• 0

Last met Telfort mobiel zakelijk: inloggen telfort lukt niet en hogere rekening?

Hi,

 

Zit de laatste 2 weken in een bijna 'superman' verhaal. Ik probeer de laatste 2 weken mijn telefoonrekening in te zien via https://www.telfort.nl/ecare/zakelijk/mijntelfort/inloggen/ helaas is het web gedeelte al enige tijd in onderhoud.

 

Het is me namelijk opgevallen dat mijn zakelijke telfort facturen van de laatste 2/3 maanden

 

[*]- hoger zijn 60-90%

[*]- niet binnenkomen (fysiek),

[*] waarnaar ik wel wordt gebeld door telfort om te zeggen dat ik een betalingsachterstand heb, maar vervolgens aangeeft ook mijn telefoonspecificaties niet te kunnen inzien vanwege een storing ?

ik heb de openstaande rekening betaald zonder de rekeningspecificatie te hebben gezien (online was en is er blijkbaar nog steeds onderhoud).

[*] telfort mij de laatste 2 keer beloofd terug te bellen maar tot op heden is dat niet gebeurd

[*] mij door klantenservice werd verteld dat mijn mobiel nummer niet bestaat ???

[*] zakelijk 'helaas' een rustige periode

 

Ik begin nu na 2 weken te twijfelen of de facturen wel van mijn mobiel nummer zijn en/of Telfort een tarief wijziging heeft doorgevoerd???

 

Heeft iemand soortgelijke problemen met Telfort zakelijk de laatste tijd of ben ik de enige?

 

Mvg

 

ps: dit artikel van vandaag op nu.nl heeft me ertoe geleid mijn probleem toch met jullie te delen, ik weet niet zeker of dit ook voor mijn Telfort abonnement geldt:

http://www.nu.nl/internet/2326546/mobiel-bellen-60-procent-duurder.html

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat speelt idd al maanden. Ik heb gelukkig een ab. met onbeperkt bellen en ook ik heb een paar rekeningen moeten missen. Ik heb ook geklaagd en 6 weken later kreeg ik ineens weer rekeningen thuis te ontvangen. Ik heb altijd een privé ab. gehad, maar nu sta ik ook "zakelijk". Mogelijk omdat het van de zakelijke rekening wordt betaald. Het zal wel eens opgelost worden. Het is een IC-probleem.

Link naar reactie
  • 0

@P.J.Odems, bedankt voor je reactie.

 

Wat bedoel je met IC? Interne Communicatie???

 

Voor mij geldt ook dat ik nu een zakelijk abonnement heb wat eens een prive abonnement was. Echter heb ik geen onbeperkt bellen en wil ik dus graag na kunnen kijken of de telefoongesprekken wel kloppen. (Ook aangezien ik deze zomer voor het eerst ben geskimd).

Ik was prive altijd tevreden over Telfort maar zakelijk vooralsnog niet.

Link naar reactie
  • 0

Overigens is Telfort hier duidelijk in gebreke. Een heel acceptabele manier om je contract met het te beëindigen als je dat zou willen. Het wordt hoog tijd dat ze hun IC-problemen eens oplossing. Ik denk dat het alles te maken heeft met het in elkaar schuiven van Telfort bij KPN......

Link naar reactie
  • 0

Beste Keitai en PJ,

 

Er is in principe een samenspel van factoren en er zijn ook diverse oplossingen mogelijk.

 

Telfort sluit 2 soorten contracten: onbepaalde tijd en bepaalde tijd.

 

Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt, dan kan je die met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen op grond van de Telecommunicatiewet (TW).

 

Als je een contract voor bepaalde tijd hebt, dan kan je die niet zomaar opzeggen, tenzij Telfort in verzuim is: er dient dus eerst een ingebrekestelling voorafgegaan te zijn.

 

De contracten voor bepaalde tijd zijn ook gewoon contracten voor bepaalde tijd, dus er kan onmogelijk sprake zijn van facturering na einde overeenkomst.

 

Telfort zal dit wel volhouden, maar feit blijft dat de algemene voorwaarden (waarop Telfort zich beroept) van toepassing zijn verklaard bij de overeenkomst en het einde van de overeenkomst de voorwaarden doet vervallen.

 

Natuurlijk resteren er bij einde van overeenkomst veelal aansluitingen, waarop de algemene voorwaarden van toepassing kunnen zijn, op grond waarvan een overeenkomst bestaat ter zake van die aansluitingen.......

 

..... MAAR er geldt dan ook dat die overeenkomst op grond van diezelfde algemene voorwaarden in werking treedt op de datum van ondertekening.

 

Met andere woorden, hersluiting van overeenkomsten is noodzakelijk en het probleem is vaak dat Telfort dat weigert.

 

Dat ze je misschien andere overeenkomsten willen aansmeren, is weinig relevant voor bestaande aansluitingen.

 

Toch is er een kleine uitzondering..........!!!!

 

Telfort heeft per 1 juli 2009 en per 1 april 2010 de voorwaarden gewijzigd, op grond waarvan het opzegrecht uit hoofde van de Telecommunicatiewet van toepassing is.

 

Kortom, in geval van contracten voor bepaalde tijd kan ook opzegging plaatsvinden zonder verzuim/ingebrekestelling.

 

Kijk op de site van de opta (www.opta.nl) .

 

Ingewikkeld?

 

Misschien moet je beseffen dat de helft van de problemen bij Telfort veroorzaakt wordt door het feit dat het voor deze mensen ook ingewikkeld is...........neem het ze vooral niet kwalijk. Stap gewoon naar de rechter.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.