• 0

Prijzen zichtbaar vs niet zichtbaar op website

Beste HL-ers,

 

Ik zit met de volgende vraag en vind er via google niet direct een antwoord op.

Bijna alle bedrijven hebben tegenwoordig een website, met meestal gemeenschappelijke topics, wie,wat,waar,... ook stellen ze allemaal hun prodcut(en)/dienst(en) voor.

1 groot verschil: sommige zetten de prijs er bij en andere houden de prijs verborgen.

Ik vraag mij af, waarom verborgen houden? Hier de pro's en contra's volgens mij van de prijs verborgen te houden:

 

Waarom wel verborgen houden:

- Als de potentiële klant echt interesse heeft in het product moet hij contact opzoeken met de winkel, waardoor de verkoper hem kan overtuigen en houden.

- Verdediging strategie tov de concurrent, benchmarking, ...

- Je hebt een hogere prijs dan het gemiddelde van de industrietak en wilt de klant niet afschrikken.

- Iedere prijs is variabel per klant.

 

Waarom niet verborgen houden:

- De drempel voor de potentiële klant om te bellen voor de prijs is te hoog, dus hij haakt af.

- De concurrentie kent u prijsbeleid: maar als je goed concurreert op de prijs moet je u hier niet om schamen, maar er juist mee pronken.

- Als je de prijs toont weet de klant dat hij gelijk behandeld wordt met een andere klant met als logische redenering dat er geen woeker winsten gemaakt worden.

 

Mijn conclusie: je kunt beter je prijzen meteen tonen. Dit is natuurlijk afhankelijk per industrie, maar ik ben zelf al veel sites tegen gekomen waar ik afhaak omdat er geen prijzen staan.

 

Hoe zit het met het juridische aspect? Mag men in sommige gevallen geen prijzen tonen?

 

Wat denken jullie als je bv in de diensten sector van een bepaalde niche wilt toetreden en al je concurrenten houden hun prijzen verborgen en jij als nieuwkomer (die tevens goede prijzen hanteert) toont zijn prijzen open en bloot met een goede argumentatie per prijs.

 

Graag jullie meningen.

 

Thx

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Meten is weten, maar belangrijk is dus wel te weten wat je meet en wat je doel is.

 

Zoals Willem Joosten aangaf is conversie niet het DOEL, maar een MIDDEL. Veel internetadviseurs verheffen conversie tot doel en doen dus ook onderzoek naar hoe je conversie verhoogt. Terwijl het onderzoek moet zijn hoe je omzet verhoogt.

 

Bart,

 

Serieuze mensen zijn niet alleen met die conversie bezig. Met de omzet alleen trouwens ook niet.

 

Omzet maken is relatief easy. Ik kan jou vanaf morgen 1 miljard Euro omzet bezorgen. Het gaat je wel 6 miljard kosten aan publiciteit. :)

 

Omzet is dus ook niet de beste waardemeter. Het gaat vooral over de winst.

 

En zelfs die winst is niet de heilige graal.

 

Je kan wel wat dingen doen, die vandaag je extra winst bezorgen, maar de winst van morgen kapot maken.

 

Omgekeerd is ook waar: als je marktaandeel wil veroveren, dan zal je misschien tijdelijk genoegen moeten nemen met weinig of zelfs geen winst.

 

M.a.w. het is key om te weten wat de business doelen zijn. Jij kan je website zo bouwen dat het die doelen kan ondersteunen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik voorstander van het laten zien van prijzen op een website. Als ik zelf op zoek ben naar een product of dienst zou ik graag snel willen weten wat de kosten zijn. Op die manier kan ik snel besluiten welk product of dienst ik wil aanschaffen.

 

Maar ik kan mij voorstellen dat als je klanten liever op afspraak binnen krijgt (of telefonisch) het beter is om ze te 'sturen' naar jouw contactgegevens. Misschien omdat je heel klantgericht bent en als het ware een 'ervaring' om het product heen verkoopt. Voor mijn gevoel moet je het weglaten van prijzen altijd compenseren met iets anders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.