• 0

Product gestolen, wie is aansprakelijk en moet het opgeven

Vorige week heb ik een product aan mijn vriend meegegeven zodat hij het goed kan inpakken en op de post kan doen voor me...

 

Dus hij neemt het product mee naar zijn zaak....

 

Hij wil enkele uren later het product inpakken... weg product.... nergens te bekennen overal gezocht...

 

Nu is er blijkbaar wel die dag een monteur over de vloer geweest die misschien per ongeluk ( jaja ) het product heeft meegenomen...

 

 

Wie is er aansprakelijk en wie moet er aangifte doen ?

Met vriendelijke groet,

 

Margareth

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het lijkt mij dat jouw vriend aansprakelijk is voor de "vermissing" van het product. Het produkt was immers onder zijn beheer.

Afhankelijk van de schadepost kun je overwegen om aangifte te doen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Vorige week heb ik een product aan mijn vriend meegegeven zodat hij het goed kan inpakken en op de post kan doen voor me...

 

Dus hij neemt het product mee naar zijn zaak....

 

Hij wil enkele uren later het product inpakken... weg product.... nergens te bekennen overal gezocht...

 

Nu is er blijkbaar wel die dag een monteur over de vloer geweest die misschien per ongeluk ( jaja ) het product heeft meegenomen...

 

 

Wie is er aansprakelijk en wie moet er aangifte doen ?

Jij bent aansprakelijk jegens de ontvanger, je vriend jegens jou en jullie kunnen beiden aangifte doen.

 

Ik zou eerst maar eens je vriend laten bellen met net bedrijf van die monteur.

Link naar reactie
  • 0

Heeft jouw vriend een WA-verzekering?Als hij aansprakelijk is dan valt die schade wellicht onder de dekking.

 

Maar voor een vriendendienst ben je minder snel aansprakelijk, en dan dus ook geen dekking onder de polis, tenzij de verzekering een zogenaamde vriendendienstclausule kent. Dan is aansprakelijkheid geen voorwaarde voor dekking.

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.