloosheid en activiteiten netjes vast komen te liggen. De "10" staat eigenlijk (in mijn gedachten) voor iets anders, maar is wel symbolisch. Elke dag gratis 10 minuten van je "werktijd" aan dit initiatief geven, waardoor je die arme sloebers een echte kans geeft. Je kunt in eerste instantie aan kunstvoorwerpen e.d. denken maar dat moet veel breder worden. Misschien moet er ook op EU-niveau geregeld worden dat er geen import-heffingen op die goederen komt te staan, zodat die mensen een betere kans krijgen.

Link naar reactie
  • 0

hoeveel mensen uit afrika zijn momenteel lid van e-bay en hoeveel verkopen daadwerkelijk producten vanuit afrika in de usa en europa middels e-bay of een andere marktplaatsachtige applicatie?

 

Frans

(nigeriaanse scammers uitgezonderd)

 

Frans. Via eBay gaan particuliere transacties. Op die manier ontstaat er geen reguliere handel met Afrika. Om dat voor elkaar te krijgen moeten er daar ook bedrijven komen. Liefst niet bestierd door blanken, maar door de lokale mensen zelf.

Link naar reactie
  • 0

 

Daarom juist sprak het ICT-diensten product mij wel aan. Omdat je dat snel en tegen goekope kosten kunt doen. Kosten die internationaal concurreren, maar die ook in Africa bijdragen aan een serieus inkomen. $4 per dag klinkt genant (en is het ook), maar mijn vriend Thomas zou er 300% op voorruit gaan. En hij zou leren. En hij zou zich verbeteren. Ook voor zijn zoon en dochter. Dat betekent een ander huis, school, en perspectief. Maar alleen als het duurzaam is. Tevens is het voordeel dat overheden volstrekt niet kunnen overzien wat er zich via het web voltrekt. Er zijn geen fysieke havens nodig, dat scheelt heel veel spiegelende zonnebrillen. En EU-formulieren. Dus kosten. Kwa lokale kennis is het even 'hunten' naar het juiste personeel, en vooral de manager. Maar ik denk (nogmaals) dat het kan.

 

Dat is een Goede. Zou dan toch die chat dienst iets zijn (wellicht denk ik te simpel). Om nu hier te gaan onderzoeken met 10 man (als die er komen) naar hoe de hele wereldhandel in elkaar zit lijkt me niet haalbaar.

 

Tot nu toe in HL 34.000 leden en maar 4 die mee denken. :-\

 

Had er iets meer van verwacht. Een anonieme student worden 15 paginas gevuld en een goed doel dan hoor je ze niet :)

 

Ondernemers en groen of goed doel? is dat haalbaar in NL.....

Link naar reactie
  • 0

De mods zijn geen ondernemers, die treffen geen blaam. Daarnaast is het zondag en waarschijnlijk komen de meeste ondernemers morgen weer in gang. Tevens kun je wel stellen dat die 34000 leden, voor 99% kortstondige passanten zijn. Daar valt dus ook niks van te verwachten.

Link naar reactie
  • 0

hoeveel mensen uit afrika zijn momenteel lid van e-bay en hoeveel verkopen daadwerkelijk producten vanuit afrika in de usa en europa middels e-bay of een andere marktplaatsachtige applicatie?

 

Frans

(nigeriaanse scammers uitgezonderd)

 

Frans. Via eBay gaan particuliere transacties. Op die manier ontstaat er geen reguliere handel met Afrika. Om dat voor elkaar te krijgen moeten er daar ook bedrijven komen. Liefst niet bestierd door blanken, maar door de lokale mensen zelf.

 

Op e-bay zitten meer bedrijven dan je denkt. Evenals op marktplaats

 

Wat jij wilt is een middel ter beschikking stellen. In dit geval een middel dat de rechtstreekse handel tussen europese en afrikaanse bedrijven moet vereenvoudigen.

 

Het kan dan geen kwaad naar vergelijkbare kanalen of concurrerende kanalen te bekijken en te kijken waarom die wel of niet lopen cq. waar die mank gaan en wat daar de oorzaken van zijn.

 

Vandaar mijn vraag, waar je e-bay ook zou kunnen vervangen door alibaba

 

Niet structureel en alleen gericht op private personen is in mijn ogen een te eenvoudige en niet helemaal correcte analyse.

 

 

Enne kneusgever: Wellicht een idee om ook gewoon eens toe te lichten wat je schrijft in je kneus. Da's nuttiger dan zo'n voor iedereen (behalve de mod's :) ) anonieme kneus.

 

Frans

 

 

 

Link naar reactie
  • -1

 

Wat er absoluut bijhoort is dat het initiatief aan alle kanten werkt. Iedereen moet er iets aan over houden. Het beginnen van hulplijnen alleen is nobel, maar het idee zou zich moeten onderscheiden door functionaliteit. Alleen als ondernemers er iets aan over houden (daar, hier, elders) dan heeft een idee kans van slagen.

 

Vind ik een absolute must. Zeker vanuit HL. Het beginnen van hulpprojecten lijken me beter in een ander kader te plaatsen. En het faciliteren van al bestaande industrie/handel die al-dan-niet-al-succesvol zijn acht ik ook niet voldoende inspirerend.Moet ook kunnen met de juiste mensen. Mogelijk hier te vinden.

 

@kneusontvanger. Ik was in de vooronderstelling dat dit automatisch het geval was. Dat de afzender bekend is. Klaarblijkelijk niet. De toelichting betrof 'stating the obvious'. De vertaling wordt in goed Nederlands 'een open deur intrappen'. Het lijkt me dat dit topic nu gaat over de inzet van geest en creativiteit. Het hoofd dus. Derhalve is de bijdrage over e-bay niet relevant en niet getuigend van wil. Spam dus. Or am i stating the obivious now? Het zwaaien met een mod-modus vind ik eveneens trouwens niet al te indrukwekkend. Maar ik zal er geen tweede kneus over geven.

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er weer een kneus gegeven? De praktische invulling is nog ver weg Frans. Het is puur "sparren en bomen, om op het juiste spoor te komen". Particuliere handel zal geen koevoet onder de EU-wereld kunnen zetten. En dan kan mogelijk wel door een aantal gemotiveerde ondernemers, die belangeloos 10 min. per dag aan een goede zaak besteden. Beter 2 markten met elkaar verbinden, dan ontwikkelingsgeld in een corrupte put gooien.

Link naar reactie
  • 0

Voor wat ik bereisd heb, en dat zijn ze zeker niet alle 51, zou ik mijn focus laten vallen op engelstalige landen met een trackrecord na de onafhankelijkheidsgolf van 55-65. Gegeven ons gemak in het Engels, en minder in het Frans. Dan zou je daar overigens ook de voormalige Duitse koloniën bij kunnen betrekken. Dat is ook een taal die wij als Hollanders makkelijk beheersen en waar zaken te doen zijn. Mijns inziens heb je het dan over Namibia, Botswana, Zambia, Malawi, Tanzania, Kenya, Nigeria. Ook Uganda doet het momenteel goed, en zelf Rwanda en Burundi doen het momenteel goed. Angola, Mozambique, Madagskar lopen het risico van explosies. Kortere of langere termijn. Congo, Sudan zijn geimplodeerd. Geen staten. Niet eens over nadenken. Het gebied ten Noorden van de woestijn beschouw ik niet als Africa, dus laat ik buiten beschouwing (Marokko tot en met Egypte). Misschien valt het buiten de scope, of is het politiek incorrect, maar persoonlijk zou ik me ook focussen op de Christelijke Staten. Vanweg sfeer, veiligheid en handelsklimaat. Maar ik ga er geen discussie over voeren.

 

Een kaart hiervan bijgevoegd.

 

Kaart-Gilles-2.thumb.gif.ef92af8ee8ad4935ea503a9b1777c2d5.gif

Link naar reactie
  • 0
Spam dus. Or am i stating the obivious now?

Nee niet echt the obvious want spam is toch echt iets anders. Maar een welgemeend advies: een klein toontje lager tegen medeforumgenoten mag best wel, mod of geen mod. Want zo gooi je je eigen glazen toch wel een beetje in . De meeste mods op dit forum zijn erg actieve HL-leden die zich al een heel lange tijd heel intensief belangeloos voor HL ingezet hebben, wat dat betreft de ideale partners bij een ideeel concept. En wie niet tegen opbouwende kritiek dan, heeft het hier al snel zwaar....

 

Maar ik zal er geen tweede kneus over geven.

Onnodig haantjesgedrag. En als je het forum een beetje beter kende had je ook geweten dat dit een technische onmogelijkheid is.

 

De mods zijn geen ondernemers, die treffen geen blaam.

De modstatus van mods heeft helemaal niets van doen met het onderwerp, noch met de reacties van personen die toevallig ook mod zijn in dit topic.

 

Gaarne weer on topic, en niet op de man (mod) spelen, maar op de bal.

 

Norbert

Actief HL Lid,

Moderator,

Ondernemer

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@kneusontvanger. Ik was in de vooronderstelling dat dit automatisch het geval was. Dat de afzender bekend is. Klaarblijkelijk niet. De toelichting betrof 'stating the obvious'. De vertaling wordt in goed Nederlands 'een open deur intrappen'. Het lijkt me dat dit topic nu gaat over de inzet van geest en creativiteit. Het hoofd dus. Derhalve is de bijdrage over e-bay niet relevant en niet getuigend van wil. Spam dus. Or am i stating the obivious now? Het zwaaien met een mod-modus vind ik eveneens trouwens niet al te indrukwekkend. Maar ik zal er geen tweede kneus over geven.

 

Ga je gang hoor, interesseert me niet zo heel veel.

 

Ik snap je nog steeds niet, maar dat zal wel aan mij liggen, excuus daarvoor en zal er verder niet op doorgaan.

Aannemen dat ik mijn mod-status gebruik om mee te zwaaien geeft al aan dat je me verder niet kent, en geen moeite gedaan hebt je erin te verdiepen.

Succes met het vinden van een oplossing, ik zal me er als niet-ondernemer verder even buiten houden, want voor je het weet moet ik weer met mijn mod-status zwaaien om me hier te handhaven :-\

 

Edit: had de post van norbert nog niet gelezen anders had ik de mijne wel achterwege gelaten.

Link naar reactie
  • 0

 

@kneusontvanger. Ik was in de vooronderstelling dat dit automatisch het geval was. Dat de afzender bekend is. Klaarblijkelijk niet. De toelichting betrof 'stating the obvious'. De vertaling wordt in goed Nederlands 'een open deur intrappen'. Het lijkt me dat dit topic nu gaat over de inzet van geest en creativiteit. Het hoofd dus. Derhalve is de bijdrage over e-bay niet relevant en niet getuigend van wil. Spam dus. Or am i stating the obivious now? Het zwaaien met een mod-modus vind ik eveneens trouwens niet al te indrukwekkend. Maar ik zal er geen tweede kneus over geven.

 

Tip. Ga niet beginnen over het reuzen en kneuzen systeem. Daar houden ze niet van op HL, dat is heilig. (ook geen sugesties doen. Geef alleen reuzen ;)) (ps. vind het ook flauw dat ik niet kan zien wie kneust en waarom)

 

Verder je inbreng en ervaring is goed en ik lees het aandachtig. Vergeet niet dat hier ondernemers zitten en die gaan voor winst. Mijn winst? als dit ooit succesvol wordt? Ik heb er niets aan verdient maar heb wel een label. (Ik was 1 van de 10forafrika) Dat is veel waard! Het is hier beide. Pure idealisme heb ik "nog" geen tijd voor.

 

MMM was weer te laat.... Moet toch sneller leren typen. Heb dus de vorige 3 reacties niet gelezen >:(

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het initiatief niet op de juiste plaats. Het is een ondernemings forum geen goede doelen ding.... Dat is het probleem.

 

Heb het maar lang genoeg over een mogelijk probleem, en het wordt wel echt ...

 

Heb een beetje geduld. We kunnen vast wel wat idee-en voor nuttige en winstgevende ondernemingen bedenken.

Link naar reactie
  • 2

Beste Allemaal

 

Higherlevel heeft een bepaalde structuur. Onderwerpen, topics etc.

 

We willen graag dat topics over een specifiek onderwerp gaan en afdwalingen zoveel mogelijk voorkomen.

 

Daarom even het volgende:

 

- Opmerkingen over moderatoren en hun gedrag kan in een van de volgende topics

- Opmerkingen over het karmasysteem en de vermeende heiligheid kunnen aansluiten in een van deze topics

- Opmerkingen over niet-ondernemers kun je vast wel hier ergens kwijt

 

Het onderwerp van dit topic kun je lezen in de openingspost van XIAO

 

Tenslotte is dit wel een topic voor higherlevel omdat het weliswaar een goed doel is, maar primair is opgestart vanuit het idee ondernemen in Afrika te stimuleren icm ondernemers in NL/Europa (althans, zo lees ik het)

 

Graag ontopic blijven dus, offtopic reacties worden gesnoeid

 

Link naar reactie
  • 0

Alsjeblieft zeg....buiten het feit dat ik echt geen touw kan vastknopen aan dit hele topic, wordt het nog eens vager door de opmerking van PJ Odems dat "een mod geen ondernemer is" ( Huh ??? ??? ), en Scaut die het "Reuzen- en Kneuzen- Systeem" nog eens haarfijn even onder de aandacht moet brengen.......( Hoezo heilig ?)

 

@XiaoDi : Zou je misschien in korte zinnen misschien kunnen vertellen wat je hele opzet is in dit topic ? Wellicht wanneer één en ander duidelijker verwoord wordt, er dan ook andere mensen met je mee willen denken. Ik ben bang dat dit anders een één op één draad wordt tussen jou en PJ (ipv JP.... ;)) of dat de draad een kort leven beschoren is...

 

Marcel

 

 

Link naar reactie
  • 0

@XiaoDi : Zou je misschien in korte zinnen misschien kunnen vertellen wat je hele opzet is in dit topic ? Wellicht wanneer één en ander duidelijker verwoord wordt, er dan ook andere mensen met je mee willen denken.

 

Ok, zal ik doen. (ik verander deze post)

 

Ik hoop dat mijn post vandaag de laatste in dit topic is, om me een beetje tijd te geven.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@XiaoDi : Zou je misschien in korte zinnen misschien kunnen vertellen wat je hele opzet is in dit topic ? Wellicht wanneer één en ander duidelijker verwoord wordt, er dan ook andere mensen met je mee willen denken.

 

Ok, zal ik doen. (ik verander deze post)

 

Ik hoop dat mijn post vandaag de laatste in dit topic is, om me een beetje tijd te geven.

 

 

Dank je wel. Morgen ofzo verder.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Alsjeblieft zeg....buiten het feit dat ik echt geen touw kan vastknopen aan dit hele topic, wordt het nog eens vager door de opmerking van PJ Odems dat "een mod geen ondernemer is" ( Huh ??? ??? ), en Scaut die het "Reuzen- en Kneuzen- Systeem" nog eens haarfijn even onder de aandacht moet brengen.......( Hoezo heilig ?)

 

@XiaoDi : Zou je misschien in korte zinnen misschien kunnen vertellen wat je hele opzet is in dit topic ? Wellicht wanneer één en ander duidelijker verwoord wordt, er dan ook andere mensen met je mee willen denken. Ik ben bang dat dit anders een één op één draad wordt tussen jou en PJ (ipv JP.... ;)) of dat de draad een kort leven beschoren is...

 

Marcel

 

 

 

Met Marcel eens. Vanaf het begin zeker interesse om mee te denken en een bijdrage proberen te geven maar was vanaf de tweede post al de weg kwijt...

 

Hoop dat ik het ga begrijpen en kan meedenken.

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.