• 0

inkopen (engelstalige) kookboeken

Hallo,

 

Af en toe lees ik mee op het forum en een enkele keer probeer ik iemand een tip te geven, maar nu heb ik zelf eigenlijk een vraag. Binnenkort open ik mijn webshop in bakingrediënten die ik importeer uit Engeland. Naast de verkoop van Engelse en Amerikaanse bakproducten wil ik ook kookboeken gaan verkopen. Nu heb ik al een Nederlandse groothandel gevonden die een redelijk assortiment heeft aan kookboeken, maar dit zijn over het algemeen Nederlandse kookboeken of vertaalde boeken.

 

Graag zou ik ook onvertaalde kookboeken uit Engeland/Amerika/Australië willen verkopen (zowel van bekende koks als onbekende.. als het maar over bakken, taarten, cupcakes, etc. gaat), maar heb geen idee waar ik dit kan inkopen. Op foodbeurzen kom ik dit soort leveranciers niet tegen en op Internet valt het niet mee om leveranciers te vinden.

Bij voorkeur zou ik inkopen bij een importeur, maar als iemand goede adressen weet in Engeland dan ben ik daar ook benieuwd naar.

 

Eigenlijk nu ik er nog eens verder over nadenk.. behalve bovenstaande vraag, ben ik sowieso eigenlijk wel benieuwd naar tips voor het inkopen van kookboeken in Nederland. Er zijn vast meer leveranciers/groothandels dan die ik weet en die verkoopt niet alle kookboeken die ik zou willen verkopen.

 

Alvast hartelijk dank voor een reactie.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Probeer eens bij van Ditmar, Roodveldt Import, en doe eens navraag bij de NbB. (Nederlandse Boekverkopersbond. Vraag daar ook eens het zg Lijstenboek aan. Een soort telefoonboek met alle boekhandel, importeurs, uitgevers en dergelijke.

 

http://www.boekbond.nl/

 

Succes !

 

en nog snel een PS ivm je laatste vraag : Rebo Productions heeft een hele grote collectie met kookboeken. Van heel klein tot mega groot met plaatmateriaal. Een beetje een discounter, dus je vindt de boeken ook veelal bij de "witte boekhandel". Maar wie weet ? Ze hebben een erg leuk assortiment.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.