• 0

Omzet-aangifte willen doen, maar heb geen digitaal formulier

Onlangs hebben wij ons ingeschreven als vof. Zodoende hebben wij 3 verschillende inlognamen gekregen voor de belastingdienst-website:

 

1x van de vof zelf

1x van mijzelf

1x van mijn vriendin

 

Nu wil ik aangifte doen van de omzetbelasting. Maar als ik inlog op de website van de belastingdienst vind ik nergens een formulier of een digitaal programma hiervoor.

 

Bij Overzicht aangiften en opgaven staat niet.

Bij Overige formulieren staat:

- Dag-/weekaangifte accijns en verbruiksbelasting

- Melding van betalingsonmacht bij belastingen en premies

- Opgaaf eerstedagsmelding

 

Dat is het dus ook niet...kunnen jullie mij vertellen hoe ik nu aangifte moet doen? ???

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Danoontje,

 

Je loopt iets op de zaken vooruit. Het derde kwartaal is nog niet afgelopen, dus er is nog geen BTW aangifte. Die volgt begin oktober pas. En als eerste aangifte ontvang je die op papier. Invullen en terugsturen. Moet je betalen, betaal dan niet vooruit, maar wacht op de aanslag. Pas vanaf de 2e aangifte gaat het digitaal en moet je meteen betalen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Danoontje,

 

De btw aangiftes zullen uiteindelijk op de login van de vof komen. Die logins van jou en je vriendin zijn om je IB met winst uit onderneming programma te kunnen downloaden en indienen van jullie IB aangiftes.

Maar de eerste aangifte doe je vrijwel altijd op papier. Het duurt ergens tussen 4-8 weken voordat die papieren aangifte komt na je aanmelding. en vaak gaat het over al verstreken tijdvakken, Als je na 1 juli bent aangemeld moet je vrijwel zeker het derde kwartaal via de papieren aangifte moet doen.

 

Van elke digitale aangifte die je moet doen krijg je ook per post een aankondging in de toekomst en je kunt ook een e-mail notificatie krijgen. Kortom als je nog niks gezien hebt dan zit je waarschijnlijk nog in de pijplijn.. Als je toch twijfelt kun je ook even bellen met de belastingtelefoon..

Link naar reactie
  • 0

OOOOOOOooooooo! :P

 

Ik had inmiddels al een formulier gevonden welke ik nog moest terugsturen voor bevestiging van de bankrekening. Ik dacht al dat hiervan af hing...In dat schrijven verwijzen ze inderdaad naar een papierenversie welke zou zijn meegezonden, maar deze heb ik nooit gehad. Ik neem aan dat dit dan wordt verzonden zodra ze mijn formulier hebben ontvangen.

 

Begin oktober: weet je misschien tot welke datum? Heb geen zin in een boete :-[

Link naar reactie
  • 0

Misschien stomme vraag..

 

ik heb de aangifte ingediend/ingevuld en heb hier ook een bevestiging van gekregen. Nu heb ik alleen het ingevulde bedrag niet onthouden; ik heb hier e.e.a. aan gerekend (eerste administratie perikelen zullen we maar zeggen...alles op orde, maar nét niet fijn genoeg voor de aangifte...)

 

Kan ik ergens terugzoeken hoe hoog het te betalen bedrag nu was?? ik kan wel zien dat ik het formulier heb ingevuld en opgestuurd, maar kan het te betalen bedrag niet terugvinden... ??? ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja , dit vind ik nog een van de tekortkomingen van het aangiftesysteem van de belastingdienst site.. als ie weg is is ie weg.. bijlage in de bevestigingsmail lijkt me erg handig..

 

Ik denk dat je het beste morgenochtend even kunt bellen naar de belasting telefoon om het te betalen bedrag op te vragen evenals het betaalkenmerk.

 

Het is wel mogelijk om je aangifte te als PDF op te slaan voordat je hem verzend, Links in het menu staat na het invullen dan de laatste vraag een menuutje "Afdrukken overzicht" tevens krijg je de vraag volgens mij ook je scherm boven het gedeelte waar je de contractpersoon het het wachtwoord invult.

 

Link naar reactie
  • 0

Er word wel een paar keer gewaarschuwd op de site tijdens het invullen dat deze niet bewaard word. Maar ik kan me voorstellen dat als je het voor het eerst doet dat je daar overheen leest omdat je vooral probeert het formulier foutloos in te dienen.

 

Bij het bellen hebben ze je BTW nummer en/of het betaalkenmerk nodig.

 

en er is ook een handig tooltje als je 1 van beiden niet meer weet, dan kan je via deze link: http://belastingdienst.nl/reken/betalingskenmerk/

 

Je kan dan het aanslagnummer bij je betaalkenmerk berekenen of andersom het betaalkenmerk bij je aanslagnummer.. altijd handig om dit tooltje bij de hand te hebben in de favorieten / bookmarks van je internet browser..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.