• 0

Lage verkopen?

Beste (mede) ondernemers,

 

Vorig jaar ben ik een eigen kledingzaak begonnen in het centrum van een vrij bekende plaats.

 

Omzet is vrij stabiel, ik weet ongeveer nu wel hoeveel ik binnenkrijg, dit omzet zal nooit echt sterk stijgen/dalen!!!

 

Over de omzet ben ik tot nu toe niet echt tevreden geweest, ik betaal weliswaar mijn vaste lasten e.d, maar ik hou er niet heel veel aan over dan ik eerder had gedacht. Graag wil ik reacties van mensen die zich ook in de zelfde branche opereren of anders ook met dezelfde probleem zitten als startend ondernemer.

 

Goed weekend allemaal,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn verwachtingen waren in begin wel aardig hoog, aangezien een aantal dames die ik ken ook eigen zaakjes hebben die redelijk draaide in die tijden. (zo'n 2jaar geleden) Maar achteraf kom je erachter dat een A1 locatie niet is wat doorslaggevend is.

 

Heb in beginfase niet heel veel gepland, ben binnen 1maand van 0 tot realisatie gekomen.

 

Heb standaard wel mijn huurkosten betaald en ook de overige vaste lasten. Maar goed, ik wil graag betere fzet realiseren. Heeft er iemand enig idee hoe dit te kunnen bereiken op korte termijn zonder al te hoge kosten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn een heleboel knopjes waar je aan moet draaien, om een winkel goed af te stellen.

 

Is je assortiment goed afgestemd op de vraag op jouw lokatie?

Voeg je iets toe aan de aanwezige winkels?

En voor de aanwezige klanten?

Komen die binnen?

Proberen ze uit?

Kopen ze?

Komen ze terug?

Nemen ze iemand mee?

Kun je meer verkopen aan bestaande klanten?

Kun je nieuwe klanten werven?

Kun je je assortiment aanpassen (snellere verkoop, cross-selling, up-selling, lagere kosten)?

Zijn andere factoren van belang: openingstijden, parkeren, concurrentie?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

zozo je moet maar durven om zomaar een echte winkel op te zetten.

online is dat nog niet zo eng. lijkt me niet iets om te doen voor iemand

die weinig te makken heeft. maarja.. om te blijven en te groeien zijn

ook centen nodig.

 

ik kan me voorstellen dat je van te voren wel een idee had hoe je je zaak

zou gaan promoten? eigenlijk dingen die twabla hieronder onder andere

noemt.

Link naar reactie
  • 0

heb je dat topic van jong en ambitieus al doorgelezen?

een kledingwinkel verkoopt echt niet vanzelf, ok niet als je een A1 lokatie neemt..... :P

 

je zal meer info moeten geven over je doelgroep, je assortiment, je activiteiten en promotie en wat je zoal gedaan hebt om je gestelde doelen te halen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

of anders ook met dezelfde probleem zitten als startend ondernemer.

 

Als ik de laatste berichten moet geloven dan wordt het nog erger ook. De productielanden hebben te kampen met werknemers die zich gaan verenigen en mondiger worden, waardoor de lonen stijgen. Werkgevers die nl. niet bereid zijn meer loon te betalen verliezen hun werknemers aan andere werkgevers die ze letterlijk voor de voordeur wegkapen.

 

En de kantoenprijzen stijgen de pan uit. Sinds vorig jaar al 30% duurder geworden.

 

Beide oorzaken zullen tot gevolg hebben dat de marges in de kledinghandel onder druk komen te staan, aldus brancheorganisatie CBW-Mitex.

 

Succes

 

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste mede ondernemers,

 

Allereerst dank voor alle interessen in topic!!

 

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en nog steeds actief in de business. Nu gaat t helaas alleen maar slechter lijkt t wel, de omzet is minder dan voorgaande jaren, dit komt mede door de concurrentie binnen de winkelstraat, waarbij mensen voor dumpprijzen hun goederen aanbieden, waardoor de wat luxere producten waarde verliezen lijkt het effect te zijn in mijn opzicht.

 

Wie hebben er soortgelijke omstandigheden meegemaakt in hetzelfde branche of een ander.

 

Een lichtpuntje is dat de feestdagen voor de deur staan, en dat zou een top zomet moeten betekenen volgens het boekje.

 

Succes iedereen met de business.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mede ondernemers,

 

Allereerst dank voor alle interessen in topic!!

 

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en nog steeds actief in de business. Nu gaat t helaas alleen maar slechter lijkt t wel, de omzet is minder dan voorgaande jaren, dit komt mede door de concurrentie binnen de winkelstraat, waarbij mensen voor dumpprijzen hun goederen aanbieden, waardoor de wat luxere producten waarde verliezen lijkt het effect te zijn in mijn opzicht.

 

Wie hebben er soortgelijke omstandigheden meegemaakt in hetzelfde branche of een ander.

 

Een lichtpuntje is dat de feestdagen voor de deur staan, en dat zou een top zomet moeten betekenen volgens het boekje.

 

Succes iedereen met de business.

 

 

 

 

Telecom ligt op zijn gat gaat ook nog niet beter naar mijn idee. Als ik kijk naar gepubliceerde "verscheepte units" per kwartaal zit daar nog steeds -50% in tov voor de crisis.

 

Nou niet gaan zeuren over apple en android, als je van 0 komt zit je al snel op 25% groei.

Link naar reactie
  • 0

Dag Fashion 26,

 

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je in de juiste soort kleding zit en dat je inmiddels de nodige ervaringen hebt.

 

Een goede kennis van mij heeft ook onlangs zijn winkel gesloten. (Het is een webwinkel voor kinderkleding.) Niet omdat het slecht ging, maar omdat de webwinkel als een trein liep en de tijd (en uiteraard het geld) die in de fysieke winkel ging zitten beter besteed kon worden aan de webwinkel.

Steeds meer mensen maken gebruik van het gemak van online winkelen. Dit komt onder meer door het feit dat er steeds slimmere systemen zijn die voorkomen dat je al burger/klant genept wordt. Je ziet er ook min of meer al reclame voor op rtlz. De betaling van de klant gaat eerst naar een onafhankelijke rekening van bijvoorbeeld TNT en pas als je aan de deur tekent voor de ontvangst van het pakket, wordt je geld doorgestuurd naar de winkelier. Op die manier zijn particulieren er altijd zeker van dat de niet voor niets betalen. Mocht een pakketje dus niet bezorgd worden, krijg je je geld teruggestort.

 

Zelf heb ik weinig zicht op de daadwerkelijke kosten van een webwinkel, maar misschien is het het nagaan waard. Wellicht is eerst een kleiner pand een idee en het verschil gebruiken om tevens online te gaan verkopen?

 

 

 

House of Words

Translation Services

www.houseofwords.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en nog steeds actief in de business. Nu gaat t helaas alleen maar slechter lijkt t wel, de omzet is minder dan voorgaande jaren, dit komt mede door de concurrentie binnen de winkelstraat, waarbij mensen voor dumpprijzen hun goederen aanbieden, waardoor de wat luxere producten waarde verliezen lijkt het effect te zijn in mijn opzicht.

 

(...)

 

Een lichtpuntje is dat de feestdagen voor de deur staan, en dat zou een top zomet moeten betekenen volgens het boekje.

 

 

 

Je verkoopt dus artikelen in het hoger segment? Mensen die daarvoor kiezen, kiezen vaak voor andere dingen dan de mensen die naar de dumpwinkels gaan, denk ik.

 

Uit eigen ervaring sprekend: wanneer ik duurdere kleding koop, koop ik die dingen vaak met een bepaalde reden/verwachting. Ik verwacht dan een stukje extra service, een betere kwaliteit (dan bijv. de goedkope H&M), dingen waar ik niet zodra ik de winkel uit wandel met een nog rokende pinpas nog 5 mensen mee zie lopen of ik wil voor die iets hogere prijs gewoon een merk wat nu eenmaal heerlijk zit.

 

Even voor mijn beeldvorming: wat verkoop je precies? Alleen kleding of ook accessoires? Bepaalde merken?

 

En, een andere vraag: komen de klanten wel binnen? Zo ja, wordt er uitgebreid gepast of wandelen mensen door de winkel en vertrekken weer?

 

Je hoopt een hogere omzet te draaien met de feestdagen, maar heb je al bepaalde ideeën hoe je dit gaat realiseren of uitbouwen naar een nog hogere verkoop?

 

Doe je iets aan klantenbinding? Waarom zouden mensen speciaal naar jouw winkel komen? Doe je al iets aan promotie? Bijv. uitnodigingen voor een speciale klantenavond, een mailing zodat de vaste klanten eerst kunnen komen met de uitverkoop, 2 spijkerbroeken voor 150 euro of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

Beste Christel en mede ondernemers,

 

Allereerst iedereen een gezond en succesvol 2011!!

 

Ben een tijdje afwezig geweest, bij deze zal ik je een beetje over mijn winkel uitleggen.

 

De winkel is een relatief kleine, ong. 70m2. wij verkopen dames- en herenkleding, in de 1e jaar heb ik een partij Italiaanse kleding collectie ingekocht, merken in deze partij waren onder andere: Cavalli, D&G, Armani etc etc..Deze verkocht tegen ongeveer 20 tot 30 procent van de originele prijs. In jaar 2 ben ik hier vanaf afgeweken, dit komt mede doordat ik geen geschikte collectie kon vinden tegen goede prijzen. Nu heb ik meer kwailtatief goede merken tegen redelijk prijzen.

 

Ik doe niet veel aan promotie, wel geef ik de klanten goede aadacht, ze krijgen een kopje koffie/thee aangeboden. Waar ik me in het 1e jaar onwijs aan ergerde waren passanten die niet naar binnen durfde leek t we, hebben meerdere hier ook last van, zo ja hebben zij hiervoor een oplossing voor gevonden.

 

De kerstverkopen waren redelijk, maar heb inmiddels in de binennstad meerdere ondernemers gesproken, en die klagen ook over lage verkoop.Hoe zit dit in de rest van het land?

 

Vriendelijk groet,

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De kerstverkopen waren redelijk, maar heb inmiddels in de binennstad meerdere ondernemers gesproken, en die klagen ook over lage verkoop.Hoe zit dit in de rest van het land?

In het laatste kwartaal 2010 zijn er minder passanten geteld in de winkelcentra,

mede door het weer en vooral ook door online concurrentie.

Uiteraard zal dit per stad verschillen maar het is momenteel wel een trend, ook mode in alle soorten en merken worden momenteel online aangeboden...

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb deze topic met interesse gelezen, heb zelf geen kledingwinkel maar wel een bedrijf in een moeilijke sector.

 

Wij hebben door de recessie en onze discount formule juiste de wind mee, omzet jaarlijks + 30% waar collega's zwaar in de min gaan.

 

Je moet als ondernemer kijken naar de markt is mijn idee, het is nu eenmaal zo dat er momenteel weinig geld besteed wordt, duurdere goederen gaan minder hard en goedkoop spul verkoopt goed.

 

In dit geval denk ik dat Iedereen wel kleding van duurdere merken hebben, maar de drempel van dit soort winkels is vaak toch wat een de hoge kant, mensen zijn bang voor aanstormende verkoopsters en de lege portemenee na afloop.

 

Probeer de winkel laagdrempelig te maken, geen te dure uitstraling maar ook voor jan (iets boven) modaal.

 

In mijn omgeving zie ik veel dure kleding winkels die overgaan op een outlet formule, of een hoek van de winkel reserveren voor outlet.

 

Gewoon merkkleding, oude seizoen voor minder geld. Klanten die hiervoor binnenkomen willen misschien ook iets van de nieuwe collectie meepakken.

 

Misschien kun je er wat mee doen, ik hoop het

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.