• 0

Invoeren vanuit China, bedrijf betrouwbaar?

Wat heb ik al veel informatie kunnen halen van dit forum, echt super!

 

Mijn vraag is hoe ik erachter kom of een bedrijf uit China betrouwbaar is. Het gaat me nu om dit bedrijf. Kan iemand aan de naam, adresgegevens o.i.d. zien of dit in principe goed moet zitten?

 

Natuurlijk wil ik dan eerst een proefbestelling doen...

 

Ze bieden ook aan een eigen logo te drukken op de artikelen. Mocht iemand me daar meer over kunnen vertellen (moet ik dat wel of niet aandurven....) graag!

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of het bedrijf een klinkende naam heeft en/of gelikte website is van ondergeschikt belang. Hoe de producten eruit zien en deze ook daadwerkelijk gemaakt zijn van de stoffen die aangegeven worden lijkt mij belangrijker.

 

Heb je daar al gegevens van en weet je of de grondstoffen die gebruikt worden ook toegestaan zijn in Europa?

Is er ook al een check gedaan of datgene wat zij aangeven ook daadwerkelijk in de producten zit?

 

De import van cosmetica wordt steeds strenger en denk daarbij ook aan de gevolgen als er stoffen worden gebruikt die de huid aantasten. Op een claim zit je niet te wachten.

 

Zijn er geen cosmetica beurzen in Europa waar je eenvoudiger 1op1 kan communiceren en de referenties van een bedrijf kan nagaan?

 

Succes en met groet,

Rick.

 

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Heel toevallig ben ik me daarover net aan het inlezen en informeren! Echt 10 minuten geleden kreeg ik dezelfde info van iemand per msn.

 

China ga ik hiervoor laten vervallen dus... jammer want de prijzen waren erg aantrekkelijk maar helaas.

 

Ik ga me dus snel oriënteren op of een ander product of in ieder geval binnen de EU.

 

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0

N.a.v. van deze nieuwe info heb ik de vraag neergelegd bij de groothandel met de producten die ik graag zou gaan verkopen.

Daarop kwam onderstaande reactie, in cursief. Ik vind het fijn dat ze eerlijk reageert, dat geeft wel vertrouwen... Vrees alleen dat het toch beter is niet met deze groothandel in zee te gaan, toch ???

 

to tell the truth . i do not know how to answer your question . there are some test report for our eyeshadow .. but it just can run in china . so i can not give you some test report ... but there are 2 our customers in neitherland .. we also send the goods to they buy DHL ..and every time they can recive their goods ..

 

so sorry my test report is not fit in nertherland .

thankyou

Link naar reactie
  • 0

Van de site van de Voedsel en Warenautoriteit

 

COSMETICA

 

Wat moeten ondernemers doen?

Als importeur of producent van cosmetische producten hebt u te maken met de Europese Cosmetica Richtlijn 76/768. Deze is in Nederland geïmplementeerd in de Warenwetbesluit cosmetische producten en de Warenwetregeling nadere eisen cosmetische producten. Hierin zijn regels vastgelegd op het gebied van:

[*]Productinformatie: het is wettelijk verplicht een dossier met productinformatie te hebben. In dit dossier staat onder andere uit welke stoffen uw product is samengesteld en in welke concentraties.

[*]Productveiligheid: u moet de veiligheid van uw product(en) kunnen aantonen. Daarvoor hebt u een veiligheidsbeoordeling nodig. Deze is gebaseerd op de resultaten van wetenschappelijk onderzoek.

[*]Etikettering: volgens de wet moet het etiket van cosmetische producten onder andere voorzien zijn van: functie product, naam en adres fabrikant/importeur, hoeveelheid, gebruiksvoorwaarden en waarschuwing, land van productie, batch of codenummer, datum minimale houdbaarheid en ingrediënten.

[*]Een verplichting die voortvloeit uit het Warenwetbesluit cosmetische producten is dat een bedrijf dat gevestigd is in Nederland, de Nederlandse overheid in kennis stelt van de Nederlandse plaats van productie of van eerste invoer van cosmetica in de Europese Unie. Hiertoe moet u een notificatie sturen naar de Voedsel en Waren Autoriteit in Den Haag. U moet als bedrijf de volgende gegevens, voor zover van toepassing, doorgeven, vóór het op de markt brengen van producten: adres van de plaats(en) van productie in Nederland en/of adres van de plaats(en) in Nederland van eerste invoer van cosmetica voor de Europese Unie, categorieën cosmeticaproduct(en) die verhandeld worden.

[*]Dierproeven: dierproeven voor cosmetica en ingrediënten in cosmetica zijn in heel Europa bij wet verboden. Voor de meeste dierproeven zijn goede alternatieve testmethoden om de veiligheid van uw product vast te stellen.

 

Importeren en exporteren

Gaat u cosmetica importeren? Dan moet u de Nederlandse overheid een notificatie hiervan sturen. Voor producten die geïmporteerd worden uit de lidstaten van de Europese Unie geldt deze notificatie niet. Gaat u cosmetica exporteren buiten de Europese Unie? Dan hebt u een exportcertificaat nodig. Deze kan de VWA afgeven. Lees meer over export.

 

Product toch onveilig?

Brengt het product de veiligheid en gezondheid van de consument in gevaar? Dan geldt de meldingsplicht. Voor meer informatie over het terughalen van een product en over het wegnemen van veiligheidsrisico’s is er de Gids corrigerende acties.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Thanks!

 

Oftewel, stel.... ik importeer toch mijn gewenste producten uit China. Dan voldoe ik dus aan de eisen als ik:

 

1. Een notificatie stuur naar de Nederlandse Overheid (lijkt redelijk simpel)

2. Ik zorg voor een dossier met de (bij mij) bekende gegevens over de gebruikte stoffen;

3, Zorg voor een veiligheidsbeoordeling. Uit China of kan / moet het in NL beoordeeld worden?

4. Zorg voor een etiket op de producten (zal bij een klein oogpotloodje nog niet meevallen). En er hierbij dan vanuit gaat dat de aangeleverde info uit China klopt?

Link naar reactie
  • 0

Dag Hukkie,

 

Wat vaak goed werkt is de mensen een mail met vragen sturen in hun eigen taal. Ze voelen zich dan veel meer serieus genomen en zullen naar alle waarschijnlijkheid afhaken als ze niet bonafide zijn. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

 

Wij kunnen je er wel bij helpen als je dat op prijs stelt. Een mailtje van een klein A4-tje zullen je qua prijs de kop niet kosten.

 

Groet,

 

House of Words

House of Words

Translation Services

www.houseofwords.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Hukkie,

 

Mocht je het China avontuur toch gaan willen doorzetten, dan kan de onderstaande informatie afkomstig van de landenmedewerker China NL EVD Internationaal je misschien verder helpen.

 

"Het Nederlandse netwerk in China (www.hollandinchina.org) kan voor u nagaan of uw beoogde Chinese zakenpartner een business registration heeft en/ of het bedrijf eerder exporteerde of importeerde. Om van deze dienstverlening gebruik te maken, kunt u contact opnemen met de marktadviseur voor China bij NL EVD Internationaal. China@info.agentschapnl.nl, 088 602 8844.

 

Let wel:

 

* deze dienstverlening is alleen bedoeld voor exporterende Nederlandse bedrijven of Nederlandse importerende bedrijven met serieuze/vergevorderde importplannen.

* het aantal Chinese bedrijven dat u kunt laten nagaan, is niet onbeperkt.

* De opgevraagde gegevens geven geen waardeoordeel over de betrouwbaarheid van de Chinese bedrijven. Tijd investeren in de zakelijke relatie is noodzakelijk om het frauderisico zoveel mogelijk te beperken.

 

Wilt u nog meer bedrijfsinformatie verzamelen over uw potentiële zakenpartner, dan kunt u een commercieel bureau in de hand nemen dat eventueel nog meer informatie voor u kan achterhalen. Een lijst van commerciële bureaus kunt u opvragen bij de economische afdeling van de Nederlandse ambassade in Peking: peking-ea@trade-minbuza.nl."

 

Doe je voordeel ermee.

 

Groet, Nynke

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.