Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Zomaar iemand

Post steeds onbetrouwbaarder

Recommended Posts

Ik moet zeggen dat de bezorging de laatste maanden (op de brievenbus post na want dat was zeer slecht) redelijk goed ging.

Maar facturatie..... heb afgelopen jaar voor een dikke 1.000 euro (DUIZEND EURO) teveel gefactureerd gekregen van PostNL.

En als je daar over belt of e-mail stuurt krijg je of geen reactie of ze gaan het nakijken en zullen je terugbellen wat nooit gebeurd.

De arrogantie is echt gigantisch. dat was voor mij ook de uiteindelijke reden om contracten op te zeggen met hun.

 

Moet nu enkel nog de eindafrekening met ze uitvechten over delen van facturen die ik betwist (en dus niet betaald) heb maar waarop ze weigeren om een reactie te geven en/of het op te lossen en de waarborgsommen die ik bij aangaan van contracten betaald had.

Bedrag dat postnl nog van mij claimde is iets lager als bedrag aan onjuiste facturen dat niet betaald is + borgsom.

Maar ik verwacht dat dit uiteindelijk voor de rechter uitgevochten zal moeten worden (ik wacht verder wel tot ze mij voor rechter dagen voor openstaande bedragen).

 

Bezorging was dus niet meer de reden dat ik daar weg ben maar de onjuiste facturering + weigering/arrogantie dat op te lossen of in het geheel maar te reageren op dergelijke klachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam deze tekst op een website tegen en vond hem hier wel aardig passen.

 

 

PostNL bezorgt op dinsdag t/m zaterdag, altijd overdag. Ben je niet thuis, dan wordt het pakket bij buren afgeleverd. Wil je meer weten over bezorgmomenten en wat er gebeurt als je thuis bent? Bezoek dan de website van PostNL.

 

Leuker kunnen we het niet maken, wel spannender ... 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oplossing belangrijke stukken scannen en mailen waar mogelijk, zelfs aangetekend komt niet aan is mijn ervaring. vorig jaar een pakje gestuurd per post, de mevrouw klaagde dat het er niet was en ook geen briefje, op het eind van de week wil ze iets in de grijze container gooien naast haar huis (gelukkig keek ze eerst) zat het pakje in de vuilcontainer!?

oplossing pakjes en orginele stukken "fingers crossed" of zelf brengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze week heb ik in totaal 5 verkeerd bezorgde brieven in de bus gekregen. Nee niet van de buren , maar van huizenblokken verderop. De briefbezorging van PostNL is een puinzooi. Verder heb ik wel goede ervaringen met de pakketservice van TNT Post/PostNL. Die komen altijd wel op tijd aan. Er is echter een goede oplossing. Er moeten in elke wijk speciale roze brievenbussen komen, waar je verkeerd bezorgde post in kan gooien. Als die te vol raakt moet de betreffende postbezorger erop aangesproken worden. Zo vallen postbezorgers die hun werk niet goed willen doen er vanzelf door de mand. Ik heb weinig zin om elke week onbetaald zijn werk over te nemen en die knoeier kan er dan ongemerkt ermee wegkomen.

 

Een misschien veel beter alternatief zou kunnen zijn een zwarte postzegel van tien euro. Maar die gebruiken kost geen geld maar levert jou zelfs geld op!! Als je weer drie verkeerd geadresseerde brieven in jouw brievenbus krijgt, of je vindt ze in de kliko of in de bosjes, plak je drie zwarte postzegels op die enveloppen en bezorgt ze zelf met jouw adres erop met een speciaal antwoordkaartje. Als de ontvanger dat kaartje doorstuurt naar Post NL krijgt hij samen met jou een vergoeding. Dit systeem moet en kan wel fraudebestendig gemaakt worden en is wellicht een middel om de postbezorging van enveloppen betrouwbaarder te maken.

 

Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gister ook weer hel stapel verkeerd bezorgd bij diverse woningen. Allemaal voor paar blokken verderop.

Gelukkig niks belangrijks en zeker niks privé: brief van de politie, ziekenhuis post, van sociale verzekeringsbank, belastingdienst ( met de textiel belangrijk erop) en nog aantal andere zaken. Ondertussen is alles van de brievenbus kast weg, dus of iemand heeft weggebracht, of in de oud papierbak er vlak naast gegooid of was nieuwsgierig en heeft het ondertussen zelf opengemaakt en gelezen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even verderop aan de telefoon: 'tja meneer, het spijt me verschrikkelijk maar omdat u het niet verzekerd heeft verzonden kan ik niets voor u betekenen.'

'Waarom zou ik iets verzekerd opsturen?' 'Ik betaal toch voor een dienst, lever die dan ook gewoon.'

 

Die hele mogelijkheid om iets verzekerd op te sturen vind ik de grootste klets die je maar kan bedenken. Je betaald voor een dienst en dan moet die dienst ook gewoon geleverd worden.

 

Ik ga toch ook niet aan mijn klanten die via mijn webshop bestellen de mogelijkheid geven om voor 2 euro extra een verzekering er bij te kopen dat wanneer een zending verloren gaat de klant het bedrag terug kan krijgen wanneer hij voor een verzekering heeft gekozen. Heeft de klant geen verzekering van 2€ aangekocht en raakt de bestelling zoek, helaas pindakaas!

 

Op grond van die foto's van zendingen die gewoon verstopt in een garagebox worden en bezorgers die 10 tallen zakken met post verborgen houden zou PostNL gewoon aansprakelijk moeten zijn voor ieder zoekgeraakt pakket. Het is een duidelijk bewijs van bedrog/dwaling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan wel met hun tijd mee:

TNT Post gaat vanaf 2013 ook elektronische post bezorgen

 

‘Bij een dienst als Yahoo of Gmail moet je maar wachten wanneer zo’n email aankomt.

Wij bezorgen ieder poststuk gegarandeerd de volgende ochtend.

Persbericht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan wel met hun tijd mee:

TNT Post gaat vanaf 2013 ook elektronische post bezorgen

 

‘Bij een dienst als Yahoo of Gmail moet je maar wachten wanneer zo’n email aankomt.

Wij bezorgen ieder poststuk gegarandeerd de volgende ochtend.

Persbericht

dus zelfs e-mail kunnen ze niet realtime verwerken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, die post. ::)

De oude PTT bezorgde nog wel eens een brief op mijn adres in Leiden, terwijl het toch duidelijk geadresseerd was aan iemand in Lelystad.

 

Over de pakketbezorging aan mijn adres ben ik heel tevreden. Ik ken de bezorgers en als ik ergens in de stad hun route kruis, dan roepen ze me al wanneer ik iets moet ontvangen. Is het klein genoeg, dan neem ik het zo onderweg van ze aan. Geen probleem. Is het me te zwaar, dan weten ze in mijn tuin een plek te vinden waar het droog staat. Ook geen probleem. In de kliko is ook wel eens gedaan, maar dat was dan tenminste wel MIJN kliko. De papierkliko is prima droog en veilig. Ik kijk er eerst in, voordat het ding aan de stoep gaat. Ik heb er geen probleem mee.

 

De brievenbuspost komt wel eens verkeerd aan. De meeste buren gaan dan gewoon een rondje post bezorgen, om de post naar het goede adres te brengen. Doe ik ook. Heb ik ook niet echt een probleem mee, maar je hebt er natuurlijk ook buren bij die niet zo vriendelijk willen zijn om de bezorger een handje te helpen. Gelukkig komt dat niet veel voor.

 

Meer problemen heb ik met post die ik zelf verstuur. De meeste pakjes hebben genoeg waarde om verzekerd te verzenden. Dat komt probleemloos aan. Maar nu de economie niet mer volop draait, en mijn bedrijfje dus ook niet meer, neem ik ook (veel te) kleine bestellingen aan. Je moet wat. Die kleine dingen zijn alleen verkoopbaar als je flink in de lage prijzen zit, helaas. Die dingen zijn de kosten voor aantekenen en verzekeren niet waard en dat is in normale tijden al genoeg reden om in dat goedkope spul niet te handelen. Maar ik moet nu wel.

 

Je wilt niet weten, hoeveel van die stuiverklanten melden dat ze niets hebben ontvangen. Hoe goedkoper het spul, hoe meer afleveringsklachten. Ik heb zo mijn bedenkingen, over die klachten. Zouden goedkope spulletjes echt zo massaal uit de post gestolen worden?

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga toch ook niet aan mijn klanten die via mijn webshop bestellen de mogelijkheid geven om voor 2 euro extra een verzekering er bij te kopen dat wanneer een zending verloren gaat de klant het bedrag terug kan krijgen wanneer hij voor een verzekering heeft gekozen. Heeft de klant geen verzekering van 2€ aangekocht en raakt de bestelling zoek, helaas pindakaas!

 

Dat mag helemaal niet. Pakketje kwijt, jij verantwoordelijk, niet je klant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja postNL is echt geweldig!

 

Laatst kreeg ik 50 brieven in de brievenbus met ZEER persoonlijk klant gegevens van een verzekeraar. Oeps verkeerd bezorgd...

 

En dan niet vergeten dat met postvak altijd vol zit met een bedrijf die al 2 jaar failliet is, drama drama!!

 

Ik zeg tijd voor een goede concurrent, wie durft??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach tussen alle Post NL malaise even "iets anders' ook de Noorse Post vergoed alleen een standaard waarde en niet de echte waarde van een (omverzekerde?) zending.. al kun je je bij deze zending natuurlijk wel zeggen dat dit type zaken niet geschikt zijn voor normale postverzending. Alleen al vanwege het gevaar op beschadiging bij massa afhandeling van pakketjes..

 

http://www.nu.nl/buitenland/2891516/galerie-raakt-ets-rembrandt-kwijt-in-post.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot op heden nog nooit gemopperd over Tante Post, Bij mij worden al die rekeningen en blauwe brieven altijd netjes bezorgd.

Zelfs alle boeken die via Bol besteld worden zijn er verbazingwekkend snel.

 

Maar nu toch even niet. vorige week boek besteld, zou de 18e bezorgd worden als brievenbuspost maar tot op heden niets ontvangen.

 

Morgen Bol voor de 3e keer maar eens bellen. Ook dat ben ik niet gewend met al mijn internet aankopen die ik doe. :-\


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht altijd dat het wel mee zou vallen en odnernemers graag overdrijven :)

 

Maar nee hoor, wat een gex&^$(&^ in de regio Brabant zeg... Post nooit na 1 werkdag aanwezig,in regio Breda kan ik beter altijd 2 pakketjes opsturen want de eerste komt toch nooit aan :)

 

En dan worden ze boos als ik een postbode aankijk en vraag welke kleur sokken die aan heeft..

 

Danny

 

Ik moet ook maar even melden dat we de laatste 2 maanden geen enkel pakketje kwijt zijn geraakt! HL helpt blijkbaar ;)

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach tussen alle Post NL malaise even "iets anders' ook de Noorse Post vergoed alleen een standaard waarde en niet de echte waarde van een (omverzekerde?) zending.. al kun je je bij deze zending natuurlijk wel zeggen dat dit type zaken niet geschikt zijn voor normale postverzending. Alleen al vanwege het gevaar op beschadiging bij massa afhandeling van pakketjes..

 

http://www.nu.nl/buitenland/2891516/galerie-raakt-ets-rembrandt-kwijt-in-post.html

 

Tja, dat is dan wel weer het andere uiterste - vraag me overigens af wat er nou met die ets gebeurd is, zou die bij iemand aan de muur hangen, of gewoon verloren zijn gegaan?

 

Overigens vind ik het niet vreemd dat er een maximum aan vergoeding is. Je kunt niet verwachten dat een postbedrijf voor bijv 10 euro verzendkosten het risico neemt een miljoen euro te moeten vergoeden als het pakje kwijt raakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Laat het netwerk van bezorgers gewoon door een apart bedrijf professioneel georganiseerd worden en laat de aanbieders allen van hetzelfde netwerk gebruik maken

 

Ehm, moet ik even diep nadenken, heette dat niet "PTT Post" of zoiets? En moest dat niet zo nodig anders? Iets met privatiseren of zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij merken nog steeds dat brievenbuspost er soms erg lang over doet. Meer dan 3 dagen is echt geen uitzondering.

 

Mooiste is nog dat wij twee maanden geleden ons pakkettencontract bij PostNL hebben opgezegd. Netjes bevestiging gehad en borg is teruggestort. En wie belt er nu vorige week?

 

Goedemiddag met contractmanager PostNL. Ik wil graag even uw pakkettencontract bekijken of er wellicht nog wijzigingen zijn. ???

 

Natuurlijk......het contract is 2 maanden geleden opgezegd :-[

 

Dus je kunt wel nagaan wat voor puinhoop het is bij PostNL. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 56 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept