• 0

Nederlanders betalen graag 3000 euro extra bij de dealer. Waarom?

Ik heb soms bijv auto's op voorraad staan die gewoon letterlijk, PRECIES hetzelfde is als bij de dealer , maar dan wel 2000 tot 3000 euro goedkoper.

 

Dus als je bij mij koopt , betekend het dus dat het geen probleem is dat je 2 motors moet kopen omdat 2x je motor is verbrand. Want dat kost hooguit 2000 tot 2500. En de kans is zeer groot dat zoiets niet gebeurd , dus je houd dan gewoon 2 tot 3000 euro gewoon lekker in je zak.

 

WAAROM kopen de meeste Nederlanders dan toch bij die ene dealer die gewoon letterlijk , jou kei hard beroofd door 2500 euro meer te vragen!(Ik noem het beroven omdat je het zelfde auto kunt het elders(dus bij mij) voor 2 tot 3000 euro goedkoper kunt kopen...) Waarom waarom waarom ik begrijp het niet. Ik vroeg deze vraag vandaag nog aan mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen.

 

Ze betalen gewoon 2000 tot 3000 euro meer voor hetzelfde auto. Ik had een toyota yaris 2001 , voor 3000 te koop , dealer wilt er 6000 voor. Klant gaat gewoon eerst naar de dealer , en betaald 3000 meer voor hetzelfde auto. Ik had ook nog is garantie aangeboden.(500 euro per maand, motor+versnellingsbak) Ik heb de auto gezien van de dealer, en echt waar , niks bijzonders , gewoon precies hetzelfde als die van mijn. Menneer gaf gewoon 6ruggen aan de dealer. Alsof 3000 euro in zijn tuin groeit.

 

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

-*Ik type misschien een beetje apart , waardoor mensen aangevallen kunnen voelen. Maar zo bedoel ik het dus absoluut niet. *-

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je 3000 euro goedkoper bent dan de dealers en je rekent 500 euro per maand voor garantie, waarom geef zorg je dan niet dat je 500 euro goedkoper bent ipv 3000 en geef je kosteloos een half jaar garantie?

 

Lijkt me meer vertrouwen wekken dan de aller allerlaagste prijs en meteen 500 euro moeten lappen voor een simpele 30 dagen garantie.

 

Simpel voorbeeld

 

Als je chocolaatjes koopt in de supermarkt dan smaken de meeste allemaal hetzelfde. Toch zijn de chocolaatjes met een mooie verpakking vaak duurder, en ze worden nog verkocht ook:)

 

Zorg dus voor een aantrekkelijke verpakking, dan is de klant bereid meer te betalen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Als je 3000 euro goedkoper bent dan de dealers en je rekent 500 euro per maand voor garantie, waarom geef zorg je dan niet dat je 500 euro goedkoper bent ipv 3000 en geef je kosteloos een half jaar garantie?

 

Lijkt me meer vertrouwen wekken dan de aller allerlaagste prijs en meteen 500 euro moeten lappen voor een simpele 30 dagen garantie.

 

Simpel voorbeeld

 

Als je chocolaatjes koopt in de supermarkt dan smaken de meeste allemaal hetzelfde. Toch zijn de chocolaatjes met een mooie verpakking vaak duurder, en ze worden nog verkocht ook:)

 

Zorg dus voor een aantrekkelijke verpakking, dan is de klant bereid meer te betalen.

 

Frans

 

Wat een mooi voorbeeld toch weer Frans. Die mooie verpakkingen worden 9 van de 10 kieer door de dames uitgekozen. Dat is ook een kwestie van lij maken en genieten!

Link naar reactie
  • 0

Denk dat een hoop mensen het niet prettig vinden dat er voor de garantie "we wel iets kunnen regelen"

Daarbij hebben de meeste handelaren daarin een slechte naam.

Denk dat bijna iedereen hier of zelf of wel iemand kent met een ervaring bij een handelaar, waar je inderdaad alleen garantie tot aan de poort had.

Als er al iets geregeld was, dan kunnen ze het zich opeens niet meer herinneren.

En als ik mezelf na ga.

Als jij met een auto 3000 euro onder de prijs zit, vraag ik mezelf als eerste af wat er mis mee is.

Die wat duurdere auto bij de dealer, met bovag garantie en alles gewoon helder op papier straalt dan toch gewoon meer vertrouwen uit.

 

En nu inderdaad allemaal weer on topic en nie mer zo wouwelen :)

Dat doen wij nogal veel hier in Maas en Waal

 

 

Link naar reactie
  • 0

Denk dat een hoop mensen het niet prettig vinden dat er voor de garantie "we wel iets kunnen regelen"

Daarbij hebben de meeste handelaren daarin een slechte naam.

Denk dat bijna iedereen hier of zelf of wel iemand kent met een ervaring bij een handelaar, waar je inderdaad alleen garantie tot aan de poort had.

Als er al iets geregeld was, dan kunnen ze het zich opeens niet meer herinneren.

En als ik mezelf na ga.

Als jij met een auto 3000 euro onder de prijs zit, vraag ik mezelf als eerste af wat er mis mee is.

Die wat duurdere auto bij de dealer, met bovag garantie en alles gewoon helder op papier straalt dan toch gewoon meer vertrouwen uit.

 

En nu inderdaad allemaal weer on topic en nie mer zo wouwelen :)

Dat doen wij nogal veel hier in Maas en Waal

 

 

 

 

Mijne straalde ook gewoon vertrouwen uit. Van eerste eigenaar ,sinds de geboorte van de auto dealer onderhouden enz. Alles perfect onderhouden zeer nette auto. Gewoon zelfde als die van de dealer , maar meneertje gaat toch na die ene dealer 3000 meer betalen.

 

Nja uiteindelijk is die auto toch verkocht. Mja we zullen zien :)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Altan, misschien ben je gewoon geen goede verkoper? Mijn laatste auto verkocht voor boven mijn vraagprijs ;)

 

Het gaat niet alleen om de staat van de auto. Tot nu toe heb ik als particulier een aantal auto's gekocht/verkocht en ik moet je melden, de houding van de verkopende persoon is erg belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

nu een praktijkgevalletje uit eigen ervaring. Ik verkoop sinds 1978 traktoren en onderdelen hiervoor. Een jaar of 10 geleden is een traktor verkocht met één jaar fabrieksgarantie. Na vijf jaar gaat het kroon en pignonwiel stuk. Reparatiekosten circa 5000 euro. Klant accepteert niet dat het ding zomaar stuk gaat. Hij heeft pas 3000 uur ermee gewerkt (omgerekend in km 240.000) Claim bij de fabriek neergelegd en na wat overleg en discussie heeft de fabriek besloten de onderdelen voor garantie te vergoeden. Zij gaven aan dat dit niet stuk had mogen gaan vanwege de verwachting die zij scheppen dat een traktor tussen de 8 en 10000 uur mee moet kunnen gaan. De vergoeding was 100 procent inclusief mijn (netto) montage uren. Nu kan dit aan het merk liggen (Lamborghini) maar het illustreert wel de normale verwachting die iemand bij het kopen van het product mag hebben.

Dat jouw voorbeeld met die koppelingsplaat en de daarbij behorende uitspraak ook klopt snap ik. Bij 100.000 km is een koppelingsplaat niet meer betrouwbaar. Dit is afhankelijk van het gebruik. Ik heb er klanten bij die na 1000 uur (80000km)aan een nieuwe toe zijn. Het is namelijk een slijtage deel, en daar geeft een fabriek nooit garantie op. Heb je het over de versnellingsbak, of motor, gelden die verwachtingen die gewekt worden wel. En daar is de wet ook op gebaseerd. Ik geef ook altijd aan bij gebruik van tweedehands spullen of dit nu onderdelen zijn of complete traktoren wat de door mij ingeschatte gebruikstijd kan zijn. Bij nieuw ligt de verantwoording uiteraard bij de fabrikant. Het product dat ikzelf op de markt breng ben ik me er terdege van bewust dat hier eenzelfde verhaal geldt.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

[Dan ligt het blijkbaar niet aan de auto. Misschien het feit dat je je potentiele klant als 'meneertje' ziet? Mensen kijk daar doorheen. Ook al kunnen ze hun vinger er niet op leggen, ze voelen dat er iets niet lekker zit...

Ik ben het in dit geval geheel met Peter eens.

 

Ik bespeur een bepaalde attitude bij jou Altan, het lijkt alsof je geen eerbied hebt voor de keuze van je klanten.

Je moet bedenken dat potentiële klanten meerdere redenen hebben om bij een bepaalde garage wel of niet te kopen.

Vertrouwen is daarbij een groot goed! jij komt net pas kijken met je zojuist gestarte handeltje en de dealer staat er al tig jaar en heeft een betrouwbare reputatie opgebouwd.

Jij moet deze reputatie eerst nog gaan verdienen door goede auto's te verkopen, service en garanties te verlenen en klanten welwillend te woord te staan en ook indien nodig tien auto's verplaatsen als ze een proefritje willen maken.....

 

Je zou eens wat minder neerbuigend over je klanten moeten praten en bedenken dat zij wel degenen zijn die jouw boterham betalen! ;)

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Het is misschien een inkoppertje maar wat denk je van het volgende:

 

* bij een dealer doen ze niet zo moeilijk als je een proefrit wil maken.

* bij een dealer wordt je niet behandeld alsof je toch maar een leugenaar bent

* bij een dealer gaan ze er niet vanuit dat je toch enkel maar voor de lol even wat komt crossen in een auto

* een dealer komt in het geheel een stuk betrouwbaarder over

* enz.

Link naar reactie
  • 0

Het is misschien een inkoppertje

 

Heb je geen hoofdpijn, van het loeiharde inkoppen. ;)

 

Altan,

 

Toen ik mijn bedrijfswagen heb gekocht, ben ik naar een dealer gegaan, ik heb aangegeven wat ik wilde, maar ook meteen duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was meteen al de knoop door te hakken.

Wil je koffie, was zijn antwoord.

 

Relaxed hebben we mogelijkheden doorgenomen.

Proefritje gemaakt en toen weer vertrokken.

 

Daarna nog een paar dealers bezocht en toch weer terug naar de eerste,

 

Weer over het terrein gelopen, weer een proefrit gemaakt , weer koffie gedronken.

Kritisch om de auto gelopen, bandjes zijn niet goed meer, moet schoongemaakt worden, daar mist iets, daar moet naar gekeken worden.

Was allemaal geen probleem, tijdens het afhalen, vertelde verkoper me ook, "ik heb ze in de werkplaats maar gewaarschuwd dat je kritisch bent, dus ze hebben extra goed hun best gedaan."

 

Zo ook met de aankoop van onze prive-auto, die is ook weer de werkplaats ingegaan voor kleinigheidjes, staat toch bij een andere dealer een identieke maar 1500 euro goedkoper, wat kun je daaraan nog doen.

Ook daar kom je wel weer uit met de verkoper, en dan lukt 1500 euro niet meer, maar er wordt nog wel wat gedaan.

En toen we de auto ophaalden en wilden wegrijden, zie je de verkoper de weg opspringen om al het verkeer tegen te houden zodat wij ongehinderd konden wegrijden.

 

Altan, de keuze om bij jou een auto te kopen wordt niet gemaakt tijdens het handje klappen, maar in de eerste 30 seconden dat mensen kennis maken met jou en met jouw bedrijf.

Daar wordt de beslissing genomen en dan is het aan jou om de mensen te begeleiden naar een auto en deze te verkopen.

 

De koop kan op dat moment plaatsvinden, maar ook een dag later of een week later.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel toevallig heb ik vorige week een "nieuwe" 2e hands auto gekocht. Zoals hiervoor gezegd is doe je dit soort kopen vaak op een onderbuik gevoel.

 

De auto is niet bij een dealer maar bij een bovag handelaar/garage gekocht.

 

Wat voor mij beslissend was voor de aankoop:

- Website van de garage. Met name de informatie over de garage zelf. Ik zoek vaak naar fototjes van de mensen die er werken. Ook wil ik minimaal 6 foto's van de auto zien.

- Lokatie van de garage. Ik zocht een autoverkoper die toegankelijk is en een goede uitstraling heeft (een verzorgde lokatie)

- Hoe word ik telefonisch te woord gestaan. Als ik bel en er neemt iemand op met 'Hallo met Ed...' dan heb ik al het gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Het liefst hoor ik iets van 'Goedemiddag, garage Huppelpup u spreekt met Ed'

- Bovag aangesloten garage. Mijn ervaring zegt mij dat RDW erkent helemaal niets zegt over de garage, alleen de mogelijkheid tot op naam zetten van de auto. (correct me if I'm wrong ;))

 

Bovenstaande was allemaal in orde dus ik ga erheen.

- Wat is de staat van de garage en het terrein eromheen? Is het net zoals op de website of was het toen even gauw aangeveegt voor de foto?

- Houding persoon die mij te woord staat als ik binnenloop. Gewoon met 'U' ook al is hij 15 jaar ouder. Geen 'meneertje' en zeker geen gladde verkooppraatjes (mooi autotje, mooie bandjes, altijd binnengestaan...) en een kopje thee bij het bespreken van de aankoop.

- Mogelijkheid tot het maken van een proefrit zonder bijrijder. Gewoon zelf even flink gassen, hard remmen zonder inspraak van een verkoper. Ook het bekijken van de auto zonder verkoper vind prettig (daarna mag hij even z'n zegje doen).

- Service. Ik merkte dat de verstelmotor van de koplamp stuk was. Zij namen de reparatie voor hun rekening.

 

Al met al de auto gekocht bij een bovag aangesloten garage en heb er een goed gevoel over.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 1

Het is misschien een inkoppertje

 

Heb je geen hoofdpijn, van het loeiharde inkoppen. ;)

 

Altan,

 

Toen ik mijn bedrijfswagen heb gekocht, ben ik naar een dealer gegaan, ik heb aangegeven wat ik wilde, maar ook meteen duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was meteen al de knoop door te hakken.

Wil je koffie, was zijn antwoord.

 

Relaxed hebben we mogelijkheden doorgenomen.

Proefritje gemaakt en toen weer vertrokken.

 

Daarna nog een paar dealers bezocht en toch weer terug naar de eerste,

 

Weer over het terrein gelopen, weer een proefrit gemaakt , weer koffie gedronken.

Kritisch om de auto gelopen, bandjes zijn niet goed meer, moet schoongemaakt worden, daar mist iets, daar moet naar gekeken worden.

Was allemaal geen probleem, tijdens het afhalen, vertelde verkoper me ook, "ik heb ze in de werkplaats maar gewaarschuwd dat je kritisch bent, dus ze hebben extra goed hun best gedaan."

 

Zo ook met de aankoop van onze prive-auto, die is ook weer de werkplaats ingegaan voor kleinigheidjes, staat toch bij een andere dealer een identieke maar 1500 euro goedkoper, wat kun je daaraan nog doen.

Ook daar kom je wel weer uit met de verkoper, en dan lukt 1500 euro niet meer, maar er wordt nog wel wat gedaan.

En toen we de auto ophaalden en wilden wegrijden, zie je de verkoper de weg opspringen om al het verkeer tegen te houden zodat wij ongehinderd konden wegrijden.

 

Altan, de keuze om bij jou een auto te kopen wordt niet gemaakt tijdens het handje klappen, maar in de eerste 30 seconden dat mensen kennis maken met jou en met jouw bedrijf.

Daar wordt de beslissing genomen en dan is het aan jou om de mensen te begeleiden naar een auto en deze te verkopen.

 

De koop kan op dat moment plaatsvinden, maar ook een dag later of een week later.

 

 

 

 

 

 

 

Die is goed. Echt een slimme actie van de verkoper.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -1

Het is misschien een inkoppertje

 

Heb je geen hoofdpijn, van het loeiharde inkoppen. ;)

 

Altan,

 

Toen ik mijn bedrijfswagen heb gekocht, ben ik naar een dealer gegaan, ik heb aangegeven wat ik wilde, maar ook meteen duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was meteen al de knoop door te hakken.

Wil je koffie, was zijn antwoord.

 

Relaxed hebben we mogelijkheden doorgenomen.

Proefritje gemaakt en toen weer vertrokken.

 

Daarna nog een paar dealers bezocht en toch weer terug naar de eerste,

 

Weer over het terrein gelopen, weer een proefrit gemaakt , weer koffie gedronken.

Kritisch om de auto gelopen, bandjes zijn niet goed meer, moet schoongemaakt worden, daar mist iets, daar moet naar gekeken worden.

Was allemaal geen probleem, tijdens het afhalen, vertelde verkoper me ook, "ik heb ze in de werkplaats maar gewaarschuwd dat je kritisch bent, dus ze hebben extra goed hun best gedaan."

 

Zo ook met de aankoop van onze prive-auto, die is ook weer de werkplaats ingegaan voor kleinigheidjes, staat toch bij een andere dealer een identieke maar 1500 euro goedkoper, wat kun je daaraan nog doen.

Ook daar kom je wel weer uit met de verkoper, en dan lukt 1500 euro niet meer, maar er wordt nog wel wat gedaan.

En toen we de auto ophaalden en wilden wegrijden, zie je de verkoper de weg opspringen om al het verkeer tegen te houden zodat wij ongehinderd konden wegrijden.

 

Altan, de keuze om bij jou een auto te kopen wordt niet gemaakt tijdens het handje klappen, maar in de eerste 30 seconden dat mensen kennis maken met jou en met jouw bedrijf.

Daar wordt de beslissing genomen en dan is het aan jou om de mensen te begeleiden naar een auto en deze te verkopen.

 

De koop kan op dat moment plaatsvinden, maar ook een dag later of een week later.

 

Niks meer aan toe te voegen.

 

Link naar reactie
  • 3

Het is misschien een inkoppertje

 

Heb je geen hoofdpijn, van het loeiharde inkoppen. ;)

 

Altan,

 

Toen ik mijn bedrijfswagen heb gekocht, ben ik naar een dealer gegaan, ik heb aangegeven wat ik wilde, maar ook meteen duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was meteen al de knoop door te hakken.

Wil je koffie, was zijn antwoord.

 

Relaxed hebben we mogelijkheden doorgenomen.

Proefritje gemaakt en toen weer vertrokken.

 

Daarna nog een paar dealers bezocht en toch weer terug naar de eerste,

 

Weer over het terrein gelopen, weer een proefrit gemaakt , weer koffie gedronken.

Kritisch om de auto gelopen, bandjes zijn niet goed meer, moet schoongemaakt worden, daar mist iets, daar moet naar gekeken worden.

Was allemaal geen probleem, tijdens het afhalen, vertelde verkoper me ook, "ik heb ze in de werkplaats maar gewaarschuwd dat je kritisch bent, dus ze hebben extra goed hun best gedaan."

 

Zo ook met de aankoop van onze prive-auto, die is ook weer de werkplaats ingegaan voor kleinigheidjes, staat toch bij een andere dealer een identieke maar 1500 euro goedkoper, wat kun je daaraan nog doen.

Ook daar kom je wel weer uit met de verkoper, en dan lukt 1500 euro niet meer, maar er wordt nog wel wat gedaan.

En toen we de auto ophaalden en wilden wegrijden, zie je de verkoper de weg opspringen om al het verkeer tegen te houden zodat wij ongehinderd konden wegrijden.

 

Altan, de keuze om bij jou een auto te kopen wordt niet gemaakt tijdens het handje klappen, maar in de eerste 30 seconden dat mensen kennis maken met jou en met jouw bedrijf.

Daar wordt de beslissing genomen en dan is het aan jou om de mensen te begeleiden naar een auto en deze te verkopen.

 

De koop kan op dat moment plaatsvinden, maar ook een dag later of een week later.

 

Niks meer aan toe te voegen.

 

 

 

Die meneer heeft het zo goed geschreven , dat er serieus niks aan toe te voegen is. Ik kon letterlijk daar niks tegen terug zeggen. Want het klopt gewoon 100%. Snap niet waarom jij en ik gelijk kneusjes krijgen. Ik heb gewoon om 1 bericht , 3 kneuzen gekregen :p Wat wou je tegen zoeen bericht zeggen , er is niks inhoudelijks meer aan toe te voegen. Er is maar 1 ding die je eventueel erin kunt toevoegen , en dat is dat die verkoper een goede verkoper is. Meer niet.

 

1 ding is een feit , bij higherlevel mag je geen andere mening hebben. Als je dat wel hebt krijg je gewoon kneusjes. Want jou mening is anders. Dat mag hier niet. Jou mening gaat tegen de stroom in.

 

Vanaf nu zal ik hier niks meer schrijven. Misschien over een jaartje weer. Als ik tenminste niet failliet ga. Tot die tijd , wens ik iedereen veel succes. Het is een strijd waarbij je niet moet opgeven, ook al zwem je tegen het verkeer in. Blijven doorgaan tot het niet meer kan :D

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 2
1 ding is een feit , bij higherlevel mag je geen andere mening hebben. Als je dat wel hebt krijg je gewoon kneusjes. Want jou mening is anders. Dat mag hier niet. Jou mening gaat tegen de stroom in.

Daarom blijf ik je toch waarderen Altan. Je bent een spiegel voor mensen op dit forum. Misschien geen mooie spiegel, maar met genoeg reflectie dat stemt tot nadenken over ons eigen handelen.

 

En daar waar een andere persoon 10 x van dit forum wegloopt (en 9 x terugkomt) vanwege een verkeerd gevallen tekst in een reus(!) aan een ander, blijf jij gewoon meer dan 50 keer kneus na kneus incasseren alsof het je niets doet. Houden zo!

 

Feit blijft, je werkt bij sommige mensen als een rode lap op een stier. Soms wordt er beschamend grof met 2 maten gemeten: in het ene topic wordt iemand aangeraden terughoudend te zijn met de klant voor de koop rond is allerlei voordeel te bieden, terwijl in een ander topic jij wordt afgebrand over de vermeende kosten van proefritten. In beide adviezen zit een kern van waarheid, maar de houding van dezelfde forumleden in beide topics belachelijk hypocriet.... jammer dat mensen de balk in hun eigen ogen keer op keer over het hoofd blijven zien als ze naar de splinter van een ander wijzen.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.