• 0

Curator : Waar bestaat onduidelijkheid over?

Gast Verwijderd account

In mijn vakgebied heb ik regelmatig met curatoren te maken en met 1 van hen heb ik een goed contact.

 

Zou het wat zijn als iedereen die omtrent een specifiek aspect vragen heeft dit in dit topic meld en ik hem over een paar weken mee uit eten neem en deze vragen behandel en hier plaats ?

 

Ik zit dan meer te denken aan vragen die regelmatig hier terugkomen en niet de specifiek vragen van de laatste week.

 

Hoor graag jullie mening.

 

Danny

 

 

Vragen vanuit HL

 

 

[*] Waarom wordt het ondernemers na een faillissement zo lastig gemaakt weer te gaan ondernemen? Een ondernemer is een ander mens dan een werknemer in veel gevallen. De kans op goed functioneren in een arbeidspositie is regelmatig kleiner lijkt mij?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me leuk, startje maken? Waarom wordt het ondernemers na een faillissement zo lastig gemaakt weer te gaan ondernemen? Een ondernemer is een ander mens dan een werknemer in veel gevallen. De kans op goed functioneren in een arbeidspositie is regelmatig kleiner lijkt mij?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me leuk, startje maken? Waarom wordt het ondernemers na een faillissement zo lastig gemaakt weer te gaan ondernemen? Een ondernemer is een ander mens dan een werknemer in veel gevallen. De kans op goed functioneren in een arbeidspositie is regelmatig kleiner lijkt mij?

Ik kan wel vast een voorzetje geven.

 

Ten eerste ligt het eraan om wat voor ondernemer het gaat. Als "de ondernemer" bestuurder/aandeelhouder van een BV was, kan hij in principe een nieuwe BV oprichten als BV 1 failliet is (mits hij uiteraard nog een verklaring van geen bezwaar krijgt).

 

Gaat het echter om een eenmanszaak en is de ondernemer dus persoonlijk failliet, dan loopt deze ondernemer door art. 23 Faillissementswet tegen het volgende aan: door het faillissement is hij beschikkingsonbevoegd, en kan hij dus niet zelfstandig rechtshandelingen verrichten. Voor alle te verrichten handelingen zal hij toestemming aan de curator moeten vragen; hierdoor loop je tegen zoveel praktische problemen op dat het voeren van een eenmanszaak nagenoeg onmogelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.