• 0

Klant van concurrent

Goedemorgen,

 

Ik ben een 2e jaars hbo-student in de ondernemende richting. Nu voer ik voor mijn opleiding een marktonderzoek uit.

Het marktonderzoek bevindt zich in de transportwereld. Het 'probleem' waar ik tegenaan loop is het volgende.

 

Ik wil graag weten voor welke opdrachtgevers bepaalde transportbedrijven opdrachten uitvoeren. Google kan mij niet helpen, zoektermen als; klant van concurrent, of concurrentieanalyse, of marktanalyse zijn te theoretisch en vertellen mij dat ik in jaarverslagen bijvoorbeeld moet gaan kijken, maar daar staat niet een opsomming van hun opdrachtgevers natuurlijk.

 

Ik heb internetsites van de bewuste transportbedrijven bezocht. Nu voel je hem al aankomen, hoe kom ik erachter welke klanten bepaalde transportbedrijven hebben?

 

Voor mijn gevoel loop ik aardig vast met desk research dus zal field research nodig zijn. Maar ik kan moeilijk elke vrachtauto gaan volgen om te kijken naar welke opdrachtgever hij onderweg is.

 

In eerste instantie wil ik mij nog verder verdiepen in desk research, maar hoe?

Heeft er iemand ideeen, tips?

 

Bedankt voor de reacties alvast.

Mvg. Mathijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo rmb88,

 

Dit forum is niet geschikt voor huiswerk, dan wel studievragen. Daarom zal er zo wel een slotje op dit topic komen.

 

Om je toch een tip mee te geven: Selecteer een aantal tranportbedrijven, bel deze na en vertel dat je een marktonderzoek doet, en waarom. Vertel dat ze, wanneer ze meewerken, inzicht krijgen in de resultaten. Zo bied jij hun iets, en krijg jij je info.

 

Succes met je opdracht!

Link naar reactie
  • 0

Hoi SimonvL,

 

Oke, ik wacht op het slotje, nee grapje hoop het niet, want dit is inderdaad wel studiegerelateerd maar wel projectmatig dus geen stage ofzo, maar ik neem aan dat deze vraag wel bij meer bedrijven speelt en niet alleen bij mensen die voor de studie bezig zijn.

 

Dus ik hoop op meer antwoorden zonder slot!

 

Bedankt voor je reactie.

RMB88

 

P.S. Ron waarom kan ik dan bij aanmelding student aanklikken???

Link naar reactie
  • 0

Beste Rmb

 

Zoals reeds aangegeven door de vorige posters en tevens te lezen in de gebruiksvoorwaarden is Higherlevel er voor ondernemers. Om die doelgroep te bedienen zijn we vrij streng in het weren van o.a. studievragen. Of deze nu relevant zijn voor Higherlevel of niet.

 

Dit topic gaat dus op slot.

 

Probeer het eens op youngbusiness.nl

 

Frans Sijtsma

Admin HL

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.