• 0

Post steeds onbetrouwbaarder

1 van de zaken die nooit uit overheidshanden had mogen worden weggeven is de post.

 

Iedereen kent inmiddels de problemen, door marktwerking krijgen we verschillende brievenbussen, verschillende postbodes en verschillende tarieven.

Om de goedkoopste te kunnen blijven zijn bedrijven als TNT gaan snijden in allerlei kosten en dus ook in personeelskosten, met als gevolg dat er geen nieuwe bezorgers komen en bestaande bezorgers eruit gewerkt worden of zelf weggaan.

bron

Het probleem wordt door de overheid niet echt erkend en het staat niet zo hoog in het vaandel. Onderzoeken zijn er wel, maar er wordt verder weinig mee gedaan.

bron

 

Als ik de laatste berichten in de krant moet geloven, gaan we echt terug in de tijd, qua bezorging.

bron

Ik krijg zelf ook steeds vaker van opdrachtgevers en leveranciers te horen dat poststukken verdwijnen of pas veel later aankomen.

bron

Een klacht indienen kan, maar daar hoor je verder nooit meer wat over.

Aangetekend versturen zeggen ze dan, met andere woorden, wij zijn onbetrouwbaar en de enige manier waarop je zekerheid wilt hebben is door extra te gaan betalen. Daarmee zijn zij volgens mij 1 van de weinige branches die op die manier mag handelen.

Helaas werkt aangetekend versturen ook niet altijd. Ik heb aangetekende stukken verstuurd die nooit zijn aangeboden (zoals bouwtekeningen) Maar die op 1 of andere manier wel 2 dagen later op te halen waren bij het postkantoor, dit terwijl er bij die bedrijven altijd in aan de balie zit.

 

Wordt het tijd dat de brieven gewoon 60 of 70 cent worden en dat ze wel gewoon aankomen? OF moeten de post helemaal afschaffen en alleen behouden voor reclames. (Kranten verdwijnen toch al)

 

Of zijn er nog andere betere oplossingen?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

als een pakket kwijt is en het niet verzekerd is dan doe ik vaak niet eens meer navraag bij TNT omdat ik die standaard reacties ondertussen wel ken, enkel zonde van de moeite.

 

Enige dat ik dan vaak nog doe is een negatief bericht op internet over TNT plaatsen (via twitter naar hun of 1 van de andere sites die klachten over TNT plaatsen).

 

Kortom: geen moeite doen met nutteloze navragen en gewoon een negatief bericht over ze op internet en dan hopen dat ze ooit vinden dat er teveel negatieve berichten over ze verschijnen dat ze er echt eens wat aan gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Een oud topic maar hier wel actueel. Alweer reorganisaties en de post wordt hier 3 weken te laat aangeleverd. Ik zit me af te vragen hoe ze dit voor elkaar hebben kunnen krijgen. Het regent natuurlijk klachten en als reactie heeft de directie laten weten dit op te lossen door hun reorganisatie dan maar op een wat lager pitje uit te voeren. Het lijkt me een gigantische puinhoop in hun gelederen.

Link naar reactie
  • 0

goh, volgens mij woon ik echt op een eiland, vorige en deze week alle rekeningen en reclame weer op tijd ontvangen via tante post. ::)

 

zijn er eigenlijk exacte cijfers over wat er mis gaat bij TNT of Post.nl ?

 

Klachten hebben vaak meer impact dan tevreden klanten.

Link naar reactie
  • 0
Dus een verlopen Makro-krant,

 

Tot vervelens toe trek ik die altijd op zaterdagochtend uit de bus. kan ik de klok op gelijk zetten ;D

 

Nogmaals kan me niet herinneren dat post heel laat of niet aan komt bij ons. En of iets een dag te laat bezorgd word valt vaak niet op.

 

Misschien doen bepaalde regio's het slechter dan andere en ja klachten hebben nu eenmaal veel meer impact ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

wij versturen de laatste tijd veel bestellingen via de post (partijenpost) en krijg veel klachten van klanten dat ze een bestelling 5 of meer dagen na het verzenden nog niet ontvangen hebben.

Meestal vraag ik ze dan nog een paar dagen geduld te hebben vanwege de problemen bij PostNL en meestal hebben ze het dan uiteindelijk na een 7 tot 10 werkdagen uiteindelijk alsnog ontvangen.

 

Opzicht is dat al een verbetering van PostNL aangezien ze het in elk geval wel ontvangen nu, heb ik ook wel eens anders meegemaakt.

Link naar reactie
  • 0

dan vanuit hier ook maar een positief bericht. Niet dat ik heel veel post ontvang en/of stuur (doe heel veel per mail) maar met wat er verzonden wordt heb ik niet het idee dat er veel mis gaat. Pakketten worden eigenlijk altijd op tijd geleverd en vaak door dezelfde persoon (zal volgende keer eens opletten door welk bedrijf). Het staat of valt denk ik bij of leveringen gedaan worden door vaste bezorgers, die zullen veel meer binding hebben met hun 'afleveradressen" en niet zo snel een pakket achterover drukken.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 1

pakketpost wordt hier overigens ook altijd keurig afgeleverd (vaste bezorger)

Wat betreft de poststukken is het hier een drama, zijn de grootste onbenullen die er rondlopen.

Krijg heel veel post van andere en heel veel post helemaal niet of veel te laat (via een andere buurtgenoot).

 

hebben hier een soort van amerikaans systeem met een hele wijk die dezelfde straatnaam heeft en dan elk blok met woningen een 2 cijferig nummer en dan 2 cijfers voor huis.

 

Dus je hebt hier de volgende straten:

 

lankforst 4352 of 43-52

lankforst 4252 of 42-52

lankforst 4552 of 45-52

lankforst 1452 of 14-52

enz.

enz.

 

in elkgeval is het voor postbodes dus heel erg ingewikkeld om die nummers uit elkaar te houden en het bij de goede woningen te bezorgen.

Link naar reactie
  • 0

Kijk dat eiland waar ik zit eindigt gewoon op "hoeve" ,

 

dat heeft die straatnamencommissie indertijd toch nog niet zo gek gedaan. :P

 

En dat Post.nl steeds meer analfabeten in dienst krijgt ligt gewoon aan het personeelsbeleid. ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hebben hier een soort van amerikaans systeem met een hele wijk die dezelfde straatnaam heeft en dan elk blok met woningen een 2 cijferig nummer en dan 2 cijfers voor huis.

 

Dus je hebt hier de volgende straten:

 

lankforst 4352 of 43-52

lankforst 4252 of 42-52

lankforst 4552 of 45-52

lankforst 1452 of 14-52

enz.

enz.

 

in elkgeval is het voor postbodes dus heel erg ingewikkeld om die nummers uit elkaar te houden en het bij de goede woningen te bezorgen.

Ik vind dat dergelijke systemen ronduit gevaarlijk zijn. Denk aan de ambulance die met een spoedgeval het goede huis niet kan vinden.

 

In de jaren 70/80 is het een modegril geweest om van hele wijken een soort doolhof te maken. In Groningen ligt de wijk Beijum, echt dramatisch. Dan wil je van nummer 18 naar nummer 20 rijden, kom je zo'n gezellige bloembak tegen gemaakt van spoorbielzen ...

 

Toevallig recent een "omnummeringsoperatie" van dichtbij meegemaakt en dan valt het me op hoe lichtzinnig een gemeente met adressering en nummering omgaat.

 

Dus Vossie wat mij betreft zet die postbezorger die bak met post gewoon aan het begin van de wijk en zegt: zoek het maar uit .. Als hij dat 1 week doet krijg je misschien een fatsoenlijke adressering in je wijk.

 

Ik zit zelf ook in het district Den Bosch. Mijn grootste "schadepost" was een tvgids die ik 3 dagen nadat de betreffende week geëindigd was, mocht ontvangen. Bij andere post heb ik niet gecontroleerd hoeveel dagen hij extra onderweg geweest is.

Link naar reactie
  • 0

Wat ze gedaan hebben, voor zo ver ik begrepen heb, is een week of 3 terug overgestapt van lokale sorteercentra naar 1 mega sorteercentrum in Den Bosch. Daar zitten mensen die de post sorteren voor de bezorgers voor de hele provincie of een groot gedeelte daarvan. Het schijnt op dat grote sorteercentrum nogal een chaos te zijn. Dat vertaalt zich er in dat post naar verkeerde depots gebracht wordt. In dat geval moet de post daar weer opgehaald worden en alsnog naar het juiste depot gebracht worden.

 

Ook komt post vaak ongesorteerd in een posttas terecht. Dit heeft tot gevolg dat een postbezorger zelf de post nog een keer moet sorteren. Zodoende wordt er vaak post bij het verkeerde adres bezorgd. Bijvoorbeeld als er een kleine envelop voor nummer 3 tussen twee grote enveloppen voor nummer 5 zit. Dan ziet de bezorger die envelop niet en wordt hij op het verkeerde adres bezorgd.

 

In andere delen van Nederland, waar de post nog met het 'oude nieuwe' systeem van sorteerders op een lokaal sorteercentrum werkt, gaat het voor zo ver ik weet nog prima.

Link naar reactie
  • 0

wel de nummering is misschien het werk van luie ambtenaren maar verder is het hier geen doolhof ofzo en is het gewoon goed aangegeven.

zeker als je met de post door de wijk loopt is het gewoon heel makkelijk en duidelijk (zeker aangezien de post tegenwoordig al automatisch op looproute gesorteerd wordt).

Dus is gewoon een kwestie van niet willen (of te dom voor zijn) opletten en is eerder een kunst om het zo verkeerd te bezorgen als een excuus.

 

En Hier in Nijmegen is in 25% van de stad de wijken zo genummerd.

 

In elkgeval als je bij een bepaald woonblok staat kan je duidelijk genoeg zien dat dat de 43ste straat is of de 14de, daar hoef je echt niet bijzonder intelligent te zijn, wel bijzonder dom om de 14de en 43ste dus door elkaar te halen.

Link naar reactie
  • 0

2 fakturen van een van mijn onderaannemers naar mij zijn, na 3 weken, nog steeds niet bezorgd. Ik zit in Brabant, zij zit in Brabant, dus het moest via het beruchte sorteercentrum in Den Bosch.

 

Nou heb ik een goed contact met die onderaannemer, en heb ik de fakturen ook al als PDF ontvangen, maar in weze ben ik nu, zonder dat ik het weet, een wanbetaler.

Link naar reactie
  • 0

concurrenten zijn er al: Sandd & Netwerk-VSP alleen of ze goed georganiseerd zijn?

 

Denk dat het nog niet zo simpel is om een landelijk dekkend bedrijf te creëren die dagelijks weer alle brievenbussen vult. Anders zouden er al meer concurrenten zijn opgestaan als het allemaal zo makkelijk en rendabel zou zijn. En al die stadspostbedrijven hebben ook nooit een vuist naar tante post kunnen maken.

 

Blijft dat iedere klacht een te veel is maar het valt mij wel op dat hoewel er veel klagers zijn ook mensen zijn die weinig tot geen problemen hebben. wellicht is een en ander toch regiogebonden en ligt het misschien niet 100% aan Post.nl maar ook aan de mentaliteit en het niveau van de medewerkers. Je kan het nauwelijks nog fatsoenlijke banen noemen om over de betaling maar te zwijgen.

 

Misschien zou Post.nl af moeten stappen van de dagelijkse bezorging en ook nog maar 2-3 x per week bezorgen. Als daarmee de kwaliteit omhoog zou gaan heb ik er geen moeite mee dat brieven langer onderweg zijn. Als het snel moet sturen ze me maar een mailtje. ;)

Link naar reactie
  • 0

Er zou inderdaad eens een concurrent moeten komen die het durft te wagen om naast iedere PostNL brievenbus een brievenbus van hemzelf neer te zetten.

 

Er zijn klanten die gewoon 10 dagen op hun bestelling moeten wachten! In een uitzonderlijk geval na 20 dagen had iemand nog niets ontvangen en dan stuur je het maar uit overmacht opnieuw op. PostNL postbode's die brievenbuspost zomaar bij de buren afleveren. Het moet niet gekker worden.

 

Ik betaal 100€ om 12 enveloppen (600gram) naar België te versturen. Dit kan ik met de auto zelfs goedkoper.. Prijzen zijn ook nog eens belachelijk duur.

 

Vandaag nog een PostNL medewerker aan de lijn: Noord-Brabant distributiecentra's hebben nog post liggen van 1 tot 2 weken oud! Dat is toch niet normaal meer anno 2012..

 

Tot voorheen was ik redelijk positief over PostNL, naast het feit dat ze zelfs pakketzendingen durven kwijt te maken (lees: stelen). Maar nu met 20 dagen vertraging zakt het vertrouwen voor mij weg. Uit overmacht stuur ik nu maar zo veel mogelijk op via pakketzendingen ipv brievenbuspost.

Link naar reactie
  • 0

concurrenten zijn er al: Sandd & Netwerk-VSP alleen of ze goed georganiseerd zijn?

die zijn helemaal bedroevend, klachtpercentage van niet bezorgde mailings ligt stukken hoger.

(maar ik zit niet in Brabant)

 

wel bizar dat er tegenwoordig vier postbodes in dezelfde wijk lopen terwijl er steeds minder briefpost is?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg doen: terugdraaien die hele handel. gewoon weer PTT/TNT-post als enige speler op de markt, met de ouderwetse gezeligge postbode, die je op tiid en goed je post brengt. Goed voor de werkgelegenheid en voor de zender en ontvanger van poststukken.

Maar dat zal wel niet kunnen vanwege het kostenplaatje. Te veel e-mail. Jammer!

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.