• 0

Facturen onder andere naam.

Hallo,

Onder een andere naam richt ik mij op gamers voor het verkopen van computeronderdelen. Ik heb geen KvK registratie (niet voor Qurium en niet voor de tweede praktijk) maar voor Qurium wel een BTW nummer.

 

Is het ok als ik de facturen gewoon doornummer, dus maar 1 reeks gebruik, maar wel het uiterlijk (logo ed) van de factuur aanpas?

 

Alvast bedankt, Jelmer.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja. als je de tweede naam als handelsnaam gebruikt kan dat prima. Wordt het niet eens tijd voor een inschrijving bij de KvK? Kun je je inschrijven als Jelmer de Jong, handelend onder de namen Quirium en "De Tweede Paraktijk". Ik weet niet zeker of dat mag, maar als particulier mag je volgens mij verschillende handelsnamen hanteren. Het blijft 1 eenmanszaak.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja. als je de tweede naam als handelsnaam gebruikt kan dat prima. Wordt het niet eens tijd voor een inschrijving bij de KvK? Kun je je inschrijven als Jelmer de Jong, handelend onder de namen Quirium en "De Tweede Paraktijk". Ik weet niet zeker of dat mag, maar als particulier mag je volgens mij verschillende handelsnamen hanteren. Het blijft 1 eenmanszaak.

 

Dat mag idd wel, ik heb ook een eenmanszaak', met meerdere handelsnamen. Je kunt op het inschrijvingsformulier van de KVK een primaire handelsnaam opgeven, en enkele andere handelsnamen waarmee je naar buiten toe kunt treden.

Link naar reactie
  • 0

Op onder andere de website van de Kamer van Koophandel, maar ook op dit forum, staan de factuurvereisten. Hierin staat ook ergens dat je de statutaire naam moet vermelden op de facturen, maar dit gaat alleen op bij besloten vennootschappen. De statutaire naam hoeft geen handelsnaam te zijn.

 

Op de site van de Kamer van Koophandel kan gezocht worden op bedrijfsnaam en naam van de inschrijving. Wanneer iemand een dergelijke controle uitvoert, is het natuurlijk wel zo fijn als deze overeenkomt met hetgeen op de factuur vermeld staat.

 

Het niet houden aan de factuurvereisten is overigens een economisch delict. De kans dat je hiervoor veroordeeld wordt is klein, maar om een goede relatie op te bouwen met je afnemers is het natuurlijk wenselijk zo veel mogelijk betrouwbare informatie te verstrekken vooraf. Ligt ook een beetje aan in welke branche je acteert. Een mooi voorbeeld is http://www.pdashop.nl/, maar zo zijn er nog meer webshops actief van de firma Coolblue in Rotterdam.

 

Succes met factureren en ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Een eenmanszaak heeft volgens mij geen statutaire naam en daarbij is het volgens mij ook niet verplicht om te zeggen (op bv een factuur) Firma 2 is een handelsnaam van Firma 1

Als je goed naar een uittreksel van een eenmanszaak kijkt zie je ook duidelijk staan “Handelsna(a)m(en)

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.