• 0

Super-pinautomaat

[Mod edit: dit onderwerp is afgesplitst van de column van Qudo, betreft een nieuw businessidee van Randal99]

 

 

Zal ik het toch maar vertellen...

 

Trefwoorden: Supermarkt- gemak, the time....

 

Wel:

- What about een Super-Pin Automaat

- & of, een Computer met een pinstrip..

 

Mensen zouden dan easy Supermarkt produkten kunnen kopen/ bestellen via zulke apparaten, en gelijk betalen, inclusief bezorgings kosten, met hun pasje.

 

Uiteraard, zullen de andere winkels kunnen blijven, want shoppen in een Supermarkt

of winkeltje is ook wel leuk...

 

Mooie Supermarkten.. they' ve got their charm...

 

De Supermarkten/ magazijn centrales/ Grote winkelketens zullen dan die bestellingen ontvagen, en het via de dichtsbijzijnde filiaal of franchis laten bezorgen..

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

http://webwinkel.ah.nl/

http://www.c1000.nl/consumentenservice/veelgestelde-vragen

http://www.sparschijf.nl/site/index.php?id=0,5,0,0,1,0

http://www.attent-supermarkt-delft.com/bezorgservice.htm

 

Randal,

 

Volgens mij bestaat jouw idee al.

 

Misschien een iets andere vorm.

 

Ik hoop niet dat dit valt onder spam, dat is zeker niet de bedoeling.

 

En een computer met een pinstrip gaat niet werken, elke bank heeft zijn eigen e dentifier, ideal is toch ontwikkeld voor betalingen aan een webshop.

.

 

Link naar reactie
  • 0

Randal,

 

Wat ik nog eerder als grote verandering bij een supermarkt zal zien is het volgende.

Je hebt je boodschappen gedaan, je karretje vol producten met RFID gecodeerde labels. Je stopt voor een poortje, producten worden ingelezen, eindbedrag wordt getoond, betaal met je pincode, poortje gaat open en je bent klaar. Komt geen kassiere meer aan te pas.

De technieken zijn niet nieuw, maar wie ontwikkelt het verder uit.

Link naar reactie
  • 0

en er zijn al genoeg ontwikkelingen met kassa systemen zonder kassière of met minder kassières, in mijn omgeving zitten al 4 supermarkten van 3 verschillende (grote) ketens met zelf-service kassa's of zelf-scanning systemen. zelf-scanning winkels zijn net open heb ik nog niet getest, zelf-service kassa's werkt prima. Zelfs 1 supermarkt met een 24 uurs automaat met beperkt assortiment met koffiemelk, suiker, toiletpapier, tandpasta.. kortom stuk of 20 basic artikelen die 24 uur per dag verkrijgbaar zijn maar dachtdat dit nog niet echt aanslaat.

 

Ik weet niet of ik een stukje van de puzzel mis maar ik begrijp nog niet precies wat Randall bedoeld met zijn super pin automaat.

waarom is het anders als de webwinkel en met Ideal afrekenen? en welke voordelen zou het hebben.

Link naar reactie
  • 0

Het is een kwestie van tijd maar rfid wordt de toekomst naar mijn mening. Dat kan haast niet missen als je naar de inspanningen van de grote concerns kijkt. Er zit veel groei in en zeker ook in consumer retail Prijserosie moet nog wel flink doorzetten, zeker voor fast moving consumer goods. Vergelijk het met de penetratiegraad en groei van LED, in mijn ogen ook een kwestie van tijd.

 

In ieder geval kijk ik uit naar de dag dat mijn karretje geheel ineens gescand wordt en automatisch afgerekend via mijn virtual wallet vanaf mijn mobile device oid :P

Link naar reactie
  • 0

[quote author=Roel Jongman

Ik weet niet of ik een stukje van de puzzel mis maar ik begrijp nog niet precies wat Randall bedoeld met zijn super pin automaat. Waarom is het anders als de webwinkel en met Ideal afrekenen? en welke voordelen zou het hebben.

 

Wel, Roel, het is een soort gelijk apparaat, dat gewoon beneden van een Appartement building kan staan en op andere strategische plaatsen evenals de huidige Pin- automaten.

Who knows, mischien kan er een zodanige shopping software ontwikkelt worden, dat geimplementeerd kan worden in de hedendaagse pin automaten...

 

Natuurlijk zullen de praktische voordelen even afgewogen moeten / kunnen worden.

 

Hoe verschilt het...

Qua apparatuur ... die ene is een openbare en die andere een prive /huis computer.

 

Maar dit brengt mij dan op hetvolgende aspect:

"The Human aspect"

Het menselijk arbeids factor ... werkgelegenheid.... en zijn verdere uitwerking ...

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Ook na de uitleg van Randal begrijp ik nog steeds niet wat ie bedoelt en wat de verbetering is ten opzichte van de bestaande mogelijkheden. Voor thuis gebruik werkt Ideal prima en buiten doet de huidige betaalautomaat het ook best.

 

Maar dit brengt mij dan op hetvolgende aspect:

"The Human aspect"

Het menselijk arbeids factor ... werkgelegenheid.... en zijn verdere uitwerking ...

Wat moet ik hier nou mee? Geen idee waar je heen wilt. Denk eens praktisch na en probeer je duidelijk te maken zonder al die vage bewoordingen. Geef gewoon voorbeelden van hoe je visie uitgewerkt zou kunnen worden...

Link naar reactie
  • 1

Ook na de uitleg van Randal begrijp ik nog steeds niet wat ie bedoelt ...

Laat ik een poging wagen:

 

In portieken van grote flats, op NS-stations, op vliegvelden, in attractieparken en bij mega-bedrijven (>1000 medewerkers) staat een apparaat waarmee je verbinding kunt maken met een supermarkt, producten kunt bestellen door deze aan te wijzen in een menu, je adresgegevens kunt intikken, betalen met je pinpas en je bestelling wordt vervolgens thuisbezorgd.

 

Zoiets?

Link naar reactie
  • 0

Vroeger (ow wat klink ik oud), zaten er op de toestenborden een creditcardgleuf. In Nederland mocht het niet gebruikt worden.

 

Het systeem was vreselijk onveilig en werd al heel snel stopgezet, zo waren er verhalen dat je met een tankpas in Amerika kon bestellen. Ok je kreeg je bestelling nooit, maar het zorgde wel voor rare situaties.

 

edit: ze bestaan nog steeds, nu wellicht wat veiliger:

http://www.ksikeyboards.com/popup.php?item_id=14

Link naar reactie
  • 0

In portieken van grote flats, op NS-stations, op vliegvelden, in attractieparken en bij mega-bedrijven (>1000 medewerkers) staat een apparaat waarmee je verbinding kunt maken met een supermarkt, producten kunt bestellen door deze aan te wijzen in een menu, je adresgegevens kunt intikken, betalen met je pinpas en je bestelling wordt vervolgens thuisbezorgd.

Maar wat doet het dan dat een webwinkel nog niet kan? Op deze manier voelt het een beetje alsof je met je mobiele telefoon in je broekzak in een telefooncel gaat staan bellen. Ik kan met mijn telefoon tegenwoordig immers ook producten bestellen bij de Albert Heijn.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

 

Maar dit brengt mij dan op hetvolgende aspect:

"The Human aspect"

Het menselijk arbeids factor ... werkgelegenheid.... en zijn verdere uitwerking ...

 

 

Randal,

 

Alvorens je hier ideen lanceert zou je ze ook zelf uit kunnen werken, ik heb je topics en draadjes gelezen, deze adviezen zijn je eerder gegeven.

 

Je komt binnen, lanceert een paar kreten, doorspekt het met engelse termen en vervolgens staat er iets vaags, waar geen touw aan vast te knopen is.

 

Ik heb een zwak voor Altan vanwege zijn onhandigheid en eerlijkheid, maar hier doe ik niet meer aan mee.

 

Link naar reactie
  • 0

helemaal mee eens. Wij zijn niet de uitwerkers van andermans ideeen. We kunnen hoogtens meedenken. Maar de uitwerking behoort bij de "aanstichter" te blijven.

 

Ik moet mij overigens wel verontschulidigen wat dit betreft: Ik heb hier ook weleens een idee gelanceerd wat ik zelf nooit kan uitwerken.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=32801;start=msg304060#msg304060

Link naar reactie
  • 0

Herman, iedereen kan een denkfout maken in een idee en dat vervolgens laten beoordelen.

Of verontschuldigingen dan nodig zijn, denk het niet.

 

Je zal ook andere inbreng hebben gehad waarin je zelf pro-aktief bent geweest, ik heb je topic over de tiller ook gevolgd.

 

Ik zie in dit forum ook een uitgebreide draad over een verbrandingsmotor, ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Is het een nieuwe revolutie op het gebied van verbrandingsmotoren of is het een denkfout.

Ik volg de discussie.

;)

 

Link naar reactie
  • -1

Maar wat doet het dan dat een webwinkel nog niet kan? Op deze manier voelt het een beetje alsof je met je mobiele telefoon in je broekzak in een telefooncel gaat staan bellen. Ik kan met mijn telefoon tegenwoordig immers ook producten bestellen bij de Albert Heijn.

 

Well, does every body do that...?

 

Om even terug te komen op de vraag wat ik bedoel met het "Menselijk aspect"..., wil ik u verwijzen naar die reacties op "Qudo" zijn column.... "The excistence and future of the little Shops...."

 

Excuus, dat kwam er even tussen.

 

Om even terug te komen op dat ideetje dat ik hier lanceerde.

Zoals ik eerer aangaf, haalde ik het uit enkele van die trefwoorden die in Qudo's column voorkwamen.

Werd een beetje enthousiast, .... en...

 

Ik kan het natuurlijk uitwerken, maar ik focus mij op het binnen halen van Comoddity deals nu.

 

 

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

 

Randal,

 

Je komt binnen, lanceert een paar kreten, doorspekt het met engelse termen en vervolgens staat er iets vaags, waar geen touw aan vast te knopen is.

 

Ik heb een zwak voor Altan vanwege zijn onhandigheid en eerlijkheid, maar hier doe ik niet meer aan mee.

 

Sorry, Randall... je doet het weer... Ligt het aan mij ? Aan mij voorgangers die reageren ? Ik kan werkelijk geen touw vastknopen aan enige post / reactie die je plaatst !

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Rick Veenstra:,

 

Er is echter een verschil in mijn benadering Rick.

 

Bij enkele van de vorige berichten, dacht ik enkele belanghebenden enthousiast te maken, en daaruit mischien een

mogelijke verkoop/ uitwerking van die ideeen te bewerkstelligen.

Vandaar dat ik toen enkele details maar bekendmaakte...

 

Ik zag het bij deze iets anders...

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Maar wat doet het dan dat een webwinkel nog niet kan? Op deze manier voelt het een beetje alsof je met je mobiele telefoon in je broekzak in een telefooncel gaat staan bellen. Ik kan met mijn telefoon tegenwoordig immers ook producten bestellen bij de Albert Heijn.

Well, does every body do that...?

Iedereen die boodschappen wil bestellen bij de Albert Heijn, Etos en Gall&Gall wel ja. Als ik daar m'n huis voor uit moet loop ik liever zelf even door naar de supermarkt.

 

Ik ben het overigens met de rest eens: je posts zijn een enorme warboel. Ik reageerde op John omdat hij er iets van probeerde te maken, maar als jij je ideeën op deze manier pitcht zul je niet snel mensen enthousiast krijgen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

 

Maar dit brengt mij dan op hetvolgende aspect:

"The Human aspect"

Het menselijk arbeids factor ... werkgelegenheid.... en zijn verdere uitwerking ...

 

 

Randal,

 

Alvorens je hier ideen lanceert zou je ze ook zelf uit kunnen werken, ik heb je topics en draadjes gelezen, deze adviezen zijn je eerder gegeven.

 

Je komt binnen, lanceert een paar kreten, doorspekt het met engelse termen en vervolgens staat er iets vaags, waar geen touw aan vast te knopen is.

 

Ik heb een zwak voor Altan vanwege zijn onhandigheid en eerlijkheid, maar hier doe ik niet meer aan mee.

 

 

 

Goeiedag Rick,

Nu zit ik even rustig achter een computer.

Ik bedoelde met die opmerking, door jouw geciteerd-hierboven,

echter te verwijzen naar een mogelijk gevolg van sommige innovaties op de long run.

bv. Een onderneming heeft 4 administratie werknemers

Met alle moderne innovatiefe ontwikkelingen gedurende de tijd, kan zo'n onderneming mischien behoefte

gaan krijgen aan maar 2 administratiefe werkkrachten.... Dus -2 op de arbeidsmarkt

 

Extra:

Ik moet de laatste ontwikkelingen weer goed op de voet gaan volgen om te checken als alles, betreffende de werk creatie en product/software-moderniserings ontwikkelingen goed in balans worden gehouden.

 

 

 

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

 

Goeiedag Rick,

Nu zit ik even rustig achter een computer.

Ik bedoelde met die opmerking, door jouw geciteerd-hierboven,

echter te verwijzen naar een mogelijk gevolg van sommige innovaties op de long run.

bv. Een onderneming heeft 4 administratie werknemers

Met alle moderne innovatiefe ontwikkelingen gedurende de tijd, kan zo'n onderneming mischien behoefte

gaan krijgen aan maar 2 administratiefe werkkrachten.... Dus -2 op de arbeidsmarkt

 

Extra:

Ik moet de laatste ontwikkelingen weer goed op de voet gaan volgen om te checken als alles, betreffende de werk creatie en product/software-moderniserings ontwikkelingen goed in balans worden gehouden.

 

 

 

 

 

Bedankt voor je bericht Randal,

 

Het zal niet meevallen om de ontwikkelingen zoals je omschrijft in balans te houden, of liever gezegd te checken..

Waar de een geld aan gaat verdienen, zal de ander wat gaan inleveren.

Waar handmatige invulling van een mens vervangen kan worden door een machinale of geautomatiseerde handeling zal dit toch gebeuren.

 

Zo is er nu een overschot aan werkzoekenden, en binnen afzienbare tijd zal er een tekort ontstaan.

 

Het benodigd kennisniveau zal daarbij voortdurend veranderen.

 

Kenniscreatie is de bron voor duurzaam concurentievoordeel.

In an economy where the only certancy is uncertancy, the sure source of lasting competitive advantage is knowledge. (Nonaka en Takeuchi)

 

Link naar reactie
  • 0

What about een B-Pad (Buy Pad)

Een device dat o.a. een huismoeder graag in huis zou willen hebben of dat iedere inkoop manager

of kok bij de hand zou willen hebben.

 

Ook verkopers zullen de vruchten van zo'n apparaat kunnen gaan plukken.

 

Het is een device, iets als een Ipad, dat bedoelt is voor het maken van bestellingen, bij warenhuizen, Supermarkt-

ketens etc.

Het kan een card strip bevatten, waardoor een koper bij een transactie met o.a. een creditcard/ bankpas gewoon

even simpel een betaling kan regelen.

(een strip zoals bij de kassa's van een winkel, en natuurlijk ook een digitale touchscreen/ fysieke nummerreeks)

 

Grote Warenhuizen, Supermarkt ketens etc, kunnen zich dan aansluiten op het netwerk van zo'n B-Pad.

Natuurlijk tegen betaling.

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

Het idee van online boodschappen doen is wel leuk maar we moeten er nog aan wennen. Daarnaast is levering vaak een issue, je moet toch thuis zijn etc. Als met name die laatste fase opgelost is kan het absoluut werken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.