• 0

Philips versnelt de ontwikkeling van oprolbare beeldschermen

Dankzij het jarenlange pionierswerk aan polymeerelektronica is Philips nu in staat op routinematige wijze prototypes van ultradunne, oprolbare schermen te vervaardigen. De onderneming is van plan snel van start te gaan met een proefproductielijn. Bij de beeldschermen wordt door elektronica aangestuurd ?active-matrix?-polymeer gecombineerd met een voorvlak van reflecterende ?elektronische inkt? op een uiterst dunne laag kunststof. Philips zal de huidige stand van zijn technologie publiceren in het februarinummer van het wetenschappelijke tijdschrift Nature Materials...Lees hier verder.

 

Interessante ontwikkelling vind ik. Ik ben benieuwd waarin dit allemaal topasbaar zal worden gemaakt in de toekomst :)

 

Ps: Geen idee of dit hier thuis hoort... ik kon zo snel geen "nieuws submit" vinden...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Draadloze verbinding, scherm uitrollen, afstandbediening en presentatietje geven.

 

dan moet het wel een hele forse lichtopbrengst hebben. je kan het natuurlijk wel tegen het raam aan plakken ;)

 

ik zie me over tien jaar wel bij het binnenkomen van startech zo'n papiertje in handen gedrukt krijgen met daarin via wifi alle informatie over de hele dag (en nog veel meer natuurlijk).

Link naar reactie
  • 0

Dit rolscherm wordt waarschijnlijk morgen een item in Nova. Dan stellen ze de vraag of Philips hier wel een succes van kan maken. Let op of er ook een werkend exemplaar getoond wordt...

 

Kanttekening: deze technologie komt eigenlijk van E-ink, waar Philips Components slechts één van de investeerders is. De rollable display zit nu nog bij Philips Research en is in pre-productionfase. Ze zijn op zoek naar partners om daadwerkelijke massaproductie op te zetten. Vroeger of later resulteert dat in een fabriek, waar rollascreens en masse gemaakt kunnen worden. Dan pas begint de race om de markt. Kan Philips zelf rollascreens toepassen in eigen apparatuur, of gaan anderen met deze technologie aan de haal?

 

Philips is samen met LG de grootste producent van flatscreens, maar het merendeel daarvan wordt door derden verkocht. Deze rollable displays zijn kortom een leuke testcase voor het vermarketen van innovatieve technologie. En pas op, het zijn nog monochroom schermen! Kleur is op z'n vroegst over twee jaar voorzien.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Philips is samen met LG de grootste producent van flatscreens, maar het merendeel daarvan wordt door derden verkocht.

 

Volgens mij is dat de enige optie voor Philips. Technologie ontwikkelen die anderen toepassen in hun applicaties (CD en flatscreen). Zodra ze zelf aan marketing gaan doen wordt het een fiasco. Na al die jaren begrijpen ze daar nog helemaal niets van :-\.

 

Het is jammer dat de vooruitzichten van een "Technology Platform Company" zo vreselijk slecht zijn (ik ken niet één TPC die winst maakt), anders zou Philips het ultime voorbeeld van een dergelijk bedrijf zijn.

 

Een andere optie is misschien de directies van Unilever (of P&G) en Philips een jaartje van post te laten wisselen, misschien dat er dan wat marketing skills geënt kunnen worden in die technocratenclub.

 

Ik vind Philips een mooi bedrijf, maar van marketing begrijpen ze helemaal niets.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dit rolscherm wordt waarschijnlijk morgen een item in Nova. Dan stellen ze de vraag of Philips hier wel een succes van kan maken. Let op of er ook een werkend exemplaar getoond wordt...

 

Een klein filmpje van Philips is hier te vinden:

mms://Ntstream2.ddns.ehv.campus.philips.com/efi/86090/rollable_display/rollable_display_interv_long.wmv

p.s. haal het http:// gedeelte even weg in je browser...

www.htvision.com - LCD producten
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.