• 0

Aanvraag Hypotheek

Goedeavond,

 

Ik zit al een paar avonden te zoeken naar antwoorden, maar kom steeds verschillende antwoorden tegen.

Zal hieronder de situatie uitleggen en ben benieuwd naar jullie antwoorden.

 

2 jaar heb ik een eenmanzaak gehad, in 2010 ben ik begonnen met een CV > LTD > Trust.

Nu wil ik graag een hyptoheek aanvragen, nu vallen ze op het ltd cunstructie verhaal dat ik geen eigenaar ben. dat kan ik begrijpen waardoor ik nu weer een eenmanszaak heb opgestart.

Aan de jaarcijfers te laten zien heb ik voldoende inkomen om een goede hypotheek te krijgen maar de ltd constructie is nu een struikelblok. zijn hier oplossingen voor om toch een hypotheek te krijgen ?

 

En ander iets waar ik aan dacht is in loondienst te gaan van de CV maar dat blijkt niet te kunnen omdat ik volmachthouder ben. Klopt dit ?

En als ik in loondienst kan van de CV, dan zou ik na 1 loonstrook een hypotheek moeten kunnen aanvragen ?

of Als ik de wiinst van 2010 in me nieuwe eenmanszaak stop, zou ik dan theoretisch een hypotheek moeten krijgen ? (3 jaarcijfers)

Wie heeft hier ervaring in ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

de schaduwzijde van de offshore constructie!

 

In dienst gaan van de CV zet ook geen zoden aan de dijk. De link naar jou als ´ondernemer´ is er en dus zal de bank ook de cijfers van de CV willen zien. Ik kan zo snel geen oplossing bedenken anders dan de hele zooi weer herstructureren naar een holding structuur.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De vraag die bij mij naar boven komt is waarom al die ingewikkelde constructies en waarom steeds veranderen van juridische structuur.

Dat je een CV LTD BV of wat voor juridische contructie ook neemt is om fiscale, juridische of aansprakelijkheids redenen. NIET om een hypotheek te krijgen voor je prive.

 

Bij de bank gaat het om de betaalbaarheid (nu en later) van de hypotheek en als jouw cijfers niet die betaalbaarheid kunnen aantonen dan gaat de bank geen hypotheek verstrekken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een hypotheek ( neem aan dat het bij TS om een woninghypotheek gaat) is verworden tot een standaardproduct met hier en daar wat andere toeters en bellen. Daarom zal ook aan standaard voorwaarden voldaan moeten worden zoals een loonstrook van een in Nederland gevestigde onderneming/ aangifte IB waaruit voldoende inkomen gelezen kan worden en een taxatierapport waaruit voldoende onderpandswaarde blijkt.

 

Zodra niet aan deze standaard voorwaarden kan worden voldaan, slaat de adviseur op tilt,. Als ondernemer zal je dan op zoek moeten naar een adviseur die kaas heeft gegeten van "ondernemersinkomen", Maar als die dan weer geconfronteerd wordt met inkomen uit een exoot zoals een Ltd, haakt deze ook af, omdat deze inkomsten lastig, zo niet onmogelijk te controleren valt.

 

Het zal m.i. dan ook lastig worden om op basis van inkomen uit die Ltd een hypotheek te verkrijgen, zeker als het dan ook nog een tophypotheek is.

 

Advies van Joost lijkt me dan een goede: Structureer alles naar een Nederlandse entiteit en vraag na twee kalenderjaren nog eens een hypotheek aan.

 

Uit deze problematiek blijkt nog maar eens, dat vóóraf goed gekeken moet worden naar álle (on)mogelijkheden van het starten vanuit een niet Nederlandse rechtspersoon.

 

Mijn ervaring is dat een Ltd of ander buitenlandse vennootschap meestal wordt opgericht omdat door welke omstandigheid dan ook een Nederlandse vennootschap niet mogelijk is.( dit behoeft voor de Ts natuurlijk niet zo te zijn!), hetgeen reden voor kredietverschaffers is om heel voorzichtig hiermee om te gaan.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.