• 0

omzetten EMZ naar BV met debet rekening courant

Beste medeondernemers en Juristen en al die ik vergeet. Voor een nieuwe op te richten bedrijf zal gezien de investering en winsten voor een BV worden gekozen. Er zal waarschijnlijk vreemd geld worden aangetrokken van investeerders. Echter mijn huidige EMZ heeft als gevolg van een failliete klant mij een schuld opgeleverd dmv rekening courant en bedrijfslening. Hoe zit het als je dus je EMZ wilt omzetten naar een BV. Wat zijn de mogelijkheden, zover die er al zijn. Deze kans is erg interessant voor mij, maar er moeten wel opties zijn om eruit te komen.

Bij voorbaat dank voor enige uitleg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag PCK

 

De eenmanszaak kan ook met een negatief vermogen in de BV gebracht worden. Dan moet uiteraard eerst de 18K stortingsplicht voldaan worden en heeft de BV meteen een vordering op jou ter grootte van het ingebrachte negatieve eigen vermogen.

 

Ook belangrijk: contractpartijen van je EMZ moeten ook akkoord gaan! Die zullen veelal eisen dat je hoofdelijk aansprakelijk blijft voor de schulden.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dag Joost,

 

dank voor je reactie. Het blijft dan hetzelfde. Dan kan ik beter wachten tot de 18.000 euro inleg van de baan is (hopelijk 1 jan. 2011) en het geld eventueel aflossen, indien mogelijk. Is een schuld aan de BV wel voordeliger ipv + 10-11% rente?

 

 

Groet PCK

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.