Try and error of liefde op het eerste gezicht?

Aanbevolen berichten

Ondernemen zit volgens mij vaak minimaal een beetje in het bloed. Een aangenaam kriebeltje dat harder begint te kriebelen bij het signaleren van kansen. Dat resulteert vaak in een aantal proefballonnetjes en startups om een bedrijf te starten. Zo heb ik al een aantal dingen achter de rug:

 

 

[*]Een handelsbedrijf in vloeren: financiering volledig rond. Alleen niet het juiste pand op de juiste plek. Een paar maanden later zat een grote speler binnen die branche met een nieuw filiaal 200 meter van mijn beoogde pandje. Kans was dus ingevuld door de concurrent. Overigens knalde een jaar later de recessie keihard.

[*]Adviesbureau in verkoop en marketing: verkoop is gewoon mijn ding. Een prachtig spelletje, waarbij marketing de basis vormt. Bijberoep. Door geboorte van kinderen en promotie minder tijd. De recessie was de doodsteek.

[*]Nieuw project: Groothandel. Details laat ik nog even achterwege.

 

Samenvattend: Ik blijf zoeken naar "mijn bedrijf, mijn kansen". Hebben/hadden jullie dat ook? Of was bij jullie het meteen raak? Meteen "jouw bedrijf, jouw kans gevonden".

 

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar jullie verhalen! Ik vermoed dat er genoeg inspirerende verhalen op HL rondzweven.

 

Link naar reactie

Soms ligt het simpeler. Het is niet altijd nodig om direct in het diepe te springen. Ik bedoel, het is niet altijd nodig om direct met financiering en panden te starten. Soms kun je gewoon beginnen met diensten te leveren of goederen te leveren en dit laten uitgroeien. De risico's zijn dan veel beperkter en je kunt makkelijker bijsturen. Je ontdekt dan ook de gaten in de markt zonder dat je dan gelijk met de gebakken piepers zit als je een verkeerde "gok" hebt gemaakt. Zoek iets waar je goed in bent, of een product dat nog niet op elke straathoek te koop is en ontdek je mogelijkheden. Op deze manier heb ik al vele kleine bedrijfjes helpen opstarten, meestal met een door mij ontwikkeld product of een door mij verkocht apparaat.

 

succes ermee!

Link naar reactie

Bij mij was het meteen raak nadat ik in 84 door mijn werkgever weg gereorganiseerd werd. Met mijn hobby mijn bedrijf gestart. Jarenlang prima boterham en er vanuit gegaan dat tot mijn pensioen vol te maken. In 2004 door een ongeval lange tijd uit de roulatie en het niet bij houden van de razendsnelle verandering van de markt zorgde ervoor dat in 2006 ik zelf de stekker er uit trok.

 

Vervolgens aan de bak in een job die voelt als een eigen toko, zelf verantwoordelijk voor planning, targets, marges, offertes enz. Maar je blijft toch een soort loonslaaf.

 

Mijn oude hobby zorgt parttime nog steeds voor inkomsten maar heeft niet meer de potentie om fulltime mee te ondernemen.

 

Wat ik nu doe denk ik voor mijzelf beter te kunnen. Lekker kleinschalig met toch een prima inkomen. Terug naar de pappa/mamma onderneming met aandacht voor de klant en kwaliteit.

 

Maar ja dat verrekte concurrentie-beding !!!!

 

Dus toch maar weer bezig met plannen in een andere richting ;D

Link naar reactie

Soms ligt het simpeler. Het is niet altijd nodig om direct in het diepe te springen. Ik bedoel, het is niet altijd nodig om direct met financiering en panden te starten. Soms kun je gewoon beginnen met diensten te leveren of goederen te leveren en dit laten uitgroeien. De risico's zijn dan veel beperkter en je kunt makkelijker bijsturen. Je ontdekt dan ook de gaten in de markt zonder dat je dan gelijk met de gebakken piepers zit als je een verkeerde "gok" hebt gemaakt. Zoek iets waar je goed in bent, of een product dat nog niet op elke straathoek te koop is en ontdek je mogelijkheden. Op deze manier heb ik al vele kleine bedrijfjes helpen opstarten, meestal met een door mij ontwikkeld product of een door mij verkocht apparaat.

 

succes ermee!

 

Bij sommige plannen ontkom je er niet aan. Jammer genoeg, maar het hoeft inderdaad niet allemaal direct blingbling. Dat is iets wat wel geleerd heb.

 

Ps.: Mooi product is die Tiller. Veel verkocht aan de witgoedmannen? Of is hij net iets te licht?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.