Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Zomaar iemand

Post steeds onbetrouwbaarder

Recommended Posts

Dan wil ik er ook nog wel één kwijt.

 

Laatst pakket én brief kwijt. Niet aangekomen bij klant.

Track & trace van pakket gaf aan dat het wel bezorgd zou moeten zijn, maar de handtekening ontbrak inderdaad.

 

Ik gebeld met TNT, sturen mij 2 formulieren op om het uit te zoeken.

 

Nu weken verder heb ik reactie op het onderzoek.

 

1. Het pakket is inderdaad kwijt, maar omdat ik geen aanvullende diensten (verzekerd neem ik aan) heb gekozen is er niks aan te doen.

 

2. De brief is ook kwijt, dat wil zeggen, die hebben ze niet gevonden op het "kwijt-depot", maar brieven waren sowieso nooit meer te traceren, dus dat hield ook op.

 

Waarom laten ze mij 2 formulieren invullen waarvan ze op voorhand hadden kunnen aangeven dat ik daar helemaal niks mee op zou schieten. Ik snap ook wel dat een brief geen track & trace nummer heeft, maar waarom laten ze mij dan toch een onderzoeksformulier invullen??? >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

als een pakket kwijt is en het niet verzekerd is dan doe ik vaak niet eens meer navraag bij TNT omdat ik die standaard reacties ondertussen wel ken, enkel zonde van de moeite.

 

Enige dat ik dan vaak nog doe is een negatief bericht op internet over TNT plaatsen (via twitter naar hun of 1 van de andere sites die klachten over TNT plaatsen).

 

Kortom: geen moeite doen met nutteloze navragen en gewoon een negatief bericht over ze op internet en dan hopen dat ze ooit vinden dat er teveel negatieve berichten over ze verschijnen dat ze er echt eens wat aan gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een oud topic maar hier wel actueel. Alweer reorganisaties en de post wordt hier 3 weken te laat aangeleverd. Ik zit me af te vragen hoe ze dit voor elkaar hebben kunnen krijgen. Het regent natuurlijk klachten en als reactie heeft de directie laten weten dit op te lossen door hun reorganisatie dan maar op een wat lager pitje uit te voeren. Het lijkt me een gigantische puinhoop in hun gelederen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh, volgens mij woon ik echt op een eiland, vorige en deze week alle rekeningen en reclame weer op tijd ontvangen via tante post. ::)

 

zijn er eigenlijk exacte cijfers over wat er mis gaat bij TNT of Post.nl ?

 

Klachten hebben vaak meer impact dan tevreden klanten.


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Brabant is het echt anarchie wat betreft de post inderdaad. Dat kan ik bevestigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus een verlopen Makro-krant,

 

Tot vervelens toe trek ik die altijd op zaterdagochtend uit de bus. kan ik de klok op gelijk zetten ;D

 

Nogmaals kan me niet herinneren dat post heel laat of niet aan komt bij ons. En of iets een dag te laat bezorgd word valt vaak niet op.

 

Misschien doen bepaalde regio's het slechter dan andere en ja klachten hebben nu eenmaal veel meer impact ;)

 

 


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week zelf 3 zware pakketten weg gedaan via de post, maar die waren wel dagelijks erna op bestemming. En ook eentje in Eindhoven. Dat liep dus wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij versturen de laatste tijd veel bestellingen via de post (partijenpost) en krijg veel klachten van klanten dat ze een bestelling 5 of meer dagen na het verzenden nog niet ontvangen hebben.

Meestal vraag ik ze dan nog een paar dagen geduld te hebben vanwege de problemen bij PostNL en meestal hebben ze het dan uiteindelijk na een 7 tot 10 werkdagen uiteindelijk alsnog ontvangen.

 

Opzicht is dat al een verbetering van PostNL aangezien ze het in elk geval wel ontvangen nu, heb ik ook wel eens anders meegemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan vanuit hier ook maar een positief bericht. Niet dat ik heel veel post ontvang en/of stuur (doe heel veel per mail) maar met wat er verzonden wordt heb ik niet het idee dat er veel mis gaat. Pakketten worden eigenlijk altijd op tijd geleverd en vaak door dezelfde persoon (zal volgende keer eens opletten door welk bedrijf). Het staat of valt denk ik bij of leveringen gedaan worden door vaste bezorgers, die zullen veel meer binding hebben met hun 'afleveradressen" en niet zo snel een pakket achterover drukken.


ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga maar eens op pad. Een belangrijke meeting met een ander HL-lid vandaag. De post kannu wel weer even wachten.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pakketpost wordt hier overigens ook altijd keurig afgeleverd (vaste bezorger)

Wat betreft de poststukken is het hier een drama, zijn de grootste onbenullen die er rondlopen.

Krijg heel veel post van andere en heel veel post helemaal niet of veel te laat (via een andere buurtgenoot).

 

hebben hier een soort van amerikaans systeem met een hele wijk die dezelfde straatnaam heeft en dan elk blok met woningen een 2 cijferig nummer en dan 2 cijfers voor huis.

 

Dus je hebt hier de volgende straten:

 

lankforst 4352 of 43-52

lankforst 4252 of 42-52

lankforst 4552 of 45-52

lankforst 1452 of 14-52

enz.

enz.

 

in elkgeval is het voor postbodes dus heel erg ingewikkeld om die nummers uit elkaar te houden en het bij de goede woningen te bezorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat eiland waar ik zit eindigt gewoon op "hoeve" ,

 

dat heeft die straatnamencommissie indertijd toch nog niet zo gek gedaan. :P

 

En dat Post.nl steeds meer analfabeten in dienst krijgt ligt gewoon aan het personeelsbeleid. ;D

 

 


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben hier een soort van amerikaans systeem met een hele wijk die dezelfde straatnaam heeft en dan elk blok met woningen een 2 cijferig nummer en dan 2 cijfers voor huis.

 

Dus je hebt hier de volgende straten:

 

lankforst 4352 of 43-52

lankforst 4252 of 42-52

lankforst 4552 of 45-52

lankforst 1452 of 14-52

enz.

enz.

 

in elkgeval is het voor postbodes dus heel erg ingewikkeld om die nummers uit elkaar te houden en het bij de goede woningen te bezorgen.

Ik vind dat dergelijke systemen ronduit gevaarlijk zijn. Denk aan de ambulance die met een spoedgeval het goede huis niet kan vinden.

 

In de jaren 70/80 is het een modegril geweest om van hele wijken een soort doolhof te maken. In Groningen ligt de wijk Beijum, echt dramatisch. Dan wil je van nummer 18 naar nummer 20 rijden, kom je zo'n gezellige bloembak tegen gemaakt van spoorbielzen ...

 

Toevallig recent een "omnummeringsoperatie" van dichtbij meegemaakt en dan valt het me op hoe lichtzinnig een gemeente met adressering en nummering omgaat.

 

Dus Vossie wat mij betreft zet die postbezorger die bak met post gewoon aan het begin van de wijk en zegt: zoek het maar uit .. Als hij dat 1 week doet krijg je misschien een fatsoenlijke adressering in je wijk.

 

Ik zit zelf ook in het district Den Bosch. Mijn grootste "schadepost" was een tvgids die ik 3 dagen nadat de betreffende week geëindigd was, mocht ontvangen. Bij andere post heb ik niet gecontroleerd hoeveel dagen hij extra onderweg geweest is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ze gedaan hebben, voor zo ver ik begrepen heb, is een week of 3 terug overgestapt van lokale sorteercentra naar 1 mega sorteercentrum in Den Bosch. Daar zitten mensen die de post sorteren voor de bezorgers voor de hele provincie of een groot gedeelte daarvan. Het schijnt op dat grote sorteercentrum nogal een chaos te zijn. Dat vertaalt zich er in dat post naar verkeerde depots gebracht wordt. In dat geval moet de post daar weer opgehaald worden en alsnog naar het juiste depot gebracht worden.

 

Ook komt post vaak ongesorteerd in een posttas terecht. Dit heeft tot gevolg dat een postbezorger zelf de post nog een keer moet sorteren. Zodoende wordt er vaak post bij het verkeerde adres bezorgd. Bijvoorbeeld als er een kleine envelop voor nummer 3 tussen twee grote enveloppen voor nummer 5 zit. Dan ziet de bezorger die envelop niet en wordt hij op het verkeerde adres bezorgd.

 

In andere delen van Nederland, waar de post nog met het 'oude nieuwe' systeem van sorteerders op een lokaal sorteercentrum werkt, gaat het voor zo ver ik weet nog prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel de nummering is misschien het werk van luie ambtenaren maar verder is het hier geen doolhof ofzo en is het gewoon goed aangegeven.

zeker als je met de post door de wijk loopt is het gewoon heel makkelijk en duidelijk (zeker aangezien de post tegenwoordig al automatisch op looproute gesorteerd wordt).

Dus is gewoon een kwestie van niet willen (of te dom voor zijn) opletten en is eerder een kunst om het zo verkeerd te bezorgen als een excuus.

 

En Hier in Nijmegen is in 25% van de stad de wijken zo genummerd.

 

In elkgeval als je bij een bepaald woonblok staat kan je duidelijk genoeg zien dat dat de 43ste straat is of de 14de, daar hoef je echt niet bijzonder intelligent te zijn, wel bijzonder dom om de 14de en 43ste dus door elkaar te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 fakturen van een van mijn onderaannemers naar mij zijn, na 3 weken, nog steeds niet bezorgd. Ik zit in Brabant, zij zit in Brabant, dus het moest via het beruchte sorteercentrum in Den Bosch.

 

Nou heb ik een goed contact met die onderaannemer, en heb ik de fakturen ook al als PDF ontvangen, maar in weze ben ik nu, zonder dat ik het weet, een wanbetaler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook waardeloze ontvangst van post, op maandag bezorgen ze praktisch nooit en gewone post komt soms dagen te laat pas aan. Postbode gaf zelf toe dat het een enorme teringzooi was bij PostNL.


Batterijen en Opladers voor telefoons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ook bij ons is de post al 2x weggeraakt die we verstuurd hadden, en komt regelmatig de door ons verstuurde post niet binnen 1 dag aan (als de post voor 17.00 uur gepost is).


www.buffetrestaurant-overijssel.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er nu een goed georganiseerde concurrent even z'n best doet is het gedaan met TNT-Post. Ik snap echt niet waarom b.v. DHL niet direct in dat gat springt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

concurrenten zijn er al: Sandd & Netwerk-VSP alleen of ze goed georganiseerd zijn?

 

Denk dat het nog niet zo simpel is om een landelijk dekkend bedrijf te creëren die dagelijks weer alle brievenbussen vult. Anders zouden er al meer concurrenten zijn opgestaan als het allemaal zo makkelijk en rendabel zou zijn. En al die stadspostbedrijven hebben ook nooit een vuist naar tante post kunnen maken.

 

Blijft dat iedere klacht een te veel is maar het valt mij wel op dat hoewel er veel klagers zijn ook mensen zijn die weinig tot geen problemen hebben. wellicht is een en ander toch regiogebonden en ligt het misschien niet 100% aan Post.nl maar ook aan de mentaliteit en het niveau van de medewerkers. Je kan het nauwelijks nog fatsoenlijke banen noemen om over de betaling maar te zwijgen.

 

Misschien zou Post.nl af moeten stappen van de dagelijkse bezorging en ook nog maar 2-3 x per week bezorgen. Als daarmee de kwaliteit omhoog zou gaan heb ik er geen moeite mee dat brieven langer onderweg zijn. Als het snel moet sturen ze me maar een mailtje. ;)


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zou inderdaad eens een concurrent moeten komen die het durft te wagen om naast iedere PostNL brievenbus een brievenbus van hemzelf neer te zetten.

 

Er zijn klanten die gewoon 10 dagen op hun bestelling moeten wachten! In een uitzonderlijk geval na 20 dagen had iemand nog niets ontvangen en dan stuur je het maar uit overmacht opnieuw op. PostNL postbode's die brievenbuspost zomaar bij de buren afleveren. Het moet niet gekker worden.

 

Ik betaal 100€ om 12 enveloppen (600gram) naar België te versturen. Dit kan ik met de auto zelfs goedkoper.. Prijzen zijn ook nog eens belachelijk duur.

 

Vandaag nog een PostNL medewerker aan de lijn: Noord-Brabant distributiecentra's hebben nog post liggen van 1 tot 2 weken oud! Dat is toch niet normaal meer anno 2012..

 

Tot voorheen was ik redelijk positief over PostNL, naast het feit dat ze zelfs pakketzendingen durven kwijt te maken (lees: stelen). Maar nu met 20 dagen vertraging zakt het vertrouwen voor mij weg. Uit overmacht stuur ik nu maar zo veel mogelijk op via pakketzendingen ipv brievenbuspost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

concurrenten zijn er al: Sandd & Netwerk-VSP alleen of ze goed georganiseerd zijn?

die zijn helemaal bedroevend, klachtpercentage van niet bezorgde mailings ligt stukken hoger.

(maar ik zit niet in Brabant)

 

wel bizar dat er tegenwoordig vier postbodes in dezelfde wijk lopen terwijl er steeds minder briefpost is?


"zoek het maar uit"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 230 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept