• 0

neveninkomsten en beheer bv

Ik heb vorig jaar mijn aandelen in een werkmaatschappij verkocht en op dit moment heb ik alleen nog een beheer bv. Deze bv heeft een vastgoed portefeuille die ik zelf vanuit de bv actief beheer. Ik ben in dienst bij deze beheer bv en krijg van daaruit uiteraard ook salaris, ik heb een kantoor en een bedrijfsauto. Ik ben aan het onderzoeken wat voor werkzaamheden ik daarnaast wil gaan doen. Momenteel denk ik aan advies op gebied van bouwbudgetten. Dit zullen werkzaamheden zijn die niet fulltime uitgevoerd gaan worden. De omzet zal zeker de eerste jaren laag zijn (schatting 15.000 a 20.000 / jaar). Er zullen in de aanvang wel wat kosten zijn (website, promotie) maar de overige benodigdheden heb ik al (kantoorruimte, auto, telefoon, en niet te vergeten mijn eigen kennis ;D ).

 

Ik kan deze werkzaamheden gaan uitvoeren vanuit de bv maar dat druist een beetje in tegen het principe van een beheer bv. De werkzaamheden zijn niet omvangrijk genoeg om een aparte werkbv op te richten. Kan ik de werkzaamheden uitvoeren als zelfstandige buiten de bv wat zijn dan de aandachtspunten/problemen (tav kantoorgebruik, auto, computer etc)? Of zijn er nog andere opties?

 

Alvast dank voor het meedenken.

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me wel af wat je risico's zijn. Naast fiscale voordelen zijn en natuurlijk ook voordelen aan een holding structuur qua risico. Als je als privé persoon, eenmanszaak of wat dan ook, een probleem krijgt heb je kans dat de aandelen meegenomen worden. Dat is iets wat je niet wilt. Geen idee hoe hoog je risico is qua adviezen, dat moet je wel even goed uitzoeken en wellicht verzekeren dus.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

djluc, dank. Ik had al min of meer begrepen dat er bij deze constructie geen splitsing is van risico's. Niet dat ik verwacht grote riscio's te lopen en als er al iets is dan loop ik daar niet voor weg.

 

Als er kwa aansprakelijkheid geen voordelen zijn aan de EMZ dan is het wellicht te overwegen om de werkzaamheden gewoon vanuit de bv te doen (omschrijving uitbreiden). Scheelt administratieve rompslomp en heeft volgens mij tov EMZ weinig nadelen. In feite wil ik graag dingen meteen goed opzetten maar daarvoor moet je eigenlijk in de toekomst kunnen kijken en weten hoe groot die advieswerkzaamheden gaan worden.

 

Ik zit nog een beetje op 2 sporen. Enerzijds zie ik het als een manier om leuk bezig te zijn (ik vind dat werk gewoon heel leuk) en daarnaast extra inkomen te genereren. Anderzijds denk ik dat ik best een leuk en goed idee heb wat zeker gezien de huidige regels omtrent verlaagd btw tarief aan kan slaan. Ik weet zeker dat ik voor veel mensen een positieve bijdrage kan leveren aan hun (ver)bouw plannen waarbij mijn kosten zichzelf op meerdere fronten terugverdienen. Hoe langer het in mijn hoofd speelt hoe enthousiaster ik er van wordt.

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.