• 0

Prijzen zichtbaar vs niet zichtbaar op website

Beste HL-ers,

 

Ik zit met de volgende vraag en vind er via google niet direct een antwoord op.

Bijna alle bedrijven hebben tegenwoordig een website, met meestal gemeenschappelijke topics, wie,wat,waar,... ook stellen ze allemaal hun prodcut(en)/dienst(en) voor.

1 groot verschil: sommige zetten de prijs er bij en andere houden de prijs verborgen.

Ik vraag mij af, waarom verborgen houden? Hier de pro's en contra's volgens mij van de prijs verborgen te houden:

 

Waarom wel verborgen houden:

- Als de potentiële klant echt interesse heeft in het product moet hij contact opzoeken met de winkel, waardoor de verkoper hem kan overtuigen en houden.

- Verdediging strategie tov de concurrent, benchmarking, ...

- Je hebt een hogere prijs dan het gemiddelde van de industrietak en wilt de klant niet afschrikken.

- Iedere prijs is variabel per klant.

 

Waarom niet verborgen houden:

- De drempel voor de potentiële klant om te bellen voor de prijs is te hoog, dus hij haakt af.

- De concurrentie kent u prijsbeleid: maar als je goed concurreert op de prijs moet je u hier niet om schamen, maar er juist mee pronken.

- Als je de prijs toont weet de klant dat hij gelijk behandeld wordt met een andere klant met als logische redenering dat er geen woeker winsten gemaakt worden.

 

Mijn conclusie: je kunt beter je prijzen meteen tonen. Dit is natuurlijk afhankelijk per industrie, maar ik ben zelf al veel sites tegen gekomen waar ik afhaak omdat er geen prijzen staan.

 

Hoe zit het met het juridische aspect? Mag men in sommige gevallen geen prijzen tonen?

 

Wat denken jullie als je bv in de diensten sector van een bepaalde niche wilt toetreden en al je concurrenten houden hun prijzen verborgen en jij als nieuwkomer (die tevens goede prijzen hanteert) toont zijn prijzen open en bloot met een goede argumentatie per prijs.

 

Graag jullie meningen.

 

Thx

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Alle meningen gelezen hebbende kunnen we wel een paar conclusies trekken denk ik:

 

- Het niet noemen van prijzen zorgt dat een aantal bezoekers snel afhaken

- Het noemen van "vanaf" prijzen zorgt in een aantal gevallen dat de potentiële klant een verkeerd beeld krijgt van de echte prijs

- Het noemen van prijzen kan prijsvechten in de hand werken (je levert kwaliteit, maar de bezoeker ziet alleen de dure prijs en is weg)

- In een aantal gevallen is het erg lastig (volgens sommigen in de discussie onmogelijk) om prijzen te noemen

 

Voor de mensen die wel inzien dat het noemen van prijzen nuttig kan zijn, maar dat onmogelijk achten: overweeg eens het noemen van de prijs voor een "model", een "standaard", of een "voorbeeld" product of project.

 

Zoals een bouwbedrijf dus doet met zijn modelwoningen: velen denken dat ieder huis anders is, en velen zullen niet exact dat type woning afnemen. Maar dit zijn de voordelen:

- De potentiële klant krijgt een goede indruk wat er voor welk tarief mogelijk is

- Je kunt al je creativiteit en USP's in het model kwijt, zodat men ziet waar je voor staat

- Doordat toch veel mensen die modelwoning afnemen (met vaak een aanpassing daarop), kun je het goedkoper aanbieden, je processen stroomlijnen, enzovoorts

- Je model wordt het paradepaardje van je bedrijf (als het goed gaat)

 

In het geval van Frans met zijn rekken is dit natuurlijk niet eenvoudig, maar toch ook mogelijk:

- Welke rekken zijn nou het meest gebruikt, nuttig voor de meeste klanten, of representeren jouw USP's?

- En bij welke omvang van een project zit jouw specialisme? Niet een enkel rekje, en misschien ook niet die multinational (hoewel je die ook al bediend hebt begrijp ik).

- Maak een voorbeeld project met die uitgangspunten, en noem er eventueel richtlijnen voor specifieke aanpassingen bij

- Begin je verhaal niet met de prijs, maar met de USP's van je model/voorbeeld/bedrijf

- Et voilá, je noemt een mooie prijs voor een realistisch project, voor jouw ultieme doelgroep

 

In de praktijk verkoop je misschien iets heel anders, maar je potentiële klant komt op dat modelproject af.

 

Link naar reactie
  • 1

En ik denk dat het ook zo werkt met tegelzetters (hey die zijn ook veel zwart, en kosten soms meer als officeel :S ) DJ tiesto huren, of een archiefkast op wielen.

 

Tiesto, leuk voorbeeld

Je denkt toch niet dat Tiesto vaker geboekt wordt als hij prijzen op zijn website zet? hij zou wel gek zijn om dat te doen.

 

Nogmaals: Jij focused op prijs, prijs en nogmaals prijs. Ik denk dat dat in sommige gevallen de verkeerde insteek is.

 

Als je mijn producten niet kent en mijn markt niet dan kun je wel van mening zijn dat het een toegevoegde waarde is als je een indicatieprijs of vanafprijs (welke moet ik hanteren dan?) op de website zet, maar ik denk dat ik daar in mijn markt iets meer kijk op heb.

 

Mijn opdrachten met dit soort producten beginnen vanaf zo'n 25k en er zijn slechts 4-5 serieuze aanbieders in NL.

Mensen verwachten niet anders dan dat ze offerte moeten aanvragen, en zouden het vreemd vinden als er geen rekening wordt gehouden met inhuissituaties , montage, lokale omstandigheden etc.

 

Ik denk dat ik je nu voorbeelden en argumenten genoeg heb gegeven waarom het niet zwart-wit een wet van meden en perzen is dat een prijs op een website automatisch meer klanten/omzet oplevert. Tijd dat je zelf wat argumenten gaat leveren want een mening is leuk, maar ik lees liever dat je mijn ongelijk bewijst.

 

Als ik lage vanaf prijzen neerzet krijg ik klanten die lage prijzen verwachten, terwijl ik erachter kom dat die prijs in die situatie niet gerechtvaardigd is en dus naar boven moet bijstellen.

 

Klanten zoals jij zeg maar, en dan pas ik daarvoor, dan maar geen prijzen op mijn site.

 

Frans

 

PS. Peter reageert nogal mild op je inschatting van zijn werk. Je doet hem denk ik schromelijk tekort door zijn werk te vergelijken met zwartwerkende studenten en de LOI opgeleide (web) zwartwerkende babyboomer :-\

Link naar reactie
  • 1

Naar mijn idee wordt er door menigeen teveel gefocust op het feit dat het voor sommige producten/diensten weinig zin heeft om prijzen op je website te vermelden, domweg omdat het aantal variabelen dat de prijs bepaalt daarvoor te groot is, of dat het belang van een goede kwaliteit ver voor dat van een scherpe prijs gaat.

 

De vraag: "Wel of geen prijzen op je website zetten?" is dus vooral van belang voor producten en/of diensten waarvoor dat op zich wel mogelijk is en relevant kan zijn. Al zouden het maar vanafprijzen, richtprijzen, of uurtarieven zijn. De enige afweging die telt, is mijns inziens de vraag; "Heeft het een positieve invloed op je business?"

 

In mijn eerdere bijdrage heb ik aangegeven dat het voor prijsaanbieders (zij dus die het moeten hebben van prijskopers) gek genoeg slimmer kan zijn om op hun website alleen de belofte te doen van "laagste prijs", omdat dit de kans op nader contact met de klant groter maakt dan prijzen op de site die elke prijskoper direct met die van andere aanbieders kan vergelijken.

 

Voor kwaliteitsaanbieders geldt m.i. het omgekeerde. Zeker als de prijs voor je klant hoe dan ook toch een belangrijk punt is. De nota moet immers wel betaald kunnen worden. Geheimzinnig doen over de prijs en deze voor het laatst bewaren in het verkooptraject, is dan het domste wat je kunt doen. Vergelijk het met een verkoper van nieuwe auto's van een premiummerk. Eén van de eerste vragen die hij ongetwijfeld zal stellen, is: "Wat wilt u uitgeven?" Want dat voorkomt dat beide partijen een hoop tijd steken in gelul over een type waarvan de prijs ver boven het beschikbare budget uitkomt.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 1

Naar mijn idee wordt er door menigeen teveel gefocust op het feit dat het voor sommige producten/diensten weinig zin heeft om prijzen op je website te vermelden, domweg omdat het aantal variabelen dat de prijs bepaalt daarvoor te groot is, of dat het belang van een goede kwaliteit ver voor dat van een scherpe prijs gaat.

 

De vraag: "Wel of geen prijzen op je website zetten?" is dus vooral van belang voor producten en/of diensten waarvoor dat op zich wel mogelijk is en relevant kan zijn. Al zouden het maar vanafprijzen, richtprijzen, of uurtarieven zijn. De enige afweging die telt, is mijns inziens de vraag; "Heeft het een positieve invloed op je business?"

 

In mijn eerdere bijdrage heb ik aangegeven dat het voor prijsaanbieders (zij dus die het moeten hebben van prijskopers) gek genoeg slimmer kan zijn om op hun website alleen de belofte te doen van "laagste prijs", omdat dit de kans op nader contact met de klant groter maakt dan prijzen op de site die elke prijskoper direct met die van andere aanbieders kan vergelijken.

 

Voor kwaliteitsaanbieders geldt m.i. het omgekeerde. Zeker als de prijs voor je klant hoe dan ook toch een belangrijk punt is. De nota moet immers wel betaald kunnen worden. Geheimzinnig doen en de prijs voor het laatst bewaren in het verkooptraject, is dan het domste wat je kunt doen. Vergelijk het met een verkoper van nieuwe auto's van een premiummerk. Eén van de eerste vragen die hij ongetwijfeld zal stellen, is: "Wat wilt u uitgeven?" Want dat voorkomt dat beide partijen een hoop tijd steken in gelul over een type waarvan de prijs ver boven het beschikbare budget uitkomt.

 

Ik vind het dus niet uitsluitend voor "koopjesjagers", je laatste zin:

 

" Want dat voorkomt dat beide partijen een hoop tijd steken in gelul over een type waarvan de prijs ver boven het beschikbare budget uitkomt."

 

vind ik uitstekend.

 

Ik als consument, (voor 2009 was ik een een "big spender"), die zeker niet voor het goedkoopste gaat, gebruik het internet voor informatie, en niet als grote gouden gids waar je een telefoon nummer kunt opzoeken.

 

Toen ik in 2006 een BMW M6 kocht kon ik die echt berekenen op de website (offerte tool op auto sites is normaal tegenwoordig) (een ferrari berekenen kan niet, dat is gewoon stom!)

 

Toen ik in 2007 interesse had in een buitenlands huis, kon ik die nieuwbouw "uit do doos" vinden (dus lap grond zelf kopen, en dan een casco erop voor xxx bedrag) Ik vind die site zo snel niet meer, maar vond een nederlands bedrijf die dat nu doet: http://www.groothuisbouw.nl

 

Wat een tegelzetter kost om graniet in de specie te leggen is nergens te vinden

 

Oh ja, over Tiesto, ik wilde een tuinfeest houden, en daar een artiest bij huren, was nergens te vinden wat Tiesto kost, wel genoeg te vinden "heel duur". Achteraf heb ik gehoord dat ~10k kost voor 3 uurtjes, das veel geld, maar niet onbetaalbaar, en goedkoop tov mijn "dat is duur beeld" van 100k

 

Voor mij heeft het dus niets met "goedkoopste" te maken maar met haalbaarheid. Naar mijn idee kan dat op veel meer sites dan nu het geval is.

 

Raoul

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Leuk onderwerp, ik speel zelf ook met dit 'probleem'. In mijn branche zie je niet veel prijzen transparant getoond op websites. Toch heb ik bij wijze van test mijn prijzen nu wel zichtbaar staan. Het gaat om de standaard prijzen gezien ingewikkelde projecten altijd een op-maat invulling, en dus een op-maat prijs krijgen.

 

De meeste diensten die nu afgenomen worden zijn de standaard diensten (basis websites, basis huisstijl ontwikkeling etc.), en daarbij kan iedereen dus helder en transparant zien wat het gaat kosten. Ook geeft het een goede richtlijn van je tarieven in het algemeen (wat kan de klant verwachten). Ik merk dat veel bedrijven, vooral MKB, vaak toch nog wel een drempel ervaart in het opvragen van prijzen bij ontwerp- / reclamebureaus, en bang zijn dat de kosten heel erg hoog liggen. Dat is voornamelijk mijn reden geweest om de basis diensten zichtbaar te zetten.

 

Ik ben ook erg benieuwd naar reacties van anderen, en de argumentatie!

Link naar reactie
  • 0

Toen ik op zoek ging naar een boekhouder, heb ik uiteindelijk gekozen voor het bedrijf dat haar prijzen op de website heeft vermeld. Voor mij staat het niet vermelden van de prijzen gelijk aan 'te duur' of 'verborgen kosten'. Maar dit is enkel de indruk die ik krijg.

 

Ik volg deze topic met interesse, want mijn concurrenten (zoekmachine optimalisatie) geven hun tarieven niet graag prijs.

Link naar reactie
  • 0

Niet vermelden van prijzen synoniem met 'te duur' of verborgen kosten is naar mijn mening onzin

 

Als je een standaard product verkoopt kun je er voor kiezen de prijzen te communiceren via de website. Nadeel zou kunnen zijn dat je dan de focus op prijs legt terwijl er wellicht andere redenen zijn waarom men voor jou zou moeten kiezen.

 

Heb je geen standaardproduct maar een maatwerk-product (of dat nu een website ontwerpen is, of, zoals in mijn geval, de levering van archiefsystemen) dan hebben prijzen geen enkele zin.

 

Klanten die niet snappen dat een verrijdbaar archief maatwerk is en dus prijzen verwachten op mijn site mogen van mij afhaken. Liever niet bellen svp :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk om te zien dat de eerste reacties de zelfde mening als mij hebben!

 

Ik heb zo iets van iedereen gaat mee met zijn tijd, niet alleen de bedrijven maar ook de klanten. Tegenwoordig kan de klant (vooral door de opkomst van het internet) kijken wat de gemiddelde marktprijs is en wat substitutie producten zijn. Bedrijven die denken dat de ze de klant nog iets "wijs" kunnen maken (door te prijs te verbergen) en grote winsten pakken die zijn gewoon niet mee met hun tijd en zullen op LT falen. Enkel grote multinationals met veel market power en monopoly kunnen hun prijzen verbergen en grote winsten pakken. Maar de gemiddelde kmo moet zich er bij neerleggen en open kaart spelen met de klant. Dit heeft ook heel wat te maken met de globalisatie, meer concurrentie ed.

Tegenwoordig moet een bedrijf, zeker in onze landen, concurreren door kwaliteit te leveren tegen een transparante en eerlijke marktprijs.

Link naar reactie
  • 0

Niet vermelden van prijzen synoniem met 'te duur' of verborgen kosten is naar mijn mening onzin

 

Als je een standaard product verkoopt kun je er voor kiezen de prijzen te communiceren via de website. Nadeel zou kunnen zijn dat je dan de focus op prijs legt terwijl er wellicht andere redenen zijn waarom men voor jou zou moeten kiezen.

 

Heb je geen standaardproduct maar een maatwerk-product (of dat nu een website ontwerpen is, of, zoals in mijn geval, de levering van archiefsystemen) dan hebben prijzen geen enkele zin.

 

Klanten die niet snappen dat een verrijdbaar archief maatwerk is en dus prijzen verwachten op mijn site mogen van mij afhaken. Liever niet bellen svp :)

 

 

 

Zoals ik in mijn eerste post schreef: het hangt idd af van de sector/product. Maar ik vind ookal spreken we over maatwerk, je kan altijd een richtlijn geven van de prijs. Laat de klant zelf rekenen. Als je goed kan uitleggen hoe jij jou berekening maakt, zonder al te veel prijs te geven, kan de klant zelf ook wel zijn "maatwerk" uitrekenen en kan hij zich ook goed voorbereiden vooraleer hij de echte offerte aanvraagt. En hoe je nog beter kunt scoren is dat de uiteindelijke prijs lager is dan de berekening die de klant heeft gemaakt via je site, zo gaat de klant zich ook goed voelen en denken dat hij een goede deal heeft.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Niet vermelden van prijzen synoniem met 'te duur' of verborgen kosten is naar mijn mening onzin

Dat ligt een beetje aan over welk produkt we het hebben, natuurlijk.

 

Als ik op een website terecht kom die alleszins gangbare produkten verkoopt maar achter Prijs de kreet "op aanvraag" of "bel ons!" heeft staan, dan zijn ze mij daarmee als potentiele klant direct kwijt. Er zijn genoeg aanbieder van vergelijkbare produkten waar ik wel gewoon kan zien hoe duur het is, dus dan ga ik echt de moeite niet nemen om een mailtje te sturen of een formuliertje in te vullen. Het feit dat ze de prijs niet gewoon vermelden doet bij mij dan het vermoeden rijzen dat er iets niet lekker zit.

 

Zodra het maatwerk produkten betreft, of diensten waarbij de inspanning vooraf niet aan te geven is (denkend aan mijn eigen branche), lijkt het me logisch dat je er geen prijs bij vermeldt. De potentiele klant heeft er in die gevallen over het algemeen niet veel aan om iets als "tussen de 500 en 1000 euro" te lezen.

Link naar reactie
  • 0

Als ik op een website terecht kom die alleszins gangbare produkten verkoopt maar achter Prijs de kreet "op aanvraag" of "bel ons!" heeft staan, dan zijn ze mij daarmee als potentiele klant direct kwijt. Er zijn genoeg aanbieder van vergelijkbare produkten waar ik wel gewoon kan zien hoe duur het is, dus dan ga ik echt de moeite niet nemen om een mailtje te sturen of een formuliertje in te vullen. Het feit dat ze de prijs niet gewoon vermelden doet bij mij dan het vermoeden rijzen dat er iets niet lekker zit.

Mocht ik deze alleszins gangbare producten echt nodig hebben dan zou het voor mij juist wél reden zijn om contact op te nemen met zo'n winkel die de prijzen niet vermeld heeft. Die staan vast open voor onderhandeling zou mijn ingeving zijn.
Link naar reactie
  • 0

Ik heb al jaren geen prijzen op mijn website staan, dit omdat alles op project basis gaat. Losse verhuur doe ik eigenlijk nooit alleen aan collega bedrijven (welke een aparte klantensite hebben met prijzen), het heeft voor mij geen zin om te zeggen dat een mic 5 euro kost en een kabel 10 cent per meter, opdrachtgevers willen een totaalprijs voor een productie.

 

In mijn webwinkel heb ik wel prijzen staan, maar dit zijn weer bruto prijzen, waarbij vaste klanten een interessante korting krijgen.

 

Dus voor mij geen nettoprijzen voor het grote publiek.

Link naar reactie
  • 0

Als je een dienst of product biedt dat iedereen kent is het handig om een prijs erbij te noemen. Is het echter niet geheel duidelijk wat de kwaliteit, inhoud, of eigenschappen van je product zijn, kun je beter geen prijs noemen. Hier worden dan altijd conclusies aan gekoppeld die misschien in het geheel niet juist zijn. Een lage prijs kan de conclusie opleveren dat het dan niets kan zijn. Een hoge prijs kan mensen doen besluiten het product niet verder te willen beoordelen.

 

De prijs voor ons product noem ik niet of pas in een laat stadium, als ik er echt van overtuigd ben dat de klant het goed kan gebruiken. Veel belangrijker is, dat de klant eerst volledig overtuigd is van de werking en het gebruiksgemak. Zeker met een nieuw product, waar de werking pas door demonstratie en zelf uitproberen duidelijk wordt. Als een bezoeker op een beurs aan mij vraagt wat het apparaat kost, zeg ik altijd: "Als je het kunt gebruiken is het veel belangrijker te vragen wat het je oplevert."

Link naar reactie
  • 0

Als ik op een website terecht kom die alleszins gangbare produkten verkoopt maar achter Prijs de kreet "op aanvraag" of "bel ons!" heeft staan, dan zijn ze mij daarmee als potentiele klant direct kwijt. Er zijn genoeg aanbieder van vergelijkbare produkten waar ik wel gewoon kan zien hoe duur het is, dus dan ga ik echt de moeite niet nemen om een mailtje te sturen of een formuliertje in te vullen. Het feit dat ze de prijs niet gewoon vermelden doet bij mij dan het vermoeden rijzen dat er iets niet lekker zit.

Mocht ik deze alleszins gangbare producten echt nodig hebben dan zou het voor mij juist wél reden zijn om contact op te nemen met zo'n winkel die de prijzen niet vermeld heeft. Die staan vast open voor onderhandeling zou mijn ingeving zijn.

Zie je, en ik zou precies het tegenovergestelde denken ;D: krijg ik nu een prijs afhankelijk van of de zon schijnt? ??? Nee, voor gangbare producten verwacht ik ook prijzen en neem geen moeite om deze eerst aan te vragen.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk gaat het er om dat je de prospect via je site al ervan weet te overtuigen dat hij waar krijgt voor zijn geld. Daarbij geldt: hoe groter de klant, hoe groter zijn belangen bij een goede kwaliteit van de dienstverlening i.h.a. zijn. En hoe minder hij zich dus zal laten tegenhouden door een hoge prijs.

 

Zijn je klanten en hun belangen bij een goede kwaliteit van je diensten (zeer) groot, dan is het dus totaal niet van belang om ook maar iets van tarieven of prijzen op je website te vermelden. Voorbeeld: strategie consultancy firms met multinationals als klant.

 

Zijn je klanten daarentegen klein, dan is prijs echter vrijwel altijd een hot issue. En dan komt de vraag op: "Wie kun en wil je bedienen? Prijskopers of kwaliteitskopers?"

 

Iemand die het niet moet hebben van zijn kwaliteit, zal het moeten hebben van lage prijzen en/of van zijn verkooppraatje. Moet hij het hebben van lage prijzen, dan zou het gek zijn als hij hierover niets concreets op zijn website zou zetten. Maar juist door prijzen te vermelden, loopt hij het risico dat er toch andere aanbieders zijn die nóg lagere prijzen hanteren. Daarom kan het voor een prijsaanbieder juist interessant zijn om op zijn website enkel de belofte te doen dat hij de laagste prijzen hanteert, zonder dat de prospect dit makkelijk kan controleren.

 

Voor kwaliteitsaanbieders geldt juist het omgekeerde. Voor hen kan het juist handig zijn om wél prijzen op hun websites te vermelden. Want zoals gezegd, bij kleine klanten - ook bij kwaliteitskopers - is prijs vrijwel altijd een issue. En als je kleine klanten bedient, dan zul je bovendien veel klanten moeten bedienen om voldoende omzet te kunnen behalen. Je zult dus i.h.a. veel aan promotie en acquisitie moeten doen. Door je prijzen op je site te vermelden, haal je uit je promotie en acquisitie een hoger rendement. Want als prijskopers deze zien, vallen ze je niet meer lastig met offerteaanvragen die toch tot niets zouden leiden, terwijl ze voor kwaliteitskopers juist een bevestiging zijn van het kwaliteitsgevoel dat ze bij de andere pagina's van je website al hebben gekregen.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat er meer prijzen genoemd moeten worden op het internet, scheelt een hoop getelefoneer en offereer. Ook in branches waar dat niet normaal is, bijvoorbeeld bij een bouwbedrijf, of een marketing guru.

+1

 

Ik ben het hier ook mee eens. Volgens mij is het belangrijk om uit te leggen aan je klant hoe je prijsmodel in elkaar zit en welke tarieven daarbij horen. Als je dit goed uitlegd is er volgens mij geen reden om prijzen niet te publiceren.

 

1 uitzondering en dat zijn maatwerk trajecten, maar ook daar kan er wel iets worden gezegd over het prijsmodel en uurtarieven.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

- Iedere prijs is variabel per klant.

 

Of: ieder product is variabel per klant.

 

Met bijvoorbeeld websites heb je al snel dat mensen naast een vrij standard geheel ook nog een stukje maatwerk willen. Dat maakt het uiteraard duurder. en is afhankelijk van wat men precies wil.

 

Om het toch een beetje transparant te maken werkt ik daarom met basis/vanaf- prijzen, zodat men in ieder geval in indicatie van de range heeft.

Link naar reactie
  • 0

bijvoorbeeld bij een bouwbedrijf.

 

Kun je me uitleggen hoe je zoiets voor je ziet?

 

Welke prijzen zou hij moeten vermelden?

 

Van een dakkapel? met 60 varianten, met verschillende kleuren verschillende vormen en uitvoeringen?

 

Juist bij een dakkapel zijn er bouwbedrijven die prijzen (v.a. welliswaar) vermelden op hun site.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.