• 0

Post steeds onbetrouwbaarder

1 van de zaken die nooit uit overheidshanden had mogen worden weggeven is de post.

 

Iedereen kent inmiddels de problemen, door marktwerking krijgen we verschillende brievenbussen, verschillende postbodes en verschillende tarieven.

Om de goedkoopste te kunnen blijven zijn bedrijven als TNT gaan snijden in allerlei kosten en dus ook in personeelskosten, met als gevolg dat er geen nieuwe bezorgers komen en bestaande bezorgers eruit gewerkt worden of zelf weggaan.

bron

Het probleem wordt door de overheid niet echt erkend en het staat niet zo hoog in het vaandel. Onderzoeken zijn er wel, maar er wordt verder weinig mee gedaan.

bron

 

Als ik de laatste berichten in de krant moet geloven, gaan we echt terug in de tijd, qua bezorging.

bron

Ik krijg zelf ook steeds vaker van opdrachtgevers en leveranciers te horen dat poststukken verdwijnen of pas veel later aankomen.

bron

Een klacht indienen kan, maar daar hoor je verder nooit meer wat over.

Aangetekend versturen zeggen ze dan, met andere woorden, wij zijn onbetrouwbaar en de enige manier waarop je zekerheid wilt hebben is door extra te gaan betalen. Daarmee zijn zij volgens mij 1 van de weinige branches die op die manier mag handelen.

Helaas werkt aangetekend versturen ook niet altijd. Ik heb aangetekende stukken verstuurd die nooit zijn aangeboden (zoals bouwtekeningen) Maar die op 1 of andere manier wel 2 dagen later op te halen waren bij het postkantoor, dit terwijl er bij die bedrijven altijd in aan de balie zit.

 

Wordt het tijd dat de brieven gewoon 60 of 70 cent worden en dat ze wel gewoon aankomen? OF moeten de post helemaal afschaffen en alleen behouden voor reclames. (Kranten verdwijnen toch al)

 

Of zijn er nog andere betere oplossingen?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

dat er veel postbodes uitgaan kan nog wel nuttig zijn.

Ik stel echter een andere proceduer voor voor het ontslaan van postbodes:

 

een postbode die een zending met enkel huisadres afleverd bij een ander adres = ontslag

een postbode die een pakje op de stoep voor de deur zet = ontslag

een postbode die geen briefje achterlaat dat een (toegestane) zending bij buren is afgeleverd = ontslag

enz..

 

misschien komen we dan eindelijk eens van al die oplichters/dieven/prutsers af en blijven de serieuse krachten over.

Nu zal dat wel lastig zijn gezien het dalen van het salaris maar misschien is dat eens een motivatie om dat waarvoor we betalen gewoon goed te gaan uitvoeren.

 

De bezorging zou eigenlijk gescheiden moeten worden van de verwerking van de post.

1 nationaal bezorg bedrijf die alle verschillende post (brieven,pakjes enz.) bezorgt.

 

Ben niet direct een voorstander van nationalisering maar de huidige situatie werkt in elkgeval ook niet.

Hier door de wijk rijden b.v. mnimaal 8 bezorg diensten per dag rond (waarvan TNT regelmatig met 3 verschillende auto's op 1 dag).

 

Oftwel: verschillende verwerkende bedrijven die allemaal verplicht de bezorging laten doen door 1 overkoepelend onafhankelijk bedrijf. dat is het meest efficiente.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem oplossen bij de kern; ons eigen postbedrijf beginnen?

 

Er zijn overigens ook andere bedrijven die postbezorging doen. Hoe staan die er tegenwoordig voor? Ik heb zelf geen ervaring met de andere bedrijven die post bezorgen.

 

Als ik hierop mag inhaken, de postmarkt is nu al meer dan een jaar "vrijgegeven". Door de marktwerking zouden de tarieven dalen en TNT flink wat concurrentie krijgen. Van beide merk ik niet veel.

 

Zijn er HL-ers die voor brievenbuspost een ander bedrijf dan TNT gebruiken? Wat zijn de ervaringen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb afgelopen jaar een partij post met kerst verstuurt via een "andere" bezorgdienst. van de 100 stukken zijn er maar ongeveer 30 aangekomen binnen het afgesproken termijn, 30 andere een week later, 20 in de periode daarna en de andere 20 zijn nooit aangekomen of waren verkeerd bezorgd (dus oook niet aangekomen).

 

Het was een kaart voor de vaste klanten met een korting erin. Alle klanten kregen een extra korting, ik deed ook navraag of ze ze hadden gekregen en of ze gebruik wilde maken van de korting.

De getallen kloppen niet helemaal en mensen kunnen zch vergissen en het laatste getal kan ook nog lager worden wanneer poststukken in het bedrijf per ongeluk zijn kwijtgeraakt.

Link naar reactie
  • 0

een postbode die een zending met enkel huisadres afleverd bij een ander adres = ontslag

een postbode die een pakje op de stoep voor de deur zet = ontslag

een postbode die geen briefje achterlaat dat een (toegestane) zending bij buren is afgeleverd = ontslag

enz..

 

Helaas Daniël, dit is geen ontslagbeleid wat mogelijk is bij TNT Post. Dan houd je nagenoeg geen bezorgers over!:P

 

Het privatiseren van de postmarkt heeft zeker nadelen met zich meegebracht. Maar de concurrentie die er gekomen is, heeft ook voor positieve invloeden gezorgd. Toen de TNT Post (toendertijd het staatsbedrijf PTT) een overheidsinstantie was, was het nog logger dan het nu is. Een overheidsinstantie kent geen reorganisaties, geen chefs die ondernemingsdoelstellingen heeft, etc. Hierdoor wordt een overheidsinstantie vaak inefficiënt. Een goed voorbeeld: de gemeente waarin ik woon zijn de openingstijden als volgt: Elke werkdag van 08:30 uur tot en met 12:30 uur. En als bonus op donderdagavond van 18:00 uur tot en met 20:00. Welke weldenkende ondernemer zou deze beperkte openingstijden hanteren, wanneer je zo afhankelijk bent van o.a. werkende mensen, die alleen op donderdagavond de mogelijkheid hebben, wanneer er een wachtrij van ongeveer 3,5 uur staat?

 

Mijn punt is: Concurrentie prikkelt, ook op de postmarkt, om efficiënter te werken, beter te zijn voor je personeel, kwalitatief betere producten/diensten te leveren. Maar helaas heeft TNT post nog niet al deze punten volledig door. Als de andere aanbieders in het zicht komen van de grote meute, zal TNT post zich op een andere wijze gaan profileren, dan met Sure we can Maar dat is op dit moment nog maar een schrale troost.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij mij worden vooral magazines en vakbladen door Sandd bezorgd en ik merk elke keer weer dat die post te pas en te onpas wordt bezorgd. Ik bedoel dan 2 weken niets en dan een boel in 1 keer. Ik weet vrijwel zeker dat die post gewoon wordt opgespaard totdat de bezorger vindt dat het moet worden bezorgd. Of dat iets van het bedrijf is of persoonlijk van de bezorger, weet ik niet. 2 weken terug kreeg ik zelfs een stapel bladen, die al in de periode half juli tot begin augustus was verstuurd. Dat was dus blijkbaar ergens vergeten en zo'n anderhalve maand later alsnog bezorgd. Onderhand begint dat wispelturige bezorggedrag van Sandd me behoorlijk te irriteren, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. Op hun site staat er ook niet iets om je beklag bij te doen en ik vrees dat als ik het zou doen, dat er toch niets mee wordt gedaan. Overigens wordt de post van TNT altijd prima (dagelijks) bij mij bezorgd.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

bij die slogan van TNTPost "Sure we can" krijg ik altijd de kriebels... als ze het echt kunnen... laat dat eindelijk dan ook eens zien! Zeggen dat je het kan maar het vervolgens niet waarmaken zitten we niet op te wachten.

 

En een eigen postbedrijf starten... zou een heel mooie uitdaging zijn en heb ook wel een idee over hoe dat aangepakt zou moeten worden maar dan moet je echt een groot startkapitaal hebben.

Link naar reactie
  • 0

bij die slogan van TNTPost "Sure we can" krijg ik altijd de kriebels... als ze het echt kunnen... laat dat eindelijk dan ook eens zien! Zeggen dat je het kan maar het vervolgens niet waarmaken zitten we niet op te wachten.

 

En een eigen postbedrijf starten... zou een heel mooie uitdaging zijn en heb ook wel een idee over hoe dat aangepakt zou moeten worden maar dan moet je echt een groot startkapitaal hebben.

 

Misschien past "Sure, we could" beter ;)

Link naar reactie
  • 0

Hierbij mijn ervaringen met verdwenen verkeerd bezorgde post.

 

1. Vorig jaar december stuurde een metaal bedrijf prototypes naar mij op aangeteljkend met prioriteit.Deze werden op een helemaal verkeerd adres een paar straten verderop bezorgd. Helaas moest ik daardoor een ander metaalverwerkend bedrijf , dat de prototypes verder bewerkte, afzeggen. De aardige bewoonster kwam mij het een paar dagen later bezorgen. Gelukkig dat de prototypes weer terecht waren, maar door de feestdagen liep het project een maand vertraging op. Zo heb ik een belangrijke beurs in januari gemist.

2. Een ander bedrijf stuurde een getekend licentiecontract op voor een uitvinding van mij. Ze wilden dat graag op de markt zetten. Deze brief is ook verdwenen bij TPG post. Een week later belde ik het betreffende bedrijf op. "Waar blijft het contract?" De directeur was net met een maand vakantie gegaan. Toen hij terug kwam, was het bedrijf grotendeels verwoest door brand ( Brandstichting bij de buren) Gevolg hij had andere zaken aan zijn hoofd. Van uitstel komt afstel.Dus het is niks meer geworden met die uitvinding.

 

Ik wil jullie de lange ljst met andere ellende van zoekgeraakt brieven en pakketjes met bestellingen besparen. Aangetekend versturen is ook niet de oplossing helaas. Maar ik kan goed begrijpen dat hier op Higherlevel over de "boevenbende bij TPG post" ordt gesproken. Zelf heb ik nu een extra dagtaak het hele land door te reizen om alle belangrijke onvervangbare brieven en pakketjes op te halen. Ik wil nooit meer die stress en onzekerheid van zulke "verdwijningen" meer meemaken. Bij die goede oude vaste postbode kwam dat nooit voor zulke rare toestanden. Voor het behoud van zijn baan wil ik wel wat extra betalen, maar niet voor die figuren van nu.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Wij merken ook steeds vaker dat post er veel langer over doet dan normaal. Wij versturen veel briefpost en de laatste weken is het niet uitzonderlijk dat een brief pas na een dag of 5 aankomt. Tevens wordt de post vaak op verkeerde adressen afgegeven.

 

Ook met garantie post versturen is geen garantie dat het netjes de volgende dag bezorgd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Bij mij worden vooral magazines en vakbladen door Sandd bezorgd en ik merk elke keer weer dat die post te pas en te onpas wordt bezorgd. Ik bedoel dan 2 weken niets en dan een boel in 1 keer. Ik weet vrijwel zeker dat die post gewoon wordt opgespaard totdat de bezorger vindt dat het moet worden bezorgd. Of dat iets van het bedrijf is of persoonlijk van de bezorger, weet ik niet. 2 weken terug kreeg ik zelfs een stapel bladen, die al in de periode half juli tot begin augustus was verstuurd. Dat was dus blijkbaar ergens vergeten en zo'n anderhalve maand later alsnog bezorgd. Onderhand begint dat wispelturige bezorggedrag van Sandd me behoorlijk te irriteren, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. Op hun site staat er ook niet iets om je beklag bij te doen en ik vrees dat als ik het zou doen, dat er toch niets mee wordt gedaan. Overigens wordt de post van TNT altijd prima (dagelijks) bij mij bezorgd.

 

Je zou contact op kunnen nemen met de magazins en vakbladen. Die kunnen vast achterhalen wie de bezorger is. Die kan dan aangepakt worden.

 

Link naar reactie
  • 0

En nog steeds is er volgens de tnt niets aan de hand.

 

Bedrijven als Fortis (voorheen FORTIS) en nationale nederlanden (inderdaad zonder hoofdleters) zijn afgestapt van hoofdlettergebruik, omdat ze vinden dat ze een stap op hun plaats meoten nemen en niet meer vanuit de hoogte moeten doen.

Welke lettergrote zou tnt dan moeten gebruiken? Size -5?

 

'Post niet tijdig bezorgd in 1200 wijken'

Uitgegeven: 27 september 2010 14:04

Laatst gewijzigd: 27 september 2010 14:04

 

AMSTERDAM - Hoewel postbedrijf TNT ontkent dat er structurele problemen zijn met de kwaliteit van de postbezorging, is de post dit jaar in zeker twaalfhonderd wijken niet op tijd bezorgd.

 

© ANPDat beweert de Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) maandag.

 

De grootste problemen doen zich voor in de Randstad. De belangrijkste oorzaken zijn 'miscommunicatie' en 'onderbezetting', meldt de stichting van voormalig LPF-politicus Joost Eerdmans.

 

 

 

 

 

'Topje van ijsberg'

 

SMCO doet al meer dan een jaar onderzoek naar de kwaliteit van de postbezorging en de werkomstandigheden van het personeel bij TNT. Volgens de stichting is er bij TNT 'nog veel meer' aan de hand en is dit 'slechts het topje van de ijsberg'.

 

Er loopt al een onderzoek naar de bezorging van TNT Post, maakte de postwaakhond Opta begin deze maand bekend. Het onderzoek werd gestart na berichtgeving over bezorgproblemen. Post zou te laat worden bezorgd en op verkeerde adressen belanden. Ook SMCO trok al aan de bel bij de Opta.

 

 

Reorganisatie

 

De reorganisatie die het postbedrijf momenteel doorvoert zou de oorzaak zijn van de problemen met de bezorging. Hierdoor verliezen duizenden postbodes hun baan.

 

TNT liet in een reactie op de bekendmaking van de Opta weten dat de bezorging voldoet aan de wettelijke normen. De afgelopen vijf jaar werd van alle zakelijke en consumentenpost tussen de 96 en 97 procent de volgende dag op tijd bezorgd. "Er is dus geen sprake van een structureel kwaliteitsprobleem", aldus het postbedrijf.

Link naar reactie
  • 0

een postbode die een zending met enkel huisadres afleverd bij een ander adres = ontslag

een postbode die een pakje op de stoep voor de deur zet = ontslag

een postbode die geen briefje achterlaat dat een (toegestane) zending bij buren is afgeleverd = ontslag

enz..

Helaas Daniël, dit is geen ontslagbeleid wat mogelijk is bij TNT Post. Dan houd je nagenoeg geen bezorgers over!:P

 

Het is nog erger. Pakketten worden al lang niet meer door eigen personeel van TNT bezorgd. Dat zijn nagenoeg allemaal onderaannemers (die het vaak weer uitbesteden aan ZZP-ers. Ze hebben dan wel een TNT shirt of jas aan maar dat komt omdat TNT dat als eis stelt.

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt inderdaad, en van de mensen die de pakketten bezorgen heb ik begrepen dat ze per stuk betaald krijgen, en alleen als het succesvol is afgeleverd. Daarom zijn ze nogal gemotiveerd iets bij de buren af te geven (of dat nou mag of niet), of het bijvoorbeeld in een portiek te stallen.

 

Uiteraard is dat niet de bedoeling, en doet de ene bezorger het vaker dan de andere. Wat me wel opvalt is dat er zelden bezorgers zijn die het langer dan een maand of 2 uithouden... het zal wel geen vetpot zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik verstuur vele pakketen voor mijn bedrijf via TNT, de bezorging is de laatste tijd slecht, de service bij klachten is een DRAAAAMAAAAA !!!.

 

Klachten worden verdraaid en ze sluiten af met de tekst HELAAS, HEEL VERVELEND ALLEMAAL.

 

TNT draait het verhaal zo dat de eindverantwoordelijkheid niet bij hun ligt, ongeacht de klacht.

 

Ik heb nog nooit bij een klacht gelijk gehad.

 

Op dit moment verstuur ik zo'n 400 paketten per jaar, heeft iemand goeie ervaring met aan ander bedrijf want in TNT heb ik geen vertrouwen meer, TNT kost me klanten !

Link naar reactie
  • 0

Ik verstuur vele pakketen voor mijn bedrijf via TNT, de bezorging is de laatste tijd slecht, de service bij klachten is een DRAAAAMAAAAA !!!.

 

Klachten worden verdraaid en ze sluiten af met de tekst HELAAS, HEEL VERVELEND ALLEMAAL.

 

TNT draait het verhaal zo dat de eindverantwoordelijkheid niet bij hun ligt, ongeacht de klacht.

 

Ik heb nog nooit bij een klacht gelijk gehad.

 

Op dit moment verstuur ik zo'n 400 paketten per jaar, heeft iemand goeie ervaring met aan ander bedrijf want in TNT heb ik geen vertrouwen meer, TNT kost me klanten !

 

Voor pakketten absoluut DPD.

 

Fouten worden overal gemaakt, maar onze ervaringen met DPD zijn, zeker in vergelijk met "TNT Post Sure we could" helemaal top!

Link naar reactie
  • 0

Binnen Nederland heb ik vrij weinig problemen met TNT post.

Als er echter een probleem is dan heeft bellen of mailen ook echt GEEN zin.

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand weet hoe of wat. (aagetekend verzekerdd pakket verzending).

 

Verzendingen naar het buitenland zijn nog veel erger.

Ik had een klant in Nederland die onze producten wilde gebruiken voor het produceren van andere producten in Turkije. Alles was rond (80.000 eu per jaar omzet voor 5 jaar vast) echter tot 3 keer toe geen samples bezorgd in Turkije.

Toen ik TNT confronteerde met mijn verzoek 400.000 euro over te maken werd er uiteraard ontkennend gereageerd met de opmerking dat zij geen zicht hadden op de track trace in Turkije. Balen dus en nooit meer wat van gezien...

 

Ik gebruik nu voor internationale zendingen Fedex echter worden de tarieven me te hoog komend jaar en twijfel ik weer over te stappen. Er is echter in de afgelopen 2 jaar bij Fedex maar 1 zending even zoek geweest ivm ontbreken van de juiste exportdocumenten. Dit is netjes opgelost en strak gecompenseerd.

Link naar reactie
  • 0

FedEx is internationaal gezien zeker een van de betrouwbaarste koeriers en de enige waar we op vertrouwen als het er om gaat goederen op te laten sturen. Helaas is FedEx voor 99,9% van onze buitenlandse klanten veel te duur. Net als Hollanders willen zij voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Zodra het gaat om producten waar weinig marge op zit, is zelfs verzending met TNT Post in sommige gevallen al verliesgevend, met name voor zware producten met een lage marge.

 

Het grootste probleem dat ik hier zie is dat men overal vergeten is dat post bezorgen heel gemakkelijk lijkt voor een leek, maar toch veel complexere handelingen en vooral verantwoordelijkheid vergt dan men bereidt is te betalen.

Dan heb ik het zowel over TNT Post zelf, die zomaar aanneemt dat winkelpersoneel van bijv een supermarkt hetzelfde kan doen als een baliemedewerker van het postkantoor.

 

Maar ook over de consument die het liefst de post gratis bezorgd wil hebben en geen inzicht heeft in hoe duur zoiets echt kan zijn! .

In mijn branche is het onder de grootste spelers heel normaal dat verzendkosten absurd laag zijn of al heel snel kwijtgescholden worden. Dat heb ik altijd een foute insteek gevonden, ook al omdat we zelf zowel binnen als buiten NL actief zijn.

 

Komend jaar wordt het qua verzending naar het buitenland nog erger: het lagere verzendtarief voor lichte pakketjes vervalt dan helemaal en er is maar 1 gewichtstarief van 0 tot 2kg over , waarbij ook nog eens een zonering geldt zoals ook al het geval was boven 2kg.

Ergo, dat ene pakketje van slechts 300 gram dat ik in het postkantoor (nu helaas het volstrekt hopeloze servicepunt) aangetekend naar Noorwegen, Zwitserland of Griekenland kon sturen voor 7,70 euro gaat straks maar liefst 19,30 euro aan verzendkosten kosten!

 

Alleen voor België heb ik gelukkig sinds 3 weken een goedkoper zakelijk tarief weten te bedingen , dit zou ik dolgraag weten uit te breiden naar andere Europese landen.. vrees echter dat je daarvoor een veel grotere speler moet zijn. Een concullega die me notabene op deze optie wees (TNT Post had dit achterwege gelaten), vertelde me dat zij ook naar vrijwel alle andere landen goedkoop kunnen verzenden!

 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem oplossen bij de kern; ons eigen postbedrijf beginnen?

 

Er zijn overigens ook andere bedrijven die postbezorging doen. Hoe staan die er tegenwoordig voor? Ik heb zelf geen ervaring met de andere bedrijven die post bezorgen.

 

Zo is Kiala ooit ontstaan. Door de stakingen bij de Franse post: http://www.kiala.nl/

 

Alternatieve postbezorging blijkt het echter nog slechter dan TNT te doen:

http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/09/binnenland/resultaten-postbezorging.xml

 

Qua pakketten is er natuurlijk meer keuze. Nagenoeg foutloos is UPS. Maar die zijn ook veruit het prijzigste.

Link naar reactie
  • 0

Nog een aanvulling: tot mijn grote verbazing blijkt TNT nog wel meer uit te besteden. Zoals bijv. het account beheer.

Elke keer als ik het nummer belde, viel me al op hoe onprofessioneel er soms aan de telefoon gereageerd werd, alsof je een studentenhuis belt. Dat bleek zo ongeveer te kloppen: dit is uitbesteed aan een callcenter. Kennelijk zijn een aantal accountmanagers domweg ingehuurd via een callcenter.

Geen wonder dat je vaak betere informatie krijgt wanneer je bijv de financiële administratie opbelt om nog eens het een en ander na te vragen!

Link naar reactie
  • 0

Het probleem oplossen bij de kern; ons eigen postbedrijf beginnen?

 

Er zijn overigens ook andere bedrijven die postbezorging doen. Hoe staan die er tegenwoordig voor? Ik heb zelf geen ervaring met de andere bedrijven die post bezorgen.

 

Zo is Kiala ooit ontstaan. Door de stakingen bij de Franse post: http://www.kiala.nl/

 

Alternatieve postbezorging blijkt het echter nog slechter dan TNT te doen:

http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/09/binnenland/resultaten-postbezorging.xml

 

Qua pakketten is er natuurlijk meer keuze. Nagenoeg foutloos is UPS. Maar die zijn ook veruit het prijzigste.

daarin is zo te zien enkel meegenomen hoeveel post optijd aankomt.

Is dat enkel van de post die aankomt of van alles?

heel belangrijk (veel belangrijker dan of het optijd aankomt) vind ik namelijk ook of het in het geheel wel aankomt, of het op het juiste adres aankomt (hier bij mij komt ongeveer 5% van de post aan op een verkeerd huisnummer/straat). In welke staat het aankomt (beschadiging, opengemaakt/leeggehaald), of aanvullende diensten waarvoor je betaald wel worden nagekomen (enkel huisadres waarbij bij buren wordt afgeleverd enz.) en dan ook nog hoe klachten van klanten worden afgehandeld.

 

Neem die punten ook eens mee in een onderzoek en de lijst zal heel anders zijn, dan zal TNT naar wat ik verwacht het slechts uit de bus komen

Link naar reactie
  • 0

Dan wil ik er ook nog wel één kwijt.

 

Laatst pakket én brief kwijt. Niet aangekomen bij klant.

Track & trace van pakket gaf aan dat het wel bezorgd zou moeten zijn, maar de handtekening ontbrak inderdaad.

 

Ik gebeld met TNT, sturen mij 2 formulieren op om het uit te zoeken.

 

Nu weken verder heb ik reactie op het onderzoek.

 

1. Het pakket is inderdaad kwijt, maar omdat ik geen aanvullende diensten (verzekerd neem ik aan) heb gekozen is er niks aan te doen.

 

2. De brief is ook kwijt, dat wil zeggen, die hebben ze niet gevonden op het "kwijt-depot", maar brieven waren sowieso nooit meer te traceren, dus dat hield ook op.

 

Waarom laten ze mij 2 formulieren invullen waarvan ze op voorhand hadden kunnen aangeven dat ik daar helemaal niks mee op zou schieten. Ik snap ook wel dat een brief geen track & trace nummer heeft, maar waarom laten ze mij dan toch een onderzoeksformulier invullen??? >:(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.