• 0

(Internationale) Werk/ Idea Trade-codes voor innovatieve business deals

Goeiedag Lezers,

 

Ik wil graag dit onderwerp even naar voren brengen, om even na te gaan als er al standaarden zijn voor het handelen in / onderhandelen met gegaardigden, ideeen. Projekt of product Innovatieve ideeen.

 

Dit zou het aanbieden en ontwikkellen van ideeen stukken easier maken voor partijen.

 

Ok, graag jullie zienswijze, mening en of kennis hierover...

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat Randal bedoelt of er iets bestaat dat het hebben van een idee op een goede standaard manier middels contracten, protocollen of gentlemenagreements terecht kan komen bij de uitvoerders ervan.

Volgens mij is dit er niet, omdat elk idee in een andere fase verkeert. Het een is een gedachtespinsel, het andere concreet. Bij het een is een uitgewerkt prototype of een uitputtende beschrijving, bij het ander moet je raden hoe het bedoeld is.

Op dit moment is het enige dat beschikbaar is een geheimhoudingsverklaring. Verder zijn er natuurlijk helpende handen, waarvan er diverse op dit forum voorbijkomen.

 

Maar één ding is mij wel duidelijk geworden in de loop der jaren: Het roepen van een idee in de beginfase (geboortemoment) is volledig onzinnig. De krijger ervan heeft nog geen goede woorden om het uit te leggen, de ins en outs zijn nog ook niet bekeken op haalbaarheid. Kortom het rommelt nog in het hoofd.

De ontvanger snapt er helemaal niets van. Kan zijn eigen brein aan het werk zetten en komt naderhand tot de conclusie dat hij verkeerde aannames heeft gedaan.

 

Mijn advies: ga de ideeen eens goed uitwerken. Pak de belangrijkste eruit. Ga hiermee door tot het hebben van een goed werkend prototype en ga dan op zoek naar iemand die het zou kunnen uitwerken en op de markt brengen. Zelfs dan zul je zien dat er nog moeilijkheden genoeg zijn om de partner te overtuigen. Parkeer de rest van je ideeen zodat er ruimte blijft in je hoofd voor goede uitvoering van dit ene idee. Wijk niet af van je oorspronkelijke idee en pas op voor spin-offs. Die helpen je idee soms om zeep of brengen je volledig van het spoor.

 

Ahum, dit is eigenlijk een lesje in het trainen van je denkwerk geworden en een beetje off topic, maar goed.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Excuus Jeroen, klopt, er konden/ moesten nog enkele woordjes bij.

 

Maar meneer van der Heim heeft 't iets duidelijker aangehaald.

 

Exactly, handels standaarden voor zulke interacties.

 

De afgelopen periode ben ik mij een beetje gaan bezig houden met "Commodity Trading", en ik zie dat

er daar nette regels zijn, voor uiteraard de experts en serieuse traders, voor het onderhandelen en of afhandelen van transacties.

 

Betreffende de uitvoering:

Het zou echt heel makkelijk zijn om in teamverband te werken... of enkele Universiteits studenten....

 

Wel, anders moet ik 't maar ergens schrijven, als ene Einstein... t' will come though....

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.