• 0

Webshop gestart; SSL verbinding, links en sitemap

Sinds kort zijn wij een webshop gestart. Het is een webshop voor een bepaald knaagdier waar wij al jarenlang in actief zijn.

Zo hebben we een fokkerij en een opvang. Daarbij een forum en binnenkort starten we ook met een weblog.

 

Voor dit knaagdier is er nog niet speciaal een webshop. Natuurlijk kun je de producten welke wij hebben (op 1 na) in de meeste online shops en ook in lokale dierenwinkels verkrijgen.

Daar wij al aardig bekend zijn kregen wij ook al snel bestellingen binnen.

Het begon eigenlijk een beetje als hobby (uiteraard wel geheel serieus wat betreft kvk, belastingdienst en administratie) maar nu werkt het best wel verslavend. Waar eerst 2 bestellingen per week leuk zijn/waren lijkt het nu steeds meer een uitdaging te worden om meerdere bestellingen per dag binnen te krijgen. Uiteraard heeft dit veel tijd nodig, en we zijn ons dan ook goed aan het inlezen. Maar over enkele dingen zou ik graag wat meer willen weten, waar ik met gewoon googlen niet uit kom.

En waar het eerst leuk was dat er een bestelling binnen kwam van vrienden, mede fokkers of klanten welke al het huisdier bij ons hadden aangeschaft, blijkt het nog veel leuker te zijn om van onbekende mensen een bestelling te krijgen.

 

Wij hebben de afgelopen dagen dan ook streng gekeken naar onze webshop en resultaten in google, en we zien nog behoorlijk wat puntjes waar we veel beter op kunnen scoren, en wat niet erg moeilijk zal zijn gezien er niet direct concurrentie is die die zoekwoorden gebruikt, maar waar wel op wordt gezocht.

 

Uiteindelijk als de webshop naar ons zin is, en google alle aanpassingen welke we hebben gedaan ook heeft opgepakt wil ik de site hier ook opgeven zodat jullie er naar kunnen kijken want we zijn natuurlijk erg benieuwd en trots.

 

Goed als eerste. Op dit moment hebben we nog geen Ideal. De enigste optie is betalen bij afhalen (wat veel gebeurd gezien we het knaagdier natuurlijk verkopen voor hobby vanuit onze fokkerij) en betalen per bankoverschrijving.

Ideal zouden we eerst helemaal weglaten gezien we niet veel inkomsten verwachtten en we daar meer werk en kosten van zouden hebben dan voordelen. Uiteindelijk zal dit ook wel gaan veranderen.

Maar vooralsnog dus die 2 eerder genoemde opties.

Mensen plaatsen het product in de winkelwagen en gaan de bestelling afronden. Nu zie ik in veel webshops dat het vanaf dat moment beveiligd is. Met SSL. Nu zijn wij dus niet thuis op het gebied van SSL en we vragen ons dan ook af, welke site is goed om een certificaat te kopen? Welk certificaat voldoet als er alleen gegevens over de bestelling + naam, adres, postcode en woonplaats + gebruikersnaam en wachtwoord en e-mailadres worden verzonden?

Ik kom vele aanbieders tegen, de een nog goedkoper en de ander nog duurder. Ze slaan met termen waar wij nog nooit van hebben gehoord. Wie kan ons hier van informatie voorzien of tips geven?

 

Dan: De website die jaren geleden is gebouwd heeft een CMS welke jaren geleden is gebouwd en heeft dan ook de standaard links.

Een categorie link naar de voeding is bijvoorbeeld:

http://www.domein.nl/winkel.php?id=1&cid=5

Nu lees ik dat dit beter bijvoorbeeld kan zijn:

http://www.domein.nl/voeding

 

Nu kan ik natuurlijk de programmeur benaderen en vragen of dit op 1 of andere manier omgebouwd kan worden. Maar is er niet een andere manier?

Volstaat bijvoorbeeld de optie om een map voeding aan te maken, en deze map een doorstuur scriptje met php te geven naar de eerder genoemde categorie? We hebben niet veel categorieën dus een aantal mappen aanmaken zou geen probleem zijn voor het werk. Maar voegt het ook iets toe aan de optimalisatie? Gaat dit zo werken, of neemt google dan alsnog de 'echte' url op?

 

Dan zaten we nog met de vraag over een sitemap. Een sitemap in xml kunnen we uploaden in de ftp en doorgeven aan Analytics. Volstaat dat,of moet er op de site ook een link met daarin een sitemap in html? Zoals ik op veel webshops tegen kom. Of is dat puur alleen voor bezoekers? En zoja, wordt dit ook daadwerkelijk gebruikt, wat is jullie ervaring daarmee?

 

En tot slot: We zijn bijvoorbeeld bekend met domeinnaam www.domeinnaam.nl nu staat daar alles op, en omdat daar alles inclusief het CMS geinstalleerd stond hebben we daar ook de webshop op gezet. Nu is dat dus een link geworden van index.php?id=88

Niet eenvoudig te onthouden. Dus voor klanten om te onthouden wordt dan ook www.domeinnaam.nl/webshop gebruikt en ook: www.domeinnaamwebshop.nl.

Nu merk ik dat de site veel wordt gelinkt (gelukkig!) maar mensen linken dus naar /webshop maar ook naar domeinnaamwebshop.nl en naar de echte url. Wat heeft dit nu als nadelen op de zoekmachine resultaten? Ziet google dat www.domeinnaamwebshop.nl hoort bij de echte webshop? Of hebben dit soort links dan gewoon helemaal geen functie en helpt dat niet qua SEO.

 

Het zijn heel wat vragen en ik heb al heel wat gelezen en geleerd op het forum maar op deze vragen zou ik toch graag adviezen van ervaren mensen lezen :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou aanraden je vragen even kort in een concrete opsomming samen te vatten:

 

[*]Waar kan ik het beste een SSL-certificaat regelen voor mijn webshop, en waar moet ik op letten?

[*] Ik wil graag omschrivjende URL's, dus i.p.v. winkel.php?id=1&cid=5 bijvoorbeeld /winkel/voeding/. Hoe doe ik dat, of moet mijn webshopbouwer dit doen?

[*]Ik heb meerdere domeinnamen, die naar hoofddomein.nl/webshop verwijzen. Is dat slim qua SEO?

 

Dat is handiger om snel gerichte antwoorden te krijgen :)

Link naar reactie
  • 0

Oke dan zal ik het even in het kort proberen te omschrijven:

 

1. Waar kan ik een SSL certificaat regelen en welke soort kan ik het beste nemen en waar moet ik op letten.

 

2. Ik heb gehoord dat omschrijvende urls beter zijn dan de standaard id= en cid= urls zijn. Volstaat het als ik een map aanmaak welke doorlinkt naar deze pagina, en op mijn webshop ook alleen maar verwijs naar die map, of pakt google dan alsnog de 'echte' urls op? Ik hoef nl niet te weten hoe dit te realiseren is en of de webshopbouwer dit moet doen, ik moet puur weten hoe dat werkt voor google :)

 

3. Als klanten een link op hun site zetten van mijn webshop naar mijn doorverwijs domeinnaam, dan komt de klant dus bij de webshop uit. Maar ziet google dit ook als een link naar mijn webshop, of hebben al deze links dan geen nut qua SEO? Omdat linken belangrijk zijn?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou opzoek gaan naar een payment service provider. Er zijn er verschillende. Ik gebruik zelf vaak die van Mollie.nl. Voordeel is dat je na implementatie zelf niet veel meer hoeft te regelen (geen gedoe met SSL en andere zaken). Ook betaal je vaak een vast bedrag per transactie(mollie 99 cent per succesvolle betaling) en geen abbonement zoals bij de bank (meestal rond 20 euro per maand).

 

Wat betreft SEF (Search Engine Friendly Url''s) of dit echt beter is, is nog een hele discussie (zie ook SEO topic deze week:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=29169;start=0)

 

Je laatste vraag wat betreft domeinnamen lopen ook de meningen uiteen. Mijn uitgangspunt is alleen doen als deze ook naar andere content verwijst of als je wilt wisselen van domeinnaam (omdat deze beter aansluit bij product). in beide gevallen moet je wel veel extra werk verzetten om linkjes te krijgen naar deze nieuwe domeinnaam. LET OP als je misbruik maakt van extra domeinnamen om je zoekresultaten te verbeteren, kan Google je hiervoor straffen...

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke dan zal ik het even in het kort proberen te omschrijven:

 

1. Waar kan ik een SSL certificaat regelen en welke soort kan ik het beste nemen en waar moet ik op letten.

 

2. Ik heb gehoord dat omschrijvende urls beter zijn dan de standaard id= en cid= urls zijn. Volstaat het als ik een map aanmaak welke doorlinkt naar deze pagina, en op mijn webshop ook alleen maar verwijs naar die map, of pakt google dan alsnog de 'echte' urls op? Ik hoef nl niet te weten hoe dit te realiseren is en of de webshopbouwer dit moet doen, ik moet puur weten hoe dat werkt voor google :)

 

3. Als klanten een link op hun site zetten van mijn webshop naar mijn doorverwijs domeinnaam, dan komt de klant dus bij de webshop uit. Maar ziet google dit ook als een link naar mijn webshop, of hebben al deze links dan geen nut qua SEO? Omdat linken belangrijk zijn?

 

Gebruik eens Google webmasters tools dan kan je precies zien hoe google je pagina "ziet":

http://www.google.com/webmasters/tools/

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt!

 

Wat betreft Ideal gaan we als we dit gaan gebruiken deze koppelen aan onze zakelijke bankrekening van de Rabobank. Hier hebben we ervaring mee en zijn we mee bekend, ook de webshop ondersteund dit.

Maar dat is latere zorg. Op dit moment is 'de zorg' dat ik dus bij een bestelling, een SSL wil gebruiken.

Ik heb nagevraagd bij mijn hoster dat ik hiervoor een eigen IP adres voor moet hebben (50 euro incl btw per jaar) en ik moet dus een certificaat kopen. Maar waar? Welke is aan te raden, en dan welke vorm?

 

Het SEO topic heb ik inderdaad al helemaal gelezen. Erg nuttig!

 

Inmiddels draait de webshop dus al een tijdje en heb ik dus die extra domeinnaam puur genomen voor klanten zodat het makkelijker te onthouden is. Op die domeinnaam zelf staat dus geen content. Het is puur een doorlink waarbij als je op de webshop bent, als je op de link hebt geklikt, gewoon de echte url ziet staan met index.php?id=.

Het is dus absoluut niet om betere resultaten te doen, maar aangezien het een doorlink is en er geen content is op te vinden zal google dit ook vast niet weer gaan geven in de resultaten.

Ik wil dus alles op de hoofd domeinnaam houden, en daarbij dus de doorlink domeinnaam voor klanten. Alleen deze doorlink domeinnaam wordt veel gebruikt door mensen die dus die link op hun site zetten. Ik hoop dat die links dan ook gelden als SEO. Dat mijn site als belangrijk wordt gezien.

Link naar reactie
  • 0

Kijk voor meer info over SSL eens hier:

 

http://www.whelp.nl/https-ssl/

 

En 1 provider aanwijzen is lastig, het zijn er heel veel (en ik weet niet of ze allemaal bonefide zijn). In het artikel wordt verisign genoemd als de grootste, maar die zijn wel heel duur. Helaas mijn SSL altijd direct bij de hoster afgenomen en dat is ook al weer een tijdje geleden.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Om allereerst op de urls in te springen. Wanneer je enkel mapjes aanmaakt zullen deze niet op je site gelinkt worden, de zoekmachine vriendelijke urls krijgen dus geen linkwaarde. Tevens verschijnt deze nooit bij de gebruiker in de adressenbalk. Het is dus zaak dat de links op je site de trefwoorden in de url hebben en ook zo fysiek worden weergegeven. Dit geldt voor de categorieën, maar ook voor de productpagina's. Mapjes aanmaken zou ik dan ook zeker afraden! De webbouwer dit netjes laten verzorgen heeft zeker de voorkeur.

 

Om op het laatste punt in te springen. Zie je site als een normale winkel met meerdere ingangen. De meeste mensen zullen verwijzen naar je hoofdingang. Via de zijdeuren kunnen echter ook mensen binnen komen. De bezoekersstroom vanuit de ingang zal anders verlopen dan de stroom via de zijingangen. Zo zullen de mensen bij de zijingangen sneller bij schap X aankomen en mensen via de hoofdingang sneller bij schap Y.

 

Zo is de waarde ook te zien van de links die google geeft. De waarde wordt voornamelijk gegeven aan de pagina waarop de bezoekers binnen komen. In dit geval dus geeft een link naar hoofddomein/webshop dus linkwaarde aan deze ingang. De waarde stroomt echter verder door je webwinkel heen en zal andere pagina's ook meer waarde meergeven. Links naar hoofddomein.nl zullen meer waarde geven aan de homepagina van je site, maar vervolgens ook waarde doorgeven. In principe maakt het dus niet direct uit waar naar gelinkt wordt, het beste is echter de bezoekers binnen te laten komen op de pagina die je zelf het meest relevant en belangrijk vindt.

 

Ik hoop dat ik je hiermee een stukje op weg heb geholpen. Mocht je echter echt het onderste uit de kan willen halen, dan raadt ik je aan eens te overleggen met iemand die zich richt op internet marketing. Mijn ervaring is dat dit zeker rendement oplevert.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

1. Waar kan ik een SSL certificaat regelen en welke soort kan ik het beste nemen en waar moet ik op letten.

Voor personalia en bankzaken wil je een sterke encryptie. Dus je zoekt naar een certificaat met minstens 128 bits encryptie zonder MD5 (want MD5 is gekraakt). Dit zou genoeg info moeten zijn om er een te kunnen aanschaffen. Als je meer info wilt, dan wordt het al heel gauw een technisch oninteressant verhaal. Stuur maar een PM als je toch meer wilt weten.

Verder moet de uitgever van het certificaat bekent zijn in alle moderne browsers. Als de browser de uitgever niet herkent, dan krijg je van de browser alsnog een veiligheidswaarschuwing. En dat is natuurlijk net wat je niet wilt. Je kunt aan de uitgever vragen hoe en wat.

 

2. Ik heb gehoord dat omschrijvende urls beter zijn dan de standaard id= en cid= urls zijn. Volstaat het als ik een map aanmaak welke doorlinkt naar deze pagina, en op mijn webshop ook alleen maar verwijs naar die map, of pakt google dan alsnog de 'echte' urls op? Ik hoef nl niet te weten hoe dit te realiseren is en of de webshopbouwer dit moet doen, ik moet puur weten hoe dat werkt voor google :)

 

Klok en klepel, enzo. Als je niet weet hoe dit aan te pakken, dan kun je er beter afblijven. Je kunt jezelf lelijk in de vingers snijden. In de praktijk heb je twee oplossingen:

1. Je laat het CMS pretty urls genereren. Een modern cms zou dat moeten kunnen

2. Je klust met een htaccess file de technische urls om in pretty urls. Het nadeel van deze oplossing is dat je de htaccess file actief moet bijhouden. Het voordeel is dat het werkt met elk cms, en dat je het cms dus niet hoeft aan te passen.

Ik zou dit dus toch bij de website bouwer aankaarten.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de adviezen.

Ik ga dus niet werken aparte mapjes, ik wil geen problemen krijgen met google.

 

Wat betreft het certificaat ga ik inderdaad eens goed rondkijken. Bedankt voor de informatie over 128 bits en MD5.

Ik had al allerlei sites gelezen waar ze het aanbieden, maar daar komen ze inderdaad aan met bits enz, en ik kan natuurlijk niet zomaar wat aanschaffen :)

 

Via het .httacces bestand was ik niet mee bekend. Ga ik me ook eens in verdiepen :)

Link naar reactie
  • 0

Via het .httacces bestand was ik niet mee bekend. Ga ik me ook eens in verdiepen :)

Let wel op dat je bij een tikfout meteen je hele site plat kan leggen met dat bestand of bijvoorbeeld ontoegankelijk maakt voor zoekmachines. Het is iets voor techneuten met alle risico's van dien ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zelf zou ik kiezen voor de .htaccess methode, maar het ligt eraan hoe bekend je bent met Apache webserver en andere technische zaken. Let wel op wat je doet! En maak altijd een backup. De kans bestaat dat heel je site niet meer bereikbaar is als je het fout doet.

 

Lees bijvoorbeeld:

http://www.emanueleferonato.com/2008/06/10/how-to-generate-friendly-urls-with-htaccess/

en

http://net.tutsplus.com/tutorials/other/using-htaccess-files-for-pretty-urls/

 

Google op "htaccess pretty url" geeft een hoop informatie en voorbeelden.

 

Succes ermee!

 

Nowap

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties. We zijn nu een stuk wijzer en kunnen dan ook weer een stukje verder.

 

Nog wel even jullie advies:

 

We willen het CMS nog laten aanpassen zodat er goede urls worden gegenereerd, maar tot die tijd (ik weet namelijk niet wanneer we het kunnen laten uitvoeren) hebben we dus nog de oude urls.

Nu is de concurrentie op de zoekwoorden waar wij mee werken niet bijster groot, maar we hebben nog geen sitemap gemaakt, dus zijn we nog niet of nog maar matig met specifieke producten in google te vinden.

 

Raden jullie aan om dit zo te laten? Of toch de sitemap laten maken met deze urls zodat we in ieder geval in google gevonden gaan worden? En als we dan over een tijdje, bijvoorbeeld een maand of wat de urls gaan laten aanpassen, hoe moet dit dan met google.

 

Als de oude urls vervallen staan alle producten die zijn opgenomen als dode link in google. Nu kunnen we natuurlijk wel een foutpagina laten maken, maar erg klantvriendelijk is deze niet. Dan moeten ze alsnog zoeken naar het product.

Is er een andere manier dat de urls in google dan worden vervangen, of dan ze worden doorverwezen naar de oude url?

 

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0
Als de oude urls vervallen staan alle producten die zijn opgenomen als dode link in google. Nu kunnen we natuurlijk wel een foutpagina laten maken, maar erg klantvriendelijk is deze niet. Dan moeten ze alsnog zoeken naar het product.Is er een andere manier dat de urls in google dan worden vervangen, of dan ze worden doorverwezen naar de oude url?

 

we hebben nog geen sitemap gemaakt, dus zijn we nog niet of nog maar matig met specifieke producten in google te vinden

 

Staar je niet te blind op mooie urls en sitemaps als het gaat om Google posities.

 

Google heeft zelf al aangegeven dat url's met parameters prima zijn en ze raden herschrijven zelfs af. Al zijn er wel wat technische details waar je rekening mee moet houden (voor je techneut zie hier en hier).

 

Een sitemap zorgt vooral voor toegankelijkheid niet voor hogere positie of iets dergelijks. Daarnaast kun je hints geven aan Google over hoe belangrijk pagina's zijn en hoe vaak je ze ververst.

 

Beiden zijn kersjes op de taart. Als je geld moet uitgeven om ze te krijgen zou ik dat spenderen aan adwords of iets dergelijks en misschien later, als het geld binnenstroomt, eens nadenken over deze verfijningen.

 

In de tussentijd zorgen dat je links naar je site krijgt deze zorgen wel voor een goede positie.

 

Mocht je er toch aan beginnen; het is technisch geen enkele probleem om een zogenaamde redirect te sturen wanneer je url's wijzigen van de oude naar de nieuwe vriendelijke versie. Een foutpagina is dus overbodig. Zowel je bezoekers als Google zien de juiste pagina en Google zal de oude links vervangen door de nieuwe. De techneut die de 'nette' urls verzorgt moet dit kunnen regelen, techniek is veel gevallen namelijk hetzelfde.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

 

Ik ben me er van bewust dat ik door het veranderen van de links geen wonderen kan verwachten.

Het is voor mij puur het compleet af maken van de site, dat het meeste tot in de puntjes geregeld is.

Ik wil het graag 'perfect' hebben. Dus geen foutjes of storende dingen.

 

Backlinks beginnen al goed te komen. Mede door onze content en mede door het benaderen van wat mensen in dezelfde branche.

 

Ik zal de sitemap dan gaan maken en doorgeven aan google analytics. Dan kunnen de categorieën en producten mooi worden weergegeven in google!

 

Ik wil vooralsnog geen geld spenderen aan google adwords of iets dergelijks.

Wanneer onze site moet verschijnen met bepaalde keywords moet het ook niet al te moeilijk haalbaar zijn om al te verschijnen in de gewone resultaten. Iets wat mensen (ik ook) veel sneller aanklikken dan de betaalde gedeeltes.

En dat is dan ook een punt waar we naar toe werken. Goed gevonden worden in google. Niet door middel van betalen, maar door middel van eigen werk.

Link naar reactie
  • 0

Waar ik nog even op wou reageren:

 

We staan nog niet in google dus dat wil zeggen als ik de volledige link invoer van bijvoorbeeld de categorie voeding vindt ie deze nog niet.

Dat komt simpelweg omdat er op de homepage waar google dus regelmatig komt, nergens een link naar toe staat en nog niet bekend is in de sitemap (deze bestond nl al maar alleen voor de andere paginas voor we de webshop hadden.

 

Ik verwacht dus nu er in de sitemap ongeveer 220 links staan hij deze wel gaat oppakken.

Link naar reactie
  • 0

En dat is dan ook een punt waar we naar toe werken. Goed gevonden worden in google. Niet door middel van betalen, maar door middel van eigen werk.

Je laat een hoop omzet liggen door niet via adwords te werken.

Bovendien is SEO nooit een absolute zekerheid en kan je zomaar zakken of stijgen in de zoekresultaten. Dit wisselt per uur en zelfs per gebruiker van Google. Puur met SEO gevonden blijven (!) worden is nog best een kunst, verkijk je daar niet op.

 

Bij zo'n beetje elk tijdschrift wat met e-commerce of internet te maken heeft zit een tegoed bon voor 50 euro adwords tegoed. Ik zou zeggen; probeer het in elk geval! Je kan er zo veel meer uit halen dan met alleen de organische resultaten.

Link naar reactie
  • 0

Waarom perse niet betalen? Zolang je nog niet goed gevonden wordt is het een snelle en redelijk eenvoudige manier om omzet te genereren. En als je wel goed gevonden wordt kan het een mooie aanvulling zijn.

 

Om je een idee te geven van bezoekers van organisch vs adwords: ik heb een paar jaar een campagne lopen voor een bepaald recept om te leren hoe effectief adwords is. De pagina zelf staat voor de belangrijkste zoekwoorden in de top vijf van de organische resultaten. Over de tweede helft van vorig jaar had ik 9.000 organische bezoekers en 3.000 bezoekers via adwords. Kort door de bocht: 25% van de bezoekers klikt dus op de reclame en ik heb 30% meer bezoekers door het gebruik van adwords.

Link naar reactie
  • 0

Waarom perse niet betalen? Zolang je nog niet goed gevonden wordt is het een snelle en redelijk eenvoudige manier om omzet te genereren. En als je wel goed gevonden wordt kan het een mooie aanvulling zijn.

 

Om je een idee te geven van bezoekers van organisch vs adwords: ik heb een paar jaar een campagne lopen voor een bepaald recept om te leren hoe effectief adwords is. De pagina zelf staat voor de belangrijkste zoekwoorden in de top vijf van de organische resultaten. Over de tweede helft van vorig jaar had ik 9.000 organische bezoekers en 3.000 bezoekers via adwords. Kort door de bocht: 25% van de bezoekers klikt dus op de reclame en ik heb 30% meer bezoekers door het gebruik van adwords.

 

30% is ook mijn ervaring. Zet je in dit geval de adwords campagne uit dan worden de klikken op de organische resultaten minder. Zien ze je 2 keer dan klikken ze eerder op de organische (en andersom)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Interessant. Ik had wat rond gevraagd en naar mijn eigen 'stijl' gekeken en eigenlijk kijk ik nooit naar de betaalde advertenties en klik er ook niet op. In mijn omgeving was dit eigenlijk ook het grootste deel die zo reageerden.

Vandaar dat ik eigenlijk dacht voorlopig maar even niet.

Nu ik dit lees begin ik toch te twijfelen.

 

Nu alleen nog zo'n bon vinden. Ik had hier laatste 1 liggen met een bedrag van € 70,- geloof ik. Was een heel boekje. Maar deze is helaas weggegooid.

Link naar reactie
  • 0

Interessant. Ik had wat rond gevraagd en naar mijn eigen 'stijl' gekeken en eigenlijk kijk ik nooit naar de betaalde advertenties en klik er ook niet op. In mijn omgeving was dit eigenlijk ook het grootste deel die zo reageerden.

Vandaar dat ik eigenlijk dacht voorlopig maar even niet.

Nu ik dit lees begin ik toch te twijfelen.

 

Nu alleen nog zo'n bon vinden. Ik had hier laatste 1 liggen met een bedrag van € 70,- geloof ik. Was een heel boekje. Maar deze is helaas weggegooid.

 

Ik heb nog wel wat tegoed codes liggen hier. Deze zijn € 75,00

 

stuur maar een PM dan krijg je er 1

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een EV-SSL certificaat aangeschaft bij Diginotar. Dit was destijds de enige die EV aanbood. EV was de hoogst mogelijke beveiliging. Dit certificaat is 2 jaar geldig, en kost 399 eur p/jaar.

Ik lees ook dat je analytics gaat gebruiken. Ik heb Clicky analytics. Toen wij de SSL hadden geinstalleerd, bleven wij maar foutmeldingen houden. Dit kwam omdat de clicky-analytics code geen https-code was maar nog de gewonne http-code L. Je moet erop letten dat je in je site dan de https code van analytics in je site plakt :-)!!! Niet vergeten anders blijf je foutmeldingen krijgen.

 

Wij hadden destijds nogal veel moeite met de installatie van dit certificaat. Als het certificaat afloopt, gaan wij niet door met Diginotar. Support wordt alleen gegeven per email (dit was vorig jaar in elk geval), maar dat weet je pas achteraf. Je krijgt werkelijk niemand van de IT-afd. aan de telefoon; de receptie houdt alles tegen!! Erg frustrerend dat je voor de meest simpele vragen niet even iemand kan spreken maar gewoon een paar dagen moet wachten op antwoord.

 

Kijk eens hier: http://www.verisign-certificaten.nl/nl/contact/. Misschien een goede tip?

 

Ik raad je aan meteen ook de code van Pingdom.com toe te voegen; hiermee krijg je waarshuwingen als je site offline is.

Dit is gratis, incl. 20 sms-meldingen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.