• 0

Dameskleding laten produceren; hoe moet ik nu verder?

Beste Higherlevel mensen,

 

Na veel te hebben gelezen op dit forum kom ik nu met mijn eigen verhaal aangezien ik er niet meer verder uitkom.

 

Momenteel heb ik zo'n twee jaar een eigen winkel met oa dameskleding en accessoires. Omdat ik toch iets meer met mode wil doen is ongeveer een jaar geleden het idee bij mij opgekomen om mijn eigen label te gaan opzetten. Ideeén zijn er genoeg ik zou graag een label willen opzetten met tunieken,blousjes,jurkjes en jasjes (om mee te beginnen). Voor de jonge modebewusten vrouwen. Omdat ik zelf veel contacten heb met modelabels die aan mijn leveren weet ik een beetje hoe het tegenwoordig gaat. Ze kopen wat leuke items van andere merken, en laten het precies namaken met hun eigen draai eraan. Heb zelfs een keer gehad dat ik me eigen jasje (van de zara) kon inleveren en het vervolgens werd nagemaakt van net een ander stofje en andere knoopjes. Ik wil dit ook graag doen ik heb heel veel ideeen om hele leuke collecties neer te zetten maar heb nu nog de contacten en de fabrieken nodig. Graag zou ik dan bijv monsters willen laten maken op de winkels afgaan en vanuit daar het aantal stuks laten produceren. Mijn voorkeur gaat uit naar bali of turkije. Wie kan mij verder helpen? Hoe moet ik dit aanpakken? En hoe gaat zoiets in zijn werk?

 

Ik hoor het graag!!

 

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

In je vraag staat dat je ondertussen twee jaar een eigen winkel hebt. Dit is natuurlijk heel mooi :)

Heb je ondertussen in die twee jaar geen contacten opgebouwd die je stap voor stap in dit

proces willen begeleiden? Nu ben ik zelf niet thuis in de modewereld, maar ik kan me voorstellen dat

het niet om een simpel telefoonnummer van een fabriek gaat ;D

 

Misschien dat iemand hier op HL er wat ervaring mee heeft. Zo niet, zoek dan toch eens in je

naast omgeving. Je staat versteld wat die af en toe voor je kunnen betekenen!

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Klopt daar heb je gelijk in! Maar hellaas zijn de mensen in de modewereld vaak te bang voor concurentie en doen ze daar allemaal heel geheimzinnig over! En dat snap ik natuurlijk volkomen! Ik ga om inkopen te doen ook vaak naar parijs, nou je wilt niet weten hoelang ik erover heb gedaan om achter te komen waar de plek was met al die groothandels straten! Ik zal het zo zegge we zijn er gewoon heen gereden en hebben heel Parijs afgevraagd en gezocht naar dat gebied en het uit eindelijk met mazzel gevonden! Maargoed Bali ligt toch even wat verder daar ga je niet zomaar even heen zonder enig idee te hebben waar je moet zijn!

 

Ik wacht rustig verder af meschien dat iemand nog met een tip komt!

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi,

 

Even mijn ervaring over producenten in Turkije en China omtrent het vinden van een sokkenfabrikant. Dit kan uiteraard ook met andere soorten kleding zoals jij wilt.

 

Ik heb op www.alibaba.com in totaal 110 fabrikanten een mail gestuurd met wat standaard vragen . Vragen zoals :

 

[*] Fabrikant of agent

[*] minimale order in aantallen

[*] sample mogelijkheden

[*] mogelijkheden bezoeken fabriek (niet dat ik dat ga doen maar als ze ja zeggen heb ik er meer vertrouwen in)

[*] Foto's van reeds gemaakte stukken

[*] prijzen

 

Hier heb ik 48 reacties op gekregen en vond ik er 12 professioneel genoeg om er een sample op te vragen. Ik heb een sok opgestuurd naar al deze fabrieken en gevraagd om een sample te maken. Hier hebben er 7 gehoor aangegeven . Ik heb wel de verzendkosten moeten betalen naar Nederland. De samples waren overal gratis.

 

Van deze 7 ben ik er over 2 tevreden. Richt je dus absoluut niet op een klein aantal leveranciers maar ga aan de slag met mailen met meerdere partijen.

 

Hier een linkje voor jurken met meerdere fabrikanten.

 

http://www.alibaba.com/products/dress/TR----------------------------.html

 

 

Succes!

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Danny je aanpak is naar mijn ervaring goed. Echter mijn advies, dit is stap 1.

 

Wil je succesvol leveranciers zoeken en aanstellen in Turkije neem dan ook de volgende stappen:

- laat een pre-scan uitvoeren op je kandidaat suppliers (data check, bedrijfsbezoek, etc)

- ga naar Turkije of stel iemand aan die face-to-face met de kandidaat suppliers te onderhandelen

- zorg dat je kwalitieits controlle in je export procedure inbouwt (kwaliteit van produkt en export/transport procedure)

 

Succes,

 

WMC

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Fabby,

 

Ik kwam onlangs jou vraag op het internet tegen en kan jou mischien verder helpen. Ik zelf loop momenteel stage in Hangzhou, China bij een bedrijf dat wereldwijd dameskleding exporteert en produceert.

 

Wat je schrijft over de samples en het gemakkelijk veranderen van samples kan ik inderdaad bevestigen en is heel herkenbaar om te lezen voor mij, omdat ik hier met mijn stage dagelijks mee te maken heb. Ik loop stage op het kantoor en de sample/patronen afdeling en bezoek regelmatig de fabriek in Shaoxing City. Dit is de stad van de textiel en kleding, zo heeft elke stad in China zijn specialiteit.

 

Mocht je na dit lezen vragen hebben of een bedrijfsintroductie toegezonden willen krijgen aarzel dan niet om contact op te nemen.

 

Ik kan ook een customized aantal voorbeelden van samples toesturen zodat je een idee hebt van wat er allemaal mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Yvonne Brouwers

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Voor mijn bedrijf (Teamwear, functionele sportkleding) produceren wij behoorlijke aantallen in China.

Nu is dit natuurlijk niet helemaal te vergelijken met de productie van mode al is het maar omdat de eisen die gesteld worden aan de kleding anders zijn.

Vorig jaar, en dit jaar nog sterker hebben wij ondervonden dat de productie in China een aantal basisproblemen met zich mee brengt. Misschien ben je op de hoogte maar ik wil deze ervaring toch graag met je delen om je te behouden voor deze problemen.

 

- Communicatie

Zorg dat je een betrouwbare contactpersoon op locatie hebt waar je op aan kunt. Zoals bekend gaat er (bijna) niets China uit voordat er volledig betaald is. Of je moet er zelf heen, of je moet zorgen voor een contactpersoon voor de kwaliteitstoetsen etc.

Houdt ook rekening met het tijdsverschil. Er zitten maar 2 uur in een dag waarin je 'gemakkelijk' met het verre oosten kan communiceren vanuit (West)- Europa.

 

- Kwaliteit

Dit is afhankelijk van de fabriek. Ik denk dat de eerder aangegeven tips hier helpen. Zorg dat je veel producenten aanschrijft en ga filteren. Het duurt wat langer, maar je voorkomt een hoop ellende.

 

- Betrouwbaarheid

Wij hebben gemerkt dat een aantal Chinese fabrieken teveel orders hebben aangenomen en het eigenlijk niet aankunnen.

Zorg voor heldere afspraken met betrekking tot leveringen etc. Alles zwart op wit, mocht het is gaan dan heb je in ieder geval nog een mogelijkheid om e.e.a. te claimen.

 

Wij zijn zelf vertrokken uit China en laten onze artikelen nu voornamelijk produceren in Roemenie.

Het voordeel van het produceren in een Europees land is dat je de kwaliteitscheck in principe zelf kan doen, het schakelen in makkelijker. Het nadeel is dat de prijs zal stijgen waardoor je product meerwaarde moet hebben om marges te kunnen handhaven.

 

Misschien een hoop open deuren, maar alle kleine beetjes helpen!

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Allemaal,

Ik ben nu net aan de eerste pogingen begonnen om mijn eigen webwinkel en winkel te gaan openen (kleding)

nu wil ik jullie allemaal alvast bedanken voor jullie tips, vragen etc. hier heb ik zel al super veel aan!

 

Nu wil ik jullie vragen naar wat jullie ervaring is met samples aanvragen.

Ik neem aan dat jullie een voorbeeld hebben gestuurd van hoe jullie het willen hebben ongeveerd, maar zoals ik las heeft iemand een paar sokken laten maken, maar stel dit gaat om een jas of om een jurkje, dan hebben jullie deze in een 'test model' zelf eerst gemaakt? of..

 

misschien een hele domme vraag, maar toch hoop ik dat iemand dit voor mij kan beantwoorden!

 

fijne avond,

Corporate Sales Insider

 

Stel: U bent opzoek naar hotelovernachtingen voor het bedrijf of u heeft een externe vergaderlocatie nodig voor een training of workshop. Ik wil u dan vragen om contact met mij op te nemen Ik ga dan opzoek in de desbetreffende regio naar een geschikte locatie voor u.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Allemaal,

Ik ben nu net aan de eerste pogingen begonnen om mijn eigen webwinkel en winkel te gaan openen (kleding)

nu wil ik jullie allemaal alvast bedanken voor jullie tips, vragen etc. hier heb ik zel al super veel aan!

 

Nu wil ik jullie vragen naar wat jullie ervaring is met samples aanvragen.

Ik neem aan dat jullie een voorbeeld hebben gestuurd van hoe jullie het willen hebben ongeveerd, maar zoals ik las heeft iemand een paar sokken laten maken, maar stel dit gaat om een jas of om een jurkje, dan hebben jullie deze in een 'test model' zelf eerst gemaakt? of..

 

misschien een hele domme vraag, maar toch hoop ik dat iemand dit voor mij kan beantwoorden!

 

fijne avond,

 

Dit kan ook gedaan zijn door ateliers gewoon in NL. Vaak moet je dan wel zelf de stof leveren.

 

Btw, leuke praktijkvoorbeeld, van Danny Jansen!

Link naar reactie
  • 0

Beste Higherlevel mensen,

 

Na veel te hebben gelezen op dit forum kom ik nu met mijn eigen verhaal aangezien ik er niet meer verder uitkom.

 

Momenteel heb ik zo'n twee jaar een eigen winkel met oa dameskleding en accessoires. Omdat ik toch iets meer met mode wil doen is ongeveer een jaar geleden het idee bij mij opgekomen om mijn eigen label te gaan opzetten. Ideeén zijn er genoeg ik zou graag een label willen opzetten met tunieken,blousjes,jurkjes en jasjes (om mee te beginnen). Voor de jonge modebewusten vrouwen. Omdat ik zelf veel contacten heb met modelabels die aan mijn leveren weet ik een beetje hoe het tegenwoordig gaat. Ze kopen wat leuke items van andere merken, en laten het precies namaken met hun eigen draai eraan. Heb zelfs een keer gehad dat ik me eigen jasje (van de zara) kon inleveren en het vervolgens werd nagemaakt van net een ander stofje en andere knoopjes. Ik wil dit ook graag doen ik heb heel veel ideeen om hele leuke collecties neer te zetten maar heb nu nog de contacten en de fabrieken nodig. Graag zou ik dan bijv monsters willen laten maken op de winkels afgaan en vanuit daar het aantal stuks laten produceren. Mijn voorkeur gaat uit naar bali of turkije. Wie kan mij verder helpen? Hoe moet ik dit aanpakken? En hoe gaat zoiets in zijn werk?

 

Ik hoor het graag!!

 

 

 

 

Zoals eerder vermeld is kwaliteit een belangrijk aandachts punt.

 

Hoe verder van huis hoe lastiger de controle.

 

Bij erg grote oplage is het in tegenstelling tot in nederland voor de lage lonen landen nog aantrekkelijker om op materiaal te besparen. Denk aan (ongevraagd) op goedkopere subsituten overgaan en beetje bij beetje van de tolleranties af te snoepen.

 

Ik heb dan geen ervaring met turkije maar ik weet uit ervaring dat je er in landen zoals Vietnam & China keer op keer moet toe zien dat ze niet ook maar iets onder je tolleranties gaan zitten.

 

het zou bijvoorbeeld erg zuur zijn als je na een aantal leveringen op eens allemaal 'XS-jes' ontvangt ipv van M-tjes en je dan moet proberen je geld terug te krijgen en je klanten teleur zult moeten stellen.

het is niet alleen een taal en arbeidskosten verschil maar ook een totaal cultuurverschil.

 

Nu zeg ik niet dat er in landen als china met alles gesjoemeld word maar voor een kleinschalige onderneming met een relatief klein afzet zou ik mijn heil zoeken in voormalige oostbloklanden zoals bijv. polen. In het ergste geval kun je daar nog naar toe rijden als het fout zit.

Een kijkje nemen binnen de productie zonder dat je eerst uren moet vliegen en veel geld kwijt bent aan alleen al de reizen en onderdak maakt het ook interessanter

 

Verder zal het cultuurverschil veel makkelijker te overbruggen zijn als in bijv. china.

 

Succes

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik heb een vraagje?

Ik ben druk bezig om een eigen lijn te ontwerpen voor de kleintjes onder ons (dus kinderkleding)

Nu heb ik dus mega ideeën en heb ookal patronen tot mijn beschikking, nu wil ik dit dus laten maken, nou heb ik toevallig me moeder die vroeger in een naaiattelier hebt gewerkt dus die kan mij opzich opweg helpen, alleen vind ik het zo moeilijk om hier in nl stof te vinden wat eenbeetje betaalbaar is en hoelang houd mijn moeder dit vol als het misschien wel inslaat?

Dus nu dacht ik aan China, Turkije mijn voorkeur gaat uit naar turkije het is makkelijker te bereiken en je betaald als je er naartoe zou moeten minder aan een vliegticket!

Nu is mijn vraag dus hoe vind ik zoiets in turkije als ik hier in nl zit ???is het betrouwbaar en hoe moet ik te werk gaan??

Ik hoop dat iemand mij op dit forum zou kunnen helpen ;)

 

Met vriendelijke groeten Senna

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

ik heb jouw verhaal gehoord,ik kan iets voor je betekenen wat betreft eigen kleding maken,voor een goed aantrekelijk prijs in een professioneele ateliers.

Groetjes Karim

 

 

 

 

 

 

Kleding productie

Beginnende en/of gevestigde ontwerpers kunnen hun (monster) collecties en samples in onze ateliers in Marokko laten maken tegen aantrekkelijke prijzen,leveringstijden zijn gunstig dan china of ander landen,want tijd is goud.

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL Karim!

 

Een volgende keer kan je zoiets beter even via personal mail doorgeven. Strikt genomen mag je hier ook via PM geen promotie maken, maar gezien de vraag lijkt me dat de aangewezen weg. Voor een volgende keer raad ik je aan je antwoord te beperken tot een informatieve reactie (bv over het voordeel van Marokko versus China/Vietnam etc) en dan contactgegevens in je signatuur (kan je instellen via je profiel). Maar er komen vaker vragen van ontwerpers voorbij, dus jouw bijdrage aan dit forum wordt vast op prijs gesteld!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dag sanne,

ik zie graag jouw email verschijnen,

 

 

gr Karim

 

Kleding productie

Beginnende en/of gevestigde ontwerpers kunnen hun (monster) collecties en samples in onze ateliers in Marokko laten maken tegen aantrekkelijke prijzen,leveringstijden zijn gunstig dan china of ander landen,want tijd is goud.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 303 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.