Jump to content
Geband account
Verberg

Nederlanders betalen graag 3000 euro extra bij de dealer. Waarom?

vraag

Ik heb soms bijv auto's op voorraad staan die gewoon letterlijk, PRECIES hetzelfde is als bij de dealer , maar dan wel 2000 tot 3000 euro goedkoper.

 

Dus als je bij mij koopt , betekend het dus dat het geen probleem is dat je 2 motors moet kopen omdat 2x je motor is verbrand. Want dat kost hooguit 2000 tot 2500. En de kans is zeer groot dat zoiets niet gebeurd , dus je houd dan gewoon 2 tot 3000 euro gewoon lekker in je zak.

 

WAAROM kopen de meeste Nederlanders dan toch bij die ene dealer die gewoon letterlijk , jou kei hard beroofd door 2500 euro meer te vragen!(Ik noem het beroven omdat je het zelfde auto kunt het elders(dus bij mij) voor 2 tot 3000 euro goedkoper kunt kopen...) Waarom waarom waarom ik begrijp het niet. Ik vroeg deze vraag vandaag nog aan mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen.

 

Ze betalen gewoon 2000 tot 3000 euro meer voor hetzelfde auto. Ik had een toyota yaris 2001 , voor 3000 te koop , dealer wilt er 6000 voor. Klant gaat gewoon eerst naar de dealer , en betaald 3000 meer voor hetzelfde auto. Ik had ook nog is garantie aangeboden.(500 euro per maand, motor+versnellingsbak) Ik heb de auto gezien van de dealer, en echt waar , niks bijzonders , gewoon precies hetzelfde als die van mijn. Menneer gaf gewoon 6ruggen aan de dealer. Alsof 3000 euro in zijn tuin groeit.

 

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

-*Ik type misschien een beetje apart , waardoor mensen aangevallen kunnen voelen. Maar zo bedoel ik het dus absoluut niet. *-

 


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ik heb soms bijv auto's op voorraad staan die gewoon letterlijk, PRECIES hetzelfde is als bij de dealer , maar dan wel 2000 tot 3000 euro goedkoper.

 

Dus als je bij mij koopt , betekend het dus dat het geen probleem is dat je 2 motors moet kopen omdat 2x je motor is verbrand.

'tuurlijk Is dat wel een probleem: twee keer een verbrande motor betekent twee keer gezeur. En bij de dealer heb je garantie die niet alleen door de dealer verstrekt wordt, maar ook door importeur en fabrikant gesteund wordt. Maar het belangrijkste is dat je bij de dealer ook het (al dan niet gerechtvaardigde) vertrouwen hebt dat ze specifiek van de verkochte auto verstand hebben.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Ze betalen gewoon 2000 tot 3000 euro meer voor hetzelfde auto. Ik had een toyota yaris 2001 , voor 3000 te koop , dealer wilt er 6000 voor. Klant gaat gewoon eerst naar de dealer , en betaald 3000 meer voor hetzelfde auto. Ik had ook nog is garantie aangeboden.(500 euro per maand, motor+versnellingsbak) Ik heb de auto gezien van de dealer, en echt waar , niks bijzonders , gewoon precies hetzelfde als die van mijn. Menneer gaf gewoon 6ruggen aan de dealer. Alsof 3000 euro in zijn tuin groeit.

 

dus bij jou met 6 maanden garantie is ook 6000 euro totaal, als ik het goed lees. ;D

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Altan, voor beide beide prijsniveaus zijn klanten. Kopen doe je daar waar je je het prettigst voelt. De een vindt de prijs doorslaggevend, de ander de omgeving, de (vermeende) goede service en niet te vergeten het vertrouwen in de verkoper.

 

Garantie is een stukje papier waar de meeste mensen fiks voor willen betalen. Formeel is iedere (leverancier) garage verplicht een product te leveren dat aan de verwachtingen voldoet, Indien dit niet zo is, ben je als bedrijf die de goederen levert ook zonder garantie verplicht het gebruiksgenot te verzekeren en zul je dus moeten repareren als er iets stuk is. Nu is de praktijk dat sommige garages die dit niet doen, de prijs lager maken. Ze zetten dan op hun faktuur dat er geen garantie verstrekt wordt. Voor prijskopers is dit een aantrekkelijk verhaal en zij zijn dan ook meer jouw doelgroep. Probeer je hierop te concentreren en laat die andere groep maar gaan. Je ergeren aan je foute klanten jaagt ook de goede de deur uit.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

De dealer heeft ook auto's die hij zo snel mogelijk kwijt wil. De inruilers die als handelsauto's zo snel mogelijk doorgestoten worden naar verkopers onderin de markt. De dealer zoekt daar geen marge op en wanneer je als klant snel toehapt kun je zulke wagens voor de handelsprijs inkopen. Da's al snel 1000 euro onder de gangbare verkoopprijs. Maar het is wel een barrelmarkt.


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Steven en Herman slaan de spijker op hun kop. Zij het dat herman garantie afdoet als een stukje papier. Dat klinkt alsof kopers die bereid zijn om meer te betalen voor een auto met garantie niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Maar het is natuurlijk niet zomaar een stukje papier, het is iets dat de betrouwbaarheid van de verkopende partij onderstreet en dat de koper een zeker gevoel geeft. Vooral kwaliteitskopers hechten veel waarde aan zekerheid en betrouwbaarheid. En betrouwbaarheid is niets iets dat je als nieuwkomer snel effe regelt. Al helemaal niet door een potentiële koper garantie voor E 500 per maand aan te bieden. Want dit komt over als: "Dit is ongeveer het bedrag dat je de komende tijd maandelijks kwijt zult zijn aan reparaties."

 

Dus je hebt de volgende opties:

1. Verkoop auto's zonder garantie voor een zodanig lage prijs dat de kopers het risico van reparaties voor lief nemen (500 a 1.000?);

2. Verkoop duurdere auto's inclusief tenminste 3 maanden garantie en zorg ervoor dat ze Dekra-goedgekeurd zijn o.i.d.


Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

En nog steeds zijn er "ondernemers" die denken dat je UITSLUITEND op prijs kunt concureren ::)

 

mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen

 

Met deze strategie trek je ook een bepaald type volk, al was die yaris 1500 euro, dan nog zouden afdingen (zit erin he, vanaf de geboorte?)

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Jantax zegt: " Zij het dat herman garantie afdoet als een stukje papier."

 

Ik zeg meer. Namelijk dat wel of geen stukje papier (garantie) er niet toe doet. Je bent altijd verplicht als je goederen levert om de mensen een goede garantie te bieden. Ook als je het schriftelijk regelt dat je geen garantie biedt ben je het wettelijk nog steeds verplicht. Van een auto van 10 jaar oud die je koopt mag je er als particuliere koper vanuit gaan dat je daar nog enkele jaren mee moet kunnen rijden. Zoniet kun je wettelijk verhaal halen bij de leverancier. Dus eigenlijk koop je met garantie formeel niets. Zij het dat je met dat stukje papier minder gauw naar de rechter hoeft te stappen omdat de verkoper zich ook uit zichzelf verplicht heeft.

Handelaren onderling hebben deze bescherming van de wet niet. Zij kunnen ondeling wel degelijk afspreken geen garantie te geven.

Als je dus de auto bij de ene autohandelaar of de andere koopt maakt formeel niets uit. Ik kijk altijd even om de hoek of ze een goed uitgeruste garage hebben. Dat schept bij mij het meeste vertrouwen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben het met de algemene strekking van de vorige reacties eens. Het is echter nog iets sterker. Mensen kiezen soms ook gewoon op prijs en niet altijd zoals Altan ervaart, de goedkoopste. Mensen redeneren soms heel simpel, zelfs zonder garantie of vertrouwen:

Nee, ik koop niet de goedkoopste, want daar is vast was mis mee. Nee, ik koop niet de duurste, want dan betaal ik vast te veel. Dan koop ik maar de auto die er tussenin zit.

 

Je hebt natuurlijk ook mensen die gewoon hoge prijs associeren met kwaliteit en geven gewoon blind veel geld uit zodat ze het risico op 'gezeik' kleiner maken. Zwitsers schijnen vooral een hoge prijs te associeren met kwaliteit en Zwitsers willen kwaliteit.

 

Voor jou Altan, is denk de vraag: Hoe kun jij jouw potentiele kopers meer vertrouwen geven?

 

 


Trail art: www.imsobo.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

En nog steeds zijn er "ondernemers" die denken dat je UITSLUITEND op prijs kunt concureren ::)

 

mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen

 

Met deze strategie trek je ook een bepaald type volk, al was die yaris 1500 euro, dan nog zouden afdingen (zit erin he, vanaf de geboorte?)

 

 

 

 

Die afdingen kan maar tot een bepaalde limiet. Je kunt proberen wat je maar wilt , maar als de prijs 1000 is , dan is de prijs ook 1000. Niet eronder , erboven mag altijd. Maar je hebt wel gelijk dat die volk die jij bedoeld , zoveel mogelijk proberen af te dingen. Tot nu toe heb ik geen enkel klant gehad , die gewoon direct betaalde. Behalve op 2 auto's eentje van 400 en eentje van 500. Maar de rest zijn allemaal ''afdingende'' mensen. Nederlander/Marokaan/Turkse/Suriname maakt niet uit. Allemaal hetzelfde.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben het met de algemene strekking van de vorige reacties eens. Het is echter nog iets sterker. Mensen kiezen soms ook gewoon op prijs en niet altijd zoals Altan ervaart, de goedkoopste. Mensen redeneren soms heel simpel, zelfs zonder garantie of vertrouwen:

Nee, ik koop niet de goedkoopste, want daar is vast was mis mee. Nee, ik koop niet de duurste, want dan betaal ik vast te veel. Dan koop ik maar de auto die er tussenin zit.

 

Je hebt natuurlijk ook mensen die gewoon hoge prijs associeren met kwaliteit en geven gewoon blind veel geld uit zodat ze het risico op 'gezeik' kleiner maken. Zwitsers schijnen vooral een hoge prijs te associeren met kwaliteit en Zwitsers willen kwaliteit.

 

Voor jou Altan, is denk de vraag: Hoe kun jij jouw potentiele kopers meer vertrouwen geven?

 

 

 

Garantie aanbieden op auto's boven de 3 á 4000 euro. Wat ik dus ook meestal doe. Maar daarnaast zou ik eerlijk gezegd niet weten wat meer vertrouwen zou kunnen geven. Garage is gewoon netjes enz , praat ook gewoon netjes met de klanten.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het is gewoon een strategie. Hoge vraagprijs, hoge inruil. Het gaat erom wat je moet bijleggen. Heb je geen inruil dan krijg je meteen een andere vraagprijs.

 

€ 500,00 voor 1 maand garantie op motor en.... Grote bedrijven hebben een gemiddelde kostprijs per 6 maanden garantie. (Bovag) en die zit tussen de € 350 en € 500 per 6 maanden.... Ze houden wel rekening met bepaalde merken bv. bij volvo is het wat duurder (die heb ik :-\)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

[off topic]

 

bij volvo is het wat duurder (die heb ik)

 

Tell me all about it. Onbetrouwbare krengen zijn het. Iedere 5 jaar heb ik wel wat.

Net 800 Euro kwijt voor nieuwe koppelingsplaten, en dat terwijl er pas 300.000 op de teller staat

;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

[/off topic]

 

On topic: Bovag garantie is geen verzekering. Iedere garage kan dus zelf de prijs betalen die ze voor 6 maanden Bovaggarantie willen vragen.

Sommige garages en handelaren bieden wel de mogelijkheid de garantie te verzekeren, of verzekeren op die manier hun eigen Bovag-garantie (dat kan dus wel). Heb in mijn Pon-tijd zelf dat soort producten verkocht aan garages. Garantieverzekeringen zijn bij uitstek polissen met erg veel kleine lettertjes, heel veel uitsluitingen I(airco's, banden, sterk aan slijtage onderhevige onderdelen) en bieden geen dekking meer zodra de kilometerstand boven een bepaald maximum uitkomt (bijvoorbeeld 120.000,- km)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

[off topic]

 

bij volvo is het wat duurder (die heb ik)

 

Tell me all about it. Onbetrouwbare krengen zijn het. Iedere 5 jaar heb ik wel wat.

Net 800 Euro kwijt voor nieuwe koppelingsplaten, en dat terwijl er pas 300.000 op de teller staat

;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

[/off topic]

 

On topic: Bovag garantie is geen verzekering. Iedere garage kan dus zelf de prijs betalen die ze voor 6 maanden Bovaggarantie willen vragen.

Sommige garages en handelaren bieden wel de mogelijkheid de garantie te verzekeren, of verzekeren op die manier hun eigen Bovag-garantie (dat kan dus wel). Heb in mijn Pon-tijd zelf dat soort producten verkocht aan garages. Garantieverzekeringen zijn bij uitstek polissen met erg veel kleine lettertjes, heel veel uitsluitingen I(airco's, banden, sterk aan slijtage onderhevige onderdelen) en bieden geen dekking meer zodra de kilometerstand boven een bepaald maximum uitkomt (bijvoorbeeld 120.000,- km)

 

 

 

Ik geef een Atlan garantie. Dat houd in dat het tussen mij en de koper is. Ik schrijf gewoon op de verkoop factuur dat ik de motor+ versnellingsbak 1 maand lang in garantie geef. Daarvoor vraag ik dan wel 500 euro per maand.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik geef normaal geen garantie , maar als ze daarom vragen , dan wil ik 500 euro per maand. Mijn vraagprijs is 2 tot 3000 euro onder de prijs waarvoor die word verkocht bij de dealer. Betaal je 500 euro erbij , heb je tenminste 1 maand een garantie op een auto die je voor bijna gratis hebt ingekocht.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

[off topic]

 

bij volvo is het wat duurder (die heb ik)

 

Tell me all about it. Onbetrouwbare krengen zijn het. Iedere 5 jaar heb ik wel wat.

Net 800 Euro kwijt voor nieuwe koppelingsplaten, en dat terwijl er pas 300.000 op de teller staat

;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

[/off topic]

 

On topic: Bovag garantie is geen verzekering. Iedere garage kan dus zelf de prijs betalen die ze voor 6 maanden Bovaggarantie willen vragen.

Sommige garages en handelaren bieden wel de mogelijkheid de garantie te verzekeren, of verzekeren op die manier hun eigen Bovag-garantie (dat kan dus wel). Heb in mijn Pon-tijd zelf dat soort producten verkocht aan garages. Garantieverzekeringen zijn bij uitstek polissen met erg veel kleine lettertjes, heel veel uitsluitingen I(airco's, banden, sterk aan slijtage onderhevige onderdelen) en bieden geen dekking meer zodra de kilometerstand boven een bepaald maximum uitkomt (bijvoorbeeld 120.000,- km)

 

 

 

Ho Ho ik zeg niet dat het een slechte auto is.. Maar het viel me wel op (had iets met de airco te maken)

 

Ik had het niet over verzekeringen maar garages die dat zelf berekenen. (kostprijs van garantie)

 

@ altan. Je bent een handelaar. Geen garantie zo meenemen klaar.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • -1
  • Rate this answer

Garantie tot de poort..... Of misschien zelfs dat nog niet....

 

Er is geen garantie. Behalve als je een auto van 3 - 4 duizend + euro koopt , dan kunnen we onderling wel wat regelen.


Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Garantie tot de poort..... Of misschien zelfs dat nog niet....

 

Er is geen garantie. Behalve als je een auto van 3 - 4 duizend + euro koopt , dan kunnen we onderling wel wat regelen.

M

Koop eens een wetboek, boek 7 van het burgerlijk wetboek om precies te zijn: daar staat dat jij garantie moet geven, ook als dat niet op de factuur zet. Elke consumentenkoop heeft garantie en daarvoor is de verkoper verantwoordelijk. Iets met dwingend recht ook nog, dus je kunt het niet wegcontracteren. Punt!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Guest Verwijderd account

Als ik een auto bij jou zou kopen en je zou erbij vermelden dat ik zelfs voor de eerste maand 500 e moet betalen voor garantie geef je zelf al aan dat je zelf geen vertrouwen hebt in de kwaliteit van deze auto.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
M

Koop eens een wetboek, boek 7 van het burgerlijk wetboek om precies te zijn: daar staat dat jij garantie moet geven, ook als dat niet op de factuur zet. Elke consumentenkoop heeft garantie en daarvoor is de verkoper verantwoordelijk. Iets met dwingend recht ook nog, dus je kunt het niet wegcontracteren. Punt!

 

Kom op, give the guy some slack....

 

Bij auto's is het de meeste consumenten overduidelijk dat het begrip "wel of geen garantie geven" betrekking heeft op iets extra's bovenop de wettelijke verplichting. Een wettelijke plicht die werkelijk boterzacht is.

 

Een praktijkgevalletje bij een grote merkdealer : klant rijdt de poort uit met een 3 jaar oude Opel Astra, tonnetje op de teller.

Geen Bovag of andere aanvullende garantie.

Na nog geen uur / 50 gereden kilometers begeeft de koppelingsplaat van de auto het.

 

Nu de vraag voor de juristen op dit forum:

[*]waar de heeft klant in dit geval recht op?

 

Zal ik jullie straks verblijden met de uitkomst van de rechtzaak, of zal ik nu alvast verklappen dat de klant helemaal nergens recht op had, het was gewoon dikke pech maar het object deed op het moment van verkoop aan de verwachtingen die klant (en dealer) daarvan mochten hebben. Noch klant noch dealer had kunnen voorzien - noch vooraf kunnen constateren - noch kunnen voorkomen dat het defect - als gevolg van gewone gebruikslijtage buiten de fabrieksgarantie - zich zo snel na verkoop zou voordoen.

 

Bij 6 maanden bovag garantie - of 1 maand Altan garantie - is het risico willens wetens voor de verkoper, nu is het voor de koper.

 

Ik had het niet over verzekeringen maar garages die dat zelf berekenen. (kostprijs van garantie)

@Willie: daar zit voor de afnemer (consument) echt geen enkel verschil tussen. Iedere garantie is een soort verzekering, ook de Bovag garantie.

Het is een afspraak met bepaalde voorwaarden en een bepaalde prijs die een consument een bepaald recht geeft bij een onzeker voorval. Het is aan de aanbieder/verkoper om dat risico volledig zelf te dragen of het over te dragen aan een verzekeraar. Als consument hoort dat niet uit te maken.

Wat ik met de opmerking "De Bovag garantie is geen verzekering" bedoelde is dat het risico en de kosten van deze garantie bij de verkoper ligt. Of hij of zij die Bovag garantie vervolgens zelf nog (her)verzekert is niet relevant voor de consument..

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 144 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept