• 0

Een ander heeft een octrooi in de VS

Zoals in dit forum al vaak is vermeld is er in de VS veel meer mogelijkheden om een octrooi op een bedrijfsidee aan te vragen.

 

Na een snelle blik in Espacenet en uspto.gov blijkt inderdaad dat anderen in de VS een patent hebben op iets wat een beetje lijkt op de dienstverlening die ik ga aanbieden.

 

Kan ik desondanks SO WHAT zeggen, zolang ik er voor zorg dat inwoners van de VS geen toegang hebben tot mijn dienst? Iedereen moet zich inschrijven voordat hij gebruik van mijn dienst kan maken, en als iemand uit de VS zich inschrijft dan zeg ik: SORRY, wij kunnen u ons dienst niet aanbieden. Helaas.

 

Mag ik op deze wijze een Amerikaanse patent omzeilen? Of zit er een adder onder het gras?

 

alvast bedankt

GuiCli

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mag ik op deze wijze een Amerikaanse patent omzeilen? Of zit er een adder onder het gras?

Je maakt inbreuk als jij een werkwijze toepast in de VS, of de producten die door die werkwijze worden verkregen importeert. Het is niet duidelijk wat "toepassen in de VS" nu precies is als de server fysiek in Nederland staat (bijv.) en de eindgebruiker in de VS zit.

 

De adder is dus dat de octrooihouder je een proces aan kan doen om de rechter duidelijkheid te laten geven hierover. Word je dan veroordeeld, dan heb je daar niet direct last van, want je woont in Nederland en de Amerikaanse deurwaarder kan hier geen beslag leggen. Vakantie naar de VS kan dan wel een stuk duurder worden. ;)

 

Groeten,

 

Arnoud

 

--

Speaking only for myself.

Link naar reactie
  • 0

Voor alle duidelijkheid: Het is niet mijn bedoeling om bedrijfsidee die in een Amerikaanse patent staat gewoon te jatten om vervolgens een directe kopie ervan in de EU op te zetten. Ik weet dat er in het verre oosten verschillende bedrijven zijn die op deze wijze geld verdienen, maar ik ben niet van plan om mij tot dat niveau te verlagen.

 

Ik heb een idee bedacht, vervolgens kwam ik een Amerikaanse patent tegen die misschien een onderdeel van mijn bedrijfsplan omvat. Ik was al van plan om alleen in Nederland op te starten, de VS is iets voor later.

 

Natuurlijk ga ik mij goed laten voorlichten voordat ik de grote plas over ga steken. Mijn vraag was dan ook slechts bedoeld voor de opstartfase in Nederland.

 

In ieder geval: Arnoud, bedankt voor je reactie!

 

GuiCli

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.