Jump to content
HarmendeJ
Verberg

Distributie centrum opzetten

vraag

Beste lezers,

 

 

Ik ben onlangs benaderd om voor een Deens bedrijf een distributie centrum op te zetten in Nederland. De reden voor hen om dit in Nederland te doen is de hoge invoer en BTW in Denemarken.

 

De kosten om het distributie centrum te 'vullen' zijn voor rekening van de andere partij. Echter omdat ik reeds goede contacten met UPS heb, zullen deze kosten voor de import en het versturen naar de klant voor mijn rekening zijn. In eerste instantie natuurlijk. Wel heb ik de vraag uitstaan bij UPS of dit rechtstreeks naar Denemarken kan.

 

 

Welke zaken zijn nu erg belangrijk om vooraf op papier te zetten? En waar kan je eventueel zo'n contract laten opstellen?

 

Zelf heb ik geen juridische achtergrond en ben ik in staat om zo het diep in te springen :)

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Leuk dat je benaderd bent. M.i. eerst een inschatting maken van de kosten vs opbrengsten. De Deense partij zal hier duidelijk over moeten zijn. Samenwerking met bestaande distributie centra in Nederland kan de start kosten mogelijk laag houden. Uiteindelijk zal je m.i. alles goed op papier moeten zetten en de af te sluiten contracten met alle partners juridisch moeten laten toetsen of laten opmaken door een kantoor/persoon die hierin is gespecialiseerd. M.n. in/uit/voer naar buitenland vereist specifieke kennis over de gangbare regelingen.


- www.bm-support.org -

International Institute for Open Business Innovation

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor je reactie!

 

 

De bedoeling is dat ik er alleen maar beter van word. Het feit dat ik zijn spullen ga opslaan en versturen kost mij niets en ik krijg er een vergoeding voor.

 

 

De vraag is vooral hoe bepaalde zaken geregeld dienen te worden.

 

bv: Ik verstuur de goederen via mijn UPS account. Ik krijg dus ook de factuur. Ik vraag mij dan oa af;

 

Mag hij zomaar geld naar mij overmaken zodat ik de factuur kan betalen.

 

iets anders wat ik mij afvraag;

 

Hoe mag hij mijn onkosten vergoeden?

kan hij mij zomaar een x bedrag over maken. Moet ik dit dan opgeven als inkomsten en ga zo maar door.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 204 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept