Jump to content
SanderVh
Verberg

Nieuwe website!

Omschrijving van je concept:

Ik heb hier al enkele keren om advies gevraagd, zie:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=32285;start=msg299617#msg299617

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=31410;start=msg289711#msg289711

 

Iedere keer kon ik op zeer goed commentaar rekenen en ik hoop dat dat dit keer ook weer gaat lukken.

Ik heb geprobeerd het vorige commentaar goed te verwerken in de nieuwe website. Ik heb meer contactgegevens

toegvoegd wat het minder 'anoniem' maakt. Ik bied verschillende pakketten aan en ik heb mijn portfolio wat

uitgebreid. Ook is de website niet meer zo 'kaal'.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De gehele website zelf ontworpen en in XHTML en CSS opgebouwd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dat ondernemers niet meer honderden euro's hoeven te betalen voordat ze een logo en/of huisstijl hebben waar ze zelf tevreden mee zijn!

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik zie logo4life als een 'budget' oplossing die goede kwaliteit levert!

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips voor de verbetering van de website. Zowel grafisch als inhoudelijk.

 

Alvast bedankt!

 

 


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Oké, je ziet in ieder geval dat er wijzigingen zijn geweest :-) Zal eens kijken

 

Overall vind ik het een goede website, de kleuren zijn helder en absoluut niet storend. Waar ik wel tegenaan loop is dat ik persoonlijk (maar dat is ook een kwestie van smaak) het top-menu, samen met de footer te groot (hoog) vind.

In je portfolio zou ik persoonlijk de volgorde omdraaien, eerst de huisstijl ontwerpen en daarna de logo's. Dit omdat ik deze veel meer vind "spreken" dan de logo's.

Wanneer ik op de pagina Pakketten kijk, staat er een optie een universeel pakket te bestellen, wanneer ik op de knop druk, lijkt het er direct op dat ik een bestelling plaats, terwijl ik slechts wil weten wat het pakket wat ik samenstel mij gaat kosten. Ik zou hier een pagina van maken waar de klant wensen kan ingeven, zodat jij een offerte kunt sturen en zo een overeenkomst kunt bereiken.

 

Ook vallen me een aantal zinnen op, niet dat wat je hebt staan niet klopt, maar ik zou het persoonlijk iets anders verwoorden:

 

Op de pagina werkwijze:

- Tevredenheidsgarantie = tevredenheidgarantie ?

- Op het moment dat u een pakket bestelt bij Logo4Life moet u enkele gegevens invullen. (Moet?... Om een pakket te bestellen bij Logo4Life, vult u enkele gegevens in.....)

- U kunt deze concepten vervolgens beoordelen waarna wij aanpassingen zullen gaan maken. (Kunt? nee, gewoon doen ;-).. U beoordeelt deze concepten en.....

Zo zijn nog wel wat meer zinnen, wat mij betreft nog even overheen vliegen.

 

Verder, mijn complimenten :-)

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1

Een paar dingen die mij opvallen in je Algemene Voorwaarden en die mij er eerlijk gezegd van zouden weerhouden om bij jou een bestelling te plaatsen:

 

"De prijsopgaven kunnen wijzigingen ondergaan door een onvoorziene verandering in de werkzaamheden." Dat vind ik nogal vaag.

 

Ook "De prijzen in de genoemde aanbiedingen en offertes zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven" roept bij mij vraagtekens op. Net zoals "Naast het overeengekomen honorarium komen ook de kosten die Logo4Life voor de uitvoering van de opdracht maakt en die niet vallen onder de normale overheadkosten voor vergoeding in aanmerking." Wat ben ik nu in totaal kwijt?

 

Bij je garantieclausule heb je het over "50% van het overeengekomen voorschot" dat ik moet voldoen als ik vóór aanvang van de eerste revisieronde annuleer. Maar waar hebben wij dat voorschot afgesproken? In je werkwijze kom ik dat niet tegen, daar betaal ik pas bij stap 4. En verderop in je AV heb je het over "20% van de overeengekomen prijs" bij annulering bij oplevering van de eerste originele concepten en bij latere annulering "het honorarium van Logo4Life voor de tot op dat moment uitgevoerde werken en gemaakte kosten".

 

Als jij een logo voor mij maakt, moet ik dan vervolgens zelf gaan controleren of dat logo geen inbreuk maakt op het auteursrecht of merkrecht van anderen? Is dat niet een verantwoordelijkheid van de ontwerper?

 

Ik mag mijn logo niet "openbaar maken of verveelvoudigen" zonder copyright clausule met jouw naam. Lijkt me niet handig voor briefpapier of visitekaartjes.

 

Ik krijg alleen een gebruiksrecht voor de eerste oplage. Moet ik voor een tweede oplage van mijn visitekaartjes en/of briefpapier dus opnieuw een vergoeding betalen? En als ik mijn logo wil gebruiken in een advertentie of op een reclamebord moet ik daar dan opnieuw toestemming voor vragen en een vergoeding voor betalen?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Oké, je ziet in ieder geval dat er wijzigingen zijn geweest :-) Zal eens kijken

 

Overall vind ik het een goede website, de kleuren zijn helder en absoluut niet storend. Waar ik wel tegenaan loop is dat ik persoonlijk (maar dat is ook een kwestie van smaak) het top-menu, samen met de footer te groot (hoog) vind.

In je portfolio zou ik persoonlijk de volgorde omdraaien, eerst de huisstijl ontwerpen en daarna de logo's. Dit omdat ik deze veel meer vind "spreken" dan de logo's.

Wanneer ik op de pagina Pakketten kijk, staat er een optie een universeel pakket te bestellen, wanneer ik op de knop druk, lijkt het er direct op dat ik een bestelling plaats, terwijl ik slechts wil weten wat het pakket wat ik samenstel mij gaat kosten. Ik zou hier een pagina van maken waar de klant wensen kan ingeven, zodat jij een offerte kunt sturen en zo een overeenkomst kunt bereiken.

 

Ook vallen me een aantal zinnen op, niet dat wat je hebt staan niet klopt, maar ik zou het persoonlijk iets anders verwoorden:

 

Op de pagina werkwijze:

- Tevredenheidsgarantie = tevredenheidgarantie ?

- Op het moment dat u een pakket bestelt bij Logo4Life moet u enkele gegevens invullen. (Moet?... Om een pakket te bestellen bij Logo4Life, vult u enkele gegevens in.....)

- U kunt deze concepten vervolgens beoordelen waarna wij aanpassingen zullen gaan maken. (Kunt? nee, gewoon doen ;-).. U beoordeelt deze concepten en.....

Zo zijn nog wel wat meer zinnen, wat mij betreft nog even overheen vliegen.

 

Verder, mijn complimenten :-)

 

Tja, veel van je tips zijn toch smaakgebonden. Zo vind het menu zo juist wel mooi, en vind ik de logo's juist toch wat belangrijker dan de huisstijlen :D Over de pakketten pagina heb je gelijk. Waarschijnlijk zou een kopje als 'offerte' beter

staan dan het 'bestel nu' dat er momenteel staat. Zal daar binnenkort eens naar kijken. De wensen kunnen ze al ingeven ;)

 

- Tevredenheidsgarantie/Tevrendenheidgarantie.. tja, ik heb er nu het 2e van gemaakt maar zou het niet zeker weten :P

- Ik heb het al enkele keren overgelezen en jij leest de zinnen toch net weer wat anders dan ik. Desondanks heb je

af en toe wel gelijk en heb het dan ook aangepast ;)

 

Bedankt voor je tips en complimenten!

 

Ziet er prima uit, mijn complimenten!

 

Ben je niet bang dat je veel werk voor niets zult doen?

Stel dat niet één van de ontwerpen voldoet aan de wat de klant wil?

 

Over het algemeen wordt denk ik dat dit mee zal vallen. Je moet de klant gewoon enthousiast zien te maken

over de eerste concepten door héél verschillende dingen te presenteren. ;)

 

Een paar dingen die mij opvallen in je Algemene Voorwaarden en die mij er eerlijk gezegd van zouden weerhouden om bij jou een bestelling te plaatsen:

 

"De prijsopgaven kunnen wijzigingen ondergaan door een onvoorziene verandering in de werkzaamheden." Dat vind ik nogal vaag.

 

Ook "De prijzen in de genoemde aanbiedingen en offertes zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven" roept bij mij vraagtekens op. Net zoals "Naast het overeengekomen honorarium komen ook de kosten die Logo4Life voor de uitvoering van de opdracht maakt en die niet vallen onder de normale overheadkosten voor vergoeding in aanmerking." Wat ben ik nu in totaal kwijt?

 

Bij je garantieclausule heb je het over "50% van het overeengekomen voorschot" dat ik moet voldoen als ik vóór aanvang van de eerste revisieronde annuleer. Maar waar hebben wij dat voorschot afgesproken? In je werkwijze kom ik dat niet tegen, daar betaal ik pas bij stap 4. En verderop in je AV heb je het over "20% van de overeengekomen prijs" bij annulering bij oplevering van de eerste originele concepten en bij latere annulering "het honorarium van Logo4Life voor de tot op dat moment uitgevoerde werken en gemaakte kosten".

 

Als jij een logo voor mij maakt, moet ik dan vervolgens zelf gaan controleren of dat logo geen inbreuk maakt op het auteursrecht of merkrecht van anderen? Is dat niet een verantwoordelijkheid van de ontwerper?

 

Ik mag mijn logo niet "openbaar maken of verveelvoudigen" zonder copyright clausule met jouw naam. Lijkt me niet handig voor briefpapier of visitekaartjes.

 

Ik krijg alleen een gebruiksrecht voor de eerste oplage. Moet ik voor een tweede oplage van mijn visitekaartjes en/of briefpapier dus opnieuw een vergoeding betalen? En als ik mijn logo wil gebruiken in een advertentie of op een reclamebord moet ik daar dan opnieuw toestemming voor vragen en een vergoeding voor betalen?

 

Ik zal gelijk heel eerlijk zijn: ik heb de AV niet helemaal zelf geschreven .Wel had ik hem aangepast voor mijn situatie.

Nu heb jij jammer genoeg V1 gelezen, terwijl ik V2 al klaar had liggen. Deze had geupload moeten worden toen de

website ook online ging, maar is niet gebeurd. Ik heb er nu weer een nieuwe op gezet, en ook de punten die je gaf

en ik nog niet had, heb ik aangepast. Bedankt voor de tips ;)

 

 

Meer beoordelingen zijn natuurlijk altijd welkom, maar tot nu toe alvast super bedankt! ;D

 


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites
  • 0

Allereerst ziet het er heel duidelijk en goed uit. Je weet meteen waar je heen moet navigeren. Wat betreft de pakketten op http://logo4life.nl/pakketten.html zou ik die wel een naam geven per pakketblokje. Nu zeg je eronder dat ze Basis, Compleet en Universeel heten maar dat kun je net zo goed in een titelbalk in het blok behorende bij het pakket opnemen.

 

Voorderest vind ik alles zeer duidelijk en goed opgezet. Leuk! Daarnaast vraag ik mij wel af in hoeverre je voor die lage bedragen ook echt winstgevend kan zijn maar dat heb jij denk ik wel goed uitgedacht - getuige de portfolio pagina ;-) Zelf deed ik ook webdesign alleen of icm andere freelancers en zie toch dat het lastig is om voor een vast bedrag iets goeds te maken, goede service te leveren en niet uit de tijd te lopen. Je bent al gauw een maand of anderhalf bezig met 1 project.

 

In iedergeval veel succes met de zaken!


Easy Software Deployment - Een krachtig en éénvoudig te gebruiken software distributie tool - www.easysoftwaredeployment.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste FranconiQue,

 

En wat zou je dan graag zien? Informatie over het bedrijf? Het gaat tenslotte om wat ik heb ontworpen en niet zozeer

om wat voor bedrijf het logo bestemd was. Of denk je dat dit toch iets toe zou voegen?

 

@Actievepromotie,

 

Het menu staat met opzet niet in de container, omdat ik het juist mooier vind het menu links uit te lijnen. Een kwestie

van smaak denk ik ;) Toch bedankt voor je tip!

 

Sander


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 174 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept