• 0

Nederlanders betalen graag 3000 euro extra bij de dealer. Waarom?

Ik heb soms bijv auto's op voorraad staan die gewoon letterlijk, PRECIES hetzelfde is als bij de dealer , maar dan wel 2000 tot 3000 euro goedkoper.

 

Dus als je bij mij koopt , betekend het dus dat het geen probleem is dat je 2 motors moet kopen omdat 2x je motor is verbrand. Want dat kost hooguit 2000 tot 2500. En de kans is zeer groot dat zoiets niet gebeurd , dus je houd dan gewoon 2 tot 3000 euro gewoon lekker in je zak.

 

WAAROM kopen de meeste Nederlanders dan toch bij die ene dealer die gewoon letterlijk , jou kei hard beroofd door 2500 euro meer te vragen!(Ik noem het beroven omdat je het zelfde auto kunt het elders(dus bij mij) voor 2 tot 3000 euro goedkoper kunt kopen...) Waarom waarom waarom ik begrijp het niet. Ik vroeg deze vraag vandaag nog aan mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen.

 

Ze betalen gewoon 2000 tot 3000 euro meer voor hetzelfde auto. Ik had een toyota yaris 2001 , voor 3000 te koop , dealer wilt er 6000 voor. Klant gaat gewoon eerst naar de dealer , en betaald 3000 meer voor hetzelfde auto. Ik had ook nog is garantie aangeboden.(500 euro per maand, motor+versnellingsbak) Ik heb de auto gezien van de dealer, en echt waar , niks bijzonders , gewoon precies hetzelfde als die van mijn. Menneer gaf gewoon 6ruggen aan de dealer. Alsof 3000 euro in zijn tuin groeit.

 

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

-*Ik type misschien een beetje apart , waardoor mensen aangevallen kunnen voelen. Maar zo bedoel ik het dus absoluut niet. *-

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik zie jou hier graag verschijnen Altan.

;)

En het is vorige week ook al aan je gemeld, je bent een kneusjesmagneet geworden op dit forum.

Blijf lekker meedoen, dan krijg je ook weer reusjes.

Bedankt voor het compliment over mijn verhaal.

Waarschijnlijk heeft Norbert nu een halt toegeroepen over het toekennen van kneuzen aan jou. Nogmaals, ik zie je graag terug.

 

Link naar reactie
  • 3

Altan (it's me again :) ),

 

Ik vind een prijsverschil van 3.000,- op een auto van 6.000,- wat veel. Dat is een verschil van 50%! Daarvoor moet de dealer meer aan toegevoegde waarde bieden dan alleen zijn reputatie, Bovag-lidmaatschap en de dealerorganisatie die achter hem staat.

 

Jouw Toyota Yaris is niet hetzelfde als de Toyota Yaris van de dealer. Het is nooit dezelfde auto. Hooguit een soortgelijke auto. Merk, type en bouwjaar zijn in dit geval gelijk, maar is dat ook zo met de kilometerstand? Over het algemeen worden auto's met anderhalve ton of meer op de klok door de dealer doorgestoten naar de handel. Al houden de dealers in economisch mindere tijden wat vaker iets ervarener wagens ook wel in huis. De dealer heeft zijn occassionvoorraad namelijk hard nodig om merk-loyaliteit op te bouwen bij de beginnende en minder draagkrachtige Toyota-rijder. Maar niet tegen iedere prijs! De auto die de dealer aanbiedt moet namelijk aan dezelfde verwachtingen voldoen die de koper van een nieuwe Toyota heeft. Daarmee moet de inruiler aan nogal wat voorwaarden voldoen wil 'ie het predikaat 1st Class Occassoin verdienen. Voldoet 'ie daar niet aan, gaat 'ie resoluut richting de groothandel.

 

Er staan op het moment van schrijven 48 Toyota's Yaris uit 2001 te koop bij de Nederlandse Toyota dealers. De goedkoopste is een Terragroene 1.0 16V benzine en heeft 150.000 km gelopen. Quanta costa da wel nie? Voor slechts 3.900,- mag je 'm meenemen. Voor de duurste, een blauwe 1.3 16v benzine met 98.992 op de klok moet je 7.495,- neerleggen. Een verschil van 3.595,-! Voor die bom duiten meer rijg je ook meer: Een zwaardere motor, 50.000 km minder op de klok, stuurbekrachtiging, electrische ramen, centrale portiervergrendeling en een iets luxer stofje op de stoelen, een nieuwe APK die een vol jaar geldig is en een half jaar BOVAG garantie (>4.500,-). Wat mij betreft is die 3.500,- prijsverschil gerechtvaardigd.

 

Kijk jij nou maar liever naar de auto's die je wèl verkoopt, niet naar de deals die je moet laten gaan. Analyseer waarom je de auto's hebt verkocht, wat de aankoopmotieven van je klanten zijn. Als je daar een bepaalde lijn in ziet, destilleer je van zelf jouw sterke punten. Concentreer je op je sterke punten in plaats van de in jouw ogen zwakke punten van de concurrentie. Kraak de concurrentie nooit af, je weet nooit of de klant (of diens familie of vrienden) op een later moment wel een auto bij je kopen. Een goede ervaring wordt 5x doorverteld, maar een nare ervaring wel 20 keer!

 

Je komt net kijken in de autohandel. Bouw je netwerk op, ook bij de dealers. Praat met de verkopers, dan weet je snel hoe de markt in elkaar steekt. Iedere klant is er één, en je weet nooit wanneer 'ie terugkomt.

Link naar reactie
  • 0

1 ding is een feit , bij higherlevel mag je geen andere mening hebben. Als je dat wel hebt krijg je gewoon kneusjes. Want jou mening is anders. Dat mag hier niet. Jou mening gaat tegen de stroom in.

dat zie je verkeerd Altan, je mag best een andere mening hebben, maar bij jou draait het meer om de manier waarop je het neerzet, je schrijft/reageert nogal kort door de bocht en bij sommigen werkt dat inderdaad als de eerder genoemde 'rode lap'

 

Ik moet Ruben gelijk geven in zijn voorbeeld, goed uitgelegd overigens, want zo werkt het wel;

als jij een Yaris aangeboden krijgt is deze dus niet interessant meer voor de dealer en daar is dan ook een reden voor...

 

als jij je klanten met wat meer respect benadert en accepteert dat van de 10 proefrijders er maar 3 een auto bij je kopen ga je gewoon geld verdienen en bestaat jouw bedrijf over een jaar ook nog steeds.

 

Kijk niet teveel naar anderen en bepaal je eigen koers en GA ERVOOR!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1
Toch vermoed ik een verband tussen het karma van TS en de manier waarop hij in het leven staat

Aangezien kneuzen niet spontaan ontstaan, maar gegeven moeten worden door forumleden, vermoed ik eerder dat er een verband bestaat tussen de manier waarop TS in het leven staat en hoe een aantal personen op dit forum daarop reageert. (overigens zonder daar een waarde-oordeel over uit te willen spreken, ieder zijn/haar mening uiteraard...)

 

Daarbij moet nog gezegd worden dat niet iedereen even sociaal handig met het medium forum omgaat, zodat er ook nog een verschil kan zijn tussen hoe iemand in het leven staat, en hoe hij/zij zich presenteert op een forum. Prappant voorbeeld is dat zelf als Altan iemand een compliment geeft, hij nog wordt afgekneusd voor de manier waarop...

 

Mijn persoonlijke voorkeur is duidelijk: ik lees liever de (op z'n tijd felle) inhoudelijke kritiek van iemand als Ruben, dan weer het zoveelste afzeiken vanwege de vorm.

 

@Rick: je slaat de spijker op z'n kop met je reustekst:

Op een bepaald moment dient men te accepteren dat een persoon onhandig of bot kan reageren. Altan is vrij jong, woont nog thuis, komt uit een andere cultuur. Wil dolgraag meedoen met dit forum en hij heeft het lef om te ondernemen.. Rick

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Topic krijgt een aparte wending zo.

In mijn ogen is het gros van de kneuzen die Altan heeft gekregen niet eens onverdiend.

Niet zozeer vanwege de (onhandige) manier van communiceren. Daar kijken velen ook wel door heen, maar vooral omdat hij velen het gevoel geeft de adviezen in de lucht te slaan.

Hij laat zich niet uit het veld slaan en dat is weer wel de kracht van een ondernemer, maar er moet ook geluisterd worden naar de adviezen en deze moeten niet alleen maar weerlegd worden.

Toch steekt het mij wel om bij zijn naam -29 of -31 te zien. Misschien is het een idee om wel de commentaren (kritieken) te laten staan bij zijn profiel, maar de teller gewoon op nul te zetten?

Dat werkt misschien ook wat motiverender voor hem?

 

gr ronny.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

offtopic

Misschien is het een idee om wel de commentaren (kritieken) te laten staan bij zijn profiel, maar de teller gewoon op nul te zetten?

Een paar goede berichten van Altan en hij staat in no time weer op 0, of zelfs positief. En als het hem zelf blijkbaar niet boeit dat hij op -veel staat, waarom zouden wij ons er dan druk om maken?

/offtopic

Link naar reactie
  • 0

@ironny: tja, dan kunnen we het hele systeem wel gaan afschaffen en daarover is al vaak genoeg gediscussieerd.

Bovendien:

1) herinner ik me het karma van Romano Sandee die ook vet in de min stond vanwege zijn eigenwijsheid maar inmiddels ook weer keurig in de plus (dus het kan)

2) heb ik zojuist gelezen dat Atlan hier niet meer terugkomt, dus zal het hem ook weinig boeien

3) denk ik dat hij toch wel weer terugkomt en dan zul je zien dat 'ie veel "aanmoedigingsreuzen" krijgt omdat 'ie zo'n doorzetter is en weer terug komt.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Als je auto's TE goedkoop zijn kan dat ook mensen weg jagen. Je kent vast het gezegde 'goedkoop is duurkoop'? Als bij de dealer de auto 6000 kost en er garantie voor een half jaar/jaar/whatever bij zit en bij jou niet maar wel 3000 goedkoper gaan mensen toch anders tegen de auto en jouw zaak aan kijken.

 

In maart heb ik een 2e hands auto gekocht. Nu wilde ik perse een bepaald merk en ben ik ook naar een officiële dealer gegaan. Waarom mensen, denk ik, naar een dealer gaan is om dat die een echt winkel gevoel geven waar je dus ook goede garantie krijgt. Dus geen garantie tot om de hoek maar voor een langere tijd. Zoals je zelf al zegt dat je "wat regelt" bij de verkoop wekt gewoon niet veel vertrouwen. Ook heb ik al eerder de foto's voorbij zien komen van de auto's die je verkoopt en die zagen er niet altijd top uit. Bij een product als een auto wat gewoon veel geld kost is het belangrijk dat je kwaliteit en service biedt, mijns inziens. Daarnaast geef je ook aan dat je iedereen netjes te woord staat en je winkel er netjes uit ziet. Maar is dat ook zo? Misschien kun je eens willekeurig aan wat voorbijgangers of andere mensen zoals familieleden, vrienden, etc vragen wat ZIJ van de winkel/showroom vinden.

 

Daarnaast speelt ook het adverteren een grote rol. Waar adverteer je? Hoe doe je dit? Als alles tip top en tot in de puntjes er goed uit ziet lijkt het mij raar dat mensen nog steeds niet bij je kopen. Maar wellicht geef je de potentiele kopers gewoon een raar gevoel. Waardoor dat precies komt kan ik niet zeggen. Maar als jij volledig voor de klant gaat en dat niet ALLEEN doet om hun geld te vangen moet het goed komen.

Easy Software Deployment - Een krachtig en éénvoudig te gebruiken software distributie tool - www.easysoftwaredeployment.nl

Link naar reactie
  • 0

Een dealer geeft een stukje zekerheid. Bij gebrekkig onderhoud geef je snel duizenden euro's uit. Tevens is er bij een dealer meer aanbod en hoef je niet apart afspraken te maken. Deze meerwaarde moet natuurlijk betaald worden, dat is vrije markt. Dat je bestolen wordt vind ik dus wel erg kort door de bocht. Zeker op een ondernemersforum denk ik dat we allemaal snappen dat een dealer meer kosten heeft dan een particulier.

 

PS: Ik merk nu dat de vergelijking niet tussen dealer en particulier gaat, maar tussen handelaar en dealer. Daarmee is bovenstaande niet helemaal op zijn plaats. Denk echter dat de handelaars last hebben van een slecht imago. Goedkoper wil niet altijd zeggen beter verkocht, goedkoop werkt soms argwaan.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het topic is volgens mij geboren door een gevoel om meer te willen verkopen. En dat getuigt van wil en energie om verder te komen. Niets mis mee. Misschien doet Altan het eigenlijk gewoon goed als niet-dealer. Feit dat hij meer wil verkopen zegt niet dat hij het nu slecht doet. Ik vind het daarom kort door de bocht om hem te betitelen als slechte verkoper. Dat hij anders schrijft en anders omgaat met dit medium hoeft geen afspiegeling te zijn van zijn verkooptechnieken. Er gaat veel communicatie verloren van bron naar zwarte letters op een witte achtergrond. Misschien heb je wel erg veel lol als je bij hem de garage in stapt en voel jij je meteen thuis.

 

Overigens zijn dealers absoluut niet heilig. 80% (mijn ervaring) van de verkopers hebben de verkeerde verkoopcursus gevolgd en luisteren slecht. Daarnaast hebben zij voldoende 'trucjes' in huis wanneer je er langs komt om je auto te repareren.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.