• 0

Wat gebeurt er in de werkmaatschappij als de holding failliet gaat?

Beste forum-leden,

 

Graag uw hulp bij het volgende:

 

Ik ben 100% eigenaar van een BV waar ik normaal gesproken mijn salaris uithaal. Door magere inkomsten is er een schuld in de BV ontstaan en kan ik mijn salaris niet meer uitkeren. Aangezien de vooruitzichten geen beterschap beloven, ik de schulden niet verder op wil laten lopen en ik mijn gezin moet onderhouden ben ik van plan het faillissement aan te vragen en ergens een baantje te zoeken (niet bedoelt als zielig verhaal, ondernemen was bewuste keuze!).

 

Mijn BV is echter bestuurder en 50% eigenaar van een andere BV. Deze BV heeft helaas ook geen bestaansrecht, maar wordt kunstmatig in leven gehouden omdat de medebestuurder en ook 50% aandeelhouder er niet mee instemt het dossier te sluiten middels een faillissementsaanvraag.

 

Kan het het feit dat mijn BV bestuurder en 50% aandeelhouder is van de slapende BV het faillissement van mijn BV in de weg staan? Zo nee, wat gebeurt er met de (waardeloze) aandelen van de slapende BV?

 

Mvg,

Henk

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meest logisch is het als de curator gaat kijken of het aandeel te verkopen is waarbij de aandeelhoudersovereenkomst wellicht stelt dat de aandelen als eerste aangeboden worden aan de aandeelhouder met de andere 50%.

 

Heb je alles correct gedaan zodat er geen kans op hoofdelijke aansprakelijkheid is?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bedank voor je reactie

Voor zover ik kan inschatten zijn er geen zaken waarvoor hoofdelijk aansprakelijk gesteld kan worden. Wellicht alleen dat ik destijds niet direct aangifte van betalingsonmacht heb gedaan bij de belastingdienst.

 

Wat gebeurt er als de curator de aandelen niet verkocht krijgt?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ai, ik hoop dat de fiscus weinig meer te vorderen heeft van de failliete BV, anders kan dit punt je nog veel geld gaan kosten.

 

Bedank voor je reactie

Voor zover ik kan inschatten zijn er geen zaken waarvoor hoofdelijk aansprakelijk gesteld kan worden. Wellicht alleen dat ik destijds niet direct aangifte van betalingsonmacht heb gedaan bij de belastingdienst.

 

Wat gebeurt er als de curator de aandelen niet verkocht krijgt?

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.