Higherlevel op Twitter - Input gevraagd

Aanbevolen berichten

Higherlevel heeft al enige tijd een twitteraccount (@higherlevelnl). niet enorm bekend, niet enorm actief, maar goed, het is er

 

Nu ook de fora van higherlevel voorzien zijn van een sharethis-functie komt de gedachte bij mij op om wat meer met het twitteraccount te gaan doen.

 

Althans, die gedachte speelde al langer maar kwam sterk naar voren n.a.v. een interessante tweet van @annedien , die je hier kunt vinden (thanx annedien)

 

Annedien stelt voor een twitterspreekuur voor HL te beginnen.

 

Vaste tijd, vaste dag, vaste hashtag en diverse experts de virtueel aanschuiven.

 

Offline heb je al een soort van Spreekuur in Seats2meet met nils de witte en Nico Schouten. Waarom geen online variant?

 

Het is een eerste idee, en graag peil ik hier wat meningen daarover.

 

Hoe zou je zoiets vormgeven, welk type vragen wil je beantwoord zien, hoe maak je de koppeling met de fora, welke frequentie hanteer je, hoe maak je de koppeling met higherlevel.

 

Twitter heeft namelijk een hele andere dynamiek dan higherlevel, dus input in welke vorm dan ook is welkom.

 

Frans

Link naar reactie

Ik zou idee erg leuk vinden, maar dan hier op Higherlevel.nl zelf. Twitter is te vluchtig (tenzij je er veel werk van maakt om alles weer te verzamelen en samen te vatten), kent grenzen (ik heb geen actief Twitter-account, en ook niet veel zin om dat bij te houden), de Twitternamen zijn niet gekoppeld aan de reputatie op Higherlevel.nl, en in het algemeen: waarom naar een ander platform wat lastig bij te houden, te modereren en te centraliseren is, als het ook hier op het forum kan?

 

Sorry dat ik er meteen zo negatief in knal, maar hoe meer versnippering* hoe minder leuk het hier op het forum wordt in mijn ogen. En dat moet je proberen tegen te gaan.

 

(* Idem overigens voor de LinkedIn-groep als we het hier toch over hebben, die wordt ook volgespamd door allerlei mensen die ik helemaal niet ken, terwijl we op ons anti-spambeleid op Higherlevel.nl juist zo zuinig zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd ook zonde.)

Link naar reactie

@Frans, het nadeel lijkt mij de vergankelijkheid van Tweets. Als je zoiets zou doen (dus een spreekuur met experts en vaste hashtag) zul je op enigerlei wijze een verslag van de discussie weer hier moeten plaatsen.

Mooie van Higher level vind ik dat je altijd iets terug kunt vinden, dat is natuurlijk in Twitter niet zo.

Daarnaast denk ik dat lang niet ieder HL lid een Twitteraar is en je dus zo veel expertise zou missen.

Het delen via Twitter naar de artikelenbank vind ik juist weer wel goed maar juist omdat daar de artikelen bewaard blijven.

 

Karin Winters

Onderwijshart met oog voor onderwijs

Link naar reactie

Maar waarom zou het allemaal weer gearchiveerd moeten worden? Je moet het volgens mij anders zien:

 

Stel dat ik nu een relatief simpele vraag heb over een bepaald onderwerp. Dan kan ik het bijbehorende onderwerp op HL opzoeken en doorlezen. Indien de vraag nog niet eerder gesteld is dan kan ik een nieuw topic aanmaken. Wat ik ook kan doen is op het twitter spreekuur de vraag stellen aan een van de experts die het spreekuur geven en met een paar minuten heb ik dan antwoord. Dan ben ik geholpen en kan ik verder.

Voor meer ingewikkelde vragen kunnen de experts op twitter weer doorverwijzen naar HL.

 

Je moet niet al die conversatie die op twitter zal gaan plaatsvinden willen verzamelen en archiveren om later weer te kunnen raadplegen. Daar is het medium niet voor geschikt.

Link naar reactie

Twitter is juist interessant omdat het activerend en realtime is. Dat het zo "vluchtig" is, is er ook juist zo interessant aan. Je kunt snel advies en input mobiliseren, je betrekt anderen (die HL nog niet kennen) bij de discussie, je krijgt meer interactie op Twitter en trekt daarmee ook weer nieuwe bezoekers naar HL.

Je kunt nooit een forum vervangen met tweets, maar dat moet het doel ook niet zijn. Snel, doeltreffend en interactief mensen helpen op een medium dat heel anders van aard is dan het forum, maar waar wel veel mensen die waarde kunnen toevoegen.

Op Higherlevel zelf krijg je de snelheid en dynamiek niet voor elkaar ben ik bang ;-)

Als een paar mensen een spreekuur 'coinen' met een hashtag gaat het als een lopend vuurtje, als je bij elkaar een paar duizend volgers bereikt.

 

Link naar reactie

Dat realtime spreekt mij ook wel aan! Al is HL.nl redelijk realtime, ook voor uitgebreidere vraagstukken.

 

Wanneer er een hashtag komt, kan er wellicht op de homepage van HL onder het kopje van de column ruimte gemaakt worden om de laatste vijf tweets met hashtag #HL te weergeven. Voordeel: Het forum en de tweets zijn duidelijk van elkaar gescheiden, maar versterken elkaar wel!

 

Ik ben het wel met Wouter eens om Twitter te gebruiken voor de wat 'simpelere' vragen. Complexe vraagstukken zijn moeilijk te beantwoorden in 140 tekens;)

Link naar reactie

Gaan we eindeloos beargumenteren of het wel of niet een goed idee is of gaan we gewoon de proef op de som nemen?

 

Frans heeft hier vast al over nagedacht dus doe een voorstel hoe het in zijn werk zou kunnen gaan. Het idee van een vaste tijd en een vaste dag is voor de continutiteit (lees reactiesnelheid) prima maar niet altijd noodzakelijk. Sommige korte vragen kunnen misschien best even wachten op antwoord.

 

Ik zou hier wel een ander account voor aanmaken dan kun je @higherlevelnl blijven gebruiken voor opmerkelijke discussies, nieuws etc en reserveer je dit andere twitteraccount voor deze vraagbaaksessie.

 

 

Link naar reactie

Eenvoudige vragen zijn bij meestal 'urgent'. Ben bezig met iets, zeg de boekhouding, en vraag me af of die factuur gedeeltelijk als privekosten moet boeken. Wachten tot het spreekuur op Twitter heeft dan geen meerwaarde ten op zichte van hier op HL plaatsen. De vraag twitteren en terwijl ik verder ga met de boekhouding de tweets over m'n scherm zie vliegen met antwoorden lijkt me wel ideaal.

 

Ben zelf geen aktief Twitteraar dus misschien zit ik er helemaal naast. Maar ik krijg op MSN af en toe een vraag als 'weet jij iets over [vul in]'. Als dat het geval is kan ik in een paar minuten wat informatie/tips/hints geven. Laagdrempelig en kost weinig tijd. Twitter / HL-Twitter lijkt me ideaal hiervoor.

Link naar reactie

Tussen de enkele positieve reacties proef ik toch ook nog aardig wat weerzin bij de HLers (mede door de weinige reacties in dit topic). Ik denk dat dit vooral komt door de onbekendheid van Twitter en de mogelijkheden voor je onderneming.

 

Als er voldoende animo voor is, wil ik best wat tijd vrij maken voor een column, specifiek over Twitter en het gebruik daarvan door een onderneming.

Ik heb twee vragen:

 

1) Is er voldoende animo voor zo een column?

2) Is er iemand waarvan ik de onderneming mag gebruiken als voorbeeld in de column?

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik ben inmiddels ook best wel twitter-fan terwijl ik er eerst niets van moest hebben. Alleen...wat win je ermee om zo 'n spreekuur via twitter te doen dan via dit forum? Als je het hier post blijft het ook beschikbaar (nog meer nuttige info wat je via zoekfunctie kan vinden) en de maximale aantal tekens blijf ik beetje raar vinden, vooral als er complexe vragen gesteld gaan worden.

 

@Simon: ik denk dat zo 'n column zeker handig kan zijn, al is het maar om degene die er nog niet mee bezig zijn te overtuigen.

Link naar reactie

Ik denk dat er een heel ander type vragen kan komen/komt en dat je niet teveel de connectie moet zien met de uitgebreide manier van antwoorden hier op HL.

 

Op twitter heb je de bekende hashtag #durftevragen die voor velen wel werkt.

 

Iets dergelijks kun je ook doen om ondernemers samen te brengen die vragen kunnen hebben die niet meteen een diepgravend antwoord benodigen maar een snelle reactie/mening/verwijzing

 

Een manier dus om doorlopend iets te kunnen vragen aan medeondernemers waarbij HL de grootste gemene deler is.

 

Andere optie is om op vaste tijden een "spreekuur" te hebben over een vooraf gedefinieerde casus.

Dat kan eventueel ook op HL in de vorm van een soort van Pressure Cooker topic dat vooraf is aangekondigd en waar diverse HL-ers voor zijn uitgenodigd. Dat is een idee van Jeroen dat al langere tijd leeft en waar we het al eerder over gehad hebben.

 

Eigenlijk gewoon maar eens beginnen en zien waar het schip strand is niet eens zo'n slecht idee.

 

Nog ff een korte hashtag bedenken

 

Timelines van bepaalde hashtags kun je trouwens teruglezen in 'verslagvorm'op http://wthashtag.com

 

Een voorbeeld is een hashtag over blog's : #blogpraat

 

Frans

Link naar reactie

@Herman Goed idee! De man met bretels en een innoverend product, is een gaaf voorbeeld :) Zou je een (paar) optie(s) voor je gebruikersnaam willen sturen per PM? Dan kunnen we die zo snel mogelijk vastleggen, voordat die in gebruik genomen zijn. (tiller is helaas al in gebruik)

 

@Jeroen Nee, zonder twitter is misschien over een paar jaar verdrongen door een heel andere wijze van communiceren op internet. Maar dat wil niet zeggen dat je op dit moment er geen dankbaar gebruik van kan maken...

 

@Frans Een paar opties voor de hashtag:

#HLspoed

#HLvraagje

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.